Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 червня 2018 р. № 820/3610/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Єгупенка В.В.,
за участю секретаря судового засідання - Козир В.М.,
за участю
представника позивача - ОСОБА_1,
представника позивача - ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
представника відповідача - ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов Приватного підприємства «Паломар Системз» (м. Харків. проспект Науки, 38, кім. 514) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «Паломар Системз» звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому позивач просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення № 00000561402 від 08.02.2018; № 00000571402 від 08.02.2018; № 00000581402 від 08.02.2018, видані Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити.
Представники відповідача проти позову заперечували, просили відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та доводи адміністративного позову, відзив на позовну заяву та відповідь на відзив, суд дійшов наступного.
Судовим розглядом встановлено, що Приватне підприємство Паломар Системз зареєстровано як юридична особа та перебуває на податковому обліку в Центральній ОДНІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області. Основний вид діяльності позивача - комп'ютерне програмування (код КВЕД 62.01).
На підставі наказу №8022 від 22.12.2017 працівниками ГУ ДФС у Харківській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка фінансово-господарської діяльності ПП Паломар Системз з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.09.2017, валютного за період з 01.01.2014 по 30.09.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014 по 30.09.2017.
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом було винесено податкові повідомлення - рішення, а саме: № 00000551402 від 08.02.2018 за порушення п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового Кодексу України (в редакції, яка діє з 2015 року), в результаті чого занижено податок на прибуток за 2015 рік на суму 399 429 грн.); №00000561402 від 08.02.2018 за порушення п. 186.3 ст.186, п.185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187 Податкового Кодексу України, чим занижено податок на додану вартість на загальну суму 6281271 грн.; № 00000571402 від 08.02.2018 за порушення п.120.1 Податкового Кодексу України - неподання декларації з ПДВ за січень 2015р.- липень 2015р., внаслідок чого застосовано штраф у сумі 544124,50 грн.; №00000581402 від 08.02.2018 за порушення п. 201.10 ст.201, п. 120 1.1 ст.120.1 Податкового Кодексу України, у зв'язку з чим застосовується штраф за відсутність реєстрації податкових накладних в ЄРПН та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН на суму 1190 грн.; №00000591402 від 08.02.2018 за порушення п.44.1, п.44.3, ст. 44 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 за незабезпечення зберігання первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, внаслідок чого застосовуються штрафні санкції у сумі 510 грн.
За результатами адміністративного оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень державною фіскальною службою України 19.04.2018 прийнято № 13397/6/99-99-11-01-01- 25, яким рішенням скаргу позивача задоволено частково та скасовано податкові повідомлення - рішення від 08.02.2018 № 00000551402 та № 00000591402.
Не погоджуючись із прийнятими податковими повідомленнями - рішеннями ПП Паломар Системз звернулося до суду з даним адміністративним позовом.
Як вбачається з матеріалів справи, між ПП Паломар Системз та Компанією Мірантіс.Інк (США), 10.11.2008 було укладено договір про надання послуг № 111008, предметом якого є послуги з оброблення даних шляхом агрегації та фільтрації за допомогою мов запитів SQL та MDX, регулярних виразів, мови ХРАТН, трансформації XSLT та інші послуги, передбачені в додаткових угодах до цього договору. Місцем поставки послуг, згідно п.2.2 Договору № 111008, визначена територія замовника - Мірантіс.Інк (США) (а.с.131-135 - том № 1).
Згідно пп.9.12.1, 9.12.2 Договору №111008 сторони погодили, що до оплати повністю входить необхідна й достатня винагорода компанії ПП Паломар Системз за створення, передавання і/або поступку всіх прав на Програмне забезпечення, Документацію та інші результати роботи, і компанія Мірантіс.Інк не виплачує компанії Паломар жодних коштів за винятком суми Оплати.
Додатковою угодою № 40111 від 04.01.2011 сторонами погоджено терміни до договору № 111008, в тому числі визначення Оплати , що означає витрати, що зазнаються за кожним замовленням на роботи, які підлягають періодичному переглядові за взаємною домовленістю сторін; з метою уникнення сумнівів, до Оплати за кожним замовленням на роботи входить оплата технічного обслуговування та підтримки (а.с.136-148 - том № 1).
Відповідно до п.2.1 Договору № 111008, послуги надаються на підставі замовлень на роботи.
Оплата за договором проводиться на підставі рахунків на оплату, а виконання робіт за кожним замовленням на роботи підтверджується актом здачі/приймання результатів роботи, в якому детально описані результаті роботи, що випливає з положень розділу 7 договору №111008.
23 січня 2018 року між сторонами була укладена додаткова угода № 23118 до договору №111008, в якій визначено терміни management fee та mark-up , що застосовувалися в актах виконаних робіт та в рахунках до договору №111008 та використовуються для позначення маржі, яка створює позитивний економічний ефект для виконавця у зв'язку із виконанням договору (а.с.158 - том № 1).
Зокрема, відповідно до п.2 додаткової угоди № 23118 сторони погоджуються, що термінологічні неузгодженості виникли у зв'язку із місцезнаходженням виконавця в Україні, а замовника в США, та що правильним є термін mark-up (націнка) для позначення маржі, яка створює позитивний економічний ефект для виконавця у зв'язку із виконанням договору.
Цим сторони домовились замінити слова management fee на mark-up в актах виконаних робіт за період з 01.01.2014 по 31.12.2017 з метою виправлення цієї неузгодженості (пункт 3 додаткової угоди № 23118, а.с.158 - том № 1).
Матеріалами справи підтверджено, що за період з 01.01.2014 по 29.09.2017 між сторонами договору були складені акти виконаних робіт, в яких відокремленою позицією наведено термін Management fee , тоді як в актах за квітень 2016 р.-травень 2016 р. - використовується термін mark up .
Зазначені акти складені відповідно до вимог п.44.1 та п.44.3 ст.44 Податкового кодексу України п.1, 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» , містять передбачені чинним законодавством реквізити, та є первинними документами, що підтверджують господарські взаємовідносини між позивачем та Компанією Мірантіс.Інк .
Складаючи акт перевірки, контролюючий орган зазначив, що згідно актів наданих послуг, крім послуг у сфері інформатизації, до загальної суми акту включено Management fee /Плата за управління , яка не належить до послуг у сфері інформатизації, місце постачання яких визначено відповідно до п. 186.3 статті 186 розділу V ПКУ за межами митної території України та є об'єктом оподаткування ПДВ.
Таким чином, відповідач дійшов висновку, що загальна сума від здійснення операцій з постачання послуг Management fee/Плата за управління за 12 місяців 2014 року склала 5617964 грн., та перевищила суму 1000000 грн., що встановлено п. 181.1 ст. 181 ПКУ для обов'язкової реєстрації платником ПДВ, та, на думку контролюючого органу, ПП Паломар Системз підлягає реєстрації як платник ПДВ з 01.01.2015.
Крім того, відповідачем донараховано податкові зобов'язання з ПДВ на суму 6281271 грн., та штрафні санкції у сумі 1570317,75 грн., а також штраф у розмірі 544124,50 грн. за відсутність реєстрації податкових накладних в ЄРПН та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, та штраф у розмірі 1190 грн. за неподання декларації з ПДВ за січень 2015р.- липень 2015р.
Відповідно до п.181.1 ст.181 Податкового кодексу України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Проте, судом встановлено, що позивачем не надавалися послуги з управління, як про це зазначає відповідач в акті перевірки, посилаючись на поняття Manegement fee .
Надання послуг з управління не передбачено і умовами договору №111008 (з додатками до нього).
Будь-яких документів, які б свідчили про надання ПП Паломар Системз послуг з управління Компанії Мірантіс.Інк суду не надано.
Вичерпний перелік послуг, що надаються Компанії Мірантіс.Інк за договором №111008 визначено в технічних завданнях (work order) та в актах виконаних робіт і ці послуги відносяться до послуг з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем .
Згідно п.186.3 ст.186 Податкового кодексу України місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.
Місце постачання послуг Компанії Мірантіс.Інк за договором №111008 з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем визначено за місцем реєстрації замовника, як отримувача послуг та операції щодо надання яких відповідно не відноситься до об'єктів оподаткування ПДВ.
Стаття 627 ЦК України закріплює поняття "свободи договору", а саме: сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначені умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 ГК України суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності мають право укладати будь-які зовнішньоекономічні договори (контракти), крім тих, укладення яких заборонено законодавством України.
Договір №111008, укладений між ПП Паломар Системз та Компанією Мірантіс.Інк відповідає вимогам чинного законодавства, містить всі суттєві умови, в тому числі визначення предмету договору.
За економічною сутністю поняття management fee , mark up , що застосовуються в документах договору про надання послуг №111008 від 10.11.2008, який укладено між ПП Паломар Системз та Компанією Мірантіс.Інк , є складовою ціни послуг, що надаються замовнику - компанії Мірантіс.Інк , а саме - надбавкою (націнкою) до виробничої собівартості послуг, що враховує норматив для компенсації загальногосподарських адміністративних накладних витрат, та планову норму прибутку.
Вказані обставини підтверджується умовами договору, відповідно до яких у склад послуг, що надаються замовнику згідно з договором та замовленням, входять в тому числі дослідження, розрахунки, розробка, обслуговування, технічна підтримка.
Доказів на підтвердження того, що поняття management fee , mark up , які застосовуються в документах договору про надання послуг №111008 є окремим видом послуги, що не зазначений в актах виконаних робіт та рахунках на оплату, суду не надано.
Договором №111008 від 10.11.2008 додатковими угодами до договору, а також, рахунками, технічними завданнями, актами виконаних робіт підтверджується, що за вказаним договором надаються послуги з розробки програмного забезпечення, обробки даних, обслуговування та технічної підтримки для програмного забезпечення.
Виходячи положень п. 186.3 статті 186 ПКУ, послуги, що надаються ПП Паломар Системз на адресу замовника - Компанії Мірантіс.Інк (США), відносяться до послуг з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем, а отже, місце поставки таких послуг визначається за місцем реєстрації отримувача послуг.
За таких обставин, оскаржувані податкові повідомлення - рішення, складені контролюючим органом за результатами проведеної перевірки ПП Паломар Системз , не можна визнати такими, що є законними та обґрунтованими.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіривши доводи адміністративного позову на підставі наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та їх задоволення.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст.5-10, 72, 73, 74, 77, 139, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства «Паломар Системз» (м. Харків. проспект Науки, 38, кім. 514) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області № 00000561402 від 08.02.2018; № 00000571402 від 08.02.2018; № 00000581402 від 08.02.2018.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на користь Приватного підприємства «Паломар Системз» (код ЄДРПОУ 36033549) судовий збір у сумі 125953,56 грн. (сто двадцять п'ять тисяч дев'ятсот п'ятдесят три гривні 56 копійок).
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 13.06.2018.
Суддя В.В. Єгупенко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74640021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні