Постанова
від 14.08.2006 по справі 7/82-64а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

7/82-64А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ

ОБЛАСТІ

 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ       

                                                        ПОСТАНОВА  

Від  "14" серпня 2006 р.                                                     по справі  № 7/82-64А

За позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захистуінвалідів,            м. Луцьк

до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Готель Україна", м. Луцьк

про  стягнення 4 288,24 грн.

Суддя          Шум М.С.

Секретар судового засідання Ксензюк А.Я.

За участю представників сторін:

від позивача: Гриценко Н.І., заст. нач. відділу забезпечення надходжень та використання коштів штрафних санкцій та кадрового забезпечення (06/10д-24 від 11.08.2006р.)

від відповідача: Палінчук З.В., головний бухгалтер (доручення №35 від 11.08.2006р.)

Враховуючи, що зазначена справа порушена господарським судом за позовом суб'єкта владних повноважень до суб'єкта підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та предмет даного спору носить публічно-правовий характер, однією з сторін у справі виступає суб'єкт владних повноважень, який здійснює владні управлінські функції, розгляд справи у відповідності до положень статей 17, 18, 19, п. 6 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України здійснюється господарським судом за правилами зазначеного Кодексу.

Суть спору:  позивач – Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів просило суд стягнути з відповідача – товариства "Готель Україна" 4 288,24 грн. грн. штрафних санкцій за непрацевлаштування інвалідів в 2005 році.

В обґрунтування пред'явлених до відповідача позовних вимог щодо стягнення 4 288,24 грн. штрафних санкцій позивачем здійснюється посилання на те, що у відповідності до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" із подальшими змінами і доповненнями, передбачений норматив працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих.

Згідно представленого позивачем звіту, середньооблікова чисельність працюючих у товаристві "Готель Україна" в 2005 році складала 68 чоловік. Чотири відсотки від загальної чисельності працюючих становило 3 особи, а кількість нестворених робочих місць для                    інвалідів – 1. Згідно представленого господарському суду розрахунку, сума штрафних санкцій за непрацевлаштування відповідачем у 2005 році інвалідів в кількості однієї особи складає                          4 288,24 грн.

В судовому засіданні представник Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пред'явлені до товариства "Готель Україна" позовні вимоги підтримала в повному обсязі.

Відповідач у запереченні на позов та представник в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги заперечили, мотивуючи тим, що інваліди на ВАТ "Готель Україна" Луцьким міським центром зайнятості не направлялись, оскільки до останнього в 2005 році інваліди не звертались.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення, доводи та заперечення представників сторін, господарський суд, - ВСТАНОВИВ: статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991 року, (далі - Закон) визначено норматив працевлаштування інвалідів для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання в розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до п. 14 Положення "Про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України  № 314 від 03.05.1995р. "Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів" (з наступними змінами та доповненнями) (далі Положення), підприємства (об'єднання), установи і організації в межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів.

Згідно з пунктом 5 Положення, підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Робоче місце згідно п. 3 Положення вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Аналіз наведених вище положень чинного законодавства України дає підстави для висновку про те, що виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштування інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність вакантних посад для інвалідів.

Відповідно до ст.20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно–господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації.

Відповідальність за незабезпечення зазначених нормативів відповідно до частини другої статті 19 Закону № 875-ХІІ покладається на керівників підприємств. А в разі, коли кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, то відповідальність покладається на підприємства у вигляді щорічної сплати штрафних санкцій, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно–господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації.

Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і використання цих коштів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 року № 1767 (далі Порядок) встановлено, що суми штрафних санкцій визначаються в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом (п. 5) і виплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, наступного за звітним (п. 4). Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства. У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку (п. 11).

Фонд соціального захисту інвалідів, Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є юридичними особами, наділені повноваженнями здійснювати контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, а у разі несплати стягнення їх у судовому порядку (п. 11 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і використання цих коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 року № 1767). Здійснювати функції контролю за своєчасним і повним надходженням коштів до бюджету неможливо без обліку і стягнення Фондом штрафних санкцій з підприємств (об'єднань), установ і організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не виплачуються у відповідне відділення Фонду штрафні санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Ст. 124 Конституції України гарантує Фонду право звертатись до суду з даними вимогами.

Згідно звіту відповідача форми № 10-ІІ І про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік середньо облікова чисельність штатних працівників на підприємстві відповідача у               2005 році складала 68 чоловік, з них 2 інваліда, фонд оплати праці штатних працівників становив 291 600 грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника – 4 288,24 грн. Проте, частиною першою статті 18 Закону № 875-ХІІ передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів.

Відповідач 02.02.2005р. повідомив Луцький міський центр зайнятості про потребу в робочих місцях, в тому числі і для інвалідів, проте інваліди йому не направлялись (лист Луцького міського центру зайнятості №12003/05-06 від 17.07.2006р.)

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, у товаристві "Готель Україна" створено у 2005 році робочі місця для працевлаштування інвалідів в кількості 4 осіб та працевлаштовано  4 інваліда (згідно звітності про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік).

Таким чином, враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги Фонду соціального захисту інвалідів щодо застосування штрафних санкцій                   за 1 нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів до задоволення не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р., ст.ст. 71, 94, 158-163, п. 6 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В позові відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського господарського апеляційного суду протягом 10 – днів з дня ї складення в повному обсязі за правилами ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через господарський суд Волинської області заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом 20 днів апеляційної скарги.

Суддя                                                  М.С. Шум

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення14.08.2006
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу74650
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/82-64а

Постанова від 04.09.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум М.С.

Ухвала від 09.08.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум М.С.

Постанова від 14.08.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні