Рішення
від 14.06.2018 по справі 815/1431/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1431/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Тангора про стягнення штрафу за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 51 000 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області (надалі по тексту - позивач) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Тангора (надалі по тексту - відповідач або ТОВ Тангора ) в якому просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 51 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі Доручення Держпродспоживслужби від 14.12.2017 року № Вих-Д-151/7927-17, наказу Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 15 січня 2018 року № 60 та направлення на проведення перевірки від 15 січня 2018 року № 53 було проведено позапланову перевірку характеристик продукції ТОВ Тангора за фактичною адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Шевченка, буд. 7а, офіс 33. За результатами перевірки ТОВ Тангора складено акт перевірки характеристик продукції від 19 січня 2018 року № 20 про виявлені порушення, а саме: на продукцію (електричне обладнання позиції 1-5 акту - торшер HERACLEUM H - 180 см. арт. 1514; спот на кріпленні LOFTER D-13. aрт. 1762; cвітильник настільний Pett. aрт. 9004; торшер THREE LEG D-63СМХН-180 см. aрт. 4019; торшер SLIM 123 см. aрт. 4004) або на його табличку не нанесено знак відповідності технічним регламентам; відсутня інструкція згідно із законодавством про мови; не зазначено найменування та місцезнаходження виробника або його уповноваженого представника, контактна поштова адреса. Маркування продукції не містить енергетичного етикування, що порушує п.п. 19, 20, 21, 28. 42, 43 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 року № 1067; п.п. 5,6,9,13, п. 2 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 року № 340. На підставі акту перевірки №20, стосовно ТОВ Тангора були прийняті відповідні рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 19.01.2018 року. За виявлені порушення ТОВ Тангора в ході позапланової перевірки було складені протокол № 5 від 22 січня 2018 року про порушення вимог п. 2 ч.2 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та передано матеріали перевірки керівнику. За результатами розгляду справи було винесено постанову про накладення штрафних санкцій № 12 від 05 лютого 2018 року, якою до ТОВ Тангора за порушення п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції застосовано штрафні санкції у сумі 51000 грн. З огляду на те, що в добровільному порядку відповідачем не виконано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 12 від 05 лютого 2018 року, позивач вважає, що штраф повинен бути стягнутий з відповідача у судовому порядку.

Ухвалою судді від 23 квітня 2018 року прийнято позову заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін за наявними у справі матеріалами.

04 травня 2018 року представником позивача через канцелярію суду подано клопотання (вхід. № 12410/18) про розгляд справи за участю представника позивача, в якому представник позивача просить суд здійснювати розгляд справи № 815/1431/18 за його участю з повідомленням про дату і час судового засідання.

Ухвалою судді від 08 травня 2018 року задоволено клопотання представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Призначено перше судове засідання по справі на 22 травня 2018 року о 10 год. 00 хв.

У судовому засіданні 13 червня 2016 року представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відзив на позов до суду не подав.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 205 КАС України суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що на підставі Доручення Держпродспоживслужби від 14.12.2017 року № Вих-Д-151/7927-17, наказу Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 15 січня 2018 року № 60 та направлення на проведення перевірки від 15 січня 2018 року № 53 було проведено позапланову перевірку характеристик продукції ТОВ Тангора за фактичною адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Шевченка, буд. 7а, офіс 33.

За результатами перевірки ТОВ Тангора складено акт перевірки характеристик продукції від 19 січня 2018 року № 20 про виявлені порушення, а саме: на продукцію (електричне обладнання позиції 1-5 акту - торшер HERACLEUM H - 180 см. арт. 1514; спот на кріпленні LOFTER D-13. aрт. 1762; cвітильник настільний Pett. aрт. 9004; торшер THREE LEG D-63СМХН-180 см. aрт. 4019; торшер SLIM 123 см. aрт. 4004) або на його табличку не нанесено знак відповідності технічним регламентам; відсутня інструкція згідно із законодавством про мови; не зазначено найменування та місцезнаходження виробника або його уповноваженого представника, контактна поштова адреса. Маркування продукції не містить енергетичного етикування, що порушує п.п. 19, 20, 21, 28. 42, 43 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 року № 1067; п.п. 5,6,9,13, п. 2 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 року № 340.

На підставі акту перевірки №20, стосовно ТОВ Тангора були прийняті відповідні рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 19.01.2018 року (а.с. 59-73).

За виявлені порушення ТОВ Тангора в ході позапланової перевірки було складені протокол № 5 від 22 січня 2018 року про порушення вимог п. 2 ч.2 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та передано матеріали перевірки керівнику (а.с. 74)

За результатами розгляду справи було винесено постанову про накладення штрафних санкцій № 12 від 05 лютого 2018 року, якою до ТОВ Тангора за порушення п. 2 ч. 2 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції застосовано штрафні санкції у сумі 51000 грн. (а.с. 75).

Зазначену постанову № 12 було направлено засобами поштового зв'язку 06.02.2018 року на адресу ТОВ Тангора (м. Чорноморськ, вул. Шевченка, будинок 7а, офіс 33) з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 65025 05061761, та яку було вручено відповідачу 14.02.2018 року.

07 березня 2018 року позивачем були прийняті рішення про внесення змін до рішення чи скасування рішення (№226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240), якими було продовжено строки виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 19.01.2018 року (№50, 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64) з 23 лютого 2018 року до 23 травня 2018 року (а.с. 78-93).

Організація та порядок здійснення державного ринкового нагляду, а також державного контролю продукції під час її ввезення на митну територію України визначаються Законом України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції від 02.12.2012р. №2735-ІУ (із змінами і доповненнями) (далі - Закон №2735-ІУ).

Відповідно до ст. 3 Закону №2735-ІУ законодавство України про державний ринковий нагляд і контроль продукції складається з цього Закону, Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, у тому числі технічних регламентів.

Згідно абз.8 ст.1 Закону №2735-ІУ державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськість щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам (ч. 1 ст.4 Закону №2735-ІУ).

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 10 Закону №2735-ІУ ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об'єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об'єктами технічних регламентів.

Згідно з п.4 ч. 1 ст.11 Закону №2735-ІУ до повноважень органів ринкового нагляду, зокрема, належить проведення перевірок характеристик продукції.

Відповідно до п.п. 3 п.8 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затверджене наказом Держпродспоживслужби від 25.02.2016 року №22, Головне управління Держпродспоживслужби, відповідно до покладених на нього завдань у сфері здійснення державного ринкового нагляду, проводить перевірки характеристик продукції.

В свою чергу, Законом №2735-ІУ встановлено загальний порядок проведення перевірок характеристик продукції, що визначається в ст.23 цього закону. Так, частиною третьою ст.23 Закону №2735-ІУ передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові, - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Під час таких перевірок перевіряються характеристики лише того виду продукції, що є предметом перевірки (ч.4 ст.23 Закону №2735-ІУ).

Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та посвідчень (направлень) на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (ч.5 ст.23 Закону №2735-ІУ).

Перевірка характеристик продукції може бути невиїзною (за місцезнаходженням органу ринкового нагляду) або виїзною. У разі потреби органи ринкового нагляду для перевірки характеристик продукції можуть поєднувати невиїзні та виїзні перевірки (ч.6 ст.23 Закону №273 5-ІУ).

Під час виїзної перевірки характеристик продукції може проводитися перевірка документів (їх копій) та інформації, зазначених у ч. 7 ст .23 Закону № 2735-ІУ, а також обстеження, відбір і експертиза (випробування) зразків продукції (ч.8 ст.23 Закону № 2735- IV).

Строк проведення виїзної перевірки характеристик продукції не може перевищувати у розповсюджувача цієї продукції двох робочих днів, у виробника такої продукції - трьох робочих днів. Продовження строку проведення виїзної перевірки не допускається (ч. 10 ст.23 Закону № 2735-ІУ).

У разі якщо суб'єктом господарювання надано висновки експертизи, протоколи випробувань продукції або сертифікати відповідності, видані акредитованими органами з ^ оцінки відповідності, органи ринкового нагляду беруть до уваги ці документи при проведенні перевірок характеристик продукції. (ч. 13 ст.23 Закону № 2735-ІУ ).

Органи ринкового нагляду проводять планові перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів згідно із секторальними планами ринкового нагляду (п.1 ч. 1 ст.24 Закону №2735-ІУ).

Відповідно до вимог ч.2 ст.24 Закону № 2735-ІУ, - під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених пунктом 1 і підпунктом "а" пункту 2 частини першої цієї статті:

1) на початковому етапі перевірки об'єктами перевірки є: а) наявність на продукції знака відповідності технічним регламентам (у тому числі ідентифікаційного номера призначеного органу з оцінки відповідності), якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання правил застосування і нанесення знака відповідності технічним регламентам; б) наявність супровідної документації, яка має додаватися до відповідної продукції (зокрема інструкція з користування продукцією), етикетки, маркування, інших позначок, якщо це встановлено технічними регламентами, та їх відповідність встановленим вимогам; в) наявність декларації про відповідність, якщо згідно з технічним регламентом на відповідний вид продукції продукція при її розповсюдженні має супроводжуватися такою декларацією;

2) на наступних етапах перевірки можуть бути проведені: а) обстеження зразків відповідної продукції та ідентифікація виробника продукції; б) відбір та експертиза (випробування) зразків продукції (у разі якщо є підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам).

Відповідно до вимог ч. 1 ст.29 Закону №2735-ІУ, у разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб'єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Відповідно до вимог ч. 3 ст.29 Закону №2735-ІУ, орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб'єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: - знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; - не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; - не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність не супроводжує продукцію, якщо її складення чи супроводження нею продукції передбачено відповідним технічним регламентом; - декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; - органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; - вчинено інші порушення встановлених вимог, визначених у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність.

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 25 Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її виробників за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об'єднань споживачів), у яких міститься інформація про введення в обіг продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, які можуть завдати такої шкоди (із зазначенням суб'єкта введення в обіг такої продукції, документального підтвердження завдання такої шкоди, опису відповідного недоліку тощо), а також інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано.

До суду відповідачем не надано доказів щодо добровільного виконання ТОВ Тангора постанови Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 12 від 05 лютого 2018 року про накладення штрафу, а тому суд приходить до висновку, що штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 51 000 грн. повинен бути стягнутий з відповідача в судовому порядку.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 242-246 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Тангора про стягнення штрафу за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 51 000 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Тангора (65481, Одеська область, місто Южне, Проспект Григорівського Десанту, будинок 34/1, код ЄДРПОУ 38794297) на користь державного бюджету України: УК у м. Чорноморськ, р/р 31115106700015, код ЄДРПОУ 37914041, МФО 828011, код бюджетної класифікації 21081100 штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 51 000 грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2018
Оприлюднено15.06.2018
Номер документу74663714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1431/18

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 26.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Рішення від 14.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні