номер провадження справи 14/52/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
30.05.2018 Справа № 908/2331/17
Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М. , розглянувши матеріали справи №908/2331/17
кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю "Оміс Плюс", 89321, с. Солочин Свалявського району Закарпатської області, вул. Біласовиця, 270/270А
банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс", 69002, м. Запоріжжя, вул. Козача, 25, код ЄДРПОУ 33501398
банк, здійснюючий розрахунково-касове обслуговування боржника - р/рахунки не відомі
ліквідатор - Сиротенко Олександр Олександрович, АДРЕСА_1
За участю представників сторін:
Від кредиторів - не з'явився
Ліквідатор - не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Запорізької області від 13.02.2018. Товариство з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сиротенко Олександра Олександровича.
25.04.2018. до господарського суду Запорізької області від ліквідатора надійшов звіт та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс".
Ухвалою суду від 07.05.2018. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс" прийняті до розгляду, призначено судове засідання на 16.05.2018.
29.03.2018. та 10.04.2018. до господарського суду Запорізької області від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшли клопотання з проханням до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі №908/2331/17. ГУ ДФС у Запорізькій області зазначає, що на адресу розпорядника майна 15.01.2018. було направлено лист з проханням надати первинні бухгалтерські документи для проведення перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України. Лист отриманий Сиротенко О.О. 18.01.2018. Не надання цих документів є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.
До клопотання був доданий наказ заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області №451 від 14.02.2108. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс".
Ухвалою суду від 16.05.2018. розгляд справи відкладено на 30.05.2018. Зобов'язано Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області надати суду у строк до 30.05.2018. матеріали документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс"; довідку щодо податкової заборгованості підприємства-банкрута; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо дій посадових осіб контролюючого органу у разі ненадання платником податків документів необхідних для проведення перевірки.
Представник кредитора, ГУ ДФС у Запорізькій області та ліквідатор у судове засідання 30.05.2018. не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.
ГУ ДФС у Запорізькій області вимог викладених в ухвалі суду від 11.05.2018. не виконано, витребуваних документів не надано.
Розглянувши клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд зазначає наступне:
Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.
Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.
Так, 14.02.2018. заступником начальника ГУ ДФС у Запорізькій області винесений наказ №451 від 14.02.2108. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс".
Таким чином, станом на 16.05.2018. строки проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс", встановлені статтею 82 Податкового кодексу України - спливли.
Ухвалою суду від 16.05.2018. було зобов'язано Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області надати суду у строк до 30.05.2018. матеріали документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс"; довідку щодо податкової заборгованості підприємства-банкрута; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо дій посадових осіб контролюючого органу у разі ненадання платником податків документів необхідних для проведення перевірки, чого зроблено не було.
В матеріалах справи міститься лист Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області №106/9-01-10-06 від 22.01.2018. відповідно до якого у перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс" станом на 22.01.2018. заборгованість відсутня.
Окрім того, суд звертає увагу Головного управління ДФС у Запорізькій області, що документи, які податкова просить суд витребувати у ліквідатора містяться зокрема у звіті ліквідатора та в матеріалах справи №908/2331/17, з якими Головне управління ДФС у Запорізькій області могло ознайомитись на підставі ГПК України, чого також зроблено не було.
При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.
Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.
Також, слід зазначити, що у господарського суду Запорізької області відсутні правові підстави для прийняття клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області, до розгляду, з огляду на нижчевикладене.
Частиною 1 статті 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що провадження у справах, про банкрутство регулюється Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", кожному гарантується захист його прав, свобод та інтересів у розумні строки незалежним, безстороннім і справедливим судом, утвореним законом.
Доступність правосуддя для кожної особи забезпечується відповідно до Конституції України та в порядку, встановленому законами України.
Згідно ст. 6 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", звернення до суду громадян, організацій чи посадових осіб, які відповідно до закону не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ судом не розглядаються, якщо інше не передбачено законом.
Отже, реалізація конституційного права на звернення до суду, в даному випадку звернення Головного управління ДФС у Запорізькій з клопотанням в межах справи про банкрутство №908/2331/17, ставиться в залежність від положень Закону про банкрутство.
В силу особливостей справи про банкрутство (ст. 41 ГПК України), коло осіб, які мають право подавати заяви і клопотання процесуального характеру у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необгрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.
Учасниками у справі про банкрутство, згідно ст. 1 Закону про банкрутство, є: сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Так, відповідно до норм ч. 15 ст. 16. ст. 23, 24, 25 Закону про банкрутство, у справі про банкрутство, що здійснюється за загальною процедурою, особа, яка має до боржника кредиторські вимоги, набуває саме процесуального статусу кредитора - сторони та учасника провадження у справі про банкрутство після звернення із заявою з кредиторськими вимогами у справі про банкрутство.
Отже, Законом про банкрутство, а саме ст. 1 Закону, не передбачено участі органу ДФС як учасника провадження у справі про банкрутство. Крім цього, Головне управління ДФС у Запорізькій не зверталась до суду в межах провадження у даній справі про банкрутство з кредиторськими вимогами до боржника і не набула в установленому порядку статусу сторони чи учасника провадження у даній справі про банкрутство.
Враховуючи вищевикладене, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд залишає без задоволення.
Вивчивши подані документи звіт та ліквідаційний баланс банкрута судом встановлено, що ліквідатором до підсумкового реєстру вимог кредиторів включено наступних кредиторів:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Оміс Плюс", 89321, с. Солочин Свалявського району Закарпатської області, вул. Біласовиця, 270/270А на суму 2 165 000,00 грн. - 4 черга задоволення.
В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором майнових активів підприємства-банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, що підлягають включенню до ліквідаційної маси не виявлено, у зв'язку з чим кредиторська заборгованість залишилась не погашеною.
До звіту ліквідатором доданий протоколу зборів комітету кредиторів від 19.04.2018. відповідно до якого, зборами вирішено затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс" та завершити ліквідаційну процедури підприємства-банкрута.
У зв'язку з викладеним, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити. Враховуючи те, що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення своєї підприємницької діяльності його необхідно ліквідувати, а провадження у справі припинити.
Відповідно до п. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Керуючись ст. ст. 46, 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області залишити без задоволення.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердити.
Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФМВ "Фарфор-Фаянс", 69002, м. Запоріжжя, вул. Козача, 25, код ЄДРПОУ 33501398 - ліквідувати.
Провадження у справі №908/2331/17 закрити.
Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.
Ліквідатору у строк до 30.07.2018. передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.
Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору, Державному реєстратору Департаменту реєстраційних послуг ЗМР, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.
Ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України.
Ухвала господарського суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складання повного тексту за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України.
Повний текст ухвали буде складено протягом п'яти днів.
Суддя Л.М. Сушко
Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено - 05.06.2018.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2018 |
Оприлюднено | 19.06.2018 |
Номер документу | 74749671 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Сушко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні