Справа №2-а-4167/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2008 року м. Черн ігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Д'якова В.І. розглянувши у письмовому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Прилуки Чер нігівської області про зобов 'язання здійснити перерахуно к пенсії,
ВСТАНОВИВ:
23.10.2008р. позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в м. Прилуки Че рнігівської області і просит ь зобов'язати відповідача на рахувати на його користь нед оплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитин і війни за 2006-2007 роки в сумі 2733 грн . 30 коп. та поновити строк зверн ення до суду з позовом за пері од з 01.01.2006р. по 31.12.2007р.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що відповідно до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситься до осіб, які є дітьми війни, а т ому має право на державну соц іальну підтримку у вигляді щ омісячної доплати до пенсії (щомісячного довічного утрим ання чи державної соціальної допомоги), в розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом. Але, всупереч того, що держ авні соціальні гарантії дітя м війни, встановлені цим Зако ном, не можуть бути обмежені ч и скасовані іншими нормативн о-правовими актами, розмір пе нсії в 2006-2007 p.p. щомісячно протипр авно не підвищувався.
Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.
Встановлено, що відповідно до ст. 71 КАС України, кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення в адмін істративних справах про прот иправність рішень, дій чи без діяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.
На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких ґр унтуються його вимоги про зо бов'язання нарахувати на йог о користь недоплачену як дит ині війни щомісячну державну соціальну допомогу, а відпов ідачем не доказана правомірн ість своїх дій.
Позивач має статус дитини в ійни, що підтверджується пен сійним посвідченням, копію я кого долучено до матеріалів справи та не заперечується в ідповідачем.
Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті ПО Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік» було внесено змін и, якими установлено, що пільг и, дітям війни, передбачені аб зацом сьомим статті 5 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», впроваджуєть ся з 1 січня 2006 року, а статтею 6,- у 2006 році поетапно, за результат ами виконання бюджету у перш ому півріччі, у порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни за погодженням з Комі тетом Верховної Ради України з питань бюджету».
Згідно п. 12 ст. 71 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 рок у з метою приведення окремих норм законів у відповідніст ь із цим законом, зупинено на 2 007 рік дію ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» з урахуванням ст.111 цьог о закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни (є неконституційними), так і положення Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» , як п. 12 ст. 71, яким зупин ено на 2007 рік дію статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», з урахуван ням статті 111 цього закону.
Відповідно до п. п. З п. 7 Рішен ня Конституційного Суду Укра їни від 09 липня 2007 року, положен ня статей, які визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цього р ішення - тобто з 09 липня 2007 року б уло скасовано зупинення дії ст. 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» (що до підвищення дітям війни пе нсії на 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком) та виплату підвищення до пенсії (відпов ідно до ст.111 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік») дітям війни, які є ін валідами, у розмірі 50 відсоткі в від розміру надбавки, встан овленої для учасників війни, тому суд вважає, що слід підви щити розмір пенсії ОСОБА_1 на 30 % мінімальної пенсії за ві ком.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове у тримання чи державна соціаль на допомога, що виплачуються замість пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.
Відповідно до ст.22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» державні соціальні гарантії дітям війни, встано влені цим законом, не можуть б ути обмежені або скасовані і ншими нормативно-правовими а ктами.
Саме тому суд дійшов виснов ку про неприпустимість при в становленні розміру державн ої соціальної підтримки діте й війни виходити з положень З аконів України про Державний бюджет України на 2006,2007 роки, як ими виплата державної соціал ьної підтримки передбачена у значно менших розмірах, оскі льки Конституція України має вищу юридичну силу порівнян о з іншими Законами України.
Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатись на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які встан овлені ст. 46 Конституції Украї ни та ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» щодо визначення розміру та виплати пенсій.
Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов'язків.
Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня, коли особа ді зналась або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів. Для з ахисту прав, свобод та інтере сів особи цим кодексом та інш ими законами можуть встановл юватися інші строки для звер нення до адміністративного с уду, які, якщо не встановлено і нше, обчислюються з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.
Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.
Відповідно до ст. 100 КАС Украї ни пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову, якщо на цьому наполяг ає одна із сторін.
Тому позивачу слід відмови ти в частині стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги за 2006 - по 23.10.2007 роки.
Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС Украї ни суд може вийти за межі позо вних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного зах исту прав, свобод та інтересі в сторін чи третіх осіб, про за хист яких вони просять.
Суд вважає за необхідне зоб ов'язати Управління Пенсійно го фонду України в м. Прилуки Ч ернігівської області провес ти перерахунок пенсії ОСОБ А_1 на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком, встановлен ої Законом України «Про соці альний захист дітей війни» з 23.10.2007 р. по 31.12.2007 р. та забезпечити ї ї виплату.
Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України якщо судове рішен ня ухвалено на користь сторо ни, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує в сі здійснені ним документаль но підтверджені судові витра ти з Державного бюджету Укра їни.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частк ово.
Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в м. При луки Чернігівської області п ровести ОСОБА_1 перерахун ок пенсії з урахуванням її пі двищення на 30 % мінімальної пе нсії
за віком, встановленої ст. 6 Законом України «Про соціал ьний захист дітей війни» з 23.10.2 007р. по 31.12.2007р. та забезпечити її в иплату.
Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 3 грн. 40 коп. судових витра т.
В іншій частині позовних ви мог - відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2008 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 7456972 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні