Рішення
від 08.06.2018 по справі 911/365/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-04-26, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" червня 2018 р. Справа № 911/365/18

Господарський суд Київської області у складі судді Горбасенка П.В. за участі секретаря судового засідання Куракси Ю.І., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100

до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс

про стягнення 37 261,52 грн

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 (дов. б/н від 24.01.2018);

від відповідача: ОСОБА_2 (дог. 23/031/18 від 23.03.18).

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100 (далі - позивач) звернулося з позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс (далі - відповідач) про стягнення 37 261,52 грн заборгованості, з яких: 36 002, 52 грн основного боргу за договором № 2209/2017 від 22.09.2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера, 302, 40 грн інфляційних втрат, 86, 79 грн 3% річних та 877, 81 пені.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за договором на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання; пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера № 2209/2017 від 22.09.2017.

Ухвалою господарського суду Київської області від 22.02.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 911/365/18 та призначено підготовче засідання на 06.04.2018.

Ухвалою господарського суду Київської області від 06.04.2018 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено розгляд справи в порядку загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 04.06.2018.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.06.2018 закрито підготовче засідання у справі № 911/365/18 та призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 08.06.2018.

У судовому засіданні 08.06.2018 представник позивача повністю підтримав задоволення позовних вимог, представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог.

Заяв чи клопотань про застосування позовної давності до вимог позивача відповідачем не заявлено.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

22.09.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100 (Виконавець) та Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс (Замовник) укладено договір № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера (Договір), згідно якого замовник доручає, а виконавець бере на себе обов'язки виконання робіт по технічному та аварійному обслуговуванню внутрішньо-будинкових систем центрального опалення, гарячого, холодного та пожежного водопостачання, каналізації, дощової каналізації, електромереж в обсягах відповідно до наказу Держкомунгоспу України № 150 від 10.08.2004, в багатоквартирних будинках № 9, № 11, № 13, розташованих по вулиці Південна у м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області, загальною площею 19 037 м 2 , кількість квартир 341.

Відповідно до п. 2.1. договору, виконавець зобов'язаний: здійснювати контроль за технічним станом мереж та інженерного обладнання будинку; виконувати роботи по технічному та аварійному обслуговуванню електромереж, систем центрального опалення, ГВП, ХВП, пожежного водопостачання, каналізації (в т.ч. дощової), згідно з розділом 3 договору; для централізованого управління і контролю за технічним станом будинку організувати об'єднані диспетчерські служби (ОДС), які повинні вести в спеціальних журналах облік заявок на оперативне усунення несправностей і ушкоджень та контролювати терміни та якість виконання заявок; приймати заявки від ОДС цілодобово в робочі, святкові та вихідні дні; протягом 30 хв. прибути для ліквідації аварії та забезпечити її ліквідацію в терміни відповідно до положень п. 2.3.6 Наказу Держкомітету України з питань ЖКГ № 76 від 17.05.2005; протягом 24 годин прибути для усунення несправностей мереж (наприклад в квартирі холодні батареї в одній кімнаті); інформувати операторів ОДС про виконання заявок; надавати інформацію через ОДС про причини та термін відсутності центрального опалення, ХВП, ГВП, електропостачання при аварійних зупинках - негайно.

Згідно з п. 2.2. договору, замовник зобов'язаний при виявленні протікання внутрішньо-будинкових мереж тепло- та водопостачання, аварій в мережах електропостачання негайно ставити до відома виконавця, вживати заходів безпеки при виникненні аварійних ситуацій що загрожують життю та здоров'ю громадян до прибуття персоналу виконавця; забезпечити відповідний санітарно-епідеміологічний стан, електроосвітлення в теплопунктах, горищах і підвалах; у відповідності до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів - вільні проходи в підвали та на горище, вільний доступ працівників виконавця в ці приміщення та приміщення орендарів; виконувати ремонт та утримувати в технічно-справному стані приміщення теплових пунктів (підлогу, фундамент, двері, замки, приямки, дренажну систему, герметизацію вводів, огородження приямків, відмостки, сходи, освітлення); проводити інструктаж з мешканцями будинку щодо правил експлуатації інженерних мереж, сантехнічного та електрообладнання в квартирах; зобов'язується проводити розрахунки за виконані роботи не пізніше 10 числа наступного місяця.

До переліку робіт по технічному обслуговуванню, відповідно до п. 3.1. договору, відносяться: централізоване опалення та вентиляція: обслуговування системи автоматики ІТП (регулювання та гідравлічне випробування систем центрального опалення, промивання трубопроводів та приладів централізованого опалення, усунення течі в трубопроводах, приладах та арматурі), регулювання триходових кранів, поновлення сальникових ущільнень, укріплення ізоляції трубопроводів (огляд та очищення конденсаційних горщиків, інжекторів, елеваторів, змішувачів, редукційних клапанів та вентилів, засувок, грязьових відстійників, повітрозбірних компенсаторів, вантузів; очищення від накипу запірної арматури; закріплення приладів; закріплення трубопроводів; консервація та розконсервація системи централізованого опалення; оглядання та підтягування на трубах контргайок, муфт або їх заміна; заміна прокладок у фланцевих з'єднаннях та усунення течі; очищення від бруду та іржі розширювального бака, часткове відновлення його теплоізоляції); централізоване водопостачання та водовідведення: регулювання та гідравлічне випробування систем водопостачання та каналізації; заміна прокладок у водопровідних кранах; ущільнення згонів; усунення засмічень внутрішньобудинкових водопровідних мереж та каналізаційних випусків; прочищення сифонів, лежаків; протирання пробкових кранів; поновлення сальникових ущільнень; установка обмежувачів - дросельних шайб; закріплення приладів, що розхитались; закріплення трубопроводів; перевірка несправностей каналізаційних витяжок; утеплення зовнішніх водозабірних кранів та колонок; підкарбування розтрубів та ущільнення стиків каналізаційних труб; очищення, промивання, знезараження водонапірних баків на горищах будівель; встановлення у кришці ревізій гумових прокладок; усунення протікання в трубопроводах, приладах та арматурі; централізоване постачання гарячої води: регулювання та гідравлічне випробування систем централізованого постачання гарячої води; регулювання триходових кранів; поновлення сальникових ущільнень; ущільнення згонів; притирання пробкових кранів та змішувачів; укріплення ізоляції трубопроводів; огляд та очищення грязьовиків, повітрязбирачів, вантузів, компенсаторів регулювальних кранів, вентилів, засувок; очищення від накипу бойлерів, змійовиків, запірної арматури; закріплення приладів; закріплення трубопроводів; усунення засмічень внутрішньобудинкових водопровідних мереж; електроосвітлення та силові проводки: зовнішній огляд з вибірковою перевіркою та ревізією контактних з'єднань та стану проводів у з'єднувальних і відгалужувальних коробках та щитах; притирка та заміна лампочок; ремонт штепсельних розеток та вимикачів; перевірка стану запобіжників та автоматичних вимикачів із заміною некаліброваних запобіжників; пошук місць ушкоджень електромереж та їх усунення; відновлення написів, розфарбування номерів фаз і знаків; перевірка та відновлення заземлення ванн за додаткові кошти; перевірка цілісності ізоляторів; перетягування провислої внутрішньої електропроводки та встановлення додаткових кріплень за додаткові кошти.

Пунктом 4.3. договору передбачено, що договір вступає в дію з 00:00 23.09.2017 та діє до 24:00 31.12.2017. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік до тих пір, доки одна із сторін не повідомить письмово, за 30 днів, про його розірвання. Договір укладається в двох примірниках, що мають рівну юридичну силу, з яких один знаходиться у замовника, другий у виконавця.

Відповідно до п.п. 5.1., 5.2. договору, вартість робіт, передбачених договором, складає 12 000, 84 грн на місяць без ПДВ. Замовник забезпечує своєчасну, не пізніше 10 числа місяця, наступного за розрахунковим, оплату виконаних робіт.

Згідно із п.п. 1.1. та 1.2. додатку № 2 до договору № 2209/2017 від 22.09.2017, виконавець зобов'язується проводити технічний огляд будинку кожен тиждень у робочі дні. Кожен огляд будинку фіксується у журналі технічного огляду, працівником обслуговуючої компанії

Предметом позову є вимоги про стягнення 37 261, 52 грн, з яких: 36 002, 52 грн сума основного боргу, 86, 79 грн 3 % річних, 302, 40 грн інфляційні втрати та 877, 81 грн пеня.

Суд встановив, що між сторонами виникли правовідносини з надання послуг.

Частиною першою ст. 173 ГК України визначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (абз. 2 ч. 1 ст. 175 ГК України).

Згідно ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Пунктом першим статті 193 Господарського кодексу України та статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 ЦК України).

Суд встановив, що на виконання договору № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017 відповідачем сплачено позивачу 12 000, 84 грн 13.11.2017, що підтверджується банківською випискою за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 (а.с. 43-44).

Крім того, у зв'язку із необхідністю заміни обладнання системи гарячого водопостачання, 10.10.2017 відповідач сплатив позивачу 9 906, 34 грн згідно рахунку позивача № 023/2017 від 09.10.2017, що підтверджується банківською випискою за період з 01.10.2017 по 31.10.2017 (а.с. 41-42). Однак оплачене обладнання, за ствердженням відповідача та що не спростовано позивачем, за видатковими накладними відповідачу не передавалося, актів виконаних робіт, які б включали зазначене обладнання, сторонами договору підписано не було.

Інших доказів оплати послуг на виконання договору № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017 суду не надано.

Згідно ст. 75 ГПК України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Сторонами визнано ту обставину, що у період з грудня 2017 року по січень 2018 року відповідач не здійснював оплат за договором № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017, а тому вказані обставини не підлягають доказуванню.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач посилається на те, що відповідач свої зобов'язання за вказаним договором не виконує, внаслідок чого у останнього за період з грудня 2017 по січень 2018 виникла заборгованість в розмірі 36 002, 52 грн.

З аналізу вищевказаних норм, що регулюють виконання договору про надання послуг, вбачається, що обов'язку замовника сплатити грошові кошти кореспондується обов'язок виконавця надати послуги. Договір є обов'язковим для виконання не тільки замовником (щодо оплати), але й виконавцем (щодо обов'язку надання послуг, обумовлених договором).

Позивачем не надано до матеріалів справи жодних доказів в підтвердження надання послуг за договором № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017 відповідачу.

У зв'язку із невиконанням позивачем робіт, визначених договором № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017, відповідач звертався до позивача з вимогою надання акту виконаних робіт, в якому вказати: кількість викликів, які надійшли від мешканців будинків, номера квартир будинків, з яких такі виклики надходили, які роботи виконані в результаті викликів. Крім того, просив невідкладно усунути в будинках протікання, надати графік перевірок (обходів) сантехніками горищ та підвалів будинків, надати акт огляду технічного стану систем будинку (ГВП, ХВП, ЦО, водовідведення), який мав бути складений до початку виконання робіт - 22.09.2017 (Лист № 70 від 04.12.2017 а.с. 48). Однак, відповіді на зазначений лист відповідачем не отримано.

Крім того, 06.12.2017 диспетчером позивача було повідомлено відповідачу про те, що договір № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017 розірвано позивачем в односторонньому порядку, у зв'язку з чим всі дії по технічному обслуговуванню будинків припиняються.

07.12.2017 відповідачем направлено позивачу лист № 73 з проханням підтвердити інформацію із зазначенням дати та причини розірвання договору або спростувати її (а.с. 49). Однак, на зазначений лист відповіді відповідачем також не отримано.

Таким чином, у зв'язку із ненаданням позивачем послуг за договором № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017, відповідачем укладено договір № 7 від 01.12. 2017 з сантехніком ОСББ Південна Плюс для здійснення технічного обслуговування систем опалення, каналізації, водопостачання та водовідведення, що розташоване на прибудинковій території та в житловому комплексі за адресою: м. Київ, вул. Південна, буд. 11 (а.с. 54).

Згідно Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року N 76 Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій виконавець послуг - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору. Виробник - суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги. Утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством. Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Спеціалізована організація - юридична особа, що відповідно до законодавства має повноваження надавати (виконувати) ті чи інші послуги (роботи).

Згідно п. 1.2.2 Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року N 76 Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій (далі наказ № 76) документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять: - кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт; - акти технічних оглядів; - журнали заявок жителів; - протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності); - протоколи вимірювань вентиляції.

Відповідно до п.п. 2.1, 2.2 Наказу № 76 технічне обслуговування жилих будинків - комплекс робіт, спрямованих на підтримку справності елементів будівель чи заданих параметрів та режимів роботи технічного обладнання. Система технічного обслуговування жилих будинків повинна забезпечувати безпечне та безперебійне функціонування будинків, інженерних мереж та обладнання протягом установленого терміну служби будинку. Технічне обслуговування жилих будинків включає роботи з контролю за його станом, забезпечення справності, працездатності, наладки і регулювання інженерних систем тощо. Контроль за технічним станом здійснюється шляхом впровадження системи технічного огляду жилих будинків. Система технічного огляду жилих будинків включає проведення планових та позапланових оглядів. Планові огляди житлових будинків розподіляються на загальні та профілактичні. Загальні огляди передбачають комплексне обстеження комісією елементів приміщень будинку, а також їх зовнішнього благоустрою з метою визначення технічного і санітарного стану, виявлення несправностей і прийняття рішень щодо їх усунення, а також визначення готовності будинків до експлуатації в наступний період. Загальний огляд проводиться з періодичністю два рази на рік - навесні та восени (весняний та осінній огляди. Форма акта загального огляду жилого будинку наведена у додатку 1. Загальний огляд здійснюється комісією, до складу якої входять відповідні спеціалісти виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та представники громадських організацій, правління ЖБК та ОСББ. У разі необхідності до складу комісій можуть включатися спеціалісти - експерти проектних інститутів та спеціалізованих організацій. Профілактичні огляди жилих будинків та їх конструктивних елементів здійснюються відповідними спеціалістами виконавця послуг відповідно до встановленої періодичності. При профілактичних оглядах потрібно здійснювати контроль за виконанням власниками, наймачами (орендарями) умов договору. У разі необхідності, власникам, наймачам (орендарям) рекомендується виконати роботи з ремонту жилих приміщень чи обладнання, які згідно з договором входять в їх обов'язки. Профілактичне обслуговування будинків є складовою технічного обслуговування і полягає в усуненні дрібних несправностей елементів будинків з метою забезпечення їх безперебійної роботи, а також попередження порушень санітарно-гігієнічних вимог до приміщень будинків, налагодження та регулювання окремих видів технічних пристроїв. Графіки профілактичного обслуговування елементів жилих будинків та їх результати записуються в відповідних журналах. Позапланові огляди передбачають огляд окремих елементів будинку або приміщень після злив, ураганних вітрів, сильних снігопадів, повеней та інших явищ стихійного характеру, що викликають ушкодження окремих елементів будинків, а також у разі аварій на зовнішніх комунікаціях чи при виявленні деформації конструкцій і несправності інженерного обладнання, що порушують умови нормальної експлуатації. Позапланові огляди проводяться комісією або окремими працівниками виконавця послуг у залежності від обсягу та характеру пошкоджень, що виникли. Виявлені у процесі загального та позапланового огляду несправності та причини, що їх викликали, а також технічний стан елементів жилого будинку записуються в журналі обліку результатів огляду. Журнал обліку результатів огляду жилих будинків заводиться виконавцем послуг на будинок чи групу будинків, залежно від кількості поверхів, рівня благоустрою та інших характеристик. Відомості, що заносяться до журналу, є вихідними даними для визначення технічного стану елементів будинку та його обладнання. Узагальнені відомості про технічний стан жилого будинку та про проведені ремонти відображаються щорічно в технічному паспорті будинку. Виявлені під час оглядів дефекти, деформації конструкцій або обладнання будинків, що можуть призвести до зниження несучої спроможності й стійкості конструкцій або будинків, обвалів чи порушення нормальної роботи обладнання, усуваються виконавцем послуг із залученням, у разі необхідності, спеціалізованої організації. Виконавець послуг повинен уживати термінових заходів для забезпечення безпеки людей, попередження подальшого розвитку деформацій, а також негайно інформувати про те, що трапилося, власника будинку чи уповноважену ним особу.

Згідно п. 2.2.3. Наказу № 76 на підставі актів оглядів необхідно в місячний термін: а) скласти перелік (за результатами весняного огляду) заходів і встановити обсяги робіт, необхідних для підготовки будинку і його інженерного обладнання до експлуатації в наступний осінньо-зимовий період; б) уточнити обсяги робіт із поточного ремонту (за результатами весняного огляду на поточний рік і осіннього огляду - на наступний рік), а також виявити несправності й ушкодження, усунення яких потребує капітального ремонту; в) перевірити готовність (за результатами осіннього огляду) кожного будинку до експлуатації в осінньо-зимових умовах.

Відповідно до п. 2.3.1, 2.3.2, 2.3.5, 2.3.6 Наказу № 76 склад робіт з технічного обслуговування жилих будинків і терміни їх виконання відображаються в плані-графіку, що складається виконавцем послуг на тиждень, місяць і рік. Для централізованого управління і контролю за технічним станом жилого фонду створюються об'єднані диспетчерські служби (далі - ОДС) або районні диспетчерські служби (далі - РДС) на мікрорайони або групи будинків. Для кожної ОДС установлюється перелік об'єктів диспетчеризації і контрольованих параметрів інженерного обладнання. ОДС повинні вести в спеціальних журналах облік заявок на оперативне усунення несправностей і ушкоджень інженерного обладнання в квартирах, будівельних конструкціях та інших елементах будинків, протипожежного обладнання і контролювати терміни та якість виконання. Заявки на несправність інженерного обладнання або конструкцій повинні розглядатися в день їх надходження. У тих випадках, коли для усунення несправностей необхідний тривалий час, потрібно письмово повідомити заявника про прийняті рішення із зазначенням строку виконання робіт. При цьому термін виконання робіт повторно не продовжується. Неусунення несправностей в установлений термін є невиконанням робіт. Заявки, пов'язані з забезпеченням безпеки проживання, усуваються в терміновому порядку.

Згідно п. 2.3.7., 2.8.1, 2.8.3, 2.8.4, 2.8.7 Наказу № 76 технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації та витрати на виконання цих робіт здійснюються відповідно до законодавства. Метою підготовки житлового фонду до сезонної експлуатації є забезпечення нормативних санітарно-технічних вимог щодо експлуатації приміщень жилих будинків і режимів функціонування інженерного обладнання. Підготовці до зими (проведення гідравлічних випробувань, ремонт, перевірка і налагодження) підлягає весь комплекс пристроїв, що забезпечують безперебійне постачання тепла в квартири (котельні, внутрішньобудинкові мережі, групові і місцеві теплові пункти в будинках, системи опалення, вентиляції). Котельні, теплові пункти і вузли повинні бути забезпечені засобами автоматизації, обліку, запірною регулювальною апаратурою, схемами розведення систем опалення, гарячого водопостачання (далі - ГВП), холодного водопостачання (далі - ХВП), припливно-витяжною вентиляцією та іншими конструкціями, які реєструють роботу обладнання при різних експлуатаційних режимах (наповненні, підживленні, спуску води із систем опалення тощо), технічними паспортами на обладнання, журналами щодо запису параметрів та дефектів, які виникають під час роботи обладнання. У період підготовки житлового фонду до роботи в зимових умовах організовується підготовка (відновлення) схем внутрішньобудинкових систем холодного і гарячого водопостачання, каналізації, центрального опалення і вентиляції, газу із зазначенням розміщення запірної арматури і вимикачів (для слюсарів і електриків з ліквідації аварій і несправностей внутрішньобудинкових інженерних систем). За наявності води у підвалах її необхідно відкачати та усунути причину її появи, відключити і розібрати поливальний водопровід, утеплити водомірний вузол; забезпечити безперебійну роботу каналізаційних випусків, оглядових колодязів дворової мережі і загальних випусків будинку (від трубопроводу, прокладеного в підвалі, техпідпіллі). Після закінчення опалювального сезону обладнання котельних, теплових мереж і теплових пунктів, усіх систем опалення має бути випробувано гідравлічним тиском відповідно до встановлених вимог. Виявлені під час випробування дефекти повинні бути усунуті, після чого проведені повторні випробування. Випробування теплових мереж проводяться відповідно до встановлених вимог.

Враховуючи вищевикладене, аварійне та технічне обслуговування будинку є важливим елементом безпечної для людей експлуатації будинку. Основним принципом є профілактика аварійного обслуговування, яка досягається шляхом технічного нагляду (планових та позапланових оглядів). Всі дії, пов'язані з плановими та позаплановими оглядами будинку фіксуються у відповідних акт огляду, журналах. Також позивач зобов'язався надавати послуги з диспетчеризації, які також фіксуються у відповідних журналах.

Отже оплата у розмірі 12 000, 84 грн, яка має вноситись відповідачем не пізніше 10 числа місяця, наступного за розрахунковим, сплачується за реально надані послуги. Не зважаючи на те, що договором не обумовлено спосіб, яким має підтверджуватись надання тих чи інших послуг, це внормовано чинним законодавством, зокрема Наказом № 76. Навіть, якщо до диспетчерської служби позивача не надходили заявки щодо усунення аварій чи здійснення ремонту несправностей обладнання від споживачів, журнал обліку заявок має бути в наявності у виконавця послуг.

Відтак, суд відмовляє у задоволенні вимог про стягнення з відповідача суми основного боргу в розмірі 36 002, 52 грн , в зв'язку з необґрунтованістю вимог та недоведеністю виникнення у відповідача обов'язку щодо оплати послуг, які йому не надавались та не споживались останнім.

За неналежне виконання відповідачем своїх зобов'язань, останньому нараховані 86, 79 грн 3 % річних, 302, 40 грн інфляційних втрат та 877, 81 грн пені.

З огляду на висновки суду щодо відсутності підстав для стягнення з відповідача суми основного боргу, відсутні підстави для задоволення похідних вимог про стягнення 86, 79 грн 3 % річних, 302, 40 грн інфляційних втрат та 877, 81 грн пені, з огляду на те що поданий позивачем розрахунок не перевіряється, а позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

За приписами ст.ст. 76, 77, 78, 79 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За таких обставин суд вважає, що позивачем не надано належних та допустимих доказів факту надання послуг за договором № 2209/2017 на аварійне та технічне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого, холодного водопостачання, пожежного водопостачання, електромереж та послуги диспетчера від 22.09.2017, а отже, підстави для задоволення вимог позивача про стягнення 36 002, 52 грн основного боргу, 86, 79 грн 3 % річних, 302, 40 грн інфляційних втрат та 877, 81 грн пені у суду відсутні.

Аналогічна правова позиція міститься у постанові Вищого господарського суду України від 16.12.2010 у справі № 38/476-17/091-10.

Також відповідач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100 на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс витрати на професійну правничу допомогу адвоката у розмірі 6 000, 00 грн згідно договору про надання правової допомоги № 23/03/2018 від 23.03.2018.

На підтвердження вказаної вимоги відповідачем надано суду копію договору про надання правової допомоги № 23/03/2018 від 23.03.2018, копія додатку № 1 до договору про надання правової допомоги № 23/03/2018 від 23.03.2018, копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю КВ № 004747 від 30.01.2015, копія ордеру на надання правової допомоги КВ № 182746 від 04.04.2018 та платіжне доручення № 166 від 03.04.2018 на суму 6 000, 00 грн.

Відповідно до ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов'язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов'язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.

Згідно із ст. 126 ГПУ України, витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами. Обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Враховуючи відмову у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100 до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс про стягнення 37 261,52 грн, надання суду документального підтвердження понесення відповідачем витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 6 000, 00 грн, а також співмірність витрат на оплату послуг адвоката, складність справи та виконання адвокатом робіт (наданих послуг), обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт та ціною позову, суд дійшов висновку про часткове задоволення вимоги відповідача про стягнення з позивача на користь відповідача 6 000, 00 грн витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 3 000, 00 грн.

Відповідно до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача по сплаті судового збору з огляду на відмову в позові покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 126, 129, 237-239, 240 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Теплоенергосервіс 2100 ((08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, село Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 4-Ф; ідентифікаційний код 41173192) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південна Плюс (08133, АДРЕСА_1; ідентифікаційний код 40817902) 3 000 (три тисячіа гривень) 00 коп. витрат на професійну правничу допомогу.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повне рішення складено: 14.06.2018

Суддя П.В.Горбасенко

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення08.06.2018
Оприлюднено15.06.2018
Номер документу74690736
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/365/18

Рішення від 08.06.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 06.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 06.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні