Рішення
від 07.06.2018 по справі 812/1147/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

07 червня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1147/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пляшкової К.О.,

за участю

секретаря судового засідання: Занічковської П.Є.,

позивача: не прибув,

відповідача: не прибув

розглянувши у судовому засіданні у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Комунального підприємства Лисичанська ритуальна служба про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

19 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУДФС у Луганській області) до Комунального підприємства Лисичанська ритуальна служба (далі - відповідач, КП ЛРС ), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 206522,78 грн за період з 30.03.2016 по 02.03.2018.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що КП ЛРС зареєстроване як юридична особа Лисичанським міським управлінням юстиції, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ДПІ у м. Лисичанську ГУДФС у Луганській області).

Станом на 26.03.2018 у відповідача рахується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код КДБ 14060100) в загальному розмірі 206522,78 грн, з яких основний борг складає 183342,00 грн та штрафні (фінансові) санкції в сумі - 24180,78 грн.

Так, відповідачем до ДПІ у м. Лисичанську ГУДФС у Луганській області у період з березня 2016 року по лютий 2018 року щомісяця подавалися податкові декларації (уточнюючи розрахунки) по податку на додану вартість, в яких КП ЛРС визначено до сплати податкові зобов'язання, які добровільно та в повному обсязі не сплачено.

Крім того, позивачем за порушення пункту 203.2 статті 203 ПК України винесені відповідачу податкові повідомлення-рішення від 23.11.2016 № 0008441201 на суму 6840,58 грн; від 06.06.2018 № 00004311201 на суму 9848,04 грн; від 26.09.2017 № 0013311205 на суму 4537,02 грн; від 29.11.2017 № 0022441205 на суму 2955,14 грн, які отримані уповноваженою особою відповідача.

Вказані податкові повідомлення - рішення відповідачем не оскаржені та є узгодженими.

Однак до цього часу податковий борг відповідачем не сплачений і продовжує збільшуватись.

На виконання вимог Закону України від 21.12.2000 № 2181-III Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , який діяв на момент виникнення боргу у відповідача, позивачем виставлено першу податкову вимогу від 08.10.2001 № 6553-1/9а, яка вручена посадовій особі відповідача 09.10.2001, другу податкову вимогу від 10.12.2001 № 2/149, яка вручена посадовій особі відповідача 11.12.2001.

Вищезазначені податкові вимоги відповідачем на даний час не оскаржені та є чинними.

З вищевикладених підстав, позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 206522,78 грн за період з 30.03.2016 по 02.03.2018.

Ухвалою суду від 23.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (арк. спр. 1-2).

14 травня 2018 року від представника відповідача до суду надійшов лист, в якому зазначено, що відповідач з вимогами ГУДФС у Луганській області згоден в повному обсязі. Також зазначив про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 68).

Відповідно до положень статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Ухвалою суду від 24.05.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті після закінчення підготовчого судового засідання на підставі відповідних клопотань представників сторін (арк. спр. 73).

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 63, 76).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, як вже вище вказано, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 68, 77).

Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасник справи має право заявляти клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

З огляду на положення статей 194, 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.04.2018 за № 1003892882 КП ЛРС (ідентифікаційний код 03339807) зареєстровано як юридичну особу, яка перебуває на обліку в ДПІ у м. Лисичанську ГУДФС у Луганській області (арк. спр. 54-56).

Відповідач є платником податку на додану вартість.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

У відповідності із статтею 14 ПК України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статті 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті, зокрема надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Порядок обчислення податку на додану вартість визначений Розділом V ПК України, у тому числі:

Статтею 203 ПК України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пункт 203.1).

Відповідачем до ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області подано таку податкову звітність з податку на додану вартість, у якій визначено до сплати суму податкового зобов'язання, а саме:

- податкову декларацію від 14.03.2016 № 9034516946 за лютий 2016 року на суму 3031,00 грн (по строку сплати до 30.03.2016) (арк. спр. 11);

- податкову декларацію від 18.04.2016 № 9058195245 за березень 2016 року на суму 7736,00 грн (по строку сплати до 30.04.2016) (арк. спр. 12);

- податкову декларацію від 17.05.2016 № 9078923081 за квітень 2016 року на суму 5683,00 грн (по строку сплати до 30.05.2016) (арк. спр. 13);

- податкову декларацію від 15.06.2016 № 9098649984 за травень 2016 року на суму 6591,00 грн (по строку сплати до 30.06.2016) (арк. спр. 14);

- податкову декларацію від 14.07.2016 № 9120170422 за червень 2016 року на суму 5370,00 грн (по строку сплати до 30.07.2016) (арк. спр. 15);

- податкову декларацію від 12.08.2016 № 9143307851 за липень 2016 року на суму 5889,00 грн (по строку сплати до 30.08.2016) (арк. спр. 16);

- податкову декларацію від 14.09.2016 № 9167993878 за серпень 2016 року на суму 5782,00 грн (по строку сплати до 30.09.2016) (арк. спр. 17);

- податкову декларацію від 11.10.2016 № 9188866339 за вересень 2016 року на суму 5166,00 грн (по строку сплати до 30.10.2016) (арк. спр. 18);

- податкову декларацію від 15.11.2016 № 9218107939 за жовтень 2016 року на суму 6057,00 грн (по строку сплати до 30.11.2016) (арк. спр. 19);

- податкову декларацію від 14.12.2016 № 9241435294 за листопад 2016 року на суму 5686,00 грн (по строку сплати до 30.12.2016) (арк. спр. 20);

- податкову декларацію від 19.01.2017 № 9267440129 за грудень 2016 року на суму 10848,00 грн (по строку сплати до 30.01.2017) (арк. спр. 21);

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань від 09.03.2017 № 9036513631 за січень 2017 року, згідно з яким платником податків збільшено податкове зобов'язання на 3667,00 грн (арк. спр. 34);

- податкову декларацію від 14.03.2017 № 9040544720 за лютий 2017 року на суму 8132,00 грн (по строку сплати до 30.03.2017) (арк. спр. 22);

- податкову декларацію від 18.04.2017 № 9040544720 за березень 2017 року на суму 14075,00 грн (по строку сплати до 30.04.2017) (арк. спр. 23);

- податкову декларацію від 16.05.2017 № 9090759108 за квітень 2017 року на суму 8578,00 грн (по строку сплати до 30.05.2017) (арк. спр. 24);

- податкову декларацію від 19.06.2017 № 9116003518 за травень 2017 року на суму 3595,00 грн (по строку сплати до 30.06.2017) (арк. спр. 25);

- податкову декларацію від 19.07.2017 № 9140127346 за червень 2017 року на суму 8144,00 грн (по строку сплати до 30.07.2017) (арк. спр. 26);

- податкову декларацію від 21.08.2017 № 9168240891 за липень 2017 року на суму 8997,00 грн (по строку сплати до 30.08.2017) (арк. спр. 27);

- податкову декларацію від 15.09.2017 № 9188375394 за серпень 2017 року на суму 10241,00 грн (по строку сплати до 30.09.2017) (арк. спр. 28);

- податкову декларацію від 12.10.2017 № 9212407373 за вересень 2017 року на суму 118296,00 грн (по строку сплати до 30.10.2017) (арк. спр. 29);

- податкову декларацію від 15.11.2017 № 9240808938 за жовтень 2017 року на суму 5698,00 грн (по строку сплати до 30.11.2017) (арк. спр. 30);

- податкову декларацію від 18.12.2016 № 9270501496 за листопад 2017 року на суму 11423,00 грн (по строку сплати до 30.12.2017) (арк. спр. 31);

- податкову декларацію від 22.01.2018 № 9296763792 за грудень 2017 року на суму 14370,00 грн (по строку сплати до 22.01.2017) (арк. спр. 32);

- податкову декларацію від 15.02.2018 № 9022572002 за січень 2018 року на суму 5754,00 грн (по строку сплати до 02.03.2017) (арк. спр. 33).

З огляду на викладені вище положення Податкового кодексу України, судом встановлено, що КП ЛРС мало сплатити суму самостійно визначених податкових зобов'язань, у визначений пунктом 57.1 статті 57 ПК України строк, чого ним зроблено не було.

Крім того, відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області за наслідками проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість КП ЛРС з питань своєчасності сплати податкових зобов'язань за період з березня 2016 року по жовтень 2016 року встановлено порушення платником термінів сплати узгодженого грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 34202,90 грн із затримкою більше 30 днів. Результати камеральної перевірки оформлено актом від 16.11.2016 № 234/1209-1201/01/03339807 (арк. спр. 79-82).

Зазначений акт вручено уповноваженому представнику відповідача 16.11.2016, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача в зазначеному акті (арк. спр. 80).

На підставі акта камеральної перевірки від 16.11.2016 № 234/1209-1201/01/03339807 ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 23.11.2016 № 0008441201, яким за встановлене порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 34202,90 грн на 970, 969, 939,939, 939, 937, 937, 936, 935, 911, 908, 908, 906, 905, 883, 880, 878 календарних дні зобов'язано КП ЛРС сплатити штраф у сумі 6840,58 грн (арк. спр. 39).

Зазначене податкове повідомлення-рішення 23.11.2017 вручено уповноваженому представнику відповідача, про що свідчить підпис уповноваженої особи (арк. спр. 39).

ГУ ДФС у Луганській області за наслідками проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість КП ЛРС з питань своєчасності сплати податкових зобов'язань за період травень 2014 року - квітень 2017 року встановлено порушення платником термінів сплати узгодженого грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 49240,20 грн із затримкою більше 30 днів. Результати камеральної перевірки оформлено актом від 25.05.2017 № 298/12-32-12-01/03339807 (арк. спр. 83-85).

Зазначений акт вручено уповноваженому представнику відповідача 25.05.2017, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача в зазначеному акті (арк. спр. 84).

На підставі акта камеральної перевірки від 25.05.2017 № 298/12-32-12-01/03339807 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 06.06.2017 № 0000431201, яким за встановлене порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 49240,20 грн на 910, 909, 880, 878, 878, 849, 847, 843, 842, 831, 821, 817, 816, 813, 789, 789, 785, 783, 782, 757, 726 календарних дні зобов'язано КП ЛРС сплатити штраф у сумі 9848,04 грн (арк. спр. 40).

Зазначене податкове повідомлення-рішення 07.06.2017 вручено уповноваженому представнику відповідача, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача (арк. спр. 40).

ГУ ДФС у Луганській області за наслідками проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість КП ЛРС з питань своєчасності сплати податкових зобов'язань за період з квітня 2015 року по вересень 2017 року встановлено порушення платником термінів сплати узгодженого грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 22681,00 грн із затримкою більше 30 днів. Результати камеральної перевірки оформлено актом від 19.09.2017 № 1060/1232-1205/03339807 (арк. спр. 86-88).

Зазначений акт вручено уповноваженому представнику відповідача 20.09.2017, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача в зазначеному акті (арк. спр. 87).

На підставі акта камеральної перевірки від 19.09.2017 № 1060/1232-1205/03339807 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 26.09.2017 № 0013311205, яким за встановлене порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 22681,00 грн на 760, 757, 756, 755, 748, 744, 739, 729, 727, 726, 724 календарних дні зобов'язано КП ЛРС сплатити штраф у сумі 4537,02 грн (арк. спр. 41).

Зазначене податкове повідомлення-рішення 27.09.2017 вручено уповноваженому представнику відповідача, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача (арк. спр. 41).

ГУ ДФС у Луганській області за наслідками проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість КП ЛРС з питань своєчасності сплати податкових зобов'язань за період з вересня 2017 року по жовтень 2017 року встановлено порушення платником термінів сплати узгодженого грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 14775,70 грн із затримкою більше 30 днів. Результати камеральної перевірки оформлено актом від 17.11.2017 № 1688/1232-1205/03339807 (арк. спр. 89-91).

Зазначений акт вручено уповноваженому представнику відповідача 17.11.2017, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача в зазначеному акті (арк. спр. 90).

На підставі акта камеральної перевірки від 17.11.2017 № 1688/1232-1205/03339807 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 29.11.2017 № 0022441205, яким за встановлене порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 14775,70 грн понад 30 календарних днів зобов'язано КП ЛРС сплатити штраф у сумі 2955,14 грн (арк. спр. 42).

Зазначене податкове повідомлення-рішення 30.11.2017 вручено уповноваженому представнику відповідача, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача (арк. спр. 42).

Відповідач правом оскаржити зазначені податкові повідомлення-рішення не скористався, у визначений пунктом 57.3 статті 57 ПК України строк грошове зобов'язання, визначене контролюючим органом, у повному обсязі не сплатив.

Наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (арк. спр. 36-38, 43-44,) та зворотнім боком інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (арк. спр. 49).

Відповідачем суду не надано доказів сплати цього податкового боргу.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1244 Про деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:

- вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.5 статті 95 Податкового кодекс) України (пункт 2);

- під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу (пункт 3);

- у рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів (пункт 4).

Зважаючи на вищевикладене, погашення податкового боргу згідно з чинним законодавством здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.

Відповідно до підпункту 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами відповідачу особисто під підпис вручено першу податкову вимогу форми Ю1 від 08.10.2001 № 6553-1/19а та другу податкову вимогу форми Ю2 від 10.12.2001 № 2/149 (арк. спр. 47, 48).

Вищезазначені вимоги у встановленому законом порядку не оскаржувались, податковим органом не скасовувались та не відкликались, а тому є узгодженими.

Оскільки КП ЛРС вручено першу та другу податкові вимоги, які є чинними, суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду дотримано вимоги статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

З вищевикладеного слідує, що контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення, є органи ДФС України обласного рівня, зокрема, Головне управління ДФС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем на час розгляду даної адміністративної справи податковий борг по податку на додану вартість у загальному розмірі 206522,78 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно із частиною першою статті 142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Позивачем при зверненні до суду з даним адміністративним позовом сплачено судовий збір у розмірі 3097,84 грн, що підтверджено платіжним дорученням від 12.04.2018 № 289 (арк. спр. 3).

Зважаючи, що відповідач визнав позов до початку розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне повернути позивачу з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні даного позову до суду, що складає 1548,92 грн.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 142, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 39591445) до Комунального підприємства Лисичанська ритуальна служба (місцезнаходження: 93100, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Радянська, будинок 17, код за ЄДРПОУ 03339807) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти Комунального підприємства Лисичанська ритуальна служба з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство Лисичанська ритуальна служба , та за рахунок готівки, що належить Комунальному підприємству Лисичанська ритуальна служба , в дохід Державного бюджету України за податковим боргом з податку на додану вартість за період з 30.03.2016 по 02.03.2018 у загальному розмірі 206522,78 грн (двісті шість тисяч п'ятсот двадцять дві гривні 78 коп.), у тому числі: за основним платежем - 182342,00 грн (сто вісімдесят дві тисячі триста сорок дві гривні), за штрафними (фінансовими) санкціями - 24180,78 грн (двадцять чотири тисячі сто вісімдесят гривень 78 коп.).

Повернути Головному управлінню ДФС у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 39591445) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову до Луганського окружного адміністративного суду за платіжним дорученням від 12 квітня 2018 року № 289, що складає 1548,92 грн (одна тисяча п'ятсот сорок вісім гривень 92 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено 12 червня 2018 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2018
Оприлюднено13.06.2018
Номер документу74611063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1147/18

Рішення від 07.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні