Категорія 6.6.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2010 року Справа №2а-1405/10/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.
за участю
секретаря судового засіда ння Глазунової О.О.
та
представників сторін:
від позивача - держав ний податковий інспектор юри дичного відділу
Гарбуз К .А. (довіреність від 04.01.2010 № 10/9/10)
від відповідача - не п рибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
державної податкової інсп екції в Артемівському районі у м. Луганську
до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Укрмашком плект»
про припинення юридичної о соби,
ВСТАНОВИВ:
14 грудня 2009 року позивач зв ернувся до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом, в якому просить при пинити юридичну особу - тов ариства з обмеженою відповід альністю «Укрмашкомплект» (і дентифікаційний код 24053107), у зв' язку з тим, що товариство з обм еженою відповідальністю «Ук рмашкомплект» , як суб ' єкт підприємницької діяль ності в порушення вимог пунк тів 1, 2 та 3 частини 1 статті 9 Зак ону України від 25 червня 1991 рок у № 1251-XII «Про систему оподаткув ання», ст. 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР „Про опо даткування прибутку підприє мств”, ст. 7 Закону України „Пр о податок на додану вартість ” від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР не п одає до ДПІ в Артемівському р айоні у м. Луганську протягом року податкові декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи і відомості, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків і зборів, а са ме , остання податкова дек ларація з податку на прибуто к підприємства була подана в ідповідачем 09 грудня 2003 ро ку (у 2010 році адміністратив ній справі № 2а-28695/09/1270 присвоєно новий № 2а-1405/10/1270).
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ричини неявки суду не повідо мив, про дату, місце та час слу хання справи повідомлявся, з аперечень проти позову не на дав.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з таких підстав .
Державна реєстрація юриди чної особи - товариства з об меженою відповідальністю «У крмашкомплект» (ідентифікац ійний код 24053107) проведена відді лом ліцензування, державної реєстрації та міського реєст ру Луганської міської ради: д ата проведення державної реє страції - 09 червня 1999 року, реє страційний № 1847. На обліку в дер жавній податковій інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську відповідач перебува є з 19.03.1996, про що зазначено у вис новках від 14.12.2009 № 17195/9/10 та від 14.01.2010 № 286/9/10 (арк. справи 3,16).
Здійснюючи господарську д іяльність юридичні особи від повідно до вимог пунктів 1, 2, 3 ч астини 1 статті 9 Закону Україн и від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про с истему оподаткування» зобов ' язані вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.
У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновками державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі у м. Луганську від 14.12.2009 № 17195/9/10 та від 14.01.2010 № 286/9/10 підтвер джується, що останньою датою здачі декларації з податку н а прибуток підприємства є 09 грудня 2003 року.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» д ер жавна реєстрація припинення юридичної особи проводитьс я у разі постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи.
Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну (п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону Укра їни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців»).
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 8.6. розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року N 80 (в редакції нака зу Державної податкової адмі ністрації України від 17.11.98 N 552) і зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 16 березня 1998 року за N 172/2612, якщо платник под атків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі непо дання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових деклараці й, документів податкової зві тності, то керівник органу де ржавної податкової служби пр иймає рішення у вигляді розп орядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суд у із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації платника податків, по становлення судового рішенн я про припинення юридичної о соби чи підприємницької діял ьності фізичної особи - підпр иємця.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України від 04 грудня 1990 року N 509-XII “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні”, відповідно до якого до функцій податкових органів належить контролювання своє часності подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірка дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів. Застосування наслідків, передбачених Законом Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» за неподання деклара цій та фінансової звітності можливо лише на підставі ріш ення суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення підприє мницької діяльності фізични х осіб.
За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» суд, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язане з банкрутством юриди чної особи, у день набрання та ким рішенням законної сили н аправляє його копію державно му реєстратору за місцезнахо дженням юридичної особи для внесення до Єдиного державно го реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що позив ач відповідно до п. 15 ст. 4 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни від 21 січня 1993р. №7-93 “Про держа вне мито” від сплати державн ого мита (судового збору) звіл ьнений, судові витрати у цій с праві не підлягають стягненн ю з відповідача, оскільки у сп равах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 14 січн я 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.
Керуючись ст. 33, ст. 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відп овідальністю «Укрмашкомпле кт» (ідентифікаційний код 24053107 , місцезнаходження: 91055, м. Луган ськ, вул. Карла Маркса, буд. 26), як е зареєстровано відділом ліц ензування, державної реєстра ції та міського реєстру Луга нської міської ради: дата про ведення державної реєстраці ї - 09 червня 1999 року, реєстраці йний № 1847.
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради, мі сцезнаходження: 91000, м. Луганськ , вул. Коцюбинського, 14) для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення юридич ної особи.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 19 січня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявс ька
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 7470613 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні