Ухвала
від 11.06.2018 по справі 811/1707/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

11 червня 2018 року м. Кропивницький Справа № 811/1707/18

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Кармазина Т.М., розглянувши матеріали адміністративного позову

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області ( 25015, м. Кропивницький, вул. Пашутінська, 1, ЄДРПОУ 38613719) до

Аджамського дошкільного навчального закладу загального типу Веселка ( 27620, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с.Аджамка, вул. Миру, 4 ЄДРПОУ: 33928092 )

третя особа: Аджамська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області ( 27620, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с.Аджамка, вул.Центральна, 65, ЄДРПОУ: 04365135)

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Аджамського дошкільного навчального закладу загального типу Веселка , а саме: зупинити роботи (експлуатації) будівлі ДНЗ Веселка , що розташована за адресою: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с.Аджамка, вул. Миру, 4, шляхом заборони її використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі.

При вирішенні питання про відкриття провадження у справі за цією позовною заявою з'ясовано, що вона подана без додержання вимог, установлених статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, частиною 3 статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, встановлюється ставка судового збору - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" установлено, що розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2018 року становить 1762 грн.

Всупереч ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви не додано документ про сплату судового збору, який має складати 1762 грн.

Натомість, у позовній заяві позивач просив відстрочити сплату судового збору, оскільки позивач за даним позовом відстоює в суді не свої інтереси, а виконує безпосередньо функцію Держави щодо забезпечення безпеки громадян, яка гарантована Конституцією України, оскільки на об'єкті відповідача наявні порушення вимог пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Умови відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати передбачені у статті 8 Закону України "Про судовий збір".

Так, згідно з ч.1 цієї статті, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

Частиною 2 статті 8 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Наведені позивачем обставини щодо відстрочення сплати судового збору, не відносяться до умов, зазначених у частині 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір", а відтак не можуть бути підставами для звільнення позивача від сплати судового збору за подання ним як суб'єктом владних повноважень цього позову.

Отже клопотання позивача про відстрочення від сплати судового збору є безпідставним, а тому йому необхідно сплатити судовий збір за подання даного адміністративного позову у розмірі 1762 грн.

За правилами ст.9 Закону України "Про судовий збір" судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Відповідно до частин 1, 10 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Заяви, скарги, клопотання, визначені цим Кодексом, за подання яких передбачено сплату судового збору, залишаються судом без руху також у випадку, якщо на момент відкриття провадження за відповідною заявою, скаргою, клопотанням суд виявить, що відповідна сума судового збору не зарахована до спеціального фонду Державного бюджету України. Правила цієї частини не застосовуються до заяв про забезпечення доказів або позову.

У позовній заяві позивачем зазначено Аджамська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору .

Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки.

Однак, позивачем, в порушення вищенаведеної норми, не зазначено на стороні позивача або відповідача він бажає залучити дану третю особу.

Таким чином, позивачу необхідно подати до суду позовну заяву, із зазначенням на стороні позивача або відповідача він бажає залучити третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Керуючись ст.ст.160, 161, 169, 248, 256 КАС України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області до Аджамського дошкільного навчального закладу загального типу Веселка , третя особа - Аджамська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом семи днів з дня вручення ухвали.

Роз'яснити позивачу, що у разі неусунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк, остання буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Копію ухвали невідкладно надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому ст.256 КАС України та окремому оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Т.М. Кармазина

Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74571775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1707/18

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні