6.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
13 червня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/676/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Борзаниці С.В.,
за участі секретаря - Моспанюк Є.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Сєвєродонецьку адміністративну справу за позовом Релігійної організації ПАРАФІЯ СВЯТО - ГЕОРГІЇВСЬКОГО ХРАМУ МІСТО РУБІЖНЕ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (ідентифікаційний код: 21845345, місцезнаходження: вул. Визволителів, буд. 47, м. Рубіжне, Луганська обл., 93000) до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Релігійної організації ПАРАФІЯ СВЯТО - ГЕОРГІЇВСЬКОГО ХРАМУ МІСТО РУБІЖНЕ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (далі - позивач, РО Парафія Свято-Георгіївського храму м. Рубіжне ) до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 (далі - відповідач), в якому просить визнати незаконним та скасувати ОСОБА_2 від 15.02.2018 № 25- ДК/0015Пр/03/01/-18 державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 про усунення порушень земельного законодавства.
Заявлені вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 31.01.2018 № 42/38 затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надана у постійне користування Позивача земельна ділянка (кадастровий номер 4412500000:08:004:0133) площею 1,4537 га із земель комунальної власності (категорія земель: землі житлової та громадської забудови, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, код 03.04), розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Визволителів, буд. 47, для будівництва та розміщення церкви.
Право постійного користування Позивача вказаною вище земельною ділянкою зареєстровано Державним реєстратором Виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_3 02 лютого 2018 року, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 08.02.2018р., індексний номер витягу 113254216.
16 лютого 2018 року Відповідачем вручений керівнику позивача ОСОБА_4 ОСОБА_2 від 15.02.2018 № 25- ДК/0015Пр/03/01/-18, а також вручені: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 02.02.2018 № 25-ДК/23/АП/09/01/-18, акт обстеження земельної ділянки від 09.02.2018 № 25-ДКУ2/АО/10/01/-18 та протокол про адміністративне правопорушення від 15.02.2018 № 25-ДК/0004П/07/01/-18.
ОСОБА_5 оскаржуваного ОСОБА_2, при перевірці стану додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій та форм власності на землях житлової та громадської забудови комунальної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду) на території міської ради Луганської області, встановлено, що земельна ділянка комунальної власності кадастровий номер 4412500000:08:004:0133 загальною площею 1,4537 га розташовані на землях житлової та громадської забудови в межах населеного пункту на території Рубіжанської міської ради Луганської області. На час перевірки встановлено факт невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту на земельній ділянці загальною площею 0,1450 га. Робочий проект землеустрою щодо рекультивації порушених земель відсутній, що порушує вимоги статей 166, 168 Земельного кодексу України.
Відповідачем приписано керівнику РО Парафія Свято-Георгіївського храму м. Рубіжне ОСОБА_4 в термін до 16.03.2018 усунути виявлені порушення земельного законодавства та повідомлено, що цей припис підлягає обов'язковому виконанню, а у разі його невиконання Позивач буде притягнутий до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Позивач вважає вказаний ОСОБА_2 незаконним, необґрунтованим та безпідставним.
Представник Відповідача заперечував проти позову, виходячи з такого (арк. спр. 47-50).
Відповідно до вимог Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель Головним управлінням, з врахуванням повноважень, визначених Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Луганській області, виданий наказ від 30.01.2018 №25-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів , яким наказано здійснити державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності на земельні ділянці, яка розташована на території міського парку м. Рубіжне та враховуючи повноваження, надані законодавством, державним інспектором - особою, на яку державою покладені повноваження у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, для здійснення державного контролю проведено перевірку за дотриманням вимог земельного законодавства на землях житлової та громадської забудови комунальної власності на території Рубіжанської міської ради Луганської області; в подальшому приписом (припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства, зазначені порушення земельного законодавства України, терміни їх усунення.
Законом, який визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля є Закон України від 19.06.2003 року № 963- IV Про державний контроль за використанням та охороною земель .
Відповідно до ст. 2 Закону України Про державний контроль за використанням і охороною земель основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів, і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів. Відповідно до ст. 4 Закону України Про державний контроль за використанням і охороною земель об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
ОСОБА_5 ст. 6 Закону України Про державний контроль за використанням і охороною земель до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
У відповідності до положень ст. 10 Закону № 963- IV державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Таким чином, при перевірці дотримання вимог земельного законодавства об'єктами перевірки є земельні ділянки, а не суб'єкти господарювання, тому вважає, що посилання Позивача на даний закон є безпідставним.
Стосовно суперечності ОСОБА_2 вимогам статті 19 Конституції України, яка містить загальні норми права, то Позивачем не наведено жодного нормативно-правового акту, якому суперечить оскаржуваний ОСОБА_2 та доводи повною мірою складаються із припущень.
Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник позивача додатково пояснив, що оскаржуваний ОСОБА_2 містить посилання на встановлення визначених ним обставин саме при перевірці стану додержання вимог земельного законодавства... . ОСОБА_5 перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 02.02.2018р. № 25-ДК/23/АП/09/01/-18, 02.02.2018р. Відповідач здійснював перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства саме юридичної особи Позивача 02 лютого 2018р., про що безпосередньо зазначено у самому ОСОБА_5 перевірки, яким визначено місцезнаходження юридичної чи фізичної особи, які перевіряються та зазначено юридичну адресу Позивача.
Факт проведення перевірки, саме як заходу державного контролю, не заперечується й самим Відповідачем у Відзиві від 16.04.2018.
Оскільки керівника Позивача фактично не було залучено до перевірки, за твердженням Відповідача, зазначеним у Протоколі про адміністративне правопорушення від 15.02.2018р. № 25-ДК/0004П/07/01/-18, зазначена перевірка була проведена 02.02.2018р. о 10-30 годині.
Але, відповідно до даних ОСОБА_6 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 08.02.2018р., інд. № 113254216, право постійного користування Позивача земельною ділянкою, з кадастровим номером 4412500000:08:004:0133. площею 1,4537 га, розташовану за адресою: м. Рубіжне, вул. Визволителів, б. 47, з цільовим призначенням для будівництва та розміщення церкви, було зареєстровано 02 лютого 2018р. о 13-58 годині.
Враховуючи положення ст. 125 Земельного кодексу України, право постійного користування вказаною земельною ділянкою виникло у Позивача з моменту державної реєстрації цього права, тобто з 13 години 58 хвилин 02 лютого 2018р. Тобто, на момент проведення перевірки, земельна ділянка перебувала у комунальній власності територіальної громади м. Рубіжне та Позивач не мав до неї жодних прав та обов'язків, визначених статтями 95, 96 Земельного кодексу України.
З огляду на те, що з документів, складених Відповідачем, не можливо встановити ані час вчинення порушення, виявленого Відповідачем під час проведення перевірки та обстеження земельної ділянки, ані особу, яка безпосередньо вчинила зазначене порушення, ані спосіб його вчинення, покладення будь-яких обов'язків щодо усунення порушення на Позивача є безпідставним та необґрунтованим.
Відповідно до оскаржуваного ОСОБА_2, на час перевірки встановлено факт невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту на земельній ділянці, загальною площею 0,1450 га. Робочий проект землеустрою щодо рекультивації порушених земель відсутній, що порушує вимоги статей 166, 168 Земельного кодексу України .
ОСОБА_5 положень ч. 1, 2 ст. 168 Земельного кодексу України, ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків, встановлених законом.
Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок затверджено Державним комітетом України із земельних ресурсів від 04.01.2005 № 1 (надалі - Порядок).
Відповідно до розділу 2 Порядку, ґрунтовий покрив земельних ділянок - це поверхневий шар ґрунту, який характеризується родючістю. Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.
Пунктами 3.1, 3.3 Порядку передбачено, що власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту. Дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого тару Ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені не в повному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомзем України) відмовляє у видачі дозволу.?
При цьому дозвіл видається виключно на зняття та перенесення ґрунтового покриву, тобто родючого шару ґрунту, земельних ділянок. Ґрунтовий покрив земельних ділянок буде характеризуватися родючістю і підлягатиме перенесенню, якщо буде відповідати вимогам та показникам, встановленим у ГОСТ 17.5.1.03-78, ГОСТ 17.4.2.02-83, ГОСТ 17.5.3.05-84, ГОСТ 26213-84, ГОСТ 17.5.3.06-85.
Отже, ґрунтовий покрив земельних ділянок, який не відповідає зазначеним вимогам та показникам, не є родючим, а тому відсутні правові підстави для його зняття і перенесення згідно з приписами статті 168 ЗК України.
Визначення якісного стану земель (наявності чи відсутності родючого шару ґрунту на землях несільськогосподарського призначення) здійснюється за результатами ґрунтового обстеження земельної ділянки, на якій планується проведення земляних робіт, як один із заходів землеустрою, передбачений п. і ст. 184 ЗК України та ст.ст.25, 26 Закону України Про землеустрій .
Слід зазначити, що положеннями ст.50 Закону України Про землеустрій , якою визначено склад та вимоги до проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок (який було розроблено за замовленням Позивача щодо земельної ділянки з кадастровим номером 44125000000:08:004:0133), не передбачається обов'язкового проведення ґрунтового обстеження земельної ділянки. Крім того, матеріали проекту землеустрою містять Довідку із звітності з кількісного обліку земель про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями, видану Відділом у м. Сєвєродонецьку Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 25.05.2017р. № 34-12-0.30-35/165-17, відповідно до якої угіддя, за рахунок яких здійснено відведення земельної ділянки, - це піски .
Проект землеустрою погоджений та затверджений у встановленому порядку, без зауважень органами Держгеокадастру, із зазначенням, що проект повністю відповідає вимогам чинного законодавства та не містить даних щодо наявності родючого шару ґрунту, умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту чи порядку проведення рекультивації порушених земель.
Крім того, згідно ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель від 19.06.2003р. № 963- IV, невиконання умов зняття, збереження і нанесення родючого шару ґрунту - невиконання або неякісне виконання обов'язкових заходів, передбачених затвердженою відповідно до законодавства проектною документацією, щодо знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту, що призвело до його псування чи знищення. Але, матеріалами здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, складеними Відповідачем, взагалі не визначена наявність будь-якої проектної документації, якою б передбачалося обов'язок Позивача виконати будь-які заходи щодо знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту. Таким чином, Відповідачем при складенні матеріалів здійснення державного контролю встановлена наявність факту невиконання заходів, не передбачених жодною затвердженою відповідно до законодавства проектною документацією.
Тому, наявність родючого шару ґрунту на земельній ділянці, яка надана Позивачу у постійне користування для будівництва та розміщення церкви, необхідність проведення рекультивації цієї землі, є нічим іншим, ніж припущенням Відповідача.
По справі вчинені такі процесуальні дії:
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі № 812/676/18 та призначене підготовче засідання у справі на 04 квітня 2018 року. Справа розглядатиметься в порядку загального позовного провадження (арк. спр. 1-2).
04 квітня 2018 року відкладено підготовче засідання за клопотанням представника відповідача на 17 квітня 2018 року (арк. спр. 37).
17 квітня 2018 року відкладено підготовче засідання за клопотанням представника позивача на 16 травня 2018 року (арк. спр. 54).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року закрито підготовче провадження та призначена адміністративна справа до судового розгляду по суті на 13 червня 2018 року (арк. спр. 99-100).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.
ОСОБА_5 виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження РО Парафія Свято-Георгіївського храму м. Рубіжне , ідентифікаційний код 21845345, 93000, Луганська обл., місто Рубіжне, вул. Визволителів, буд. 47 (арк. спр. 9).
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 31.01.2018 № 42/38 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надана у постійне користування РО Парафія Свято-Георгіївського храму м. Рубіжне земельна ділянка (кадастровий номер 4412500000:08:004:0133) площею 1,4537 га із земель комунальної власності (категорія земель: землі житлової та громадської забудови, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, код 03.04), розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Визволителів, буд. 47, для будівництва та розміщення церкви (арк. спр. 11).
ОСОБА_6 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 08.02.2018, індексний номер витягу 113254216 право постійного користування Позивача вказаною вище земельною ділянкою зареєстровано Державним реєстратором Виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_3 02 лютого 2018 року (арк. спр.2).
16 лютого 2018 року Відповідачем вручений керівнику позивача ОСОБА_4 ОСОБА_2 від 15.02.2018 № 25- ДК/0015Пр/03/01/-18, а також вручені: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 02.02.2018 № 25-ДК/23/АП/09/01/-18, акт обстеження земельної ділянки від 09.02.2018 № 25-ДКУ2/АО/10/01/-18 та протокол про адміністративне правопорушення від 15.02.2018 № 25-ДК/0004П/07/01/-18 (арк. спр. 14-15, 19-21, 17-18).
З ОСОБА_2 від 15.02.2018 № 25- ДК/0015Пр/03/01/-18, вбачається, що при перевірці стану додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій та форм власності на землях житлової та громадської забудови комунальної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду) на території міської ради Луганської області, встановлено, що земельна ділянка комунальної власності кадастровий номер 4412500000:08:004:0133 загальною площею 1,4537 га розташовані на землях житлової та громадської забудови в межах населеного пункту на території Рубіжанської міської ради Луганської області На час перевірки встановлено факт невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту на земельній ділянці загальною площею 0,1450 га Робочий проект землеустрою щодо рекультивації порушених земель відсутній, що порушує вимоги статей 166, 168 Земельного кодексу України. Керівнику РО Парафія Свято-Георгіївського храму м. Рубіжне ОСОБА_4 в термін до 16.03.2018 усунути виявлені порушення земельного законодавства, та повідомлено, що цей припис підлягає обов'язковому виконанню, а у разі його невиконання, посадова особа Позивач буде притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення(арк. спр. 13).
Постановою Відповідача від 20.02.2018 № 25-ДК/006/По/08/01/-18 ОСОБА_4 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170 грн. (арк. спр. 21-22).
Рішенням Кремінського районного суду Луганської області від 13.03.2018 позовні вимоги ОСОБА_7 в інтересах ОСОБА_4 до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення задоволено. Постанову від 20 лютого 2018 року №25-ДК/0006/По/08/01/-18 про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ст. 53-1 КУпАП, складену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 визнано незаконною та скасовано. Справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_4 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 53-1 КУпАП закрито за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення (арк. спр. 94-95).
Позивачем надані копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та розміщення церкви площею 1.4537 га за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Визволителів, 47 від 2017року (арк. спр. 63-91).
Статтею 166 Земельного кодексу України визначено, що рекультивація порушених земель - це комплекс організаційних, технічних і біотехнологічних заходів, спрямованих на відновлення ґрунтового покриву, поліпшення стану та продуктивності порушених земель.
Землі, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід та у гідрологічному режимі внаслідок проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, підлягають рекультивації (частина 2 вказаної статті).
Для рекультивації порушених земель, відновлення деградованих земельних угідь використовується ґрунт, знятий при проведенні гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, шляхом його нанесення на малопродуктивні ділянки або на ділянки без ґрунтового покриву(частина 3 вказаної статті).
ОСОБА_6 статті 168 Земельного кодексу України ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони.
Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків:
а) проведення робіт із буріння та облаштування нафтових і газових свердловин, будівництва, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов'язаних з їх обслуговуванням об'єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під'їзних доріг, ліній електропередачі та зв'язку, підземних кабельних мереж енергозабезпечення;
б) проведення робіт, пов'язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах та пов'язаних з їх експлуатацією об'єктах трубопровідного транспорту, виробничих спорудах, під'їзних дорогах, лініях електропередачі та зв'язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення.
У випадках, визначених підпунктами "а" і "б" цієї частини, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок здійснюються виключно на підставі робочого проекту землеустрою (частина 2 вказаної статті).
При здійсненні діяльності, пов'язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей (частина 3 вказаної статті) .
Матеріалами справи підтверджується, що відповідач при перевірці не досліджував ґрунт на предмет визначення характеристик земельної ділянки. Натомість, згідно проекту землеустрою на земельній ділянці відсутні родючий шар ґрунту. Крім того, у позивача станом на момент перевірки був наявний робочий проект землеустрою, що спростовує позицію відповідача про відсутність такого проекту. Також відповідачем не надано доказів витребування у позивача необхідних документів для повного встановлення обставин виявленого зняття ґрунту та проведення робіт.
Також судом встановлено, що згідно відомостей Протоколу про адміністративне правопорушення від 15.02.2018 № 25-ДК/0004П/07/01/-18 перевірка позивача була проведена 02.02.2018 о 10-30 годині. ОСОБА_6 даних ОСОБА_6 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 08.02.2018, інд. № 113254216, право постійного користування Позивача земельною ділянкою з кадастровим номером 4412500000:08:004:0133. площею 1,4537 га, розташованою за адресою: м. Рубіжне, вул. Визволителів, б. 47, з цільовим призначенням для будівництва та розміщення церкви, було зареєстровано 02 лютого 2018 о 13-58 годині.
Як наслідок, знайшла своє підтвердження позиція позивача, що на момент проведення перевірки земельна ділянка перебувала у комунальній власності територіальної громади м. Рубіжне, а позивач відповідно до положень ст. 125 Земельного кодексу України не мав стосовно неї прав та обов'язків, визначених статтями 95, 96 Земельного кодексу України.
Зазначені вище обставини свідчать про обґрунтованість заявлених вимог та наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи судом встановлено, що Позивач сплатив судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 1762,00 грн (арк. спр. 3).
Таким чином, на користь Позивача підлягають стягненню витрати зі сплати судового збору в розмірі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Луганській області.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Релігійної організації ПАРАФІЯ СВЯТО - ГЕОРГІЇВСЬКОГО ХРАМУ МІСТО РУБІЖНЕ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (ідентифікаційний код: 21845345, місцезнаходження: вул. Визволителів, буд. 47, м. Рубіжне, Луганська обл., 93000) до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати ОСОБА_2 від 15.02.2018 № 25- ДК/0015Пр/03/01/-18 державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_1 про усунення порушень земельного законодавства.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (ідентифікаційний код: 39771244, місцезнаходження: пр-т Центральний, 17, корп. 2, м. Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93404) на користь Релігійної організації ПАРАФІЯ СВЯТО - ГЕОРГІЇВСЬКОГО ХРАМУ МІСТО РУБІЖНЕ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (ідентифікаційний код: 21845345, місцезнаходження: вул. Визволителів, буд. 47, м. Рубіжне, Луганська обл., 93000) сплачений судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 коп.)
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано 14 червня 2018 року.
Суддя ОСОБА_8
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74663496 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні