ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
м. Київ
15.06.2018Справа № 910/6227/18
Господарський суд міста Києва, в складі судді Баранова Д.О. , розглянувши матеріали
За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 46/48; ідентифікаційний код: 40150787)
про банкрутство
Представники сторін:
від боржника (заявника): Юринець А.В. - представник
від ГУ ДФС України у м. Києві: Посвистак С.М. - представник
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до Господарського суду міста Києва із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 46/48; ідентифікаційний код: 40150787) за особливостями, передбаченими ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.05.2018 заяву прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання на 06.06.2018, зобов'язано арбітражного керуючого Дутковського Богдана Васильовича у (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 721 від 01.04.2013), визначеної автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, у строк до 05.06.2018 надати до суду заяву про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт".
04.06.2018 до Господарського суду міста Києва надійшла заява арбітражного керуючого Дутковського Богдана Васильовича про участь у справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.06.2018 відкрито провадження у справі № 910/6227/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи призначено на 15.06.2018.
13.06.2018 до Господарського суму міста Києва надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" щодо призначення ліквідатора банкрута.
У судовому засіданні 15.06.2018 представник заявника (боржника) надав пояснення щодо визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та підтримали кандидатуру Юринця А.В. для призначення ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт".
З матеріалів заяви про відкриття справи про банкрутство вбачається наступне.
25.10.2017 Загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" було прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи та призначено головою ліквідаційної комісії товариства Юринця Арсена Володимировича.
Вказане рішення оформлене протоколом № 5 Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" від 25.10.2017.
26.10.2017 на виконання вимог ч. 1 ст. 105 Цивільного кодексу України та ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державним реєстратором реєстраційної служби Печерського районного управління юстиції м. Києва було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи за рішенням засновників.
Відповідно до вимог ст. 105 Цивільного кодексу України 26.10.2017 на офіційному сайті Міністерства юстиції України було розміщено оголошення про припинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" шляхом його ліквідації та встановлено термін для пред'явлення вимог кредиторами до 27.12.2017.
Після закінчення строку, встановленого законом, для виявлення кредиторів, ліквідаційною комісією Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" був складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 18.04.2018, який був затверджений протоколом загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" б/н від 18.04.2018.
З вказаного балансу вбачається, що розмір кредиторської заборгованості боржника становить 4 904 919 грн. 25 коп.
Разом з тим, розмір активів, що складається з грошових коштів на банківських рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" становить 364 грн. 01 коп., а також дебіторської заборгованості, яка становить 370 800 грн. 00 коп.
Таким чином, з огляду на встановлені обставини неплатоспроможності боржника, 18.04.2018 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" було прийнято рішення звернутись до Господарського суду міста Києва із заявою про порушення справи про банкрутство боржника та призначення ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії боржника Юринця Арсена Володимировича, що підтверджується відповідним протоколом б/н від 18.04.2018.
Відповідно до частини 1 статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Загальні положення про порядок ліквідації юридичної особи вміщені у ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України.
Згідно з частиною 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина 3 статті 110 Цивільного кодексу України).
Як передбачено ст. 111 Цивільного кодексу України, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Таким чином, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою, проведення аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна, його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, аналіз пасиву боржника шляхом публікації оголошення згідно з вимогами ч. 2, 5 ст. 105 ЦК України, повідомлення кредиторів про ліквідацію юридичної особи боржника з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості. Проведення аналізу активу та пасиву боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника відповідно до п. 3 ст. 11 "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого ст. 105 ЦК України.
Нормами ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора у порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.
Враховуючи наявні в матеріалах справи докази та встановлені в ході судового розгляду обставини, зокрема, щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття процедури ліквідації. При цьому, судом враховано та перевірено дані бухгалтерського балансу боржника, з якого слідує, що його пасиви перевищують активи, що свідчить про його неплатоспроможність.
Згідно вимог ст. 9 вказаного Закону, справи про банкрутство розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Частиною першою статті 114 вказаного Закону визначено, що кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про відкриття справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
Відтак, суд зазначає, що законодавством про банкрутство не передбачено винятків щодо вчинення суддею, якому передано на розгляд заяву про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, електронного запиту щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого на призначення ліквідатором підприємства-боржника, за наявності правових підстав для прийняття такої заяви до розгляду.
При цьому, враховуючи особливості провадження у справі про банкрутство за ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд не позбавлений можливості відхилити визначену автоматизованою системою відбору арбітражних керуючих кандидатуру арбітражного керуючого та призначити ліквідатором боржника, що ліквідується власником, особу, яка виконувала повноваження голови ліквідаційної комісії в досудовому порядку, виходячи з власної оцінки кандидатур та обставин справи.
На підставі вимог статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Так, до суду надійшла заява про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" арбітражного керуючого Дутковського Б.В., визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство.
Із поданої заяви вбачається, що арбітражний керуючий Дутковський Б.В. має свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 721 від 01.04.2013, професійна діяльність арбітражного керуючого застрахована на підставі договору добровільного страхування № 3406280 від 15.08.2017, не є заінтересованою особою в даній справі, управління боржником раніше не здійснював, не має конфлікту інтересів, в арбітражного керуючого відсутні факти відмови в допуску до державної таємниці, оскільки, й не виникало необхідності в його отриманні.
У судовому засіданні представник заявника (боржника), аналогічно викладеній у заяві про відкриття справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" позиції, підтримав подану заяву про призначення ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" Юринця А.В.
Подана заява обґрунтована тим, що у боржника відсутні персонал, нерухоме майно, заборгованість перед бюджетом, кількість кредиторів незначна, тому немає необхідності призначити ліквідатором арбітражного керуючого, який має спеціальні професійні навички. Окрім того, боржник також зазначив про те, що найбільш прийнятною кандидатурою, яка має усі необхідні знання та можливості для подальшого здійснення повноважень ліквідатора боржника, якого визнано банкрутом, є особа, яка виконувала повноваження керівника підприємства у досудовій процедурі ліквідації.
Також, у поданій заяві вказується, що основна грошова винагорода арбітражного керуючого за здійснення повноважень ліквідатора у справі про банкрутство, може становити до п'яти середньомісячний заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи та не може бути меншою за розмір двох мінімальний заробітних плат за кожен місяць виконання ним відповідних повноважень, в той час як спеціальним Законом не встановлено обов'язкових вимог щодо оплати послуг голови ліквідаційної комісії (ліквідатора).
Крім того, заявник (боржник) вказує про те, що у випадку призначення ліквідатором голову ліквідаційної комісії, кошти, які знаходяться на рахунках підприємства а також наявна дебіторська заборгованість, замість того, щоб бути відправленими в якості винагороди арбітражному керуючому, можуть бути перераховані кредиторам в якості часткової сплати боргу.
Вищий господарський суд України у постанові від 24.12.2013 по справі № 910/8836/13 зазначив, що при призначенні ліквідатора судом мають братися до уваги всі обставини в їх сукупності, фінансове становище боржника, наявність чи відсутність коштів, які можуть бути використані для оплати послуг арбітражного керуючого, наявність інших кандидатів, яким в судовому засіданні має бути надана відповідна оцінка.
Так, суд дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення учасників провадження та розглянувши у судовому засіданні кандидатури вказаних вище осіб, дійшов висновку, що Юринець Арсен Володимирович, як особа, яка виконувала повноваження ліквідатора підприємства у досудовій процедурі ліквідації, є найбільш прийнятною кандидатурою, яка має усі необхідні знання, досвід та можливості для подальшого здійснення повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" та призначення якої, в тому числі за рахунок економії коштів на оплаті послуг арбітражного керуючого, дозволить більш ефективно здійснити часткове погашення кредиторської заборгованості за рахунок наявних коштів боржника.
А відтак, з огляду на викладене вище та враховуючи диспозитивний характер ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо призначення ліквідатора банкрута, приймаючи до уваги фінансове становище боржника, суд вважає за доцільне призначити ліквідатором ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" голову ліквідаційної комісії боржника - Юринця Арсена Володимировича.
Аналогічна правова позиція щодо доцільності призначення ліквідатором банкрута голови ліквідаційної комісії також викладена в постанові Вищого господарського суду України від 21.03.2017 по справі № 910/15057/16.
Керуючись ст.ст. 1, 37, 95, 114 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Господарський суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 46/48; ідентифікаційний код: 40150787) банкрутом.
2. Відкрити ліквідаційну процедуру.
3. Призначити ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" Юринця Арсена Володимировича.
4. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Фонд експерт" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 46/48; ідентифікаційний код: 40150787) банкрутом, текст якого додається.
5. Господарську діяльність банкрута завершити.
6. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважати таким, що настав з 15.06.2018.
7. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута з 15.06.2018.
8. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 15.06.2018.
9. Зобов'язати ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута.
10. Зобов'язати ліквідатора провести ліквідаційну процедуру та подати суду на затвердження звіт та ліквідаційний баланс банкрута.
11. Постанову направити заявнику (боржнику), ліквідатору та державному реєстратору за місцем знаходження боржника для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідне судове рішення (ч. 1 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
12. Постанову для відома направити в прокуратуру міста Києва та Державну фіскальну службу України.
Постанова набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складено: 19.06.2018
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2018 |
Оприлюднено | 19.06.2018 |
Номер документу | 74749829 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні