Справа № 202/7131/18
Провадження № 1-кс/202/1798/2018
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2018 року м. Дніпро
Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню № 42017042630000057 від 24.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
30 травня 2018 року до Індустріального районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів.
В обґрунтуванняклопотання прокурорзазначає,що в провадженні СВ Індустріального ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017042630000057 від 24.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, тобто привласнення та розтрати чужого майна шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем, вчиненому у великих розмірах.
Відповідно до вимог ч.1 ст.37, ст.110 КПК України процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у даному кримінальному провадженні здійснюється групою прокурорів Дніпропетровської місцевої прокуратури №1.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в період 17.03.2017 до 31.08.2017 посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), зловживаючи своїм службовим становищем, на підставі взаємовідносин з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ), шляхом низки безтоварних фінансових операцій привласнили бюджетні кошти за придбання бітуму БНД 70/100 та палива пічного, який на справді не придбали, чим завдали збитки державі у великих розмірах.
Також встановлено, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відповідно до типового договору, укладеному з бюджетною установою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (далі САД), виступає підрядником робіт, та здійснює розрахунки з постачальниками товарів та послуг, які використовуються при виконанні таких робіт, лише після перерахування бюджетних грошових коштів на свій розрахунковий рахунок. У подальшому ж, отримані від бюджетної установи (САД) кошти, перераховувались на рахунки постачальників робіт та послуг, зокрема на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а в подальшому, вже від постачальників на рахунки ряду підприємств, зокрема і з ознаками фіктивності, чим безпідставно і формувався податковий кредит з ПДВ та вчинялись дії з привласнення державних коштів з метою їх конвертації, легалізації та розтрати.
Так, протягом 2017 року на підставі укладених договорів №16/11/16ДО від 16.11.2016, №03-04/17 від 03.04.2017 та №07-06/17 від 07.06.2017, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (покупець) мало взаємовідносини з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (постачальник) щодо постачання нафтопродуктів.
Згідно умов договорів, поставка товару, лише на підставі узгоджених специфікацій до зазначених договорів, здійснювалась вантажоодержувачу, тобто на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » або філії даного підприємства.
Загалом, відповідно до вилучених в ході обшуку від 26.09.2017 на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » видаткових накладних та товарно-транспортних накладних за наведеними взаємовідносинами, в період з 17.03.2017 до 31.08.2017 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на адресу філій ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснено 49 поставок товару (нафтопродуктів), що засвідчено підписами відповідальної особи вантажоодержувача та відтиском мокрої печатки відповідної філії.
Разом з тим, вилучені під час обшуку документи, зокрема видаткові накладні та товарно-транспортні накладні за наведеними взаємовідносинами з поставки нафтопродуктів, не містять в собі відомостей щодо конкретної посадової особи філії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яка безпосередньо отримувала поставлений товар (нафтопродукти), що на теперішній час унеможливлює ідентифікацію такої особи.
З метою проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування, встановлення та дослідження всіх обставин, що вивчаються кримінальним провадженням, прокурором в порядку ст.ст.36, 93 КПК України направлено запит до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо надання ґрунтовної інформацію стосовно осіб, які безпосередньо отримували поставлений на підприємство товар, та з інших питань.
Згідно з отриманою відповіддю ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за №218 від 28.03.2018, у наданні запитуваної інформації та копій документів відмовлено, що перешкоджає встановленню важливих обставин у даному кримінальному провадженні.
У зв`язкуіз чим,оскільки відомості,що містятьсяу вищевказанихдокументах,будуть використаніяк доказфакту привласненнята розтратидержавних грошовихкоштів,а такожвраховуючи,що зазначенаінформація маєзначення длявстановлення обставин,значимих укримінальному провадженні,просив надатитимчасовий доступдо наступнихдокументів зможливістю здійснитивиїмку їхоригіналів,які перебуваютьу володінніДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_3 »за місцемзнаходження підприємстваза адресою: АДРЕСА_1 :наказівпро призначення(звільнення)керівників кожноїз філійДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »,які виконувалисвої обов`язкив періодчасу з17.03.2017до 31.08.2017включно (звідмітками проознайомлення такихосіб ізвиданими наказами);посадових інструкційкерівників філійДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » наяких міститьсяпідпис керівникакожної зфілій проознайомлення зтакою інструкцією;штатногорозкладу кожноїфілії ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,який діяву періодз 17.03.2017до 31.08.2017включно,та Положення(регламент)про їхдіяльність;штатногорозкладу ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,який діяву періодз 17.03.2017до 31.08.2017включно,та Положення(регламент)про йогодіяльність;наказівпро призначення(звільнення)та посадовіінструкції зособистими підписамипро ознайомленняна:директора,заступників директора, головногобухгалтера,бухгалтера,головного інженера,начальника відділуматеріально-технічногозабезпечення ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,або іншоїособи,яка відповідальназа отриманнятоварно-матеріальнихцінностей наДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »та йогофіліях,які виконувалисвої обов`язкив періодчасу з17.03.2017до 31.08.2017включно;інформації відносноконкретних посадовихосіб ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,підписи якихмістяться навідповідних видатковихта товарно-транспортнихнакладних,вилучених підчас обшукуна підприємствівід 26.09.2017,із зазначенняманкетних данихтаких осіб,їх посадна підприємстві,контактних даних;порядку веденнядокументообігу наДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » тайого філіях;порядкупро номенклатурнісправи,які заведенона ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 »та йогофіліях,зокрема щодоотримання поставленоготовару абоотриманих послугта облікз цихпитань;документів зобліку всьогоотриманого товару,робіт,послуг відконтрагентів,де відображеноотримання філіямиДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » товарута послугвід ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »за періодз 17.03.2017до 31.08.2017включно;інформаціїщодо конкретноговикористання отриманоговід ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »товару (нафтопродуктів)під часвиконання робітза період2017рік згідноз договорами,укладеними міжДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_4 (дебуде зазначеномісце,час таоб`єм використанихнафтопродуктів,отриманих відТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »);актівприймання-передачівиконаних робітформи КБ-2в,довідок формиКБ-3,відомостей ресурсівта іншихпервинних документівза вказанимидоговорами.Дозвіл натимчасовий доступдо документівз можливістюздійснення їхвиїмки надатипрокурорам Дніпропетровськоїмісцевої прокуратури№1Дніпропетровської області,які входятьдо групипрокурорів укримінальному провадженні:прокурору прокуратури ОСОБА_3 ,прокурору прокуратури ОСОБА_4 , слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42017042630000057: слідчому СВ Індустріального ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_5 , слідчому СВ Індустріального ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 та співробітникам Управління захисту економіки в Вінницькій області ДЗЕ Національної поліції України, визначених прокурором у дорученні та постанові про проведення слідчих (розшукових) дій на іншій території відповідно до положень ст. 36 та ч.6 ст.218 КПК України.
Прокурор у судове засідання не з`явилась, надав заяву, у якій просить провести судове засідання без його участі, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.
Представник ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у судове засідання не з`явився. Відповідно до статті 163 КПК України неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Відповідно до ч. 1 ст.132КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.2 ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч.1 ст.160КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Відповідно до ч. 6ст. 163 КПК Українислідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5ст. 163 КПК України, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Отже, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання прокурора про тимчасовий доступ до речей і документів (тобто можливість ознайомитись з ними та зняти з них копії) є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Клопотання прокурора в частині надання дозволу на вилучення оригіналів документів, задоволенню не підлягає, оскільки прокурором не наведено достатніх обґрунтувань необхідності вилучення оригіналів документів.
Фіксування процесуальної дії за допомогою технічного засобу під час розгляду клопотання не здійснювалося, у зв`язку із неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, що відповідає вимогамч. 4 ст. 107 КПК України.
Частиною 1 статті 309 КПК України визначено вичерпний перелік ухвал слідчого судді, які підлягають оскарженню під час досудового розслідування, перелік цих ухвал є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає, а тому дана ухвала у відповідності до ч. 3 ст.309 КПК України не може бути оскаржена.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 131-132, 159-160, 162-166, 309 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню №42017042630000057 від 24.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України задовольнити частково.
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_3 »за місцемзнаходження підприємстваза адресою: АДРЕСА_1 надати прокурорамДніпропетровської місцевоїпрокуратури №1Дніпропетровської області,які входятьдо групипрокурорів укримінальному провадженні:прокурору прокуратури ОСОБА_3 ,прокурору прокуратури ОСОБА_4 , слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42017042630000057: слідчому СВ Індустріального ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_5 , слідчому СВ Індустріального ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 та співробітникам Управління захисту економіки в Вінницькій області ДЗЕ Національної поліції України, визначених прокурором у дорученні та постанові про проведення слідчих (розшукових) дій на іншій території відповідно до положень ст. 36 та ч.6 ст.218 КПК України тимчасовий доступ (тобто можливість ознайомитись з ними та зняти з них копії) до наступних документів:
- наказів про призначення (звільнення) керівників кожної з філій ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які виконували свої обов`язки в період часу з 17.03.2017 до 31.08.2017 включно (з відмітками про ознайомлення таких осіб із виданими наказами);
- посадових інструкцій керівників філій ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на яких міститься підпис керівника кожної з філій про ознайомлення з такою інструкцією;
- штатного розкладу кожної філії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв у період з 17.03.2017 до 31.08.2017 включно, та Положення (регламент) про їх діяльність;
- штатного розкладу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який діяв у період з 17.03.2017 до 31.08.2017 включно, та Положення (регламент) про його діяльність;
- наказів про призначення (звільнення) та посадові інструкції з особистими підписами про ознайомлення на: директора, заступників директора, головного бухгалтера, бухгалтера, головного інженера, начальника відділу матеріально-технічного забезпечення ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », або іншої особи, яка відповідальна за отримання товарно-матеріальних цінностей на ДП« ІНФОРМАЦІЯ_2 » та його філіях, які виконували свої обов`язки в період часу з 17.03.2017 до 31.08.2017 включно;
- інформації відносно конкретних посадових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », підписи яких містяться на відповідних видаткових та товарно-транспортних накладних, вилучених під час обшуку на підприємстві від 26.09.2017, із зазначенням анкетних даних таких осіб, їх посад на підприємстві, контактних даних;
- порядку ведення документообігу на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та його філіях;
- порядку про номенклатурні справи, які заведено на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та його філіях, зокрема щодо отримання поставленого товару або отриманих послуг та облік з цих питань;
- документів з обліку всього отриманого товару, робіт, послуг від контрагентів, де відображено отримання філіями ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » товару та послуг від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 17.03.2017 до 31.08.2017 включно;
- інформації щодо конкретного використання отриманого від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » товару (нафтопродуктів) під час виконання робіт за період 2017 рік згідно з договорами, укладеними між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_4 (де буде зазначено місце, час та об`єм використаних нафтопродуктів, отриманих від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »);
- актів приймання-передачі виконаних робіт форми КБ-2в, довідок форми КБ-3, відомостей ресурсів та інших первинних документів за вказаними договорами.
В іншій частині клопотання відмовити.
Строк виконання ухвали встановити по 30 червня 2018 року включно.
Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 74602349 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Волошин Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні