Рішення
від 18.06.2018 по справі 811/1455/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2018 року м. Кропивницький Справа № 811/1455/18

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області до комунального підприємства Аква-Сервіс 07 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Кіровоградській області звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства Аква-Сервіс 07 , а саме - зобов'язати відповідача зупинити виконання робіт в колодязях, траншеях, котлованах, замкненому просторі; газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах: виконання робіт пов'язаних з виробництвом, зберіганням, транспортуванням та застосуванням хлору до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

Ухвалою суду 16.05.2018 року було відкрито провадження по справі. Справа розглядалась за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у зв'язку з виникнення умов, які можуть спричинити шкоду життю здоров'ю працюючих та за яких подальше виконання комунальним підприємством Аква - Серві 07 (код ЄДРПОУ 33351094, юридична адреса підприємства: Кіровоградська обл., Голованівськи р-н, смт. Побузьке, вул. Леніна, 5) робіт в колодязях, траншеях, котлованах, замкненому просторі газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах; виконання робіт пов'язаних виробництвом, зберіганням, транспортуванням та застосуванням хлору, є передбачені Законом підстави для припинення виконання вище зазначених робіт.

Відповідачем до суду відзив на позовну заяву не надавався.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заперечення відповідача та докази, якими вони обґрунтовуються, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що згідно з Планом проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єкті Управління Держпраці у Кіровоградській області на 2018 рік, затверджений наказом Управління Держпраці у Кіровоградській області від 22.11.2017 № 1757 (в редакції наказу Управління Держпраці у Кіровоградській області від 01.12.2017 № 1797), наказом Управління від 05.04.20 № 302 та направленням на проведення перевірки від 05.04.2018 №204, з 17 квітня 2018 року по 23 квітня 2018 року посадовими особами Управління проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки в комунальному підприємстві Аква-Сервіс 07 код ЄДРПОУ 33351094, юридична адреса підприємства: Кіровоградська обл., Голованівський р-н , смт. Побузьке, вул. Леніна, 5.

За результатами перевірки складено акт від 23 квітня 2018 року № 290-ДП/18, яким встановлено 109 порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення, визначене у рядіку №№ 1,2,5,9,11,14,19,20,26,31,59,60 таблиці розділу V, можуть створювати загрозу життю : здоров'ю людей, а саме:

- відсутній дозвіл на виконання робіт та на експлуатацію обладнання підвищені небезпеки: газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах; устатковання пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин, що є порушенням вимог ст. 21 Закону України Про охорону праці ;

- відсутня декларація на виконання робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камера: колекторах, замкнутому просторі; зварювальні роботи, що є порушенням вимог ст. 21 Закон України Про охорону праці ;

- на виконання робіт підвищеної небезпеки не оформлюється наряд-допуск, що порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 2.3 розділу II НПАОП 0.00-7.11-12 Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 25.01.2012 № 67, п. 1.5. розділу 1 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407;

- відсутні проекти на споруди систем водопостачання та водовідведення, що порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 1.1.4 розділу 1 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 №407;

- відсутній технічний паспорт на споруди систем водопостачання та водовідведення, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 1.1.6 розділу 1 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407;

- на підприємстві не розробляються та не виконуються інструкції з безпечної експлуатації споруд, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 1.1.8 розділ глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 №407;

- у бригад, які виконують роботи відсутні пояси з лямками і мотузки, що є порушені вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 1.5.6 розділу 4 глави 1 НПАОП 41.0-1-01 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977№ 407 ;

- у бригад, які виконують роботи в колодязях відсутній комплект ламп ЛБВК газоаналізатор ЗОНД-1, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці п. 1.5.6 розділу 5 глави 1, п. 3.3.10 розділу 3 глави З НПАОП 41.0-1-01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407;

- працівники зайняті на роботах системи водопостачання та водовідведення не забезпечені в повному обсязі спецодягом, спецвзуттям та ЗІЗ згідно галузевих норм, що є порушенням вимог ст. 8 Закону України Про охорону праці , п. 1.3.9 розділу 3 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407, п. 1.2 розділу І, п.4.8 розділу IV НПАОП 0.00-4.01-08 Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту, затвердженого наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 24.03.2008 № 53, п. 7 глави 2 розділу І НПАОП 0.00-1.23-10 Правил охорони праці при виробництві, зберіганні, транспортуванні та застосуванні хлору, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 12.032010 №56;

- працівникам, які виконують роботи підвищеної небезпеки, не проведена психофізіологічна експертиза, що є порушенням вимог ст.ст. 5, 13 Закону України Про охорону праці , п. 2.13 розділу II Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 № 246;

- працівники, що обслуговують споруди системи водопостачання та водовідведення вритий навчання та перевірку знань вимог Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць , що є порушенням вимог статті 18 Закону України Про охорону праці , пунктів 1.3.3, 1.6.4 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затвердженої наказом Мінжитлокомунгосп УРСР 04.10.1977 №407;

- працівники допускаються до виконання робіт без проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, що є порушенням вимог ст. 18 Закону України Про охорону праці , п. 3.17 розділу 3 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15.

Примірник акту перевірки отримано без будь-яких зауважень або заперечень.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 4 статті 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону №2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з частини 1 статті 6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (частина 1 статті 13 Закону № 2694).

При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (стаття 27 Закону № 2694).

Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 39 Закону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Кіровоградській області (вул. Дворцова, б. 24, п/с 1/37, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 39808965) до комунального підприємства Аква-Сервіс 07 про застосування до відповідача заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до комунального підприємства Аква-Сервіс 07 шляхом зобов'язання зупинити виконання робіт в колодязях, траншеях, котлованах, замкненому просторі; газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах: виконання робіт пов'язаних з виробництвом, зберіганням, транспортуванням та застосуванням хлору до усунення порушень встановлених перевіркою.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74753338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1455/18

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні