Справа № 755/7695/18-к
1-кс/755/3072/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е МУ К Р А Ї Н И
05 червня 2018 рокуслідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, які містять банківську таємницю, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017100000000844 від 10 липня 2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України,
ВСТАНОВИВ:
04 червня 2018 року прокурор відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу прокурору відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні №42017100000000844 від 10.07.2017, слідчим групи слідчих ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також за їх дорученням, оперативним підрозділам на тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю вилучення копій документів (в тому числі в електронному вигляді), які знаходяться у ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: копій паспортів ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які надані працівникам банку при відкритті рахунків, укладанні угод, перерахуванні та отриманні грошових коштів по банківським рахункам; листів, заяв та інших документів наданих ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для відкриття рахунків; листів, заяв, доручень та інших документів, наданих ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо надання повноважень іншим особам подавати до банківської установи платіжні доручення, отримувати кошти, виписки банку, платіжних доручень про перерахування коштів, тощо; виписок про рух грошових коштів по банківських рахунків ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за весь період; інформацію про точний час надходження, включаючи години, хвилини і секунди та перерахування грошових коштів по вказаним рахункам, за весь період; банківських виписок про видачу готівки та чеки за весь період по вищевказаним банківським рахункам ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за весь період.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що другим слідчим відділом прокуратури міста Києва проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017100000000844, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 10.07.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ІНФОРМАЦІЯ_3 , експертних установи, які уповноважені проводити дослідження лікарських засобів, посередницьких структур при реєстрації лікарських засобів та організації їх тендерних закупівель за бюджетні кошти зловживають владою та вносять завідомо неправдиві відомості до офіційних документів.
Так, для реєстрації лікарського засобу виробнику чи імпортеру необхідно подати пакет документів до ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Згідно інформації з відкритих джерел, у складі Центру діють Науково - експертна (60 членів), Науково-технічна ради та Консультативно-експертні групи (12 спеціалізованих груп по 3-4 члена кожна), до складу яких входять державні службовці (представники МОЗ та ІНФОРМАЦІЯ_5 ), науковці та вчені. Ці органи мають дорадчі функції, але фактично без їх позитивного рішення неможливе надання позитивного висновку Центром та подальша реєстрація лікарського засобу.
При цьому отримано відомості, що більшість членів зазначених рад та груп отримують доходи від виробників та постачальників (імпортерів) ліків на підставі трудових або цивільно-правових угод, переважно за консультування, що відбувається формально та має приховану форму підкупу. Розміри доходів можуть сягати сотень тисяч, а в окремих випадках кількох мільйонів гривен.
Відповідно до Положень, затверджених директором Центру, про Науково- експертну раду та Науково-технічну раду, їх члени зобов`язані подавати заяви про наявність/відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів. Але, з метою приховування своїх трудових чи цивільно-правових відносин з фармацевтичними компаніями, службові особи вносять завідомо неправдиві відомості до зазначених документів, повідомляючи про відсутність конфлікту інтересів.
Таким чином, виконуючи контролюючі функції з розгляду реєстраційних документів на ліки, такі особи протиправно підтримують інтереси їх виробників чи постачальників шляхом голосування за реєстрацію препаратів, що не пройшли належної перевірки або пакет документів яких не відповідає встановленим вимогам.
Так, пунктом 3 Порядку визначено, що для проведення експертизи реєстраційних матеріалів заявником до Центру подаються матеріали доклінічного вивчення і клінічного випробування лікарського засобу.
Такі доклінічні вивчення і клінічні випробування проводяться уповноваженими МОЗ медичними установами (лікарнями, науково-дослідні інститутами тощо). Отримана інформація свідчить про те, що їх керівниками чи працівниками також є особи, які входять до складу рад та груп Центру, та одночасно отримують кошти від виробників та імпортерів. Вони зацікавлені та сприяють прискореному проведенні досліджень, що здійснюються формально, а іноді взагалі фальсифікуються.
Тобто одна особа може отримувати дохід від виробника за цивільно- правовою угодою, одночасно, як працівник лікарні, приймати участь у дослідженнях нового препарату, виробленого цим виробником, а надалі, як член Науково-експертної ради Центру, оцінювати своїх ж дослідження та голосувати за позитивний висновок.
Як наслідок, на фармацевтичний ринок України надходять неякісні лікарські препарати, що мають низьку ефективність і для досягнення лікувального ефекту їх потрібно вживати у великих кількостях, що дає надприбутки виробникам.
Крім того, матеріали перевірки інформації свідчать про те, що окремі члени дорадчих рад та груп при Державному підприємстві « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які одночасно отримують доходи від комерційних структур, входять також до тендерних комітетів закладів охорони здоров`я різних рівнів або до робочих груп чи комісій МОЗ з підготовки пропозицій до номенклатури ліків, що рекомендується закуповувати при епідеміях, лікуванні окремих хвороб, для забезпечення соціально незахищених верств населення тощо.
Членство у складі зазначених органів дає можливість впливати на прийняття рішень про закупівлю ліків певного виробника. Відповідно, особи, які отримують кошти від фармацевтичних компаній, ініціюють та голосують за придбання препаратів їх виробництва. Разом з цим, реальної потреби у таких препаратах, їх обсягах може не бути або на ринку наявні інші, дешевші та ефективніші засоби.
Для організації протиправної взаємодії з усіма названими установами діє ряд посередницьких структур, засновниками та керівниками яких є переважно колишні працівники Держлікслужби чи сфери охорони здоров`я.
Такі організації отримують замовлення від виробників чи імпортерів, проводять первинний аналіз документів і характеристик лікарського засобу та визначають суму, необхідну для його реєстрації. При цьому основна частина коштів спрямовується на неправомірну вигоду представникам вищезазначених контролюючих установ за прискорення та позитивне вирішення питання про реєстрацію препарату.
На підставі викладеного, в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю відомостей щодо відкриття та обслуговування банківських рахунків ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з можливістю вилучення їх копій, та використання в подальшому в проведенні слідчих дій у кримінальному провадженні з метою встановлення обставин скоєння злочину і доведення вини причетних до скоєння даного правопорушення осіб.
Підставами вважати, що зазначені документи перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », є матеріали кримінального провадження.
В судове засідання прокурор не з`явився, надав заяву, в якій просив клопотання задовольнити та розглянути за його відсутності.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація, з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації.
Вивчивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно дост. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
До охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, згідно зіст. 162 КПК України, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.
Згідно ч. 6ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5ст. 163 КПК України, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться у цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ст.60,62 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку і розголошення якої може завдати матеріальної чи моральної шкоди клієнту, є банківською таємницею. Інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю розкривається банками за рішенням суду.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є необхідність надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, з можливістю вилучення їх копій, що знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Разом з тим, слідчий суддя вважає, що слідчим не доведено, що речі або документи, що знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: копій паспортів ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які надані працівникам банку при відкритті рахунків, укладанні угод, перерахуванні та отриманні грошових коштів по банківським рахункам; листів, заяв та інших документів наданих ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для відкриття рахунків; листів, заяв, доручень та інших документів, наданих ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо надання повноважень іншим особам подавати до банківської установи платіжні доручення, отримувати кошти, виписки банку, платіжних доручень про перерахування коштів, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Крім цього, слідчим не доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а тому в цій частині клопотання задоволенню не підлягає.
Враховуючи викладене, керуючись статями159,163-164,309,369-372 КПК України,
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, які містять банківську таємницю задовольнити частково.
Надати дозвіл прокурору відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні №42017100000000844 від 10.07.2017 року, слідчим групи слідчих ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також за їх дорученням, оперативним підрозділам на тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю вилучення копій документів, які знаходяться у ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: виписок про рух грошових коштів по банківських рахунків ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за весь період; інформації про точний час надходження, включаючи години, хвилини і секунди та перерахування грошових коштів по вказаним рахункам, за весь період; банківських виписок про видачу готівки та чеки за весь період по вищевказаним банківським рахункам ОСОБА_11 (Рнокпп НОМЕР_3 ) - № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за весь період.
Строк дії ухвали - один місяць з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Перший примірник оригіналу знаходиться в матеріалах судового провадження №755/7695/18-к.
Другий примірник оригіналу наданий прокурору ОСОБА_3
Копія ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2018 |
Оприлюднено | 23.02.2023 |
Номер документу | 74746503 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Сазонова М. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні