Рішення
від 20.05.2010 по справі 2-973/10
НОВОГРОДІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новогродівський міський суд Донецької області

м. Новогродівка, вул. Риночна, 110, 85483, (06237) 3-40-51

№2-973/2010

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2010 року Новогродівський міський суд Донецької області

у складі: головуючого судді Пархоменко О.Ф.

при секретарі Комарової Т.Ю.

з участю : представника відповідача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Новогродівка цивільну справу за позовом

ОСОБА_2 до Управління Пенсійного Фонду України в місті Новогродівка про зобов'язання нарахувати щомісячну надбавку до пенсії, як дитині війни,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м.Новогродівка про зобов'язання нарахувати щомісячну надбавку до пенсії, як дитині війни, вказуючи на те, що вона є пенсіонером за віком. Знаходиться на обліку та отримує пенсію від УПФУ м.Новогродівка та має статус "дитини війни", так як народилася в 1940 році. Згідно ст.6 Закону України від 18.11.2004 року "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком. Статтею 71 ЗУ Про державний бюджет на 2009 рік Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні правовідносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат, згідно із Законом України Про соціальний захист дітей війни , залежить від розміру мінімальної пенсії за віком. Нарахування та виплата у 2009 році дітям війни, підвищення до пенсії, або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися до норм Закону України Про соціальний захист дітей війни . В заяві про уточнення позову просить зобов'язати відповідача зробити перерахунок надбавки до пенсії за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року та нарахувати 1240,20 грн. надбавки за 2009 рік.

В судове засідання позивач надала заяву, де просить справу слухати без її участі за станом здоров'я.

Представник УПФУ в м.Новогродівка позов не визнає, вказуючи на те, що ст.110 Закону України "Про державний бюджет України на 2006 рік" було встановлено, що пільги дітям війни, передбачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" запроваджуються протягом 2006 року поетапно, за результатами, виконання бюджету в першому півріччі, у порядку, визначеному КМУ за погодженням з Комітетом ВРУ з питань бюджету. У 2006 році урядом не впроваджувався порядок надання пільг, передбачених ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Законом України "Про державний бюджет України на 2007 рік" дію ст.6 Закону зупинено і відповідно ст.111 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" дітям війни виплачувалось підвищення до пенсії з 01.01.2007 року у розмірі 19 грн., з 01.04.2008 року - 19, 35 грн., з 01.10.2007 року - 19,75 грн. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року вказані положення визнані неконституційними. Статтею 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим

Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а Законом України

"Про Державний бюджет України на 2007 рік" видатки на підвищення дітям війни не передбачено, то і після рішення Конституційного суду України вищенаведене підвищення не виплачувалось. Підпунктом 2 пункту 41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесені зміни до Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а саме: ст.6 викладена в новій редакції, згідно якої дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни". Згідно ст.14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", іншим учасникам війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року визнані такими, що не відповідають Конституції України положення п.41 розділу 2 Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", тобто нова редакція ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" втратила чинність. Постановою КМУ №530 "Деякі питання соціального захисту окремих громадян", п.8 якої встановлено, що дітям війни до пенсії або щомісячного

довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у розмірах: з 22 травня - 48, 10 грн., з липня 48,20 грн. та з жовтня - 49,80 грн. Непоширення мінімального розміру пенсії за віком, встановленого у абзаці першому ч.1 ст.28 Закону №1058 на правовідносини, що виникають на підставі інших законів, крім Закону №1058 дає підстави стверджувати про наявність прогалин в законодавчому регулюванні виплат дітям війни, передбаченої у ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни . Вважає, що дана прогалина в діючому законодавстві України має вирішуватися виключно на законодавчому рівні. В задоволені позову позивачу просить відмовити.

Вислухавши представника відповідача, вивчивши матеріали справи, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Закон України "Про соціальний захист дітей війни" №2195 від 18.11.2004 року, який

набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює правовий статус дітей війни та визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і

державної соціальної підтримки.

Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни

було менше 18 років.

Згідно паспорту громадянина України, позивач народилася 30 січня 1940 року, тобто станом на 2 вересня 1945 року їй виповнилося 5 років. Статус позивача, як дитини війни, підтверджується посвідченням та ніким не оспорюється.

Статтею 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, вихідним критерієм розрахунку розрахунку державної пенсії виступає мінімальна пенсія за віком, розм'як якої, згідно ст.28 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Статтею 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надане право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні правовідносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат, згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинна здійснюватися відповідно до норм Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Крім того, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2009 року пункти 8 та 15 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі

питання соціального захисту окремих категорій громадян" визнано незаконними.

Згідно ст.7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 15.06.2009 року є обов'язковою до виконання на території України, остаточною, не можуть бути оскаржені та мають преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положення статей зазначених законів, що визнані незаконними.

Статтею 152 Конституції України передбачено, що Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними , втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Враховуючи положення ст.6 ЗУ Про соціальний захист дітей війни , керуючись принципом адміністративного судочинства, а саме верховенства права, з метою забезпечення передбаченого Конституцією України права позивача на належне соціальне забезпечення, з урахуванням ч.2 ст.152 Конституції України, суд вважає необхідним задовольнити позовні вимоги і зобов'язати здійснити підвищення пенсії позивачу на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, яка дорівнює встановленому законом прожитковому мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2009 року 31.12.2009 року.

Таким чином, згідно наданого позивачем розрахунку, перевіреного судом, на користь позивача підлягає стягненню 1240,20 грн. щомісячної надбавки до пенсії за 2009 рік.

Згідно ч.2 ст.3 ЗУ Про соціальний захист дітей війни передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

На думку суду, не заслуговують на увагу заперечення відповідача про відсутність бюджетного фінансування для здійснення зазначених соціальних виплат, в зв'язку з тим, що судові рішення ухвалюються в межах норм діючого законодавства в незалежності від причин не надходження коштів з Державного бюджету України на соціальну виплату.

Відповідно ч.2 ст.19 Конституції України, п.1 ч.3 ст.2 та ч.1 ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи має керуватися принципом законності, відповідно до якого має перевіряти, чи діяли органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись Законом України "Про соціальний захист дітей війни" №2195 від 18.11.2004 року, Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058, Законом України "Про державний бюджет України на 2009 рік", постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 15.06.2009 року, ст.ст.10,60,212,215,218 ЦПК України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного Фонду України в місті Новогродівка про зобов'язання нарахувати щомісячну надбавку до пенсії, як дитині війни, - задовольнити.

Управління Пенсійного фонду України в м.Новогродівка зобов'язати нарахувати ОСОБА_2 - 1240 грн. 20 коп. щомісячної надбавки до пенсії за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", за рахунок коштів Державного фонду України.

Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Донецької області через Новогродівський міський суд Донецької області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня проголошення постанови і подачею апеляційної скарги на нього протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Рішення виготовлено в нарадчій кімнаті.

Суддя:

Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено20.06.2018

Судовий реєстр по справі —2-973/10

Ухвала від 25.08.2010

Цивільне

Підгаєцький районний суд Тернопільської області

Ігнатова Г. В.

Ухвала від 02.09.2010

Цивільне

Підгаєцький районний суд Тернопільської області

Ігнатова Г. В.

Ухвала від 21.04.2010

Цивільне

Новогродівський міський суд Донецької області

Пархоменко О. Ф.

Ухвала від 23.03.2010

Цивільне

Новогродівський міський суд Донецької області

Пархоменко О. Ф.

Рішення від 20.05.2010

Цивільне

Новогродівський міський суд Донецької області

Пархоменко О. Ф.

Ухвала від 02.06.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Головін В. О.

Рішення від 12.05.2010

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Бутенко С. Б.

Ухвала від 23.04.2010

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Бутенко С. Б.

Ухвала від 07.04.2010

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Бутенко С. Б.

Рішення від 22.06.2010

Цивільне

Московський районний суд м.Харкова

Майстренко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні