Постанова
від 11.06.2018 по справі 815/2671/18
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 червня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/2671/18

Категорія: 1.3.5 Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г. П.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

ОСОБА_1

при секретарі: Голобородько Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_2, представника ОСОБА_3, на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 6 червня 2018р. по справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, -

В С Т А Н О В И Л А:

У червні 2018р. ОСОБА_3 звернулася в суд із адміністративним позовом до Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, в якому просила:

- визнати незаконними дії Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо призначення та проведення повторних місцевих виборів 3.06.2018р.;

- визнати повторні вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільський, селищних, міських голів, призначених на 3.06.2018р. недійсними.

В обґрунтування своїх вимог позивачка зазначила, що 29.10.2017р. відбулись місцеві вибори депутатів Цебриківськсї ради об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області та Цебриківського селищного голови, за результатами яких встановлено результати виборів згідно вимог ст.85 ЗУ Про місцеві вибори , здійснено їх оприлюднення відповідно до вимог ст.8 вказаного Закону, оприлюднена інформація щодо обрання Цебриківським селищним головою ОСОБА_3 в газеті КП Україна . Відповідно до вимог ст.89 ЗУ Про місцеві вибори обраними депутатами та місцевим головою подано відповідні заяви та документи, на підставі яких виборчою комісією прийнято рішення щодо їх реєстрації, про що 21.11.2017р. складено відповідні постанови за №38-53 Про реєстрацію обраних депутатів Цебриковської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області та №55 Про реєстрацію обраного селищного голови Цебриковської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області . Однак, постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 1.12.2017р. у справі №815/6125/17 та рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29.11.2017р. у справі №815/6141/17 скасовано вищевказані постанови виборчої комісії. В подальшому на виконання рішень судів 12.12.2017р. виборчою комісією прийнято рішення про реєстрацію обраних депутатів та позивача селищним головою, про що складено постанови №№ 64-79 від 12.12.2017р. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.12.2017р. у справі №815/6666/17 у задоволенні позову відповідача про скасування вказаних постанов відмовлено. Відтак, на думку позивача, виборчий процес закінчився, депутати та селищний голова приступили до виконання своїх обов'язків. Проте, відповідачем протиправно прийнято рішення про призначення повторних виборів на 25.03.2018р., які комісією визнано такими, що не відбулись та одночасно прийнято рішення про призначення повторних виборів на 3.06.2018р., яке розміщено в газеті Реклама , а не в друкованих засобах масової інформації в межах Цебриківської громади. Крім того, зазначено про порушення у день проведення виборів 3.06.2018р., які перешкоджали позивачу реалізувати її активне виборче право, чим порушено її права як виборця. Зазначене, на думку позивача свідчить про недійсність повторних місцевих виборів на виборчій дільниці №510341, розташованій за адресою: вул. Пушкінська 2 смт.Цебрикове.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 5 червня 2018р. позов в частині позовних вимог про визнання незаконними дій Цебриківської селищної виборчої комісії Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо призначення повторних місцевих виборів 3.06.2018р. залишено без розгляду, яку Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 8.06.2018р. залишено без змін.

Таким чином, на розгляд суду залишилися позовні вимоги в частині визнання незаконними дії Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо проведення повторних місцевих виборів 3.06.2018р. та визнання повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільський, селищних, міських голів, призначених на 3.06.2018р. - недійсними.

Посилаючись на зазначені обставини просила позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 6 червня 2018р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення скарги без задоволення, постанови суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачка не зазначила належних правових підстав для визнання незаконними дій виборчої комісії щодо проведення повторних виборів та визнання недійсними повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 3 червня 2018р..

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об'єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено, підтверджено матеріалами справи і не спростовано сторонами, що Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №38 від 29.03.2018р. визнано повторні вибори Цебриківського селищного голови 25.03.2018р. такими, що не відбулися.

Постановами Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №№39-53 визнано повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради призначених на 25.03.2018р. в одномандатних виборчих округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 такими, що не відбулися.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №69 від 6.04.2018р. призначено повторні вибори Цебриківського селищного голови на 3.06.2018р.

Постановами Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №№54-60 від 6.04.2018р. призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 на 3.06.2018р.

Вищевказані постанови було опубліковано в газеті Одеська реклама , спецвипуски за №2 (2.04.2018р.), та за №3 (7.04.2018р.) та про проведення таких виборів повідомлено ЦВК.

3 червня 2018р. відбулись повторні вибори місцевих депутатів та селищного голови.

За результатами виборів Цебриківського селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі та виборів депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 установлено підсумки повторного голосування і результатів місцевих виборів, що підтверджується наявними в матеріалах справи протоколами, датованими 4.06.2018р..

Під час з'ясування обставин по справі в суді апеляційної інстанції було встановлено, що скарг при організації та проведенні голосування 3червня 2018р., які б вплинули або могли вплинути на результати волевиявлення виборців до СТВК та до суду не надходило.

Після підрахунку голосів, постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №107 від 4.06.2018р. визнано обраним Цебриківським селищним головою ОСОБА_4

Постановами Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області за №№108-121 визнано обраними депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18. 19, 20, 21, 22.

Постанови про визнання обраними депутатів Цебриківської селищної ради та селищного голови опубліковано в газеті Одеська реклама , спецвипуск за №3 (5 липня 2018р.) та газеті Прямий вибір , спецвипуск №22 (5 липня 2018р.).

В подальшому, 5.06.2018р. Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області прийнято Постанови за №123 та за №124-135, якими зареєстровано ОСОБА_4 Цебриківським селищним головою та зареєстровано обраних депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22.

Також, 5.06.2018р. Цебриківською селищною радою прийнято рішення за №1-УІІ Про початок повноважень депутатів Цебриківськох селищної ради Великомихайлівського району Одеської області , за № 2-VII Про початок повноважень Цебриківського селищного голови (т.1 а.с.160-162).

Перевіряючи правомірність та законність дій Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо проведення повторних виборів призначених на 3 червня 2018р. та наявність підстав для визнання повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільський, селищних, міських голів, призначених на 3.06.2018р. - недійсними, з урахуванням доводів, з якими позивачка пов'язує скасування судового рішення, судова колегія виходить з наступного.

Спірні правовідносини щодо призначення та проведення повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільський, селищних, міських голів, регулюються Конституцією України та ЗУ Про місцеві вибори за №595-УІП від 14.07.2015р..

У відповідності до п.20 ч.1 ст.92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Що стосується позовних вимог в частині правомірності дій Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області з проведення повторних виборів призначених на 3 червня 2018р.

За правилами ст.11 ЗУ Про місцеві вибори виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу, а саме: виборцем; ЦВК; виборчими комісіями, сформованими відповідно до цього Закону; кандидатами в депутати; кандидати на посаду селищного голови; місцевих організацій партій, офіційних спостерігачів (стаття 12 цього Закону); відповідних місцевих виборів, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Виборчий процес здійснюється на засадах: 1)дотримання принципів виборчого права, зазначених у ст.3-8 цього Закону; 2) законності та заборони незаконного втручання будь-якого в цей процес; 3) політичного плюралізму та багатопартійності; 4) публічності і відкритості; 5) свободи передвиборної агітації, рівних можливостей доступу до засобів масової інформації незалежно від форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, місцеві організації партій, кандидати; 6) неупередженості органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до місцевих організацій партії, кандидатів.

Приписами ч.3 ст.20 ЗУ Про місцеві вибори встановлено, що територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів.

Початок виборчого процесу оголошується відповідною виборчою комісією у строки та в порядку, визначені цим Законом.

Як визначено в ст.13 ЗУ Про місцеві вибори організація і проведення місцевих виборів здійснюється публічно і відкрито.

У відповідності до ч.4 ст.14 ЗУ Про місцеві вибори повторні вибори депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному виборчому окрузі призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів у цьому виборчому окрузі такими, що не відбулися, з підстав, визначених цим Законом, чи в разі визнання особи, обраної у відповідному одномандатному виборчому окрузі депутатом, такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Повторні вибори сільського, селищного, міського голови, старості призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи, обраною сільським, селищним, міським головою, старостою, такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови, старости.

Отже, за приписами вищенаведених норм виборчого законодавства, повторні вибори місцевих депутатів та селищного голови організовує та здійснює відповідна територіальна виборча комісія на підставі норм ЗУ Про місцеві вибори . Втручання будь-яких державних органів, у тому числі і судів у виборчий процес заборонено, за виключенням випадків, передбаченим цим Законом.

Як вбачається з матеріалів справи, і цей факт знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи, 25 січня 2018р. на своєму засіданні Цебриківська селищна територіальна виборча комісія ЦОТГ Великомихайлівського району Одеської області прийняла постанову за №21 Про визнання ОСОБА_3 обраної селищним головою такою, що відмовилась від посади селищного голови . Підставою для прийняття такої постанови стали висновки виборчої комісії про те, що ОСОБА_3 в супереч вимогам ст.89 ЗУ Про місцеві вибори не подала у встановлений 20 денний строк з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію заяви про припинення дій іншого представницького мандата. Доводи викладені в постанові №21 підтверджуються протоколом засідання виборчої комісії від 25.01.2018р., в якому більш ретельно висвітлено порядок розгляду цього питання та інших на засіданні комісії.

Викликана та допитана в судовому засіданні суду апеляційної інстанції свідок ОСОБА_5 (голова Цебриківської СТВК з 22.01.2018р. по теперішній час) також пояснила та підтвердила, що підставою для прийняття постанови за №21 від 25.01.2018р. та інших постанов, про визнання ОСОБА_3 такою, що відмовилась від визнання обраної селищним головою та депутатів, що відмовились від мандату, стало те, що ні ОСОБА_3 ні інші депутаті не подали у встановлений строк до СТВК належні документи, передбачені ч.1 ст.89 ЗУ Про місцеві вибори . Крім того, свідок пояснила, що копії прийнятих рішень були направлені на адресу ОСОБА_3 та інших депутатів та розміщені в друкованих засобах масової інформації.

На підставі цього рішення, Цебриківська селищна територіальна виборча комісія ЦОТГ Великомихайлівського району Одеської області в той же день, 25.01.2018р. прийняла рішення про призначення та проведення повторних виборів місцевих депутатів та селищного голови на 25.03.2018р., про що було повідомлено ЦВК та у відповідних друкованих засобах масової інформації.

Таким чином, виборчий процес з проведення повторних виборів депутатів та селищного голови було розпочато 3 лютого 2018р. Про вказане рішення територіальна виборча комісія повідомила ЦВК. До 22 лютого 2018р. партійні організації повинні були висунути своїх кандидатів і подати документи.

Однак, оскільки 25 березня 2018р. повторні вибори депутатів та селищного голови не відбулися з підстав не подання документів для реєстрації кандидатів на посаду селищного голови, Селищною територіальною виборчою комісією 29.03.2018р. прийнято постанову за №38 (т.1 а.с.70) про визнання повторних виборів Цебриківського селищного голови 25 березня 2018р. такими, що не відбулися. Того ж дня, 29.03.2018р. прийнято постанови про визнання повторних виборів депутатів Цебриківської селищної ради призначені на 25.03.2015р. такими, що не відбулися (т.1 а.с.71-85).

Під час з'ясування обставин по справі в суді апеляційної інстанції було встановлено, що позивачем не були оскарженні рішення Цебриківської селищної територіальної комісії від 25 січня 2018р. про призначення повторних виборів депутатів та селищного голови на 25 березня 2018р. та рішення цієї виборчої комісії від 29 березня 2018р. про визнання виборів призначених на 25 березня 2018р. такими, що не відбулися.

Ці обставини не спростував в суді апеляційної інстанції і представник ОСОБА_3 Він пояснив, що про прийняте рішення від 25.01.2018р. вони дізналися тільки 7 лютого 2018р. та оскаржили в судовому порядку тільки рішення виборчої комісії від 25.01.2018р. щодо визнання ОСОБА_3 та інших депутатів такими, що відмовилися від посади голови селищної ради і депутатських мандатів.

З цього приводу, до матеріалів справи додана копія Ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2018р. (справа №815/603/18) про вжиття заходів забезпечення позову, якою зупинено дію постанови Цебриківської селищної виборчої комісії №21 від 25.01.2018р., якою ОСОБА_3 визнано такою, що відмовилась від посади селищного голови та постанов №№6,9,10,11,12,14,16,17,18, 19, 20, 21, 22 якими певних депутатів було визнано такими, що відмовилися від депутатських мандатів.

З урахуванням того факту, що виборчий процес з проведення повторних виборів місцевих депутатів та Цебриківського селищного голови розпочався, Цебриківська СТВК 6 квітня 2018р. прийняла постанову №69 (т.1 а.с.86) про призначення повторних виборів Цебриківського селищного голови та постанови №№54-68 (т.1 а.с.87-101) про призначення повторних виборів депутатів Цебриківської селищної ради на 3 червня 2018р..

Про прийняті СТВК рішення позивачу стало відомо 14 квітня 2018р., про що в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтвердив представник ОСОБА_3 Він також пояснив, що ні до ЦВК ні в судовому порядку вони вказане рішення СТВК про проведення повторних виборів призначених на 3 червня 2018р. не оскаржували.

Однак, під час з'ясування обставин по справі, за клопотанням представника ОСОБА_6 були залучені документи, у тому числі і лист ЦВК від 5.05.2018р. за №21-34-726, в якому, член ЦВК ОСОБА_7, на звернення голови Одеської обласної організації політичної партії Всеукраїнська об'єднання Батьківщина ОСОБА_8 від 25.04.2018р. щодо порушень законодавства Цебриківської селищної виборчою комісією Великомихайлівського району Одеської області під час реалізації повноважень з підготовки і проведення місцевих виборів на 3.06.2018р. повідомила, що відповідно до ЗУ Про Центральну виборчу комісії та ЗУ Про місцеві вибори не передбачено механізму зупинення або припинення вже розпочатого виборчого процесу, а тому відсутні правові підстави для ініціювання розгляду на засіданні ЦВК питання щодо відміни виборчою комісією повторних виборів Цебриківського селищного голови та повторних виборів депутатів Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області, призначених на 3 червня 2018р.

Крім того, судова колегія звертає увагу на те, що питання правомірності призначення та проведення виборів вже вирішено і в судовому порядку, а саме виходячи зі змісту Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018р. (справа №815/2472/18) (т.1 а.с.102-111) та постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2018р. (по тій же справі) (т.1 а.с.112-117), в яких було чітко встановлено, що повторні вибори селищного голови та місцевих депутатів призначені у відповідності до вимог ЗУ Про місцеві вибори , а тому слід забезпечити відповідне фінансування та належні умови для їх проведення.

Апеляційний суд зазначає, що Рішення територіальної виборчої комісії про призначення повторних виборів селищного голови та про призначення повторних виборів депутатів не є предметом розгляду у даній справі, а тому судом не надається оцінка правомірності їх прийняття.

Оскільки рішення територіальної виборчої комісії про призначення повторних виборів селищного голови та про призначення повторних виборів депутатів ні ким не скасовані, є законними, комісія зобов'язана здійснити алгоритм дій, спрямованих на забезпечення та проведення місцевих виборів в межах своїх повноважень.

З урахуванням викладеного, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що селищна територіальна виборча комісія провела повторні вибори призначені на 3 червня 2018р. у відповідності до вимог діючого виборчого законодавства України, а тому підстав для визнання їх протиправними не має.

Що стосується вимог апелянта про визнання повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 3.06.2018р. недійсними, судова колегія зазначає наступне.

Приписами ч.1 ст.81 ЗУ Про місцеві вибори передбачено, що дільнична виборча комісія приймає рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) виявлення фактів незаконного голосування (вкидання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених цим Законом; голосування особами, які не мають прав голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцем більше одного разу) у кількості, що перевищує п'ять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує десять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більш як на п'ять відсотків кількість виборців, які отримали бюлетені на виборчій дільниці.

Отже, у відповідності до ст.81 ЗУ Про місцеві вибори можливість прийняття рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за наявності обставин визначених ч.1 ст.81 ЗУ Про місцеві вибори . Прийняття такого рішення віднесено безпосередньо до повноважень саме дільничної виборчої комісії, а не територіальної виборчої комісії. Правомірність дій, рішень чи бездіяльності дільничної виборчої комісії не є предметом даної справи та остання не є відповідачем у справі. Більш того, зазначена норма визначає підстави визнання дільничною виборчою комісією голосування на виборчій дільниці недійсним, а не визнання виборів недійсними.

Як визначено в ч.12 ст.83 ЗУ Про місцеві вибори , у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у ч.1 ст.81 цього Закону, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів. У цьому разі протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів складається виборчою комісією у порядку, визначеному ч.11 цієї статті та ч.3 ст.81 цього Закону.

Аналізуючи вищевказані норми виборчого законодавства, апеляційний суд зазначає, що: по-перше: територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, а не щодо визнання недійсними виборів; по-друге, визнання голосування недійсним можливе з урахуванням змісту ч.12 ст.83 ЗУ Про місцеві вибори , у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у ч.1 ст.81 цього Закону, однак предметом спору у даній справі не є правомірність рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування, факту повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці за результатами виборів, проведених 3.06.2018р..

Під час перевірки усіх обставин по справі, представниками ОСОБА_3 не надано будь-яких доказів, які могли буди підставою для визнання виборів проведених 3.06.2018р. недійсними. Не надано також будь-яких скарг на порушення допущенні СТВК під час проведення таких виборів, які могли суттєво вплинути на результати волевиявленні громадян, які приймали участь у виборах.

Що стосується позовних вимог та доводів апеляційної скарги, то судова колегія вважає за необхідним зазначити, що ні в позовній заяві ні в апеляційній скарзі, позивачка та її представник не зазначили належних правових підстав, для визнання недійсними повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 3.06.2018р..

Крім того, слід зазначити, що такі підстави не передбачені і іншими нормами діючого виборчого законодавства України.

На підставі викладеного, та з урахуванням встановлених обставин під час апеляційного розгляду справи, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3, оскільки вищевказані позовні вимоги є безпідставними та не обґрунтованими.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

Окрім того, у відповідності до п.1 ч.4 ст.296 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Підпунктом 2 п.3 ч.3 ст.4 ЗУ Про судовий збір визначено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору складає 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Апеляційним судом встановлено, що апелянтом не сплачено судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду з двома немайновими вимогами, а відтак, апелянту належить сплатити судовий збір у розмірі 2 114,4грн..

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2, представника ОСОБА_3, - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 6 червня 2018р. - залишити без змін.

Стягнути з ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1; 67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, смт.Цебрикове, вул.Шкільна, буд.1-а) на користь Державної судової адміністрації України (Отримувач коштів ГУК в Одеській області / Приморський р-н./ 22030101 Код отримувача (код за ЄДРПОУ)38016923 Банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області Код банку отримувача (МФО)828011 Рахунок отримувача 31212206781008 Код класифікації доходів бюджету22030101) судовий збір у розмірі 2 114,4грн..

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття, остаточна та оскарженню не підлягає.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

ОСОБА_1

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено12.06.2018
Номер документу74573515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2671/18

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 11.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 08.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні