Ухвала
від 11.06.2018 по справі 804/4327/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без розгляду

11 червня 2018 року Справа № 804/4327/18 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сидоренко Д.В., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області про визнання бездіяльності протиправною та постанови, -

ВСТАНОВИВ:

11.06.2018 року о 14 год. 40 хв. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправною та незаконною бездіяльність відповідача, яка виразилася у незабезпеченні можливості подання відповідачу заяви про реєстрацію мене кандидатом у депутати Миколаївської селищної ради по 6-му одномандатному виборчому округу;

- визнати протиправною та нечинною Постанову №3 від 20.04.2018 року Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області Про призначення проміжних виборів депутатів Миколаївської селищної ради Петриківського району .

Вирішуючи питання про можливість прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, суд виходить з наступного.

За приписами частини першої статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, в тому числі, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Згідно ч. 7 ст. 95 Закону України "Про місцеві вибори" строк судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосується виборчого процесу, встановлюється Кодексом адміністративного судочинства.

Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначено статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Частиною 6 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Статтею 270 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу.

Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами.

Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Днем бездіяльності є останній день встановленого законом строку, в який мало бути вчинено дію або прийнято рішення.

Днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Відповідно до постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом від 01.11.2013 №15 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0015760-13), зокрема пункту 8.1.1, вважливим елементом цих строків є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Це перша відмінність строку звернення до суду щодо вирішення виборчих спорів від строку звернення до суду в інших спорах адміністративної юрисдикції, в яких, як правило, цей строк обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Отже, у виборчих спорах немає необхідності з'ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Таке правове становище дозволяє чітко визначити початок строку звернення до суду для вирішення виборчих спорів, який не залежить від суб'єктивного сприйняття позивачем моменту порушення його права чи інтересу.

Згідно позовної заяви предметом позову є вимоги: про визнання протиправною та незаконною бездіяльності відповідача, яка виразилася у незабезпеченні можливості подання відповідачу заяви про реєстрацію кандидатом у депутати Миколаївської селищної ради по 6-му одномандатному виборчому округу та про визнання протиправною та нечинною Постанови №3 від 20.04.2018 року Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області Про призначення проміжних виборів депутатів Миколаївської селищної ради Петриківського району .

Позивачем зазначено, що до Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області з зібраним пакетом документів він звернувся 23.05.2018 року. Однак подати заяву та пакет документів не виявилось можливим через те, що на місці не виявилось жодного члена комісії, як йому стало відомо, жодного разу виборча комісія на засідання не збиралась, ніхто з членів комісії не чергує та документи від громадян не приймає. Тому свою заяву з додатками він здав в селищну раду.

З огляду на зазначене позивачем судом встановлено, що бездіяльність Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області щодо незабезпечення можливості подання заяви позивачем мала місце 23.05.2018 року, тому перебіг строку на звернення до суду з вимогою про визнання протиправною та незаконною бездіяльності відповідача, яка виразилася у незабезпеченні можливості подання відповідачу заяви про реєстрацію кандидатом розпочато 23.05.2018 року та завершено 28.05.2018 року.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною та нечинною Постанови №3 від 20.04.2018 року Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області Про призначення проміжних виборів депутатів Миколаївської селищної ради Петриківського району суд зазначає наступне.

Спірна постанова була прийнята 20.04.2018 року.

Враховуючи положення ст.270 та ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України, перебіг строку на звернення до суду з вимогою про визнання протиправною постанови було розпочато 21 квітня 2018 року та завершено 25 квітня 2018 року.

У той же час, з позовною заявою позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 11.06.2018, тобто з пропуском п'ятиденного строку, передбаченого ч.6 ст.273 КАС України.

В позовній заяві позивач просить поновити пропущений з поважної підстави строк на звернення до суду та зазначає про те, що листом від 07.06.2017 року Миколаївської селищної ради його поінформовано, що подані до відповідача документи повернуті йому з усіма додатками. А також 08.06.2018 року ним отримано лист Миколаївської селищної ради, про те, що Головою Миколаївської селищної виборчої комісії були надані незасвідчені копії постанов №1, 2, та 3 Миколаївської селищної виборчої комісії стосовно проміжних виборів депутатів Миколаївської селищної ради. Таким чином, ним отримано оскаржувану постанову №3 від 20.04.2018 року.

Проте, суд не приймає до уваги вказані пояснення позивача, оскільки в силу положень ч.5 ст.270 Кодексу адміністративного судочинства України днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

За таких обставин, суд дійшов висновку про пропущення позивачем строку звернення до адміністративного суду, визначеного частиною 6 статті 273 КАС України.

Зважаючи на вищевикладені норми КАС України та враховуючи те, що у даній справі не передбачено можливості поновлення строків звернення до суду, позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись статтями 243, 248, 270, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання ОСОБА_1 про поновлення строку звернення до суду із даним позовом - відмовити.

Позовну заяву ОСОБА_1 (інокпп НОМЕР_1; 51842, АДРЕСА_1) до Миколаївської селищної виборчої комісії Петриківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 34195359; 51842, Дніпропетровська обл., Петриківський район, селище міського типу Миколаївка, ВУЛИЦЯ ПАРТИЗАНСЬКА, будинок 102) про визнання бездіяльності протиправною та постанови - залишити без розгляду.

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74571303
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4327/18

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні