Рішення
від 18.06.2018 по справі 812/954/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

18 червня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/954/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (вулиця Ежена Потьє, 16, місто Київ, 03057) до приватного підприємства «Спецмонтажналадка-М» (вул. Петровського, будинок 77, офіс 66, місто Антрацит, Луганська область, 94613) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5574 від 07.06.2012,-

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної служби геології та надр України до приватного підприємства «Спецмонтажналадка-М» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5574 від 07.06.2012 з підстав порушення законодавства в сфері надрокористування та їх неусунення, в якому просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачу - приватному підприємству «Спецмонтажналадка-М» надано спеціальний дозвіл на користування надрами №5574 від 07.06.2012 та як додаток до спеціального дозволу укладено угоду про умови користування надрами від 07.06.2012 (далі - Угода). Відповідно до Угоди, надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин. Позивачем встановлено, що за 2014 та 2016 роки відповідачем, в порушення вимог Угоди, не подані щорічні звіти до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України". Таким чином, не подання звітності передбаченою Угодою є порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом, наявні підстави для анулювання дозволу на користування надрами №5574 від 07.06.2012, що відповідно до положень статті 26 Кодексу України про надра є підставою для припинення права користування надрами у судовому порядку.

На підставі викладеного, просив суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 07 червня 2012 року №5574 наданого приватному підприємству «Спецмонтажналадка-М» .

06 квітня 2018 року ухвалою Луганського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення недоліків (а.с. 29-30).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 02 травня 2018 року відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) сторін (а.с. 1-2).

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглянути справу в порядку письмового провадження (а.с. 7, 44, 50).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване місцезнаходження відповідача: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Петровського, буд. 77, офіс 66 (а.с. 38-40, 51-53).

З урахуванням пункту 20 Перехідних положень та на виконання статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) на офіційному веб-сайті розміщено оголошення про постановлення ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду від 02 травня 2018 року та про виклик в якості відповідача на 18 червня 2018 року (а.с. 43, 49).

Таким чином, судом вжито заходи щодо належного повідомлення Відповідача про дату, час та місце розгляду заяви.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79, 90 КАС України, суд дійшов наступного.

Приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» (ідентифікаційний код 35355902) зареєстроване як юридична особа 17 вересня 2007 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис від 18 червня 2018 року за номером НОМЕР_1; в процесі припинення не перебуває (а.с. 51-53).

07 червня 2012 року Державна служба геології та надр України видала приватному підприємству «Спецмонтажналадка-М» спеціальний дозвіл на користування надрами № 5574 (а.с. 8).

Вказаний дозвіл надав відповідачу право на видобування вугілля - антрациту. Дозвіл виданий строком на 16 років.

Особливі умови спеціального користування надрами полягали в покладанні на надрокористувача низки обов'язків, а саме:

- протягом трьох років затведити записи вугілля ДКЗ України;

- виконання рекомендацій ДКЗ України, протокол від 15.03.2011 № 2208 (апробовання);

- виконання умов: Мінприроди України лист від 29.09.2011 №18725/06/10-11; Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області від 20.04.2011 №2917 (екологічна карта №1333); Держгірпромнагляду - 03.08.2011 № 01/03-3.1.12/5670; Луганської обласної ради - рішення від 27.05.2011 №5/104;

- своєчасна і в повному обсязі сплата обов'язкових платежів до Державного бюджету згідно з чинним законодавством;

- щорічна звітність перед ДНВП Геоінформ України про стан запасів корисних копалин за формою 5-гр;

- обов'язкове проведення моніторингу та наукове супроводження виконання особливих умов користування надрами, передбачених дозволом та угодою про умови користування надрами, відповідно до абзацу 3 пункту 26 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (а.с. 8 зв.).

Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами від 07 червня 2012 року, укладена між Державною службою геології та надр України та приватним підприємством «Спецмонтажналадка-М» (а.с. 9-13).

Згідно з пунктом 7.2 статті 13 Угоди надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП «Геоінформ України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр (а.с. 12).

Таким чином, подання до ДНВП «Геоінформ України» щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр є обов'язковою умовою спеціального користування надрами, прямо передбаченою дозволом та Угодою.

Відповідно до переліку надрокористувачів Донецької, Луганської областей, які отримали спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування корисних копалин, але не звітували до ДНВП «Геоінформ України» щодо руху запасів (ф.5-гр) за 2014 рік входить в тому числі приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» .

07 квітня 2015 року листом № 02/302-0972 державне науково-виробниче підприємство «Державний інформаційний геологічний фонд України» повідомило Держгеонадра України, що інформація від надрокористувачів Донецької та Луганської областей щодо руху запасів за 2014 рік не надходила (а.с. 15). До зазначеного переліку входить приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» під № 233 (а.с. 17).

Наказом Державної служби геології та надр України № 122 від 19 травня 2015 року зупинено дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу (а.с. 18).

До зазначеного переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена входить приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» (а.с. 19).

Державною службою геології та надр України про зазначений наказ повідомлено через офіційний вісник «Урядовий Кур'єр» від 09 червня 2015 року № 101 під № 208 (а.с. 20).

Листом Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» від 20 липня 2017 року № 03/303-2913 надано перелік надрокористувачів, які не звітували до ДНВП «Геоінформ України» щодо руху запасів (форма 5-гр) за 2016 рік (а.с. 21)

Як свідчить витяг з Переліку суб'єктів господарювання, які не звітували до ДНВП «Геоінформ України» щодо руху записів (ф.55-гр, 6-гр) за 2016 рік під № 257 входить приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» (а.с. 22).

Оголошенням у офіційному віснику «Урядовий кур'єр» від 15 грудня 2017 року № 237 доведено до відома відповідача, що у зв'язку із неусуненням причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, розглянуто питання щодо подальшої дії цих дозволів. Запропоновано відповідачу в 15-денний строк надати власну позицію на припинення права користування надрами № 73 (а.с. 24).

Як вбачається з матеріалів справи докази усунення приватному підприємству «Спецмонтажналадка-М» допущених ним порушень у визначений Державною службою геології та надр України строк суду не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування, та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174.

Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 (далі - Порядок № 615).

Згідно з пунктом 23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Відповідно до пункту 25 Порядку № 615 про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження. Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Частиною 1 статті 26 Кодексу України про надра визначені підстави припинення права користування надрами, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі:

1) якщо відпала потреба в користуванні надрами;

2) закінчення встановленого строку користування надрами;

3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування;

4) користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення;

5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;

6) якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами;

7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Відповідно до частини 2 статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними згідно з пунктом 5 частини 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра.

Судом встановлено, що однією з умов користування надрами, яка передбачена дозволом від 07 червня 2012 року № 5574 та пунктом 7.2 Угоди про умови користування надрами, було подання ДНВП «Геоінформ України» щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

Приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» цього обов'язку не виконало.

Згідно з частиною 2 статті 26 Кодексу України про надра орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

З огляду на те, що приватне підприємство «Спецмонтажналадка-М» не надало згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права в судовому порядку.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Таким чином, суд дійшов висновку про задоволення позову Державної служби геології та надр України до приватного підприємства «Спецмонтажналадка-М» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5574 від 07.06.2012.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача не підлягають, оскільки згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (вулиця Ежена Потьє, 16, місто Київ, 03057) до приватного підприємства «Спецмонтажналадка-М» (вул. Петровського, будинок 77, офіс 66, місто Антрацит, Луганська область, 94613) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5574 від 07.06.2012 - задовольнити.

Припинити право користування надрами приватному підприємству «Спецмонтажналадка-М» (вул. Петровського, будинок 77, офіс 66, місто Антрацит, Луганська область, 94613) шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 07 червня 2012 року № 5574.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74753296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/954/18

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні