ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1222/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бойка С.С.,
секретаря судового засідання - Лайко О.В.,
представника позивача - Чинчика С.С.,
представника відповідача - Трембача В.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області до Семенівської районної ради Полтавської області, третя особа: Комунальний заклад "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
10 квітня 2018 року виконавчий комітет Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Семенівської районної ради Полтавської області, третя особа: Комунальний заклад "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради про визнання протиправним та скасування рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідач приймаючи спірне рішення фактично позбавив Семенівську селищну раду можливості отримувати передбачені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 9 Податкового кодексу України та ст. 64 Бюджетного кодексу України, доходів у вигляді податку на доходи фізичних осіб, які перераховуються до бюджету об'єднаної територіальної громади за місцем реєстрації юридичної особи та які були заплановані при формуванні та прийнятті бюджету на 2018 рік. Отже, спірне рішення має ознаки прямого втручання в бюджетний процес Семенівської селищної ради. Стверджував, що приймаюче вказане рішення районна рада грубо порушила вимоги Цивільного кодексу України та іншого законодавства України.
Ухвалою суду від 11 квітня 2018 року відкрито провадження по справі та призначено справу до судового розгляду у підготовчому судовому засіданні.
Протокольною ухвалою від 29 травня 2018 року закрито підготовче провадження, а справу призначено до розгляду по суті.
05 травня 2018 року до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву, згідно якого останні просив в задоволені адміністративного позову відмовити посилаючись на те, що спірне рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства та після отримання усіх необхідних погоджень.
08 травня 2018 до суду надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач стверджував, що питання щодо перереєстрації комунальних установ на засіданні постійних комісій з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та з питань економічного розвитку та управління комунальним майном не розглядалося, а лише було рекомендовано головному лікарю Семенівського центру первинної медико-санітарної допомоги внести до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної особи. Вказував на те, що витяг з протоколу засідання постійних комісій від 28 березня 2018 року не може свідчити про розгляд проект рішення "Про затвердження в новій редакції Статуту Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради на спільному засіданні комісій з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та з питань економічного розвитку та управління комунальним майном.
22 травня 2018 року до суду надійшла уточнена позовна заява, яка по суті становить позовну заяву з доповненим обґрунтуванням позовних вимога, а саме зазначенням обставин наведених у відповідь на відзив, а тому розцінюється судом як додаткові письмові пояснення.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Третя особа явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, надала до суду заяву про розгляд справи без його участі.
Суд, вислухавши пояснення позивач та представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.
Судом встановлено, що рішенням двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30 березня 2018 року "Про затвердження в новій редакції Статуту Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради затверджено Статут Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради. Пунктом 2.2 Розділу 2 вказаного Статуту місцезнаходженням Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради затверджено вказано 38241, Полтавська область, Семенівський район, с. Богданівка, вул. Центральна, 2а.
Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.
Надаючи оцінку позовним вимог суд виходить з наступного.
Частинами першою - третьою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.
Частиною п'ятнадцятою статті 46 цього Закону встановлено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Регламент роботи Семенівської районної ради Полтавської області сьомого скликання
зі змінами внесеними рішенням 3 позачергової сесії сьомого скликання від 24.12.2015 року, рішенням 5 сесії сьомого скликання від 12.02.2016 року, 6 сесії сьомого скликання від 30.06.2017 року (далі по тексту - Регламент) розміщений на офіційному сайті Семенівської районної ради Полтавської області за посиланням http://semenivkrada.gov.ua/reglament-rajonnoi-radi-17-38-20-02-02-2017/, належним чином завірена копія долучено до матеріалів справи.
Статтею 7 Регламенту встановлено, що проекти рішень, інші матеріали з питань, рекомендованих для розгляду на сесії, в міжсесійний період подаються до виконавчого апарату районної ради, але не пізніше, ніж за 10 днів до проведення чергової сесії та доводяться до відома депутатів, як правило, не пізніше, ніж за день до початку засідань постійних комісій через електронні адреси, при відсутності технічних можливостей - у день засідання постійної комісії, а у виняткових випадках - у день проведення сесії. Контроль за дотриманням термінів надання проектів рішень та інших матеріалів покладається на заступника голови районної ради.
Зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року, судом встановлено. що питання щодо перереєстрації Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради не розглядалося, а було лише рекомендовано головному лікарю вказаного закладу внести до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної адреси.
Крім того, суд звертає увагу на те, що головним лікарем Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради не виконано вказані рекомендації постійних комісій та не внесено до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної адреси. З матеріалів справи, судом встановлено, що 30 березня 2018 року виконуючим обов'язки головного лікаря Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради до Семенівської районної ради направлено лист, згідно якого заклад не заперечує проти його перереєстрації за адресою с. Богданівка, вул. Центральна, 2а.
Також, зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року , судом встановлено, що відділу управління майном спільно з виконавчим апаратом районної ради рекомендовано підготувати на розгляд пленарного засідання двадцять другої позачергової сесії районної ради проекти рішень про затвердження в новій редакції Статутів Семенівської центральної районної лікарні, КЗ "Центр первинної медико-санітарної допомоги" та КП "Семенівський райкомунгосп".
Судом досліджено лист Відділу управління майном Семенівської районної ради Полтавської області від 28 березня 2018 року №01-23/24 та встановлено, що на виконання рекомендацій постійних комісій районної ради від 28.03.2018 відділом управління майном голові Семенівської районної ради направлено проекти рішень: "Про затвердження в новій редакції статуту Семенівської ЦРЛ та Статуту Комунального закладу "Семенівської центральної первинної медико-санітарної допомоги".
Отже, проект спірного рішення виготовлено на виконання рекомендацій постійних комісій та в порушення ст. 37 Регламенту та ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" проект спірного рішення самими комісія не розглядався.
Лист Богданівської сільської ради Семенівського району від 29 березня 20918 року №114, не може вважатися належним доказам, оскільки його адресовано головному лікарю Семенівського центру первинної медико-санітарної допомоги та датовано наступним днем після засідання постійних комісій, а тому не міг бути розглянутий на засіданні постійних комісій.
Крім того, суд звертає увагу на те, що договір оренди окремо індивідуального майна спільної власності територіальних громад села Богданівка Семенівського району №25 від 02.01.2018 укладений між Богданівською сільською радою та Комунальним закладом "Семенівський центр первинної медико-Санітарної допомоги" Семенівської районної ради підписано, ще до прийняття спірного рішення відповідачем.
Зі змісту Інформації з Державнеого реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 05 травня 2018 року за адресою с. Богданівка, вул. Центральна, 2а розміщена Медична амбулаторія.
Частиною другою статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб зокрема про місцезнаходження юридичної особи.
Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
В ході розгляду справи, судом встановлено та не заперечується відповідачем по справі, що місцем ведення діяльності Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради є Полтавська область, Семенівський район, вул. Шевченка 78. За вказаною адресою розташовано адміністративне приміщення, ведеться прийом хворих лікарями та адміністративний персонал.
Представник відповідача в судому засіданні пояснив, що на даний за адресою с. Богданівка, вул. Центральна, 2а знаходиться головний лікар Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-Санітарної допомоги" Семенівської районної ради.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про неможливість проведення реєстрації місцезнаходження юридичної особи - медичного закладу за одною адресою та її фактичного розташування за іншою, оскільки це створить значні труднощі для мешканців району які обслуговуються у відповідному медичному закладі.
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідач спірним рішенням позбавив Семенівську селищну раду можливості отримання передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Податковим кодексом України та Бюджетним кодексом України, доходів у вигляді податку на доходи фізичних осіб, які враховані позивачем при формуванні та прийняті бюджету територіальної громади на 2018 рік.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідачем в ході розгляду справи не доведено правомірності прийнятного ним рішення.
З огляду на викладене, вимоги позивача є правомірними і обґрунтованими. А відтак, позов належить задовольнити у повному обсязі.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволені позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертизи.
Позивачем суду не надано доказів понесення витрат пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, а тому підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області (вул. Незалежності, буд. 44-А, смт. Семенівка, Полтавська область, 38200, код ЄДРПОУ 41074681) до Семенівської районної ради Полтавської області (вул. Незалежності, буд. 44, смт. Семенівка, Полтавська область, 38200, код ЄДРПОУ 22533292), третя особа: Комунальний заклад "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради (вул. Шевченка, 78, смт. Семенівка, Полтавської області, 38200, код ЄДРПОУ 38522213) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Комунального закладу "Семенівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Семенівської районної ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 12 червня 2018 року.
Суддя С.С. Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2018 |
Оприлюднено | 13.06.2018 |
Номер документу | 74611344 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Бойко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні