ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 травня 2018 року № 826/6185/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Огурцова О.П. при секретарі судового засідання Кириллові М.С.,
за участі представників сторін:
від позивача - Старцевої Т.М., Остапенко Д.О.
від відповідача - Чернявської О.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА"
до Київської митниці Державної фіскальної служби України
про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.05.2017 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що скасування рішення про коригування митної вартості від 17.06.2015 № 125110011/2015/010079/2 визначає необхідність внесення змін до відповідних митних декларацій згідно з поданими позивачем заявами від 24.02.2017 та повернення позивачу надмірно сплачених сум митних платежів. Представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги.
Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення, які обґрунтовує відсутністю правових підстав для внесення змін до митних декларацій на підставі заяв позивача від 24.02.2017, оскільки позивач просить внести відповідні зміни на підставі даних, які стали йому відомі після митного оформлення та вони пов'язані із перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією, що прямо заборонено положеннями чинного законодавства.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог. Також, відповідач зазначив про те, що ЕМД від 18.11.2015 № 125110011/2015/018221, від 09.11.2015 № 125110011/2015/017393, від 28.10.2016 №125110011/2015/016511 були оформлені вже після набрання законної сили рішенням, яким скасовано рішення про коригування митної вартості товару від 17.06.2015 № 12511011/2015/010079/2.
Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" звернулось до Київської митниці Державної фіскальної служби України з заявами про внесення змін до митної декларації, в яких просило відповідно до статті 269 Митного кодексу України надати дозвіл на внесення змін та оформлення аркушу коригування до митної декларації:
- заява від 24.02.2017 № 1 щодо митної декларації № 125110011/2015/009259 від 09.07.2015;
- заява від 24.02.2017 № 2 щодо митної декларації № 125110011/2015/010929 від 06.08.2015;
- заява від 24.02.2017 № 3 щодо митної декларації № 125110011/2015/010927 від 06.08.2015;
- заява від 24.02.2017 № 4 щодо митної декларації № 125110011/2015/011327 від 14.08.2015;
- заява від 24.02.2017 № 5 щодо митної декларації № 125110011/2015/013020 від 10.09.2015;
- заява від 24.02.2017 № 6 щодо митної декларації № 125110011/2015/013435 від 17.09.2015;
- заява від 24.02.2017 № 7 щодо митної декларації № 125110011/2015/015254 від 13.10.2015;
- заява від 24.02.2017 № 1 щодо митної декларації № 125110011/2015/016511 від 28.10.2015;
- заява від 24.02.2017 № 1 щодо митної декларації № 125110011/2015/017393 від 09.11.2015;
- заява від 24.02.2017 № 1 щодо митної декларації № 125110011/2015/018221 від 18.11.2015.
В зазначених заяв позивачем було вказано наступне: "Підставою внесення змін до вантажної митної декларації є наступне.
На момент оформлення декларації митна вартість товару була підтверджена митним органом з урахуванням збільшення за рішенням про коригування митної .2015 № 125110011/2015/010079/2, про що було зазначено в графі 44 митної декларації.
Декларація оформлювалися декларантом на умовах фінансових гарантій, передбачених статтею 55 Митного кодексу України, про зазначено у її відповідному розділі.
Після завершення митного оформлення товарів за позовом декларанта в судовому порядку рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва у справі № 826/12342/15 від 12 серпня 2015, залишеним в силі Київським апеляційним адміністративним судом 22 жовтня 2015р., рішення про коригування митної вартості товарів від 17.06.2015 № 125110011/2015/010079/2 було скасовано.
У зв'язку зі скасуванням рішення про коригування митної вартості, виникає необхідність внесення змін до раніше оформленої митної декларації в порядку визначеному п. 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 ."
Київська митниця Державної фіскальної служби України за результатами розгляду вказаних заяв Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" листами від 28.03.2017 № 2534/1/10-70-60-47 та від 18.04.2017 № 3154/1/10-70-60-47 повідомила наступне: "За вищезазначеними ЕМД рішення про коригування митної вартості митницею не виносились. ТОВ "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" проведено декларування товарів за самостійно скоригованою митною вартістю, з посиланням на раніше винесене митницею рішення про коригування митної вартості від 17.06.2015 №125110011/2015/010079/2, яке стосується іншої партії товарів.
У листі Київської митниці ДФС від 30.12.2016 № 10922/4/10-70-19-47 до ТОВ "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" викладено обґрунтування та неправомірність застосування норм частини 7 статті 55 Митного кодексу України при самостійному коригуванні декларантом митної вартості товарів за рішенням про коригування митної вартості від 17.06.2015 №125110011/2015/010079/2 у зазначених в заявах підприємства митних деклараціях.
Таким чином повернення коштів ТОВ "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 0037063312) та внесення змін до митних декларацій неможливо у і зв'язку з відсутністю законних підстав. ".
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" вважаючи, що на підставі поданих ним заяві від 24.02.2017 мали бути внесенні зміни до митних декларацій та повернути надмірно сплачені платежі звернулось з відповідним позовом до суду.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду не були порушені з огляду на наступне.
Частинами першою та другою статті 269 Митного кодексу України встановлено, що відповідно до положень цієї статті за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобов'язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови. Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.
Відповідно до частини сьомої статті 269 Митного кодексу України порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 33 Положення про митні декларації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в поданій митному органу митній декларації, можуть бути змінені, зокрема шляхом доповнення, або митна декларація може бути відкликана. У заяві за формою згідно з додатком 3, підписаній декларантом або уповноваженою ним особою, зазначаються причини зміни або відкликання митної декларації. Якщо відповідні нові відомості або причини відкликання митної декларації підтверджуються документами, що не подавались під час декларування, до заяви додаються завірені в установленому порядку копії таких документів. Дозвіл митного органу на зміну або відкликання митної декларації, митне оформлення якої не завершено, надається посадовою особою митного органу, яка здійснює оформлення цієї митної декларації, в усній формі.
Пунктом 34 вказаного Положення встановлено, що не дозволяється: внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа; внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів; внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати; внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено); внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання; внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли Митним кодексом України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.
Відповідно до пункту 37 Положення про митні декларації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 Після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4. Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 цього Положення. Оформлений митним органом аркуш коригування є невід'ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа. Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі : необхідності виправлення відомостей, пов'язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв'язку із скасуванням рішення митного органу ; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов'язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією ; необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа . Електронні копії аркушів коригування зберігаються в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України окремо від електронних копій відповідних митних декларацій (електронних митних декларацій), без внесення змін до таких електронних копій митних декларацій (електронних митних декларацій). Якщо під час вивезення товарів, що відправляються залізничним транспортом (зокрема в митному режимі транзиту під час перевантаження чи заміни активного транспортного засобу на залізничний транспорт або поміщення товарів у митний режим транзиту не в пункті пропуску через митний кордон України), відомості про номер залізничного вагона, платформи, яким (якими) відправлені товари, та залізничні накладні не зазначалися у митній декларації у зв'язку з відсутністю інформації, такі відомості подаються декларантом або уповноваженою ним особою митному органу, зокрема, з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій не пізніше ніж через дві доби з дати прийняття товарів до перевезення шляхом оформлення реєстру за формою згідно з додатком 2.
Таким чином, за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в поданій митному органу митній декларації, може бути змінено, водночас аркуш коригування до митної декларації після завершення митного оформлення оформлюється у випадку необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари чи відображення за відповідним зверненням відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів у випадку, якщо відповідні зміни не пов'язані з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією.
В заявах від 24.02.2017 позивач просив внести зміни до наступних граф митної декларації: 12 "Відомості про вартість", 43"Код МВВ", 45 "Коригування", 46 "Статистична вартість", 47 "Нарахування платежів".
З аналізу вказаних заяв вбачається, що відповідні зміни полягають у зміні зазначеного в митних деклараціях методу визначення митної вартості товару з шостого на перший та внаслідок цього зміни задекларованої вартості товару та суми нарахованих платежів, тобто, зміни які позивач просив внести стосуються перерахуванням сум митних платежів за митними деклараціями №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015.
Факт того, що митне оформлення за митними деклараціями №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015 було завершено сторонами визнається та підтверджується наявними в матеріалах справи документами.
Таким чином в заявах від 24.02.2017 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 та № 10 позивач просив внести зміни пов'язані з перерахуванням сум митних платежів за митними деклараціями та оформити аркуш коригування щодо митних декларацій №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015 митне оформлення щодо яких на момент подання відповідних заяв було завершено.
Посилання позивача на те, що необхідність внесення відповідних змін зумовлена саме скасуванням рішення відповідача, а саме рішення про коригування митної вартості товарів від 17.06.2015 №125110011/2015/010079/2, яке було скасовано постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.08.2015 у справі № 826/12342/15, яка залишено в силі ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 22.10.2015 не приймаються судом до уваги з огляду на наступне.
Частиною першою статті 51 Митного кодексу України встановлено, що митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.
Згідно з частинами першою та другою статті 52 Митного кодексу України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов'язані: заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів; подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; нести всі додаткові витрати, пов'язані з коригуванням митної вартості або наданням органу доходів і зборів додаткової інформації.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 52 Митного кодексу України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний. Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.
Таким чином, митна вартість товарів, яка зазначається декларантом у митній декларації визначається ним самостійно, а отже і визначається метод визначення митної вартості.
Рішення про коригування митної вартості товарів від 17.06.2015 № 125110011/2015/010079/2 було прийнято щодо митної декларації від 16.06.2015 № 125110011/2015/008141.
При цьому чинне законодавство, зокрема, Митний кодекс України, не мітить положень щодо визначення митної вартості товару на підставі раніше прийнятого рішення про коригування митної вартості товарів у випадку ввезення на територію України товару щодо якого вже було прийнято рішення про коригування митної вартості.
Таким чином, визначення в митних деклараціях №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015 митної вартості за шостим методом з використанням даних зазначених в рішенні про коригування митної вартості товарів від 17.06.2015 № 125110011/2015/010079/2 є самостійним рішенням позивача, а не зумовлено вимогами законодавства.
Отже, оскільки рішення про коригування митної вартості товарів від 17.06.2015 № 125110011/2015/010079/2 було прийнято не щодо митних декларацій №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015 факт його скасування не є обставиною, яка зумовлює необхідність внесення змін до вказаних декларацій.
З огляду на зазначене, враховуючи те, що заяви від 24.02.2017 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 та № 10 подані позивачем щодо внесення змін пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за митними деклараціями та оформлення аркушів коригування щодо митних декларацій №125110011/2015/010929 від 06.08.2015, №125110011/2015/010927 від 06.08.2015, №125110011/2015/011327 від 14.08.2015, №125110011/2015/013020 від 10.09.2015, №125110011/2015/013435 від 17.09.2015, №125110011/2015/015254 від 13.10.2015, №125110011/2015/016511 від 28.10.2015, №125110011/2015/017393 від 09.11.2015, №125110011/2015/018221 від 18.11.2015 митне оформлення щодо яких на момент подання відповідних заяв було завершено, суд дійшов висновку про те, що у відповідача були наявні право підстави для відмови позивачу в оформленні аркушів коригування зазначених митних декларацій.
Оскільки позовна вимога щодо визнання протиправними дій відповідача щодо повернення надмірно сплачених сум митних платежів та зобов'язання відповідача повернути позивачу відповідні суми безпосередньо випливають та обґрунтовані протиправністю дій щодо відмови внести зміни до митних декларацій від 24.02.2017 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 та № 10 наявність правових підстав на надання якої була встановлена, суд дійшов висновку про те, що вказані позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
З огляду на зазначене, керуючись статтями 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову "ОМЕГА ФАРМА УКРАЇНА" (02099, м. Київ, вул. Бориспільська, буд. 9 код ЄДРПОУ 37063312) до Київської митниці Державної фіскальної служби України (08307, м. Київ, Київська обл., м. Бориспіль, Міжнародний аеропорт "Бориспіль" код ЄДРПОУ 39470947) про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії - відмовити повністю .
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 18.06.2018 |
Номер документу | 74716333 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні