Рішення
від 13.06.2018 по справі 808/1511/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13 червня 2018 року о/об 10 год. 44 хв.Справа № 808/1511/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

до 1.Бердянської міської ради (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, пл.Єдності, буд.2; код ЄДРПОУ 20525153); 2.Виконавчого комітету Бердянської міської ради (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, пл.Єдності, буд.2; код ЄДРПОУ 02140805)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Комунальне підприємство Бердянської міської ради Бердянське Узбережжя (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Макарова, буд.4-А; код ЄДРПОУ 35104755)

про звернення стягнення податкового боргу на кошти,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Запорізькій області (надалі - позивач, ГУ ДФС у Запорізькій області) звернулось до суду з адміністративним позовом до Бердянської міської ради (надалі - відповідач-1), Виконавчого комітету Бердянської міської ради (надалі - відповідач-2), в якому позивач просить суд звернути стягнення податкового боргу Комунального підприємства Бердянської міської ради Бердянське Узбережжя (надалі - КП БМР Бердянське Узбережжя ) на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство або його майно, шляхом стягнення солідарно з відповідачів у сумі 38954 грн. 43 коп., у тому числі: 33890 грн. 65 коп. - по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району); 5063 грн. 78 коп. - по земельному податку з юридичних осіб.

Позивач у позові зазначив, що за КП БМР Бердянське Узбережжя обліковується податковий борг у сумі 38954 грн. 43 коп., у тому числі: 33890 грн. 65 коп. - по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району); 5063 грн. 78 коп. - по земельному податку з юридичних осіб, який виник з сум узгоджених податкових зобов'язань як нарахованих контролюючим органом, так і самостійно визначених КП БМР Бердянське Узбережжя .

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем-1 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що стосовно наявності податкового боргу КП БМР "Бердянське узбережжя" матеріали позовної заяви не містять належних та допустимих доказів, якими вказаний борг має бути підтверджений, зокрема, до позову додана довідка про стан податкового боргу, яка не передбачена жодною нормою Податкового кодексу України. Постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 22.12.2016 по справі №808/3331/16 про стягнення з КП БМР "Бердянське узбережжя" 33890,65 грн., яка додана до позовної заяви не може вважатися такою, що має преюдиціальне значення у цій справі, оскільки справа №808/3331/16 розглядалася за відсутності Бердянської міської ради та станом на теперішній час Бердянською міською радою подано апеляційну скаргу на постанову у вказаній справі. Матеріали позовної заяви не містять будь-яких відомостей про наявність податкової застави, продажу майна з податкової застави, суми коштів, які отримані від продажу майна, сума коштів яка не покриває відповідний податковий борг. В матеріалах справи відсутні відомості про звернення позивача до суду з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі. До матеріалів позовної заяви не додано жодних доказів відмови органу місцевого самоврядування прийняти рішення визначене п.96.1.1-п.96.1.4 Податкового кодексу України або ігнорування розгляду подання позивача. Більше того, Бердянською міською радою прийнято рішення від 31.03.2016 №24 Про реорганізацію комунальних підприємств , відповідно до якого КП БМР "Бердянське узбережжя" вирішено ліквідувати. Про вказані обставини повідомлено позивача.

Відповідач-1 проти позову заперечив.

Відповідач-2, третя особа про день, час та місце судового засідання повідомлені належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем, третьою особою до суду не надано.

За матеріалами справи позивачем не пропущено строк звернення до адміністративного суду з даним позовом.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

І. Заборгованість КП БМР Бердянське Узбережжя з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності, виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом.

10.01.2011 на підставі Акту перевірки №134/23-108/35104755 від 18.08.2010 Бердянською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001322310/2, яким відповідачу збільшено податкове зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності, на суму 40425 грн. 00 коп., у тому числі: за основним платежем - 22595 грн. 00 коп.; за штрафними (фінансовими) санкціями - 17830 грн. 00 коп.

Обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом (ч.4 ст.78 КАС України).

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 22.12.2016 по справі №808/3331/16 (яка 18.02.2017 за інформацією з Єдиний державний реєстр судових рішень набрала законної сили і підлягає виконанню) подання Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Комунального підприємства Бердянської міської ради Бердянське узбережжя про стягнення податкового боргу задоволено: стягнуто з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника податків Комунальне підприємство Бердянської міської ради Бердянське узбережжя кошти у сумі податкового боргу з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 33890 грн. 65 коп. (тридцять три тисячі вісімсот дев'яносто гривень 65 копійок) на р/р33218861700011, Місцевий бюджет, код платежу 11020201, код отримувача 38042560, МФО 813015, банк отримувача Бердянський УДКСУ Запорізької області.

Відтак, заборгованість в цій частині є доведеною позивачем. Відповідачами-1,2, КП БМР Бердянське Узбережжя не надано до суду жодного платіжного документа щодо погашення вказаної заборгованості повністю або частково, не надано звернення до контролюючого органу з метою розстрочення/відстрочення платежу, тощо.

ІІ. Заборгованість КП БМР Бердянське Узбережжя по земельному податку з юридичних осіб у сумі 5063 грн. 78 коп. виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного як самостійно КП БМР Бердянське Узбережжя , так і контролюючим органом.

Так, КП БМР Бердянське Узбережжя надано до контролюючого органу Податкову декларацію з земельного податку з юридичних осіб за 2016 рік №9022616674 від 23.02.2016, якою визначені щомісячні грошові зобов'язання.

Також, нараховані податкові зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб, згідно: податкового розрахунку земельного податку (уточнюючий) №1700023868 від 19.05.2017 за терміном сплати 30.11.2016 у сумі 1651 грн. 55 коп. (у зв'язку з частковою сплатою залишок за вказаний місяць складає 1362 грн. 56 коп.); податкового розрахунку земельного податку (уточнюючий) №1700023868 від 19.05.2017, за терміном сплати 30.12.2016 у сумі 1651 грн. 55 коп.; податкового розрахунку земельного податку (уточнюючий) №1700023868 від 19.05.2017, за терміном сплати 30.01.2017 у сумі 1651 грн. 55 коп. - які як станом на 10.04.2018, так і на день судового засідання (13.06.2018) не сплачені.

Протилежного відповідачами-1,2, КП БМР Бердянське Узбережжя не доведено.

Крім того, контролюючим органом 25.01.2018 проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку. За результатами перевірки складено акт №51/08-01-51-01/35104755 від 25.01.2018 та виявлені порушення п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України: платником податків несвоєчасно сплачено узгоджені податкові зобов'язання по деклараціям по земельному податку за період 2016 рік із затримкою 170 календарних днів.

У зв'язку з цим, до КП БМР Бердянське Узбережжя застосовані фінансові санкції податковим повідомленням-рішенням №0016005101 від 25.01.2018 на суму 346 грн. 64 коп.

Згідно з п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового боргу КП БМР Бердянське Узбережжя нараховано пеню в сумі 51 грн. 48 коп.

Оскільки відповідачами-1,2, третьою особою, не подано до суду доказів скасування податкового повідомлення-рішення №0016005101 від 25.01.2018, то вказана в ньому сума грошового зобов'язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженою і підлягає сплаті.

Доказів самостійної сплати податкових зобов'язань (платіжних документів) КП БМР Бердянське Узбережжя до суду не надано.

Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Як передбачено п.1 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п.2 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку КП БМР Бердянське Узбережжя згідно з якою за даним підприємством обліковується податковий борг: 33890 грн. 65 коп. - по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району); 5063 грн. 78 коп. - по земельному податку з юридичних осіб.

Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.

Отже, позивачем доведено заборгованість КП БМР Бердянське Узбережжя .

При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.

Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №1370-17 від 02.09.2016.

Позивачем надано до суду Інформаційну довідку про банківські рахунки платника КП БМР Бердянське Узбережжя згідно з якою більшість банківських рахунків КП БМР Бердянське Узбережжя є закритими.

Надані до суду позивачем ОСОБА_1 доручення (розпорядження) про стягнення з рахунків КП БМР Бердянське Узбережжя у банках коштів повернуті без виконання з відмітками про відсутність коштів.

Водночас, позивачем не надано до суду доказів надсилання Інкасового доручення (розпорядження) до ПАТ КБ Приватбанк про стягнення коштів з рахунку КП БМР Бердянське Узбережжя №26049055700234, який за Інформаційною довідкою про банківські рахунки платника КП БМР Бердянське Узбережжя є відкритим з 15.10.2014 та не є закритим на день судового засідання (13.06.2018).

Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Комунального підприємства Бердянської міської ради Бердянське Узбережжя є Бердянська міська рада.

Позивач нормативно та документально не обґрунтував позовні вимоги до Виконавчого комітету Бердянської міської ради.

Позивачем не надано до суду Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо КП БМР Бердянське Узбережжя .

Таким чином, позивачем не доведена відсутність у відповідача майна.

Позивач не надав до суду доказів звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України.

Також, позивач не надав до суду рішення суду про здійснення стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить КП БМР Бердянське Узбережжя , відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України.

Судом досліджено: 1) подання Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 23.09.2016 за №346/9/08-22-17; лист за підписом виконавчого комітету Бердянського міського голови від 21.10.2016 за №001-7371/26, згідно якого контролюючий орган повідомлявся про те, що КП БМР Бердянське Узбережжя перебуває у стадії ліквідації.; 2) подання Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 12.04.2017 за №143/9/08-01-17-01-00-08; листи за підписом Бердянського міського голови від 12.05.2017 за №01-2870/26 та від 14.07.2017 за №01-4360/26, згідно яких контролюючий орган повідомлявся про те, що КП БМР Бердянське Узбережжя перебуває у стадії ліквідації.

До суду не надано доказів припинення КП БМР Бердянське Узбережжя на день прийняття судом по даній справі рішення.

У п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України зазначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: 96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; 96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; 96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; 96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Позивачем не доведено, що: сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів; у комунального підприємства відсутнє власне майно, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, - як то визначено у п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України.

Таким чином, матеріалами справи не підтверджується дотримання позивачем приписів Податкового кодексу України.

Доводи позивача суд не приймає до уваги виходячи з вище викладеного та оскільки вони спростовуються матеріалами справи, є необґрунтованими.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

У стягненні з відповідача-1,2 на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 13.06.2018.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення13.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74752760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1511/18

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 13.06.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні