Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 червня 2018 р. № 820/1841/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
за участю секретаря судового засідання - Ломаги А.А.,
представника відповідача - Мироненко О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "Гаражно-Будівельний кооператив "Східний масив" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради Харківської області про визнання протиправної та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Обслуговуючий кооператив "Гаражно-Будівельний кооператив "Східний масив", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради Харківської області, в якому просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову №67/4123/0/250-17-П Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради від 07.12.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем при винесенні оскаржуваної постанови було порушено ст. 3, п. 11 ст. 4 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, п. 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 533 Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю: Державний архітектурно -будівельний контроль здійснюється у присутності перевіряємого суб'єкта або його представників.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчать матеріали справи, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Враховуючи положення ст.205 КАС України, суд приходить до висновку, про можливість розгляду справи без участі представника позивача належним чином повідомленого про дату, час та місце судового засідання.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 553 (далі - Порядок), державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.
Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підставами для проведення позапланової перевірки є:
1) подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;
2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;
3) виявлення факту самочинного будівництва об'єкта;
4) перевірка виконання суб'єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;
5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно- будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;
6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;
7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до п. 11 Порядку посадові особи органів державного архітектурно- будівельного контролю під час проведення перевірки мають право:
1) безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню;
2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;
3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень.
затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил: зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності;
4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а таколс ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації;
5) проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкції, що використовуються під час будівництва об'єктів, вимогам стандартів, норм і правил згідно із законодавством;
7) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій;
8) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
Забороняється витребовувати у суб'єктів містобудування інформацію та документи податкової, фінансової звітності, щодо оплати праці, руху коштів та інші, не пов'язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю;
9) вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
10) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію;
11) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото, аудіо - та відеотехніки.
З матеріалів справи вбачається, що у відповідності до Порядку, згідно направлення для проведення позапланового заходу державного контролю від 07.11.2017 № 912-н, виданого на підставі листа адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 12.10.2017 № 1377/0/156-17 (вх. № 10314/0/39-17 від 13.10.2017) та направлення від 27.11.2017 № 992-н, Інспекцією проведено позапланову перевірку дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: Об'єкт будівництва по АДРЕСА_1 .
Перевіркою встановлено, що ОК ГБК Східний масив ведуться роботи з будівництва одноповерхової нежитлової будівлі на 9-ть окремих приміщень (обладнаних окремими входами з двох боків) орієнтовними розмірами в плані 48,5 X 7,3 м. по АДРЕСА_1.
Зазначена будівля розміщена на земельній ділянці (кадастровий номер НОМЕР_2, загальною площею 0,4361 га) наданій ОК ГБК Східний масив для експлуатації та обслуговування автостоянки на 110 машиномісць та нежитлових будівель літ. А-1 та літ. Б-1 по АДРЕСА_1 відповідно до договору оренди від 19.06.2013 та частково на земельній ділянці, що належить територіальній громаді м. Харкова.
Відповідно до листа Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування та генерального плану Харківської міської ради від 03.11.2017 № 6495/0/27-17 вихідні дані, а саме містобудівні умови та обмеження для проектування зазначеного об'єкта будівництва не надавались. Зазначена будівля має ознаки об'єкта з незначними наслідками (СС1).
Будівля будується без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
На час перевірки об'єкт знаходиться в стадії будівництва (проводяться роботи з оздоблення приміщень). Проектна документація відсутня. Замовником не представлено документів щодо здійснення авторського та технічного нагляду.
Відповідно до п.п. 16, 17 Порядку за результатами державного архітектурно- будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно- будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.
За результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на об'єкті: Об'єкт будівництва по АДРЕСА_1 складено акт № 912/992-А від 28.11.2018 та відповідні протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
У зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Інспекцією голові ОК ГБК Східний масив видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт № 912/992-Пр-З від 28.11.2017 та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 912/992-Пр-У від 28.11.2017.
Під час позапланової перевірки, проведеної на об'єкті Об'єкт будівництва по АДРЕСА_1 виявлено порушення ч.ч. 1, 3 ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність , п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, а саме: виконання будівельних робіт з будівництва одноповерхової нежитлової будівлі на 9-ть окремих приміщень (обладнаних окремими входами з двох боків), орієнтовними розмірами в плані 48,5 х 7,3 м. по АДРЕСА_1 без забезпечення здійснення авторського нагляду. Об'єкт має ознаки об'єкта з незначними наслідками (СС1).
Акт складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № 912/922-А від 28.11.2017, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 28.11.2017, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт № 912/992-Пр-З від 28.11.2017, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 912/992-Пр-У від 28.11.2017 направлено на ім'я ОК ГБК Східний масив за адресою: 61146, м. Харків, вул. Героїв Праці, ЗО кв. 94, що підтверджується описом вкладення у цінний лист та фіскальним чеком від 01.12.2017.
Постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 67/4123/0/250-17-П від 07.12.2017, за виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, що має ознаки об'єкта з незначними наслідками (СС1) без забезпечення здійснення авторського нагляду, чим порушено ч.ч. 1, 3 ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність , п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, ОК ГБК Східний масив , визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 88100,00 грн. (вісімдесят вісім тисяч сто грн. 00 коп.).
Згідно п. 22 Порядку постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.
Примірник вищевказаної постанови 08.12.2017 надіслано поштою: Укрпошта, відділення поштового зв'язку № 146, 08.12.2017 № 6114602817480.
Згідно абз 6 п. 3 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 № 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 735) надіслання рекомендованим листом з повідомленням документів, які є підставою для притягнення до відповідальності, за адресою місцезнаходження (місця проживання) суб'єкта містобудування, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, вважається належним врученням зазначених документів незалежно від факту їх отримання суб'єктом містобудування.
Головним спеціалістом відділу самоврядного контролю Харківської міської ради ОСОБА_2 проведено комплекс перевірочних заходів щодо земельної ділянки, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_1) на підставі договору дарування від 30.10.2008 № 5164 на праві приватної власності належать нежитлові будівлі по АДРЕСА_1, а саме: нежитлова будівля літ. А-1 загальною площею 30,9 кв.м.; нежитлова будівля літ. Б-1 загальною площею 190,9 кв.м.
На підставі рішення 45 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 23.06.2010 № 158/10 ОК ГБК Східний масив (ЄДРПОУ 36985085) надано в оренду земельну ділянку площею 0,4361 га по АДРЕСА_1 для експлуатації та обслуговування автостоянки на 110 машиномісць та нежитлових будівель літ. А-1 та літ. Б-1 , строком до 31.05.2025.
Між Харківською міською радою та ОК ГБК Східний масив укладено договір оренди землі від 19.06.2013.
Проведеним на місцевості оглядом вказаної земельної ділянки встановлено, що земельна ділянка по АДРЕСА_1 площею, орієнтовно, 0,4361 га використовується для експлуатації та обслуговування автостоянки, нежитлових будівель та тимчасових споруд.
Під час обстеження здійснювалась фотозйомка. План-схема обстеженої земельної ділянки додано до акту обстеження.
Згідно листа Управління містобудування та архітектури, Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 11.10.2017 № 5819/0/27-17 інформація про надання в користування земельних ділянок для будівництва або реконструкції об'єктів по АДРЕСА_1 - відсутня.
В базі даних містобудівного кадастру Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради зареєстровано кадастрову зйомку самочинно побудованої нежитлової будівлі літ. Ж-1 по АДРЕСА_1 (реєстровий № 1362/17 від 22.11.2017). Вказану зйомку розроблено ФО-П ОСОБА_4
Згідно листа ФО-П ОСОБА_4 від 18.05.2018 № 69 нежитлова будівля літ. Ж -1 , на яку ним розроблено виконавчу зйомку, розташована на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий № НОМЕР_2).
Відповідно до абз. 10 п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно- будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Так, згідно направлення для проведення позапланового заходу державного контролю від 07.11.2017 № 912-н, виданого на підставі листа адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 12.10.2017 № 1377/0/156-17 (вх. № 10314/0/39-17 від 13.10.2017) та направлення від 27.11.2017 № 992-н Інспекцією проведено позапланову перевірку дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: Об'єкт будівництва по АДРЕСА_1 , строк проведення перевірки: початок - 13.11.2017, кінець - 28.11.2017, що не перевищує 12 робочих днів. Отже, твердження Позивача, щодо порушень Інспекцією строків проведення позапланового заходу є необґрунтованими та такими, що не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства.
Позивач у позовній заяві зазначив, що ним на ім'я голови Харківської міської ради 12.03.2018 подано адвокатський запит з метою отримання інформації та документів щодо будь-яких звернень чи заяв про надання дозволу на будівництво чи збереження самовільно побудованих об'єктів за адресою: АДРЕСА_1.
На вказаний адвокатський запит надано відповідь листом Департаменту територіального контролю Харківської міської ради від 16.03.2018 № 6867/0/226-18 в якому зазначено, що до Харківської міської ради надійшло звернення ОСОБА_5 від 10.11.2017 щодо надання дозволу на збереження самочинно побудованої нежитлової будівлі літ. Ж-1 , що розташована по АДРЕСА_1.
У зазначеному зверненні ОСОБА_5 зазначає, що ним по АДРЕСА_1 на земельній ділянці (кадастровий № 6310138200:11:004: 0001), яка згідно договору оренди землі від 19.06.2013 надана в оренду ОК ГБК Східний масив ) було побудовано нежитлову будівлю літ. Ж-1 загальною площею 271,0 кв.м. (торгівельні павільйони).
В позовній заяві Позивач зазначає, що наприкінці серпня 2017 року голові ОК ГБК Східний масив ОСОБА_3 стало відомо про будівництво на території ОК ГБК Східний масив одноповерхової будівлі на межі з іншою земельною ділянкою. Хто здійснив вказане будівництво позивачу невідомо.
Суд зазначає, що жодних документів на підтвердження того, що ОСОБА_5 має будь-яке відношення до будівництва торговельних павільйонів по АДРЕСА_1 до позовної заяви позивачем не надано.
У зв'язку з вищевикладеним, суд приходить до висновку, що ОК ГБК Східний масив є орендарем земельної ділянки площею 0,4361 га по АДРЕСА_1, на якій ведуться роботи з будівництва одноповерхової нежитлової будівлі на 9-ть окремих приміщень (обладнаних окремими входами з двох боків) без дозволу відповідних органів, а тому постанова Інспекції № 67/4123/0/250-17-П від 07.12.2017, якою ОК ГБК Східний масив визнано винним у вчиненні правопорушення у сфері містобудівної діяльності є законною, обґрунтованою та такою, що винесена з дотриманням вимог чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного, суд зазначає, що позовні вимоги Обслуговуючого кооперативу "Гаражно-Будівельний кооператив "Східний масив" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради Харківської області про визнання протиправної та скасування постанови є необґрунтованими, недоведеними, а відтак задоволенню не підлягають.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до вимог ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову Обслуговуючого кооперативу "Гаражно-Будівельний кооператив "Східний масив" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради Харківської області про визнання протиправної та скасування постанови - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 11.06.2018 року.
Суддя О.М. Тітов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2018 |
Оприлюднено | 13.06.2018 |
Номер документу | 74610996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні