Постанова
від 30.05.2018 по справі 815/6669/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/6669/17

Категорія: 5.2 Головуючий в 1 інстанції: Бойко О.Я. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Коваля М.П.,

суддів - Домусчі С.Д.,

- ОСОБА_1,

за участю: секретар судового засідання - Ніцевич О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 апеляційну скаргу Одеської митниці ДФС на рішення Одеського окружного адміністративного суду, яке прийнято 07 лютого 2018 року у складі суду судді: Бойко О.Я. в місті ОСОБА_1 по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані до Одеської митниці ДФС про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Одеської митниці ДФС, в якому просило суд: визнати протиправними дії відповідача щодо відмови в задоволенні заяв Приватного підприємства Гол-Сервіс , який діє від імені і в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані за № 22 від 30.08.2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА за № 500060702/2016/014148 від 11.10.2016 року та за № 31 від 12.09.2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА № 500060702/2016/014147 від 11.10.2016 року; зобов'язати відповідача внести зміни зазначені в заявах Приватного підприємства Гол-Сервіс , який діє від імені і в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані за № 22 від 30.08.2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА за № 500060702/2016/014148 від 11.10.2016 року та за № 31 від 12.09.2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА № 500060702/2016/014147 від 11.10.2016 року.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправними дії Одеської митниці ДФС Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39441717) щодо відмови в задоволенні заяв Приватного підприємства Гол-Сервіс (ЄДРПОУ 31539000), який діє від імені і в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані (ЄДРПОУ 36048094) за № 22 від 30 серпня 2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА за № 500060702/2016/014148 від 11.10.2016 року та за № 31 від 12 вересня 2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА № 500060702/2016/014147 від 11.10.2016 року. Зобов'язано Одеську митницю ДФС Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39441717) внести зміни зазначені в заявах Приватного підприємства Гол-Сервіс (ЄДРПОУ 31539000), який діє від імені і в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані (ЄДРПОУ 36048094) ) за № 22 від 30 серпня 2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА за № 500060702/2016/014148 від 11.10.2016 року та за № 31 від 12 вересня 2017 року про надання дозволу на внесення змін до митної декларації типу ІМ 40 АА № 500060702/2016/014147 від 11.10.2016 року.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, Одеська митниця ДФС подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.02.2018 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 01.06.2010 року Компанія Самсунг Електронікс Ко. Лтд уклала з ТОВ Самсунг Електронікс Україна Компані договір № SEC04 поставки товарів торгової марки Самсунг на умовах CIF Іллічівськ (Чорноморськ), відповідно до міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів Інкотермс 2000 (а.с.13-17).

Згідно з інвойсом № НОМЕР_1 від 21.08.2016 року, виданого на підставі договору № SEC04, Компанією Самсунг Електронікс Ко. Лтд поставило на користь позивача монітори рідкокристалічні, кольорові, нові, які використовуються виключно або головним чином з машинами для автоматичного оброблення інформації і не містять прийомо-передавальних пристроїв, без вбуваного TV-тюнера, торговельної марки Самсунг , обладнані інтерфейсом: D-SUB, довжина діагоналі екрану 19 дюймів, моделі LS 19F350HNIXCI, фірма виробник Samsung Electronics Co. Ltd на підприємстві K-Tronics (SU-ZHOU) Technology Co. Ltd China (CN) в кількості 960 шт., загальною вартістю 1334,400 UAN (а.с.21-22).

Крім цього, відповідно до інвойсу № НОМЕР_2 від 04.09.2016 року, виданого на підставі договору № SEC04 від 01.06.2010 року, Компанія Самсунг Електронікс Ко. Лтд поставило на користь позивача монітори рідкокристалічні, кольорові, нові, які використовуються виключно або головним чином з машинами для автоматичного оброблення інформації і не містить прийомно-передавальних пристроїв, без вбудованого ТV тюнера, торговельної марки Самсунг , обладнання інтерфейсом: D-SUB, довжина діагоналі екрану 19 дюймів, моделі LS19F355HNIXCI, фірма виробник: Самсунг Електронікс Ко. Лтд на підприємстві K-Tronics (SU-ZHOU) Technology Co.Ltd China (CN), в кількості 700 шт., загальною вартістю 973,000 UAN.

01.02.2013 року позивач уклав з ПП Гол-Сервіс договір № МБ-001/13 про надання послуг з декларування товарів (а.с.18-20).

11.10.2016 року з метою здійснення митного оформлення товару, позивач через уповноважену особу ПП Гол-Сервіс , подав до митного поста ОСОБА_1 - центральний Одеської митниці ДФС митні декларації типу ІМ 40 АА за № 5000607/2016/014147 та № 5000702/2016/014148, за результатами перевірки яких митним органом здійснено митне оформлення вищезазначеного товару (а.с.23-24).

30.08.2017 року та 12.09.2017 року ПП Гол-Сервіс , як представник декларанта від імені ТОВ Самсунг Електронікс Україна Компані , звернулось до відповідача, в порядку ст. 269 Митного кодексу України, із заявами про надання дозволу внести зміни до митних декларацій типу ІМ 40 АА від 11.10.2016 року за № 5000607/2016/014147 та № 5000702/2016/014148, а саме щодо наступних граф декларацій: 31 , 33 , 47 В (а.с.25-26).

13.09.2017 року відповідач двома листами відмовив позивачу в задоволенні його заяв про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій, з тієї причини, що митні декларації були оформлені без порушення вимог законодавства та з питань митної справи (а.с.29-30).

Не погоджуючись із такими діями Одеської митниці ДФС, ТОВ Самсунг Електронікс Україна Компані звернулось до суду з адміністративним позовом.

Вирішуючи спірне питання та задовольняючи заявлені вимоги позивача, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач, через уповноважену особу, у порядку визначеному Законом, звернувся з належними та обґрунтованими заявами про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій, та у відповідності до норм діючого законодавства має право на внесення змін до митних декларацій, а тому відмова відповідача з цього приводу є протиправною.

Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Згідно п. 20 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України митна декларація - заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.

Частинами 1, 2, 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Митна декларація та інші документи подаються органу доходів і зборів в електронному вигляді з дотриманням вимог цього Кодексу або на паперових носіях. Митна декларація на паперовому носії супроводжується її електронною копією. Разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, - декларація митної вартості. Відомості про документи, визначені частиною третьою статті 335 цього Кодексу, зазначаються декларантом або уповноваженою ним особою у встановленому порядку в митній декларації. На вимогу органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати органу доходів і зборів оригінали таких документів або засвідчені в установленому порядку їх копії, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів.

З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 7 ст. 269 Митного кодексу України за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобов'язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови.

Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.

Порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, відповідно до п. 37 розділу Порядок внесення змін до митної декларації та її відкликання Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 450, після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.

Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 цього Положення.

Оформлений митним органом аркуш коригування є невід'ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.

Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:

- необхідності виправлення відомостей, пов'язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв'язку із скасуванням рішення митного органу;

- необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов'язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;

- необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;

- необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа.

Отже, внесення змін до митної декларації після завершення митного оформлення можливо лише у разі наявності чітко встановлених підстав:

- наявність відповідного письмового звернення декларанта про внесення змін, оформленого належним чином;

- якщо зміни стосуються саме відомостей про товари;

- якщо ці відомості про товари не пов'язані з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією.

У поданих позивачем заявах про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій №№ 5000607/2016/014147, 5000702/2016/014148 від 30.08.2017 року та від 12.09.2017 року вказано, що змістом змін є наступні графи митної декларації: 31 , 33 , 47 В , зокрема, позивач просив замість коду НОМЕР_3 згідно з УКТЗЕД зі ставкою мито 10%, вказати код товару НОМЕР_4, зі ставкою мито 0%.

Таким чином, вбачається, що заявлені позивачем зміни у митні декларації стосуються, в тому числі, числових значень вже перерахованих (здійснених) митних платежів, які у разі внесення підлягатимуть перерахунку, що свідчить про те, що зазначені Товариством з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані відомості не є підставою для внесення змін до митних декларацій.

Колегія суддів також наголошує на тому, що юридичне розуміння п. 37 Положення про митні декларації, а саме стосовно того, що аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом, зокрема, у разі необхідності виправлення відомостей, пов'язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі, у зв'язку із скасуванням рішення митного органу, полягає в тому, що внесення змін до митної декларації є наслідком, а не передумовою повернення надмірно сплачених митних платежів, з огляду на що доводи позивача в рамках посилання на дану норму є неспроможними.

Дана позиція цілком відповідає висновкам Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду в рішенні від 03 квітня 2018 року по справі №814/813/17.

Колегія суддів зазначає, що абз. 2 п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.

В свою чергу, згідно п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Тобто, не дозволяється внесення змін до митної декларації щодо відомостей, пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів, що були сплачені за такою митною декларацією. В свою чергу, внесення змін до митної декларації, зокрема, у разі необхідності виправлення відомостей, пов'язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі, у зв'язку із скасуванням рішення митного органу, полягає в тому, що внесення змін до митної декларації є наслідком, а не передумовою повернення надмірно сплачених митних платежів.

Зазначені обставини помилково не були встановлені судом першої інстанції та їм не надано належну оцінку.

На підставі наведеного у сукупності, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у задоволенні заяв позивача про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій та відповідно для зобов'язання відповідача внести такі зміни.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судове рішення, відповідно до вимог ст. 315 КАС України, підлягає скасуванню з прийняттям по справі нової постанови про відмову у задоволенні вимог позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 241, 243, 250, 271, 289, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Одеської митниці ДФС на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року - задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року - скасувати та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні заявленого позову Товариства з обмеженою відповідальністю Самсунг Електронікс Україна Компані до Одеської митниці ДФС про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі безпосередньо до Верхового Суду.

Головуючий суддя: М.П. Коваль

Суддя: С.Д. Домусчі

Суддя: О.О. Кравець

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено14.06.2018
Номер документу74637771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6669/17

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 12.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні