Постанова
від 14.01.2010 по справі 2а-1402\10\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.6.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2010 року Справа №2а-1402/10/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.

за участю

секретаря судового засіда ння Глазунової О.О.

та

представників сторін:

від позивача - держав ний податковий інспектор юри дичного відділу

Гарбуз К .А. (довіреність від 04.01.2010 № 10/9/10)

від відповідача - не п рибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

державної податкової інсп екції в Артемівському районі у м. Луганську

до приватного підприємств а „Софія”

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

14 грудня 2009 року позивач зв ернувся до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом, в якому просить при пинити юридичну особу - при ватне підприємство „Софія” ( ідентифікаційний код 30339582), у зв ' язку з тим, що ПП „ Соф ія ”, як суб' єкт підпр иємницької діяльності в пору шення вимог пунктів 1, 2 та 3 час тини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про си стему оподаткування», ст. 16 За кону України від 28 грудня 1994 ро ку № 334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств”, ст. 7 За кону України „Про податок на додану вартість” від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР не подає до ДПІ в Артемівському районі у м. Луг анську протягом року податк ові декларації, бухгалтерськ у звітність та інші документ и і відомості, пов' язані з об численням і сплатою податків і зборів, а саме , останн я податкова декларація з под атку на прибуток підприємств а була подана відповідачем 04 листопада 2008 року (у 2010 р оці адміністративній справі № 2а-28692/09/1270 присвоєно новий № 2а-1402/ 10/1270).

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ричини неявки суду не повідо мив, про дату, місце та час слу хання справи повідомлявся, з аперечень проти позову не на дав.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з таких підстав .

Державна реєстрація юриди чної особи - приватного під приємства «Софія» (ідентифік аційний код 30339582) проведена від ділом ліцензування, державно ї реєстрації та міського реє стру Луганської міської ради : дата проведення державної р еєстрації - 14 квітня 1999 року, р еєстраційний № 1543. На обліку в д ержавній податковій інспекц ії в Артемівському районі у м . Луганську відповідач переб уває з 19.04.1999, про що зазначено у висновках від 11.12.2009 № 17115/9/10 та від 1 4.01.2010 № 284/9/10 (арк. справи 3,16).

Здійснюючи господарську д іяльність юридичні особи від повідно до вимог пунктів 1, 2, 3 ч астини 1 статті 9 Закону Україн и від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про с истему оподаткування» зобов ' язані вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.

Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.

Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.

У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Висновками державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі у м. Луганську від 11.12.2009 № 17115/9/10 та від 14.01.2010 № 284/9/10 підтвер джується, що останньою датою здачі декларації з податку н а прибуток підприємства є 04 листопада 2008 року.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» д ер жавна реєстрація припинення юридичної особи проводитьс я у разі постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи.

Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну (п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону Укра їни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців»).

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до пункту 8.6. розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року N 80 (в редакції нака зу Державної податкової адмі ністрації України від 17.11.98 N 552) і зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 16 березня 1998 року за N 172/2612, якщо платник под атків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі непо дання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових деклараці й, документів податкової зві тності, то керівник органу де ржавної податкової служби пр иймає рішення у вигляді розп орядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суд у із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації платника податків, по становлення судового рішенн я про припинення юридичної о соби чи підприємницької діял ьності фізичної особи - підпр иємця.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України від 04 грудня 1990 року N 509-XII “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні”, відповідно до якого до функцій податкових органів належить контролювання своє часності подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірка дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів. Застосування наслідків, передбачених Законом Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» за неподання деклара цій та фінансової звітності можливо лише на підставі ріш ення суду.

Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення підприє мницької діяльності фізични х осіб.

За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» суд, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язане з банкрутством юриди чної особи, у день набрання та ким рішенням законної сили н аправляє його копію державно му реєстратору за місцезнахо дженням юридичної особи для внесення до Єдиного державно го реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що позив ач відповідно до п. 15 ст. 4 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни від 21 січня 1993р. №7-93 “Про держа вне мито” від сплати державн ого мита (судового збору) звіл ьнений, судові витрати у цій с праві не підлягають стягненн ю з відповідача, оскільки у сп равах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 14 січн я 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.

Керуючись ст. 33, ст. 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - приватне підприємство „Софі я” (ідентифікаційний код 30339582, м ісцезнаходження: 91000, м. Лугансь к, кв. Гайового, буд. 28, кв. 36), я ке зареєстровано відділом лі цензування, державної реєстр ації та міського реєстру Луг анської міської ради: дата пр оведення державної реєстрац ії - 14 квітня 1999 року, реєстрац ійний № 1543.

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради, мі сцезнаходження: 91000, м. Луганськ , вул. Коцюбинського, 14) для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення юридич ної особи.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 19 січня 2010 року.

Суддя Т.І. Чернявс ька

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу7470611
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні