Рішення
від 14.06.2018 по справі 814/828/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2018 р. № 814/828/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув у спрощеному письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЛАДА СОЛАР", вул. Миру, 209,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56002

до відповідачів: 1. Казанківської районної державної адміністрації, вул. Миру, 208,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56000 2. Миколаївська обласна державна адміністрація, вул. Адміральська, 22,м.Миколаїв,54001

треті особи:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАВР ЕНЕРГО", вул. Солом'янська, 14, кв. 3,Київ 119,04119

про:визнання бездіяльності у не виконанні розпорядження від 30.10.2017 р. № 279-р, нечинним п.4 розпорядження від 02.03.2018 № 56-р, розпорядження від 06.03.2018р. № 64-р,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПАЛЛАДА СОЛАР звернулось до суду з позовом про визнання бездіяльності у невиконанні розпорядження від 30.10.2017 № 279-р Казанківської райдержадміністрації (далі: відповідач 1), визнання нечинним п.4 розпорядження № 56-р Казанківської райдержадміністрації від 02.03.2018 року, визнання нечинним розпорядження від 06.03.2018 № 64-р Миколаївської облдержадміністрації (далі: Відповідач: 2), визнання нечинною вимоги облдержадміністрації про не надання підтверджуючих документів по отриманню земельної ділянки на позаконкурентних засадах.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було здійснено усі можливі дії на виконання розпорядження від 30.10.2017 № 279-р, які підтвердили фактичну зацікавленість у отриманні позивачем земельної ділянки. Однак 06.12.2017 року відповідач 1 прийняв розпорядження №320-р, яке прийнято відповідно до тієї ж земельної ділянки, а інвестором визначено ТОВ ТАВР ЕНЕРГО . 02.03.2018 року відповідачем 1 прийнято розпорядження №56-р, яким в тому числі згідно п.4 визнано таким, що втратило чинність відповідне розпорядження №279-р від 30.10.2017 року. Землевпорядну документацію розпочало здійснювати ТОВ ПЛУТОН СОЛАР , яку фактично передав у власність ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР . З 04.08.2017р. ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР розпочало звертатись до Казанківської РДА щодо отримання в оренду за цільовим призначенням. 30.10.2017р. видано розпорядження про виготовлення Детального плану територій ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР . 06.12.2017р. ТОВ ТАВР ЕНЕРГО також отримало аналогічне розпорядження виготовлення Детального плану територій. Позивач вважає, що поніс відповідні витрати та має цілковите право на першочергове та єдине, з-поміж інших осіб, на отримання у користування земельної ділянки. Позивача не було повідомлено з боку відповідачів щодо будь-яких претензій у бездіяльності щодо виготовлення/інвестування в даному випадку Детального плану територій. Крім того, позивач зазначив, що Казанківська РДА не виконала в розпорядженні від 30.10.2017р. п.5, п.6, чим допустила власну бездіяльність, що в подальшому стало підставою розпорядження про передачу в оренду земельної ділянки особі, яка в установленому порядку не направляла клопотання про виготовлення проекту землеустрою, яка не здійснювала розроблення проекту землеустрою; за наявності подвійного розпорядження, однак по різним особам інвесторам, - здійснила виготовлення Детального плану територій та отримала вказану раніше земельну ділянку. Розпорядження Казанківської РДА від 02.03.2018р. про затвердження Детального плану територій, на офіційному сайті не було у встановлений термін опубліковано, фактично було розміщено тільки 17.03.2018р., тому законної сили не набрало.

06.03.2018р. Миколаївська ОДА фактично в порушення встановленої процедури за ст. 122, 123 ЗК України передала земельну ділянку іншій особі. Відповідна інформація стала відома лише з перегляду 17.03.2018р. офіційного сайту Миколаївської ОДА. Разом з тим, ні Казанківською РДА, ні Миколаївською ОДА не звернуто уваги на те, що ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР протягом часу з 04.08.2017р. майже кожного місяця зверталось з усними та письмовими проханнями надання в оренду цієї земельної ділянки, щоразу одержуючи відписки. Крім того, ст. 122, 123 ЗК України вказує на заборону вимагати ті документи, які цими нормами не передбачені.

Відповідач надав відзив на позов згідно якого, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав: розпорядженням Казанківської районної державної адміністрації від 30.10.2017 року № 279-р, згідно якого особою що буде здійснювати фінансування розроблення містобудівної документації було визначено ТОВ ПАЛАДА СОЛАР . Позивач не підтвердив свої намірі про фінансування розроблення детального плану територій шляхом укладення відповідної угоди. Ділового листування з метою врегулювання розбіжностей та підписання тексту договору між райдержадміністрацією та ТОВ ПАЛАДА СОЛАР не проводилось, проект угоди з пропозицією щодо його укладання офіційно не був надісланий на адресу Казанківської районної державної адміністрації , усної згоди на підписання договору також не надано. Крім того, відповідачем була отримана інформація , що юридична адреса (смт Казанка, вул. Миру , 209) ТОВ ПАЛАДА СОЛАР є адресою місця розташування магазину Престиж , будівля якої зареєстрована на праві приватної власності, фізична особа-підприємець в своєму листі наголосила про відсутність згоди з її боку та з боку осіб, що мають відношення до об'єкта власності на здійснення підприємницької діяльності зазначеним товариством, та просила розібратись із зазначеного питання. В інтересах розвитку району з метою залучення інвестиції в район, створення нових робочих місць, ефективного використання земельної ділянки райдержадміністрацією прийнято рішення про розроблення детального плану територій та укладено угоду про його розробку із залученням коштів іншої компанії. Процедура розроблення Детального плану територій із визначенням джерел фінансування повністю відповідала вимогам чинного законодавства. Стосовно скасування п.4 розпорядження райдержадміністрації від 02.03.2018 року відповідач 1 зазначив, що відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації райдержадміністрація має право і обов'язок вносити зміни, доповнення та визнавати розпорядження такими що втратили чинність, з метою приведення їх у відповідність до норм чинного законодавства, усунення множинності скасування застарілих і таких, що не відповідають новим умовам економічного і соціального розвитку.

Відповідач 2 в своєму відзиві на позов зазначив, що вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню. Навів наступні доводи:

06 березня 2018 року головою облдержадміністрації видано розпорядження № 64-р, відповідно до якого товариству з обмеженою відповідальністю ТАВР ЕНЕРГО надано в оренду строком на 25 років земельну ділянку площею 20,0 га з кадастровим номером 4823655100:11:000:0060 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в межах території Казанківської селищної ради Казанківського району Миколаївської області.

Зазначену земельну ділянку надано у користування без розроблення документації із землеустрою, оскільки ця земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі та право власності держави на неї зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 20,00 га в адміністративних межах Казанківської селищної ради Казанківського району Миколаївської області (за межами населеного пункту) затверджено розпорядженням голови Казанківської районної державної адміністрації від 02.03.2017 р. № 56-р. ТОВ ТАВР ЕНЕРГО підтверджено наміри товариства використовувати вищевказану земельну ділянку для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, а саме надано Передпроектну роботу Аналітична довідка з питань будівництва фотогальванічної електростанції потужністю 10 МВт на території смт Казанка Казанківського району Миколаївської області . Таким чином, розпорядженням голови облдержадміністрації від 06.03.2018 року № 64-р надано в оренду земельну ділянку в порядку, встановленому статтею 123 Земельного кодексу України, за наявності детального плану території земельної ділянки та підтвердження ТОВ ТАВР ЕНЕРГО права на отримання цієї земельної ділянки на позаконкурентних засадах. На підставі цього розпорядження 23.03.2018 між Миколаївською облдержадміністрацією та ТОВ ТАВР ЕНЕРГО укладено договір оренди землі. На звернення ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР до облдержадміністрації про надання в оренду земельної ділянки площею 20,0 га з кадастровим номером 4823655100:11:000:0060, листами від 16.11.2017, 12.02.2018 та 01.03.2018 облдержадміністрація повідомила товариство про те, що питання про надання в оренду зазначеної земельної ділянки може бути вирішено після затвердження в установленому порядку детального плану території цієї земельної ділянки, а також про необхідність підтвердження права ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР на отримання цієї земельної ділянки на позаконкурентних засадах. На час розгляду звернень ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР був відсутній детальний план земельної ділянки площею 20,0 га з кадастровим номером 4823655100:11:000:0060, що унеможливило вирішення питання про надання цієї земельної ділянки у користування. Твердження позивача про наявність у нього переважного права на отримання вищевказаної земельної ділянки у користування та укладення договору оренди землі у зв'язку з придбанням у власність землевпорядної документації у ТОВ ПЛУТОН СОЛАР , є безпідставним, оскільки договори, укладені між суб'єктами господарювання регламентують виключно їх відносини та ніяким чином не впливають на здійснення органами виконавчої влади наданих їм повноважень, у тому числі і щодо розпорядження землями державної власності.

Позивачем надано відповідь на відзив відповідача 1, згідно якого він вважає, що активно наполягав на укладенні тристоронньої угоди, про що свідчить факт отримання електронною поштою відповідного проекту договору. Розпорядженням №279-р від 30.10.2017 р. Казанківська РДА вже обрала собі контрагента, тому застосування норм 627 ЦК України є безпідставним. Лист відповідь від 19.02.2018 року позивачем отриманий не був, і він не містить підстав, що унеможливлюють підписання договору. Лист ФОП Мерзлікіної не є доказом, оскільки не має відношення до предмету розгляду даної справи. Крім того, позивач вважає, що відповідачем 1 не надано аргументів, що послугували підставою укладення договору з ТОВ ТАВР ЕНЕРГО , а не з позивачем, без скасування розпорядження від 06.12.2017 року.

Судом під час відкриття провадження у справі було вирішено відмовити в клопотанні позивача, щодо розгляду справи з викликом сторін, та призначено справу в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Клопотання про витребування доказів задоволено, докази витребувано у відповідача 1.

Суд вивчив доводи сторін, дослідив матеріали справи, встановив наступні фактичні обставини та дійшов таких висновків.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Пунктом 7 статті 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації встановлено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі.

Згідно з пунктом а статті 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Нормами статті 122 Земельного кодексу України, обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Нормами статті 123 Земельного кодексу України, якою встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).

Частиною другою статті 134 вищезазначеного Кодексу встановлено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема у районі будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об'єктів зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу).

Так, надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою, а надання у користування земельної ділянки на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - лише у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення або формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

За вимогами частини третьої статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, що діяла на час видання оскаржуваного розпорядження голови облдержадміністрації) у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Відповідно до статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Згідно з пп.4.3 - 4.4. Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 N 290, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 20.12.2011 за №1468/20206, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, є районна державна адміністрація.

23.10.2017 року листом за № 2310 Позивач звернувся до Казанківської районної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення детального плану території земельної ділянки площею 20 га кадастровий номер 4823655100:11:000:0060.

30.10.2017 року відповідачем було видано розпорядження № 279-р Про розроблення Детального плану територій для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (сонячної електростанції) в межах території Казанківської селищної ради Казанківського району Миколаївської області (за межами населеного пункту) , згідно якого особою, що буде здійснювати фінансування розроблення містобудівної документації було визначено ТОВ ПАЛАДА СОЛАР .

Як вбачається з матеріалів справи а саме листа Відповідача 1 від 19.02.2018 року №01-23/4/256, відповідач повідомив позивача, що Товариство з обмеженою відповідальністю ПАЛАДА СОЛАР було зареєстровано 11.01.2017 року, за розпорядженням райдержадміністрації звернулось 27.10.2017 року, та після його отримання 30.10.2017 року не підтвердило свої намірі про фінансування розроблення детального плану територій шляхом укладення відповідної угоди. Тому відповідачем 1 було прийнято рішення про розроблення плану територій та укладено угоду про його розробку з іншою компанією.

Позивачем до позову не надано доказів, що підтверджують наявність листування з метою врегулювання розбіжностей та підписання тексту договору між райдержадміністрацією та ТОВ ПАЛАДА СОЛАР .

На виконання ухвали суду від 05.04.2018 року Відповідач 1 повідомив, що згідно карток реєстрації вхідної кореспонденції проект тристоронньої угоди від позивача не надходив, інформації щодо надходження на електронну пошту Казанківської РДА 07.11.2017 року о 15:57 від адресата Nikita Zadorozhnyi, встановити не можливо з підстав її не збереження.

Таким чином позивачем не було доведено факт надсилання проект тристоронньої угоди з пропозицією щодо його укладання.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, відповідач 1 отримав інформацію, що юридична адреса (смт Казанка, вул. Миру , 209) ТОВ ПАЛАДА СОЛАР є адресою місця розташування магазину Престиж , будівля якої зареєстрована на праві приватної власності.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач 1 розглянувши клопотання ТОВ ТАВР ЕНЕРГО від 22.11.2017. №22-1 та прийняв №320-р від 06.12.2017 року Про розроблення детального плану територій для розміщення будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (сонячної електростанції) в межах території Казанківської селищної ради Казанківського району Миколаївської області (за межами населеного пункту) 11.12.2017 року визначення розробника та укладання договору на розроблення детального плану територій між Казанківською РДА, ТОВ ТАВР ЕНЕРГО , ФОП ОСОБА_1, листом розробником документації 28.12.2017 року надано проект детального плану територій для погодження та затвердження в установленому чинним законодавством порядку. Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації у районній газеті Голос Казанківщини від 30.12.2017 року Повідомлення про проведення громадських слухань з обговорення проекту містобудівної документації у районній газеті Голос Казанківщини від 25.01.2018 року.

30.01.2018 року проведено громадські слухання з обговоренню проекту містобудівної документації, та загальним голосуванням присутніх зазначений проект було підтримано.

28.02.2018 року проведено засідання архітектурно-містобудівної ради по розгляду, обговоренню та прийнято рішення щодо проекту містобудівної документації, та видано розпорядження про затвердження детального плану територій від 02.03.2018 №56-р, дане розпорядження було офіційно опубліковане на веб-сайті Казанківської районної державної адміністрації 14.03.2018 об 14 год 40 хв., та в районній газеті Голос Казанківщини , зазначений нормативно-правовий акт не є регуляторним.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 6 Закону України Про місцеві державні адміністрації розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (1160-15).

Таким чином, протиправної бездіяльності з боку Відповідача 1 допущено не було. Тому позовні вимоги в частині визнання бездіяльності у невиконанні розпорядження від 30.10.2017 № 279-р Казанківської райдержадміністрації-задоволенню не підлягають

Щодо вимоги позивача про визнання нечинним п.4 розпорядження № 56-р Казанківської райдержадміністрації від 02.03.2018 року, судом встановлено таке.

Відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації , а саме норм статті 43 Акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду. Дія актів місцевих державних адміністрацій, які відповідно до закону є регуляторними актами, або окремих положень цих актів зупиняється у разі невиконання або неоскарження у встановленому

законом порядку рішень спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної регуляторної політики про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики.

Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Таким чином, райдержадміністрація не наділена повноваженнями визнавати не чинними розпорядження, що були нею видані, тому в цій частині позов належить задовольнити.

Щодо позовних вимог про визнання нечинним розпорядження №64-р від 06.03.2018 року Миколаївської облдержадміністрації та визнання її вимоги про необхідність надання підтверджуючих документів по отриманню земельної ділянки на позаконкурентних засадах, судом встановлено наступне.

06 березня 2018 року головою облдержадміністрації видано розпорядження № 64-р, відповідно до якого товариству з обмеженою відповідальністю ТАВР ЕНЕРГО надано в оренду строком на 25 років земельну ділянку площею 20,0 га з кадастровим номером 4823655100:11:000:0060 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в межах території Казанківської селищної ради Казанківського району Миколаївської області.

Зазначену земельну ділянку надано у користування без розроблення документації із землеустрою, оскільки ця земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі та право власності держави на неї зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-4804494432018 та Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон, відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 22.02.2018 № 114897725.

Як вже зазначалось, розпорядженням голови Казанківської районної державної адміністрації від № 56-р Про затвердження детального плану території затверджено детальний план зазначених територій.

ТОВ ТАВР ЕНЕРГО підтверджено наміри товариства використовувати вищевказану земельну ділянку для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, а саме надано Передпроектну роботу Аналітична довідка з питань будівництва фотогальванічної електростанції потужністю 10 МВт на території смт Казанка Казанківського району Миколаївської області .

Таким чином, розпорядженням голови облдержадміністрації від

№ 64-р надано в оренду земельну ділянку в порядку, встановленому статтею 123 Земельного кодексу України, за наявності детального плану території земельної ділянки та підтвердження ТОВ ТАВР ЕНЕРГО права на отримання цієї земельної ділянки на позаконкурентних засадах.

Суд дійшов висновку про помилковість твердження позивача щодо порушення відповідачем 2 статей 9-12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Оскільки оскаржуване розпорядження є актом індивідуальної дії, а не нормативно-правовим та його положення не спрямовані на правове регулювання господарських відносин, то відповідно і вимоги Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності не поширюються на дії облдержадміністрації, пов'язані з виданням розпоряджень щодо надання у користування юридичним та фізичним особам земельних ділянок.

На час розгляду звернень ТОВ ПАЛЛАДА СОЛАР відповідачем 2 був відсутній детальний план земельної ділянки площею 20,0 га з кадастровим номером 4823655100:11:000:0060, що унеможливило вирішення питання про надання цієї земельної ділянки у користування.

Таким чином, розпорядження голови облдержадміністрації від 06.03.2018 № 64-р видано на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому в задоволенні позову в цій частині необхідно відмовити.

Згідно норм ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Як вбачається з платіжного доручення №93 від 26.03.2018 року, позивачем сплачено 5286 грн., судового збору, судом задоволено одну позовну вимогу, а саме щодо визнання нечинним п.4 розпорядження № 56-р Казанківської райдержадміністрації від 02.03.2018 року, тому стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача1 на рахунок позивача підлягає 1762 грн.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЛАДА СОЛАР" (вул. Миру, 209,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56002 41076008) до 1. Казанківська районної державної адміністрації (вул. Миру, 208,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56000 04056760) 2. Миколаївської обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22,м.Миколаїв,54001 00022579) задовольнити частково.

2. Визнати не чинним п.4 розпорядження № 56-р Казанківської райдержадміністрації від 02.03.2018 року.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Казанківської районної державної адміністрації (вул. Миру, 208,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56000 04056760) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЛАДА СОЛАР" (вул. Миру, 209,Казанка,Казанківський район, Миколаївська область,56002 41076008) судові витрати в розмірі 1762 грн.

4. В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя О.М. Мельник

Дата ухвалення рішення14.06.2018
Оприлюднено18.06.2018
Номер документу74716090
СудочинствоАдміністративне
Суть:визнання бездіяльності у не виконанні розпорядження від 30.10.2017 р. № 279-р, нечинним п.4 розпорядження від 02.03.2018 № 56-р, розпорядження від 06.03.2018р. № 64-р

Судовий реєстр по справі —814/828/18

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 14.06.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні