Постанова
від 24.01.2007 по справі 2а-974/07
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2А -974/07

Справа № 2А -974/07

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ       УКРАЇНИ

24 січня 2007 року                      Рівненський міський суд

Рівненської області

в особі

головуючого судді                                  -Музичук

Н.Ю.

при секретарі                                                      -Хоменчук

C.M.

за участю

позивача                                                -ОСОБА_1

та представника

відповідача                            -Коритнюка

В.О.

розглянувши у

відкритому судовому засіданні в м. Рівне

справу адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_1 до

Державної

податкової адміністрації в Рівненській області про стягнення заборгованості

грошової компенсації за форменний одяг,-

ВСТАНОВИВ:

В жовтні 2006 року в

Рівненський міський суд звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної податкової адміністрації в

Рівненській області про стягнення заборгованості компенсації за невиданий

форменний одяг в сумі 4848

грн.68 коп.

В позовній заяві зазначав, що з 27

травня 1993 року він

проходив службу в органах внутрішніх справ області на різних посадах. Наказом НОМЕР_1 від 13 серпня 1997 року УМВС

України в Рівненській області був відряджений для подальшого проходження служби

в податкову поліцію, в наступному міліцію, ДПА в Рівненській області, де служив

на посадах начальницького складу по 03

серпня 2004 року. За

наказом Голови ДПА в Рівненській області НОМЕР_2 був звільнений за п.64 п. п «Б» «Положення

про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ

України» з ОВС через хворобу та інвалідність третьої групи. Ст.24 Закону

України «Про державну податкову службу в Україні» передбачене носіння та

безкоштовне забезпечення осіб начальницького складу податкової міліції

форменним одягом та знаками розрізнення. Незважаючи на те, що по роду його

служби в податковій міліції носіння форменного одягу було обов'язковим, за

8-річний період служби в податковій міліції ДПА він форменним одягом фактично

не забезпечувався, за власні кошти купував або шив форменний одяг без будь-якої

компенсації затрат з боку відповідача. В порушення чинного законодавства на

день звільнення не був забезпечений таким одягом, відповідно до діючих норм, на

загальну суму 4848,68 грн.,

грошова компенсація за неодержаний

форменний одяг йому не виплачена. Довідкою про розрахунок вартості грошової

компенсації замість форменного

одягу, виданою ДПА в Рівненській області за вих. НОМЕР_3 від 05.10.2006

року, підтверджується заборгованість грошової компенсації в розмірі 4141, 38

грн., куди внесено 2 одиниці мундирів парадно-вихідних та 2 одиниці брюк

парадно-вихідних, без зазначення вартості на це майно. Виходячи з вартості

аналогічного одягу, що існує в підрозділах МВС України, загальна вартість двох

мундирів та двох пар брюк парадно-вихідних становить 707,30грн., що в загальній

сумі становитиме зазначену позовом суму. Вважає наявними підстави для стягнення

грошової компенсації за речове майно на вищевказану суму.

В своїх запереченнях відповідач не визнав позовні вимоги ОСОБА_1, вважає їх такими

що не підлягають до задоволення. Зазначав, що, оскільки виплата грошової

компенсації замість належних до отримання предметів речового майна особам

начальницького складу податкової міліції, згідно до п.2 п.п.2.8 Положення,

затвердженого Наказом ДПА України №501 від 22.10.2003 року, проводиться за

наявності джерела фінансування, а кошторисом ДПА в Рівненській області не було

передбачено коштів на виплату грошової компенсації за речове майно, так як

Законом України №1459-111 від 17.02.2000 року «Про деякі заходи щодо економії

бюджетних коштів» призупинено чинність ч.2 ст.9 Закону України «Про соціальний

і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» щодо одержання

грошової компенсації замість речового майна, то вимоги с безпідставними.

Законами України про державний бюджет на 2001-2004

роки витрати на грошову компенсацію замість речового майна звільненим у

запас або у відставку військовослужбовцям не передбачались і кошти на такі цілі

не виділялись. Відповідно, таких коштів не було передбачено в кошторисах ДПА

України в Рівненській області. Крім того, у вимозі щодо виплати грошової

компенсації за невидане речове майно за період служби з грудня 1997 по 2004 роки існує

майновий спір, а тому в даному випадку мають бути застосовані строки позовної

давності.

Позивач ОСОБА_1

повністю підтримав позовні вимоги в суді. Пояснив, що на нього, як особу

начальницького складу ПМ ДПА в Рівненській області, не поширюється дія Закону

України № 1459-111 «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів», яким

призупинена дія ч.2 ст.9 Закону України «Про соціальний та правовий захист

військовослужбовців та членів їх сімей», у статті 3 якого наводиться вичерпний

перелік категорій осіб, що належать до військовослужбовців, тому посилання

відповідача на зазначені нормативні акти є безпідставним. Належних доказів щодо

відсутності джерела фінансування для виплати грошової компенсації за неотримане

речове майно не надано, дійсною причиною є бездіяльність посадових осіб

відповідача, в порушення Наказів ДПА України, по неприйняттю мір по створенню

перехідного запасу форменного

одягу на складі ДПА для своєчасного забезпечення особового складу

предметами речового майна та по невключению

до кошторису ДПА відповідних сум витрат на грошову компенсацію замість

речового майна. Вважає, що строки звернення та позовної давності на отримання

заборгованості компенсації по речовому майну він не пропустив, оскільки право

на отримання такої компенсації виникло тільки після його звільнення та після

невиконання відповідачем на момент звільнення п.2.18 п.п.2 Наказу ДПА України

№501 від 22.10.2003 року щодо забезпечення речовим майном за весь період служби

в податковій міліції. Вважає його право з цього приводу порушеним з моменту

звільнення з служби в податковій міліції, коли з ним зобов'язані були провести

повний розрахунок по форменному

одягу, а про порушення його права йому достовірно стало відомо в вересні 2006 року від колег

та з письмової інформації голови ДПА на його звернення від 05.10.2006 року про таку

заборгованість. Заперечує позицію відповідача в тій частині, що має місце

майновий спір, оскільки законодавством передбачене грошове і речове

забезпечення його, як співробітника податкової міліції, в період служби за

нормами, встановленими законодавством. Просить стягнути з відповідача на його користь

заборгованість по грошовій компенсації за неотримане речове майно в зазначеній

позовом сумі 4848,68 грн. та

судові витрати за інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.

Представник відповідача, ДПА в Рівненській області, позовні вимоги не визнав.

Вимогу в частині стягнення грошової компенсації за речове майно, яка за даними

обліку ДПА могла б становити 4141,38

грн., а в межах строку позовної давності 1266,51 грн., вартості неотриманого речового майна, заперечує за

зазначених в письмовому запереченні підстав. Просить відмовити в задоволенні

позовних вимог.

Оцінюючи пояснення і доводи сторін, досліджені надані в

справі докази, в тому числі покази свідка ОСОБА_2, встановлені обставини, суд

прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення з

таких підстав.

Встановлено, що позивач із 13.08.1997 по 03.08.2004 року

проходив службу на посадах начальницького складу податкової міліції ДПА України

в Рівненській області, наказом НОМЕР_2 звільнений з органів внутрішніх справ

податкової міліції у запас Збройних сил України через хворобу за п. 64 п. п.«Б»

«Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів

внутрішніх справ України» із вислугою на день звільнення 21 рік 10міс.22 дні.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про державну податкову

службу в Україні» №509-ХІІ від 04.12.1990 року з послідуючими змінами і

доповненнями, у складі державної податкової служби знаходиться податкова

міліція. Положеннями ст.24 ч.8 Закону №

509-ХІ1 передбачено, що особи начальницького складу податкової міліції

мають форменний одяг та знаки розрізнення і забезпечуються ними безкоштовно.

Постановою КМ України №919

від 17.06.1998 року

«Про форму одягу осіб начальницького складу підрозділів податкової міліції

органів державної податкової служби» та послідуючою постановою КМ України №1515

від 17.11.2001 року були затверджені зразки форми одягу та знаків розрізнення і

рекомендовано ДПА України затвердити Положення про порядок одержання, обліку,

видачі та носіння форменного одягу, норми забезпечення речовим майном, а в

постанові №1515 забезпечення форменним одягом, підрозділів податкової міліції».

На виконання вищенаведених постанов КМ України ДПА

України були видані Накази за №356 від 24.07.1998 року «Про затвердження

Положення про порядок одержання, обліку, видачі та носіння форменного одягу

осіб начальницького складу підрозділів податкової міліції державної податкової

служби», за №58 від 07.02.2002 року «Про затвердження норм забезпечення

форменним одягом осіб начальницького складу підрозділів податкової міліції

державної податкової служби України», за №501 від 22.10.2003 року «Про

затвердження Положення про порядок забезпечення, обліку та видачі речового

майна в підрозділах податкової міліції та навчальних закладах ДПС України».

Позивач ОСОБА_1, в

порушення зазначеного Закону та підзаконних нормативних актів, не був

забезпечений належним чином форменним одягом за весь період служби.

Довідкою-розрахунком вартості грошової компенсації замість належних предметів

форменного одягу, направленою позивачу на його заяву супровідним листом ДПА в

Рівненській області №13774/04-216 від 05.10.2006 року підтверджуються,

кількість неотриманих предметів, ціна, розмір грошової компенсації за весь

період його служби, що складає в загальній сумі 414138 грн. Водночас даною

довідкою-розрахунком зазначені неотримані позивачем мундир парадно-вихідний в

кількості 2 шт. і брюки парадно-вихідні в кількості 2 шт. без зазначення їх

ціни і розміру грошової компенсації в цій частині, з посиланням, що такі не

постачались із ГУПМ ДПА України. Довідкою УМВС України в Рівненській області

НОМЕР_4 від 04.05.2006 року стверджується, що, згідно розцінок ДРЗ МВС України

від 01.03.2002 року №1890/Пв, вартість костюма парадно-вихідного складає 246

грн. Суд вважає доцільним усунути неповноту довідки-розрахунку ДПА шляхом

застосування розцінки аналогічного предмету форменного одягу начальницького і рядового складу органів внутрішніх

справ. Таким чином, загальна заборгованість по грошовій компенсації за

форменний одяг, який належав до видачі позивачу на день його звільнення,

складає /4141,38 грн.+ 246 грн.+246 грн./ 4633,38 грн.

 

Згідно п.2.18 Положення, затвердженого Наказом ДПА

України №501 від 22.10.2003 року, передбачено, що при звільненні в запас чи

відставку особи начальницького складу, які проходять службу в податковій

міліції та мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, забезпечуються

речовим майном, належним за терміном носіння, але не виданим протягом служби в

податковій міліції, враховуючи місяць звільнення.

Пунктом 2.17 цього Положення, затвердженого Наказом ДПА України №501 від

22.10.2003 року, передбачена виплата при звільненні осіб начальницького складу

з державної податкової служби за віком хворобою та ін. грошової компенсації за

невидані предмети речового майна з дня належності до дня звільнення у розмірі

вартості речового майна пропорційно встановленим термінам носіння.

Таким чином, оцінкою досліджених судом доказів в їх сукупності, відповідно

до чинного законодавства в цій частині, суд вважає вимоги позивача про стягнення

на його користь грошової компенсації за форменний одяг правомірними,

обгрунтованими, підстави для їх задоволення доведеними. Вимоги позивача

підлягають до часткового задоволення в меншому розмірі на суму 4633,38 грн.

Доводи представника відповідача в тій частині, що Законом України «Про

деякі заходи щодо економії бюджетних коштів» №1459-111 від 17.02.2000

року, зупинена дія ч.2 ст.9 Закону України «Про соціальний і правовий

статус військовослужбовців і членів їх сімей» щодо виплати грошової компенсації

замість речового майна, також про те, що Законами України про державний бюджет

України витрати на грошову компенсацію замість речового майна звільненим в

запас військовослужбовцям не передбачались тому не передбачені кошторисами ДПА,

не є підставою до відмови в задоволенні позовних вимог. У відповідності до

чинного законодавства, на позивача не поширюється дія вищезазначених законів,

що стосуються військовослужбовців. Зокрема, у ст.З Закону України «Про

соціальний і правовий статус військовослужбовців і членів їх сімей» наведений

вичерпний перелік категорій осіб, що належать до військовослужбовців. Крім

того, ст. 24 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»

передбачено, що особи, прийняті на службу до податкової міліції, які

перебувають на військовому обліку, на час служби знімаються з нього і

перебувають у кадрах податкової міліції ДПА України. Неналежне забезпечення

форменним одягом позивача за період його служби та незакладення відповідачем

видатків на ці цілі у кошторисі відповідача не може бути підставою для відмови

у задоволенні вимог позивача. Будь-яких доказів про те, що кошти на

забезпечення таких цілей планувались, передбачались в проектах кошторису, на

виконання Постанови КМ України від 07.02.2002

року № 58, суду не

надано. Із показів свідка ОСОБА_2 встановлено, що в жовтні 2006 року йому на

його особисте звернення грошова компенсація за неотриманий форменний одяг

відповідачем була виплачена.

Доводи представника відповідача в тій частині , що позивачем

пропущений встановлений законом строк позовної давності для звернення до суду

для вирішенням даного майнового спору без поважних на те причин і позов не може

бути задоволений поза межами трирічного строку позовної давності, не

заслуговують на увагу суду.

У відповідності до ст. 256

ЦК України, позовна давність -

це строк, у межах якого особа може звернутись до суду з вимогою про захист

свого цивільного права, або інтересу.

Аналізуючи вищенаведені нормативні акти, які регулюють питання забезпечення

форменним одягом співробітників податкової міліції та право позивача на грошову

компенсацію за неотриманий форменний одяг, зокрема п.п. 2.17,2.18 Положення,

затвердженого Наказом ДПА України №501

від 22.10.2003 року, та

досліджені докази, суд приходить до висновку, що право позивача на одержання

такої компенсації виникає тільки після його звільнення зі служби в податковій

міліції ДПА в Рівненській області.

Крім того, у відповідності до частини 1

ст. 261 ЦК

України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася

або могла довідатися про порушення свого права. Доводи позивача в тій частині,

що про порушення його права він довідався з отриманням 08.10.2006 року

поштового повідомлення відповідача від 05.10.2006 року з довідкою-розрахунком

суми заборгованості грошової компенсації за неотриманий форменний одяг

відповідачем в судовому засіданні не спростовані будь-якими доказами і

запереченнями. З огляду на викладене, суд вважає , що передбачений ст.99 ч.1,2 КАС України строк звернення позивача до суду не

пропущений.

Крім того, оскільки відповідачем в зазначеній вище довідці- розрахунку в

жовтні 2006 року

була визнана зазначена позовом сума заборгованості, списання такої

заборгованості в межах трирічних строків відповідачем не проводилося, то

видання такої довідки можна розцінювати, як визнання відповідачем свого боргу,

що у відповідності до ч.ч.1, 3

ст. 264 ЦК

України, перериває перебіг строку позовної давності, після чого перебіг

позовної давності починається заново.

З огляду на вищенаведене, суд

вважає заперечення представника відповідача в цій частині безпідставними.

У відповідності до ч.1

ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не

є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально

підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. У цьому зв'язку,

вимога позивача про відшкодування судових витрат шляхом стягнення їх із

відповідача вважається безпідставною, а вимога щодо стягнення їх із Державного

бюджету позивачем не ставилась, така не може бути вирішена судом.

На підставі викладеного, ст.ст.1,24 Закону України «Про

державну податкову службу», Постанов Кабінету Міністрів України №919 від

17.06.1998 року, №58 від 07.02.2002 року та № 1515 від 17.11.2001року «Про

форменний одяг осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ,

військовослужбовців, спеціалізованих моторизованих військових частин міліції

внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ та осіб начальницького складу

податкової міліції», керуючись ст.ст. 17,19,122,143,159,161 -163,167,171,186,254

КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1   задовольнити частково.

Стягнути із Державної податкової адміністрації в

Рівненській області, МФО 833017,

р/р 35213001000048 в УДК в Рівненській

області, ЗКПО 01292192, на

користь ОСОБА_1, на рахунок 2924290013

в АКБ "Форум", МФО 322948,

Код ЄДРПОУ 21574573,

призначення платежу "поповнення платіжної картки НОМЕР_5 клієнта

Рівненської філії ОСОБА_1", заборгованість грошової компенсації за

невиданий форменний одяг   в сумі 4633 /чотири тисячі

шістсот тридцять три/ грн. 38

коп.

Стягнути з ДПА

України в Рівненській області судовий збір в розмірі 51 грн. в дохід

місцевого бюджету.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Рівненської області

через Рівненський міський суд поданням в десятиденний строк з дня її

проголошення заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням в

двадцятиденний після подачі заяви строк апеляційної скарги. Апеляційна скарга

може бути подана і без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у

строк встановлений для подання цієї заяви.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви

про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана у встановлений строк, рішення суду набирає законної сили після

закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його

не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

 

 

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.01.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу746918
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-974/07

Постанова від 24.01.2007

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Музичук Н.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні