22.10.2013
637/684/13-ц
Справа №637/684/13
РІШЕННЯ
Іменем України
17 жовтня 2013 року Шевченківський районний суд Харківської області
у складі:
головуючого - Тордія Е.Н.
за участю : секретаря - Гутарєвої В.С.
представника позивача - ОСОБА_1
відповідачки - ОСОБА_2
представника відповідача - ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Шевченківського районного суду Харківської області цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області до ОСОБА_2 про стягнення надмірно виплаченої державної соціальної допомоги на дитину, до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям,-
ВСТАНОВИВ :
У червні 2013 року Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області звернулось до Шевченківського районного суду Харківської області з позовом до ОСОБА_2 про стягнення надмірно виплаченої державної соціальної допомоги на дитину, до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.
Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягала , в обгрунування позовних вимог зазначила , що з січня 2010 року по березень 2013 року ОСОБА_2 у відповідності до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , на підставі заяв призначалася та виплачувалася допомога по догляду за дитиною ОСОБА_4.М., ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення нею трирічного віку непрацюючим жінкам та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям. При оформленні соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, ОСОБА_2 в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, наданій до заяви про призначення соціальної допомоги, вказала, що у неї відсутні інші доходи, крім зазначених в декларації та будь - які інші додаткові джерела до існування, що зазначається в розділі 2-6 декларації.
Аналогічно, при оформленні соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в 2011-2012 роках заявницею ОСОБА_2 в розділі ІІ декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, наданій до заяви про призначення соціальної допомоги вказала, що у неї відсутні інші доходи, крім зазначених в декларації та будь - які інші додаткові джерела до існування, що зазначаються в розділах 2-6 декларації.
Окрім того, ОСОБА_2 з 1 жовтня 2012 по 31 березня 2013 року отримувала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям, при оформленні якої, нею також у декларації про доходи та майновий стан осіб, зазначалося про відсутність інших доходів, крім зазначених у декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.
На підставі вказаних відомостей ОСОБА_2 в декларації, проводився розрахунок розміру соціальних допомог.
При повторному зверненні за отриманням соціальної допомоги в 2013 році з'ясувалось, що заявниця є інвалідом ІІ групи внаслідок загального захворювання та отримує пенсію в органах Пенсійного фонду України.
У зв'язку з наданням заявницею ОСОБА_2В недостовірної інформації про свій фінансовий стан та отримані доходи, було надмірно виплачено соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та допомогу малозабезпеченим сім'ям на загальну суму 10 418.07 грн. Відповідачки було запропоновано добровільно повернути зайво отримані гроші але до теперішнього часу гроші до державного бюджету не повернуті. Враховуючи викладене просить стягнути з відповідачки надану державну соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 9353.34 грн. та державна соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям в розмірі 1064,73грн., відповідно до наданих розрахунків.
В судовому засіданні відповідачка проти задоволення позову заперечувала та пояснила, що вона оформляла документи, які необхідні для призначення соціальних виплат безпосередньо в приміщенні Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області, користуючись при цьому допомогою відповідальних працівників, так як оформлення відповідних заяв та декларацій має певну специфіку. При цьому вона не мала наміру приховувати доходи, пенсію призначену їй як інваліду ІІ-ї групи , так як не вважала це доходом, а лише одним з видів державної допомоги, яка видається їй для лікування,
Представник відповідача в судовому засіданні також запречував проти задоволення позовних вимог позивача.
Заслухавши учасників судового засідання, вивчивши матеріали справи, суд вважає що вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню. З таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст.11 Цивільного кодексу України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.
Стаття 60 ЦПК України передбачає, що кожна сторона зобов'язана довести ті обставини , на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Судом установлені такі факти, і відповідні їм правовідносини.
З січня 2010 року по березень 2013 року Управлінням праці та соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області, у відповідності до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми на підставі заяв, ОСОБА_2 призначалася та виплачувалася допомога по догляду за дитиною - ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1 до досягнення нею трирічного віку непрацюючим жінкам та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям, що підтверджується заявами про призначення усіх видів соціальної допомоги №183 від 29 січня 2010 року, №680 від8 липня 2010 року, №39 від 13 січня 2011 року, №805 від 5 липня 2011 року, №18 від 6 січня 2012 року (а.с.4 - 15 ).
Відповідно до декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, які заповнені безпосередньо ОСОБА_2 вбачається, що в розділах 2 - 6 декларацій, відомості про інші доходи та будь-які інші додаткові джерела до існування відсутні . (а.с.16 - 27)
З запиту №01/1620 Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області від 7 липня 2013 року та відповіді №3028/25-13 Управління пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області від 10 червня 2013 року, а також пенсійного посвідчення встановлено, що відповідачка за справою ОСОБА_2 є інвалідом ІІ-ї групи загального захворювання та отримує відповідну пенсію, яку вона не вказала при заповнені в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, в розділі 2 - 6 декларації. Внаслідок недостовірних даних про доходи вказаних відповідачем в декларації при її заповнені, позивачем переплачена соціальна допомога.
Відповідно розрахунку, сума переплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку непрацюючим жінкам становить 9353.34 грн., та сума переплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям становить 1064.73 грн. (а.с. 30)
Органи Пенсійного фонду і органи соціального захисту населення відповідно до п.3 Положення про порядок проведення експерименту в АРК, Дніпропетровській,Донецькій, Закарпатській, Київській, Львівській,Миколаївській, Полтавській, Харківській, Хмельницькій областях та м. Києві з призначення пенсій органами Пенсійного фонду, затвердженого постановою КМУ від 13 грудня 2000 № 1828 здійснюють обмін електронними базами даних про одержувачів пенсій та допомог.
Враховуючи вищевикладене, для проведення розрахунку переплати отриманих допоміг, спеціалістами управління використовувалися дані Автоматизованої системи обробки документації одержувачів пенсій та допомог (АСОПД/КОНТЕХ), яка функціонує в системі Мінсоцполітики.
Згідно зі ст. 4 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , покриття витрат на виплату державної допомоги сім'ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету
України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.
Статтею 22 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , п. 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми затвердженого постановою КМУ № 1751 від 27 грудня 2001 року, передбачено, що суми державної допомоги сім'ям з дітьми виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом. Одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Стягнуті кошти зараховуються до державного бюджету.
Протилежного відповідачкою суду не надано.
Оцінивши надані докази у їх сукупності ,надавши їм належну правову оцінку суд дійшов до висновку ,що позовні вимоги Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області ,є доведенними та такими ,що підлгають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 10, 11, 60, 209, 212-215 ЦПК України, ст. 22 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , п. 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми , затвердженого постановою КМУ № 1751 від 27.12.2001 року, суд-
ВИРІШИВ :
Позовні вимоги Управління соціального захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області про стягнення надмірно виплаченої державної соціальної допомоги на дитину, до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка народилась в с.м.т.Шевченкове Харківської області, інд. код за релігійними переконаннями відсутній, що не працює, інваліда ІІ групи, яка мешкає та зареєстрована в с.АДРЕСА_1 надмірно виплачену державну соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в сумі 9 353.34 грн., до державного бюджету, на рахунок : (№ 31117115700480 ЄДРПОУ 37327348 МФО 851011 банк отримувача УДКСУ у Шевченківському районі. *;101;24060300; Повернення зайво нарахованих допомог ).
Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка народилась в с.м.т.Шевченкове Харківської області, інд. код за релігійними переконаннями відсутній, що не працює, інваліда ІІ групи, яка мешкає та зареєстрована в с.АДРЕСА_1 надмірно виплачену державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям в сумі 1064.07 грн. ( 391.16 грн. на рахунок : (№ 31117115700480 ЄДРПОУ 37327348 МФО 851011 банк отримувача УДКСУ у Шевченківському районі. *;101;24060300; повернення зайво нарахованих допомог; у минулих роках ), 652.57 грн. до державного буджету на рахунок : (№ 35416017000888 МФО 851011 ЄДРПОУ 25850998 УДКСУ у Шевченківському районі КТВК 090401 КЕКВ 2730 ).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Головуючий суддя:(підпис)
ЗГІДНО ОРИГІНАЛА: суддя Е.Н. Тордія.
Суд | Шевченківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 15.06.2018 |
Номер документу | 74676620 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Шевченківський районний суд Харківської області
Тордія Е. Н.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні