Рішення
від 18.06.2018 по справі 813/1379/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/1379/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 червня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Брильовського Р.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» про стягнення коштів,-

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» (далі - відповідач, ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» ) про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за порушення відповідачем вимог Закону України «Про фінансові послуг та державне регулювання ринків фінансових послуг» позивачем 06.12.2017 на підставі перевірки прийнято постанову про застосування до відповідача заходу впливу у вигляді штрафу у розмірі 17000,00грн. за порушення законодавства у сфері надання фінансових послуг. Зазначена постанова була надіслана відповідачу, штраф сплачений не був, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалами Львівського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2018 року було відмовлено позивачу у відстроченні сплати судового збору та залишено позовну заяву без руху, надано строк для усунення недоліків позовної заяви.

10 травня 2018 року позивач скерував на адресу суду клопотання про усунення недоліків позовноїзаяви разом з платіжним доручення про сплату судового збору.

Як наслідок 11 травня 2018 року ухвалою Львівського окружного адміністративного суду було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Суд встановив, що ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» з 3 лютого 2006 року зареєстроване, як юридична особа, код ЄДРПОУ 34167172, юридична адреса: 79005, м. Львів, вул. Саксаганського, 16/1.

6 грудня 2017 року заступником начальника відділу інспектування департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями ОСОБА_3, відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» складено акт № 2223/16-4/8 про провадження ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії, без відповідної ліцензії.

Як слідує із змісту акта, до позивача від відповідача надійшла звітність за 9 місяців 2017 року (вх. № 7005/Лб від 26.10.2017), а саме: Загальна інформація про ломбард (Додаток 1; Звіт про склад активів та пасивів ломбарду (Додаток 2); Звіт про діяльність ломбарду (Додаток 3). Так, відповідно до звіту про діяльність ломбарду за 9 місяців 2017 року, а саме:

- рядка «Кількість наданих кредитів під заставу» та стовпця 3 «Звітний квартал» , ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» зазначено надання фінансових кредитів під заставу за звітний квартал у кількості 36;

- рядка «Сума наданих фінансових кредитів під заставу» та стовпця 3 «Звітний квартал» ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» зазначено надання фінансових кредитів під заставу за звітний квартал на суму 15,20 тис. грн.

Зокрема, у вказаному акті зафіксовано порушення ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» пункту 1 частини першої статті 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» , оскільки у період з 01.07.2017 по 30.09.2017 у відповідача була відсутня ліцензія на право надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту. Таким чином, у період з 01.07.2017 по 30.09.2017 ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» провадило діяльність з надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту без отримання ліцензії на надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту.

6 грудня 2017 року на підставі акта Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 06.12.2017 № 2223/16-4/8 прийнято постанову №1284/2223/16-4/8-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 17000,00 грн. Так, у вказаній постанові зазначено, що відповідач повинен повідомити позивача про виконання або відмову від добровільного виконання постанови у термін включно до 06.01.2018 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату. Також, відповідача повідомлено, що в разі не сплати штрафу в установлений термін, його буде стягнуто в судовому порядку.

7 грудня 2017 року на адресу відповідача скеровано постанову №1284/2223/16-4/8-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Втім, відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив штрафу, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.

Відповідно до ч. 5 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія - запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про рішення органу ліцензування щодо наявності у суб'єкта господарювання права на провадження визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають види господарської діяльності, а саме надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів).

Відповідно ст. 20 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» за провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без ліцензії чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування посадові особи суб'єктів господарювання несуть адміністративну відповідальність, передбачену Кодексом України про адміністративні правопорушення. У разі відсутності ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, відповідальність за провадження такої господарської діяльності без ліцензії не застосовується.

Згідно з абз. 2 ч. 1 п. 2 Постанови кабінету Міністрів України № 913 «Про запровадження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» визначено, що ліцензійні умови у частині, що стосується суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з надання послуг з фінансового лізингу, надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту, надання гарантій та поручительств, надання послуг факторингу та довірчого управління фінансовими активами та внесені до дня набрання чинності цією постановою до Державного реєстру фінансових установ або реєстру осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, застосовуються через шість місяців з дня набрання чинності цією постановою. Орган ліцензування приймає від зазначених суб'єктів господарювання документи, визначені абзацами третім - п'ятим пункту 18 та абзацом третім підпункту 6 пункту 19 Ліцензійних умов, та приймає рішення, передбачені статтями 12 і 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» , з дня набрання чинності цією постановою.

Відповідно до п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є Нацкомфінпослуг.

Згідно з п. 4 цього ж Положення Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, крім іншого, встановлює правила підготовки, надання та обробки даних щодо діяльності фінансових установ за напрямами здійснення нагляду, проводить у межах своїх повноважень самостійно або разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ, встановлює згідно із законом порядок та умови застосування заходів впливу, у разі порушення законодавства про фінансові послуги накладає адміністративні стягнення за правопорушення та застосовує відповідно до закону заходи впливу.

Положенням «Про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги» визначено порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) про застосування заходів впливу та їх оскарження.

Відповідно до абз. 1 п. 15 вказаного Положення Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Згідно з пп. 3 п. 2.1 Положення «Про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги» Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу, а саме накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» .

Відповідно до п. 2.4 вказаного Положення рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Згідно з п. 3.2 Положення «Про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги» розгляд справ про правопорушення та застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу ІІ цього Положення, належить до повноважень Голови Нацкомфінпослуг або керівників самостійних структурних підрозділів або осіб, які їх заміщують, за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.

Відповідно до п. 4.21 зазначеного Положення за результатами розгляду справи про правопорушення Нацкомфінпослуг або уповноважена особа Нацкомфінпослуг приймає одне з таких рішень: про застосування заходу впливу або про закриття справи про правопорушення.

Згідно з п. 4.18. цього ж Положення рішення про застосування заходу впливу або закриття справи про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис протягом 5 днів з дати його прийняття.

Відповідно до п. 4.24. цього ж Положення особа може оскаржити рішення про застосування заходу впливу у встановленому законодавством порядку.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем на виконання своїх повноважень встановлено порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги та застосовано до останнього заходи впливу у виді штрафу.

Постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідачем не оскаржена.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Беручи до уваги те, що відповідачем суму штрафних санкцій в сумі 17 000,00 грн. не сплачено, доказів оскарження постанови про застосування штрафної санкції суду не надано, обов'язок сплати відповідачем суми штрафних санкцій підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з ст.139 КАС України судові витрати до стягнення не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 та ОСОБА_2Є.» (79005, м. Львів, вул. Саксаганського, 16/1, код ЄДРПОУ 34167172) штраф в сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74754700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1379/18

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні