ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" квітня 2018 р. Справа № 911/2982/17
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
при секретарі судового засідання Белишевій А. В.
за участю представників учасників справи:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 01-20/15 від 02.01.2018 р.);
від відповідача: не з'явились;
розглянувши матеріали справи
за позовом Виконавчого комітету Ірпінської міської ради, м. Ірпінь
до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельного кооперативу „Мінеральний» , м. Ірпінь
про визнання укладеним договору
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Виконавчий комітет Ірпінської міської ради звернувся в господарський суд Київської області із позовом до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельного кооперативу „Мінеральний» про визнання укладеним договору про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
Позовні вимоги обґрунтовані позивачем безпідставним ухиленням відповідачем від укладення із позивачем договору про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь.
Ухвалою господарського суду Київської області від 06.10.2017 р. порушено провадження у справі № 911/2982/17 за позовом Виконавчого комітету Ірпінської міської ради до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельного кооперативу „Мінеральний» про визнання укладеним договору і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників процесу на 25.10.2017 р.
25.10.2017 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від позивача надійшло клопотання № 01-20/2915 від 25.10.2017 р. із доданими до нього документами, що долучені судом до матеріалів справи.
25.10.2017 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 08.11.2017 р.
08.11.2017 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 29.11.2017 р.
29.11.2017 р. до канцелярії суду від відповідача надійшло клопотання № 130 від 29.11.2017 р. про залишення без розгляду, у якому він просив суд залишити позов Виконавчого комітету Ірпінської міської ради до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельного кооперативу „Мінеральний» про визнання укладеним договору без розгляду у зв?язку із тим, що Виконавчий комітет Ірпінської міської ради жодного відношення до даної справи не має.
29.11.2017 р. у судовому засіданні за наслідками розгляду вищевказаного клопотання відповідача про залишення позову без розгляду судом було відмовлено в його задоволенні за безпідставністю і необґрунтованістю.
29.11.2017 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 13.12.2017 р.
13.12.2017 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від позивача надійшли пояснення № 01-20/3383 від 07.12.2017р., що долучені судом до матеріалів справи.
13.12.2017 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 17.01.2018 р.
17.01.2018 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від відповідача надійшов відзив № 131 від 17.01.2018 р. на позовну заяву, у якому він просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.
17.01.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 31.01.2018 р.
31.01.2018 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від позивача надійшла відповідь № 01-20/278/1 від 30.01.2018 р. на відзив, що долучена судом до матеріалів справи.
31.01.2018 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 21.02.2018 р.
21.02.2018 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від позивача надійшла заява № 01-20/465 від 16.02.2018 р. про долучення документів до матеріалів справи, що долучені судом до матеріалів справи.
21.02.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 14.03.2018 р.
14.03.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 04.04.2018 р.
04.04.2018 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив.
За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
12.03.2012 р. між фізичною особою ОСОБА_2 та Обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельним кооперативом „Мінеральний» було укладено договір суперфіція, згідно з яким суперфіціар надає, а суперфіціарій приймає в строкове користування земельну ділянку площею 0, 1000 га, кадастровий номер 3210900000:01:055:0018, яка знаходиться за адресою: м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 39, для будівництва та експлуатації житлового будинку, господарських будівель та споруд, необхідну суперфіціарію для забудови, строком на 49 років.
12.03.2012 р. між фізичною особою ОСОБА_2 та Обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельним кооперативом „Мінеральний» було укладено договір суперфіція, згідно з яким суперфіціар надає, а суперфіціарій приймає в строкове користування земельну ділянку площею 0, 1000 га, кадастровий номер 3210900000:01:055:0038, яка знаходиться за адресою: м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 41, для будівництва та експлуатації житлового будинку, господарських будівель та споруд, необхідну суперфіціарію для забудови, строком на 49 років.
23.03.2012 р. Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив „Мінеральний» звернувся до Відділу містобудування та архітектури із заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Мінеральна, 39-41, в м. Ірпінь: об?єкт - житловий будинок.
29.03.2012 р. Відділом містобудування та архітектури Ірпінської міської ради було видано Обслуговуючому кооперативу Житлово-будівельному кооперативу „Мінеральний» містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки № 0025-03-2012 від 29.03.2012 р. на будівництво - нове будівництво - 7-ми поверхового житлового будинку з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область.
09.08.2012 р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області було зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт - нове будівництво - 7-ми поверхового житлового будинку з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область, подану Обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельним кооперативом „Мінеральний» , та присвоєно їй номер реєстрації № КС 08312136677.
Рішенням № 4146-60-01 від 06.11.2014 р. „Про внесення змін до рішення двадцять першої сесії шостого скликання Ірпінської міської ради № 1192-21-6 від 15.11.2011 р. „Про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь» Ірпінської міської ради затверджено Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь.
25.01.2016 р. Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив „Мінеральний» звернувся до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради із заявою б/н від 25.01.2016 р., у якій просив укласти договір пайової участі по об?єкту - 7-ми поверховий житловий будинок з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область.
Листом № 01-24/330 від 02.02.2016 р. Виконавчого комітету Ірпінської міської ради надано Обслуговуючому кооперативу Житлово-будівельному кооперативу „Мінеральний» проект договору про залучення коштів замовників будівництва об??єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
10.06.2016 р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області було зареєстровано та видано Обслуговуючому кооперативу Житлово-будівельному кооперативу „Мінеральний» декларацію про готовність до експлуатації об?єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності - „7-ми поверховий житловий будинок з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область, класифікатор 1122.2, 3 категорія складності» , згідно якої вказаний закінчений будівництвом об'єкт загальною площею 5 971, 57 кв.м загальною кошторисною вартістю 23 200 000, 00 грн є готовим до експлуатації, присвоєно їй номер реєстрації № КС 14316162080.
11.04.2017 р. позивач звернувся до відповідача із листом № 01-24/941 від 11.04.2017 р., у якому просив останнього підписати договір про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
У квітні 2017 р. позивач повторно звернувся до відповідача із листом № 01-24/1151 від 28.04.2017 р., у якому просив останнього підписати наданий договір про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
У вересні 2017 р. позивач повторно звернувся до відповідача із листом № 01-24/2462 від 11.09.2017 р., у якому просив останнього підписати наданий договір про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
Як було зазначено вище, позивач у своїй позовній заяві просить визнати укладеним договір про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції.
З приводу вказаної позовної вимоги позивача суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з частинами 3, 7 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
7. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Відповідно до ст. 180 цього ж кодексу зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
Ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
У разі визнання погодженої сторонами в договорі ціни такою, що порушує вимоги антимонопольно-конкурентного законодавства, антимонопольний орган має право вимагати від сторін зміни умови договору щодо ціни.
Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов'язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору.
Статтею 181 цього ж кодексу передбачено, що господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.
У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо).
Якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.
У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України.
Згідно з ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності» порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва:
1) об'єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
5) об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
6) об'єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об'єктів соціальної інфраструктури;
7) об'єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
8) об'єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів;
9) об'єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об'єктів енергетики, зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
10) об'єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п'ятою статті 30 цього Закону.
Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками.
У разі зміни замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь.
Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Істотними умовами договору є:
1) розмір пайової участі;
2) строк (графік) сплати пайової участі;
3) відповідальність сторін.
Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
Кошти, отримані як пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту.
Інформація щодо договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту та його виконання зазначається у декларації про готовність об?єкта до експлуатації або в акті готовності об'єкта до експлуатації.
Згідно з п. 2.5. Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь, затвердженого № 4146-60-01 від 06.11.2014 р. „Про внесення змін до рішення двадцять першої сесії шостого скликання Ірпінської міської ради № 1192-21-6 від 15.11.2011 р. „Про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь» Ірпінської міської ради розмір пайової участі у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь складає для:
- житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами комерційного призначення, розмір коштів пайової участі визначається диференційовано, з урахуванням (загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва (для об'єкта комерційного призначення - пайова участь визначається як для нежитлових будівель та споруд (10 %), а для об'єкта житлового фонду - відповідно, як для житлових будинків (4 %);
- нежитлових будівель та споруд (за винятком тих, що перелічені у п. 1.2., цього Порядку) -10 % загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта;
- індивідуальних (садибних) житлових, садових, дачних будинків (за винятком тих, що перелічені у п. 1.2. цього Порядку), загальною площею понад 300 м2 і до 400 м2 - 1% загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта;
- індивідуальних (садибних) житлових, садових, дачних будинків. загально площею більше 400 м2, а також багатоквартирних житлових будинків (за винятком тих, що перелічені у п.1.2. цього Порядку) - 4% загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта.
Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України закріплено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно з ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Як було зазначено вище і встановлено судом у процесі розгляду справи, об'єкт - „7-ми поверховий житловий будинок з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область, класифікатор 1122.2, 3 категорія складності» був прийнятий в експлуатацію 10.06.2016 р., що підтверджується декларацією № КС 14316162080 від 10.06.2016 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, наявною у матеріалах справи.
У встановлених законодавством порядку та строк і станом на час розгляду справи відповідач обов'язок щодо укладення із позивачем договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Ірпінь у затвердженій редакції (типова форма) не виконав, що підтверджується листом № 01-24/330 від 02.02.2016 р., листом № 01-24/941 від 11.04.2017 р., листом № 01-24/1151 від 28.04.2017 р., листом № 01-24/2462 від 11.09.2017 р. Виконавчого комітету Ірпінської міської ради, відсутністю підписаного і укладеного обома сторонами відповідного договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Ірпінь.
Заперечення відповідача щодо того, що у спірних відносинах у нього не виник та відсутній обов'язок щодо укладення із позивачем договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Ірпінь так як об'єкт - „7-ми поверховий житловий будинок з підвальними та технічними поверхами по вул. Мінеральна, 39-41, м. Ірпінь, Київська область, класифікатор 1122.2, 3 категорія складності» був прийнятий в експлуатацію 10.06.2016 р., що підтверджується декларацією № КС 14316162080 від 10.06.2016 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, і до вказаного моменту а ні позивач а ні відповідач не звертались щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, то у відповідача не виникав та відсутній обов'язок щодо укладення спірного договору після прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію і відповідно у позивача відсутнє право вимагати від відповідача укладення спірного договору, є необґрунтованими, оскільки у відповідності до положень ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності» строк для укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, а саме не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію, - встановлений для добровільного виконання стороною вказаного обов'язку і невиконання такого зобов'язання не звільняє замовника від укладення договору, адже невиконання замовником обов'язку, передбаченого законом, не може надавати йому переваг перед замовником, який виконав обов'язок.
Вищевказана правова позиція суду узгоджується із правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у його постанові від 16.11.2016 р. у справі № 922/5937/15 (3-1281гс16), постанові від 30.11.2016 р. у справі № 922/6409/15 (3-1323гс16), постанові від 01.02.2017 р. у справі № 922/753/16 (3-1441гс16).
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що керівником відповідача ОСОБА_3, як фізичною особою, у 2012 р. вже укладались із позивачем аналогічні типові договори про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь по іншим об?єктам нерухомості, а саме договір № 203 про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь від 13.12.2012 р., договір № 204 про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь від 13.12.2012 р., договір № 167 про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь від 13.12.2012 р., договір № 130 про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь від 22.03.2012 р., договір № 131 про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь від 13.12.2012 р.
Отже, вимога позивача до відповідача про визнання укладеним договору про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь у запропонованій редакції є законною і обґрунтованою, та такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати укладеним договір про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь в редакції, запропонованій позивачем:
„
Договір №___
про залучення коштів замовників будівництва об?єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпінь
м. Ірпінь 2017 р.
Виконавчий комітет Ірпінської міської ради, в особі міського голови ОСОБА_4, який діє відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , з однієї сторони та
Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Мінеральний (08200, Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 39, код ЄДРПОУ: 37910969), в особі голови кооперативу ОСОБА_3, який іменується надалі Замовник , з іншої сторони, керуючись Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Положенням про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь, затвердженого рішенням сесії Ірпінської міської ради від 06.11.2014 р. № 4146-60-VІ, уклали даний Договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1. Участь Замовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Ірпінь.
1.2. Місце розташування об'єкта: м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 39, 41.
1.3. Цільове призначення об'єкта: 7-ми поверховий житловий будинок з підвальним та технічним поверхами загальною площею 5 971, 57 м 2 , квартирною площею 3 275, 37 м 2 , площею нежитлових приміщень 2 696, 2 м 2 (у т.ч. 703, 9 м 2 -місця загального користування; 427, 0 м 2 - нежитлові приміщення підвалу - комори, господарчого призначення; 464,5 м 2 - нежитлові приміщення техповерху І рівня - технічні і комори; 469, 4 м 2 - нежитлові приміщення техповерху II рівня - технічні і комори; 631, 4 м 2 - нежитлові приміщення техповерху III рівня - технічні і комори).
2. Умови участі Замовника у розвитку інженерно-транспортної
і соціальної інфраструктури міста
2.1 Загальна вартість будівництва житлового будинку в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 39, 41 розрахована відповідно до заяви Замовника, виходячи з опосередкованої вартості (згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.02.2017р. № 14) складає:
3 275, 37 * 10365 = 33949210, 05 грн. (в т. ч. ПДВ - 5 658201,68 грн.)
Величина пайової участі (внеску) Замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Ірпеня розраховується відповідно до Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності» та Положення про порядок залучення коштів замовників будівництва об'єктів архітектури на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь, затвердженого рішенням сесії Ірпінської міської ради від 06.11.2014 р. № 4146-60-VІ.
Для даної забудови величина пайового внеску складає:
33949210, 05 х 4% = 1 357 968, 40 грн. (один мільйон триста п'ятдесят сім тисяч дев'ятсот шістдесят вісім грн. 40 коп.).
2.2. Сплата коштів Замовником на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста здійснюється шляхом безготівкового перерахування в сумі 1 357 968,40 грн. (один мільйон триста п'ятдесят сім тисяч дев'ятсот шістдесят вісім грн. 40 коп.) негайно (не пізніше, ніж протягом семи днів з моменту реєстрації договору).
Зазначені кошти замовник перераховує на розрахунковий рахунок:
Одержувач: місцевий бюджет м. Ірпінь, код ЄДРПОУ: 37911135, р/р 31510921700007, МФО 821018, Банк: ГУДКСУ в Київській обл., код платежу: 24170000.
2.3. За порушення строків сплати пайового внеску стягується пеня у розмірі 0,1% від нарахованої суми за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної суми.
3. Обов'язки сторін
3.1. Замовник зобов'язується:
3.1.1. Інформувати про всі зміни, пов'язані з будівництвом об'єкту для своєчасного внесення змін до договору.
3.1.2. Сплатити кошти на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури м. Ірпінь у розмірі, визначеному у п. 2.2 даного Договору.
3.2. Виконавчий комітет Ірпінської міської ради зобов'язується:
3.2.1. Використати кошти, що надійшли від Замовника на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста, виключно за цільовим призначенням.
4. Розгляд спорів
4.1. Виконавчий комітет Ірпінської міської ради і Замовник уклали цей Договір добровільно. При укладанні цього Договору Сторони майнових претензій не мають.
4.2. Всі спори, які можуть виникнути з даного Договору, вирішуються шляхом переговорів між сторонами, або у судовому порядку згідно діючого законодавства України.
5. Інші умови
5.1. Договір може корегуватися у випадку, коли фактична вартість будівництва буде більшою, або меншою за результатами (по закінченні) будівництва об'єкта, або в результаті виникнення інших причин, що має бути узгоджено сторонами та оформлено додатковим договором до цього договору.
6. Строк дії договору
6.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до виконання сторонами всіх своїх обов'язків за цим договором.
6.2. Цей Договір складено у двох примірниках, один з яких залишається у виконавчому комітеті Ірпінської міської ради, другий - у Замовника.
7. Юридичні адреси, поштові та платіжні реквізити Сторін:
Виконавчий комітет: Виконавчий комітет Ірпінської міської ради Київської області 08200, м. Ірпінь, Київської області вул. Шевченка, 2-А ЄДРПОУ 05408846 Одержувач: місцевий бюджет м. Ірпінь - 24170000 Рахунок: 31510921700007, Банк одержувача: ГУДКСУ у Київській обл., МФО 821018, ЄДРПОУ 37911135 Міський голова
3. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельного кооперативу „Мінеральний» (08200, вул. Мінеральна, 39, м. Ірпінь, Київська область; ідентифікаційний код 37910969) на користь Виконавчого комітету Ірпінської міської ради (08200, вул. Шевченка, 2-а, м. Ірпінь, Київська область; ідентифікаційний код 05408846) судові витрати 1 600 (одна тисяча шістсот) грн 00 (нуль) коп. судового збору.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.
Суддя В.М.Бацуца
Повний текст рішення підписаний
05 червня 2018 р.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74662568 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні