Ухвала
від 15.06.2018 по справі 817/1156/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У  Х  В  А  Л  А з питань забезпечення позову 15 червня 2018 року м. Рівне               №817/1156/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., розглядаючи матеріали заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд»  про забезпечення адміністративного позову у справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд» до Управління Держпраці у Рівненській області про визнання протиправними та скасування припису і постанови, В С Т А Н О В И В : До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд» (далі іменується – позивач) до Управління Держпраці у Рівненській області (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати припис №КВ02/955/АВ від 20.03.2018 та постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 12.04.2018 №КВ 02/955/000211/ТД-ФС, відповідно до якої на позивача накладено штраф в розмірі 893520 грн. Ухвалою суду від 21.05.2018 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання. 15 червня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд» подало заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваної постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Управління Держпраці у Рівненській області від 12.04.2018 №КВ02/955/000211/ТД-ФС. Заява про забезпечення позову обґрунтована тим, що в провадженні Рівненського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд» до Управління Держпраці у Рівненській області про визнання протиправними та скасування припису і постанови. Заявник вказує, що невжиття заходів забезпечення позову загрожує правам позивача, оскільки оскаржувана постанова пред'явлена до виконання та відповідно до постанови державного виконавця від 08.06.2018 відкрито виконавче провадження. А відтак, відновлення порушених прав позивача потребуватиме значних зусиль та часу. Відповідно до частини першої статті 154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених позивачем в основу заяви про забезпечення адміністративного позову, суд зазначає наступне. За приписами частини першої статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Відповідно до частини другої статті 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. Зі змісту наведеної норми вбачається, що підставами для вжиття заходів забезпечення позову можуть стати такі обставини: 1) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень; 2) очевидними є ознаки порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю; 3) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду; 4) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист; 5) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду. Наведений перелік підстав забезпечення позову є вичерпним. За правилами частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку. Відповідно до частини другої статті 151 КАС України, суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. З матеріалів заяви вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд» оскаржує, в тому числі постанову Управління Держпраці у Рівненській про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 12.04.2018 №КВ 02/955/000211/ТД-ФС, відповідно до якої на позивача накладено штраф в розмірі 893520 грн. Заявник вказує, що відновлення прав товариства внаслідок пред'явлення такої постанови до виконання, і фактичного стягнення даних коштів, потребуватиме значних зусиль, часу та витрат. Розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема в тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду про задоволення позову. Забезпечення позову по суті – це обмеження суб'єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов'язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника). Обов'язковою передумовою вжиття заходів забезпечення позову є обґрунтованість відповідних вимог сторони, в тому числі з зазначенням очевидних ознак протиправності оскаржуваних рішення, дії або бездіяльності, очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам останньої, неможливості у подальшому без вжиття таких заходів відновлення прав особи та обов'язковим поданням доказів наявності фактичних обставин, з якими пов'язується застосування певного заходу забезпечення позову. При цьому, ознаки протиправності повинні бути пов'язані саме з порушеними правами, свободами чи інтересами. Щодо посилання позивача на наявність очевидних ознак протиправності рішення відповідача та порушення таким рішенням прав, свобод або її інтересів, суд зазначає, що      перевірка протиправності рішення можлива лише на підставі з'ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості і достовірності як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв'язку доказів у їх сукупності під час судового розгляду справи на підставі позову, про забезпечення якого просить позивач. Тобто, встановлення ознак протиправності оскаржуваного рішення є фактично вирішенням адміністративного спору по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Натомість, вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 12.04.2018 №КВ 02/955/000211/ТД-ФС, може свідчити про передчасний висновок суду про очевидну протиправність рішень, що є неприпустимим. Оцінюючи обґрунтованість клопотання позивача про забезпечення позову, суд враховує, що ним не наведено обставин та не надано доказів, які б свідчили, що виконання рішення у справі у разі задоволення позовних вимог з метою захисту прав, свобод та інтересів позивача буде ускладеним або неможливим без вжиття заходів забезпечення позову, а також, що для відновлення таких прав і свобод необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. Позивачем також не зазначено, з яких саме обставин від дійшов висновку щодо існування, без вжиття заходів забезпечення позову, очевидної небезпеки заподіяння шкоди їх інтересам та не надано доказів, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди їх правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. Позивачем не обґрунтовано належними та допустимими доказами необхідність забезпечення позову та не доведено обґрунтованості застосування обраного заявником способу (заходу) забезпечення такого позову. Таким чином, суд дійшов висновку, що заява про забезпечення адміністративного позову є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. Враховуючи наведене та керуючись статтями 150, 151, 154, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд У Х В А Л И В : Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПМЧ-Буд»   (код ЄДРПОУ 35504851) про забезпечення адміністративного позову – залишити без задоволення. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. Повну ухвалу суду складено 15.06.2018. Суддя                                                                                  Недашківська К.М.                                             

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2018
Оприлюднено21.06.2018
Номер документу74726397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1156/18

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 02.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні