Ленінський районний суд м.Полтави
Справа № 553/1100/18
Провадження № 3/553/542/2018
П О С Т А Н О В А
Іменем України
08.06.2018м. Полтава
суддя Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н.І., розглянувши матеріали, що надійшли з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАп, -
встановив:
04 червня 2018 року до Ленінського районного суду м. Полтави надійшли матеріали, які були передані судді 05 червня 2018 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи та керуючись положеннямист. 278 КУпАП про підготовку до розгляду справи про адміністративне правопорушення, приходжу до висновку про необхідність повернення протоколу про адміністративне правопорушення та матеріалів, долучених до нього, для належного оформлення в зв'язку з невідповідністю його вимогам ст. 256 КУпАП .
Згідно ст. 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, зокрема, вирішує такі питання: чи належить до його компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст.257 КУпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення. Протокол про вчинення адміністративного корупційного правопорушення разом з іншими матеріалами у триденний строк з моменту його складення надсилається до місцевого загального суду за місцем вчинення корупційного правопорушення. Особа, яка склала протокол про вчинення адміністративного корупційного правопорушення, одночасно з надісланням його до суду надсилає органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, де працює особа, яка притягається до відповідальності, повідомлення про складення протоколу із зазначенням характеру вчиненого правопорушення та норми закону, яку порушено.
Як вбачається з матеріалів справи та протоколу про адміністративне правопорушення № 60-22/114 від 24.05.2018 року, повідомлення про надання пояснень, щодо виявлених порушень в діях ОСОБА_1 та повідомлення про складення протоколу про адміністративне правопорушення, які направлялись на адресу останнього, але при цьому будь-яких відомостей про отримання чи не отримання адресатом даних повідомлень матеріал та протокол не містить.
Згідно ч. 1ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, імя, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, розяснюються його права і обовязки, передбаченістаттею 268цього Кодексу , про що робиться відмітка у протоколі.
З огляду на викладене, протокол про адміністративне правопорушення має важливе значення для процесу доказування за умови, якщо він правильно складений, а тому в протоколі повинні об'єктивно відбиватися відомості, що мають значення для розгляду справи по суті.
Проте, як вбачається із матеріалів справи у протоколі № 60-22/114 від 24.05.2018 року, у відомостях про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності відсутні підтвердження щодо місця реєстрації та проживання притягуємого саме того, , в матеріалах справи відсутні підтвердження того, що ОСОБА_1 протягом року не піддавався адміністративному стягненню.
Проте, без усунення вказаних в постанові недоліків суд буде позбавлений можливості, в разі дотримання правил підсудності даного матеріалу, правильно та своєчасно викликати дану особу за місцем її проживання чи реєстрації, а також в разі ухилення особи від явки на виклик суду застосувати до неї привід.
У відповідності до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобовязаний зясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що помякшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також зясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно п. 2 Постанови Пленуму ВСУ від 25 травня 1998 року N 13 Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов'язані з корупцією надано розяснення, що у випадках складення протоколу неуповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КпАП , неприєднання до нього документів, що підтверджують надання особі, яка притягається до відповідальності, повноважень на виконання функцій держави, чи копії постанови суду (при повторному притягненні особи до відповідальності на підставі Закону) суддя зобов'язаний своєю постановою повернути протокол відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.
При викладених обставинах матеріали адміністративної справи разом з протоколом підлягають поверненню до Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для усунення недоліків та приведення його у відповідність до вимог ст. 256 КУпАП .
Керуючись ст.ст. 256, 280 КУпАП , -
П О С Т А Н О В И В:
Матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за правопорушення, передбачене 212-15 КУпАП повернути до Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Ленінського районного суду м. Полтави ОСОБА_2
Суд | Ленінський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74653149 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м.Полтави
Крючко Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні