Постанова
від 12.06.2018 по справі 810/1220/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/1220/18 Суддя (судді) першої інстанції: Панченко Н.Д.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Ісаєнко Ю.А.,

суддів: Земляної Г.В., Мельничука В.П.,

за участю:

секретаря Левченка А.В.,

позивача ОСОБА_2,

представника позивача ОСОБА_3,

апелянта ОСОБА_4,

представника апелянта ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_4 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2018 у справі за адміністративним позовом ОСОБА_6 до Великоолександрівської сільської виборчої комісії Бориспільського району Київської області про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_6 звернувся до суду з позовом до Великоолександрівської сільської виборчої комісії Бориспільського району Київської області про визнання протиправними та скасування рішень.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2018 позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано постанови Великоолександрівської сільської виборчої комісії від 11.03.2018:

№44 "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_2";

№45 "Про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_2 за народною ініціативою";

№46 "Про призначення проміжних виборів депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області".

Не погоджуючись із зазначеним рішенням, апелянтом було подано апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просять скасувати оскаржуване рішення, та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову у повному обсязі. Доводи апелянта обґрунтовані тим, що судом першої інстанції було неповно встановлено обставини справи, в зв'язку з чим неправильно застосовано та порушено норми матеріального права.

У відзиві на апеляційну скаргу, позивачем вказано на правомірність рішення суду першої інстанції, та відсутність порушених прав та інтересів апелянта в межах даного спору.

Представник апелянта в судовому засіданні наполягав на задоволенні вимог апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції просив скасувати, а в задоволенні позову відмовити.

Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти задоволення вимог апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції просив залишити без змін.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що не заважає розгляду справи за його відсутності.

Згідно з ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_6 обраний депутатом Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області за результатами голосування в одномандатному виборчому окрузі №16 на чергових виборах депутатів, що відбулись 25.10.2015.

25.02.2018 були проведені збори виборців одномандатного виборчого округу №16, утвореного для проведення виборів депутатів Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області на чергових місцевих виборах, які відбулись 25.10.2015, за результатами яких складений протокол від 25.02.2018.

Рішенням зборів виборців, оформленого протоколом від 25.02.2018, вирішено внести пропозицію щодо відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2 на розгляд виборців одномандатного виборчого округу №16, утвореного для проведення виборів депутатів Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області на чергових місцевих виборах, які відбулись 25.10.2015.

27.02.2018 до Великоолександрівської сільської виборчої комісії Бориспільського району Київської області надійшло повідомлення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2

04.03.2018 до Великоолександрівської сільської виборчої комісії Бориспільського району Київської області надійшов протокол від 25.02.2018 зборів виборців одномандатного виборчого округу №16, утвореного для проведення виборів депутатів Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області на чергових місцевих виборах, які відбулись 25.10.2015, до якого були додані, зокрема, підписні листи.

05.03.2018 Великоолександрівська сільська виборча комісія скликала засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

Перевіривши дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", а також здійснивши перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та вибіркову перевірку їхніх підписів, Великоолександрівською сільською виборчою комісією складений протокол про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозицій про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_2 від 11.03.2018 №18-1.

Постановою Великоолександрівської сільської виборчої комісії №44 від 11.03.2018 затверджений протокол про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозицій про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_2 від 11.03.2018 №18-1.

Вказаною постановою встановлено дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2 за народною ініціативою; визнано такими, що відповідають вимогам Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" оформлення підписних листів для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2 за народною ініціативою.

Постановою Великоолександрівської сільської виборчої комісії №45 від 11.03.2018 вирішено вважати відкликаним за народною ініціативою депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2 та визнано достроково припиненими повноваження депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2

Постановою Великоолександрівської сільської виборчої комісії №46 від 11.03.2018 вирішено призначити на 06.05.2018 проміжні вибори депутата Великоолександрівської сільської ради по одномандатному виборчому округу №16.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями Великоолександрівської сільської виборчої комісії, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що Великоолександрівською сільською виборчою комісією порушено вимоги закону під час розгляду питання про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2, що в свою чергу визнано відповідачем, та з чим погоджується колегія суддів, з огляду на таке.

Приписами частини 1 статті 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 38 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата для відкликання депутата сільської, селищної ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб.

Частиною 3 статті 38 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", передбачено, що у разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради має становити не менше 10 осіб.

Частиною 1 статті 39 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.

Згідно статті 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Частиною 5 статті 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради (частина 6 статті 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад").

Таким чином, визначена у статтях 38-41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" процедура відкликання депутата місцевої ради включає зазначені законом етапи, а умовою, з якою Закон України "Про статус депутатів місцевих рад" пов'язує можливість прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою є суворе дотримання учасниками процедури відкликання вимог статей 38-40 зазначеного Закону.

Так, 05.03.2018 Великоолександрівська сільська виборча комісія скликала засідання комісії для організації перевірки отриманих від зборів виборців матеріалів, яке було проведено 05.03.2018 та оформлене протоколом засідання №18 від 05.03.2018, з якого вбачається, що на засіданні були присутні вісім членів комісії: ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_4

Натомість, як вірно вказано судом першої інстанції, з протоколу засідання Великоолександрівської сільської виборчої комісії від 11.03.2018 №18 видно, що на засіданні були присутні члени комісії: ОСОБА_7, ОСОБА_14, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_16, ОСОБА_4

В той же час, на момент вирішення Великоолександрівською сільською виборчою комісією питання про наявність підстав для відкликання за народною ініціативою депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2, Великоолександрівська сільська виборча комісія складалась з чотирнадцяти осіб.

Статтею 27 Закону України "Про місцеві вибори" передбачено, що Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.

Виборча комісія є колегіальним органом. Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.

Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії, запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Таким чином, засідання виборчої комісії, на якому вирішуються питання, віднесені до її компетенції, проводяться після повідомлення усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 № 228 (далі - Порядок №228).

Пунктом 4.4 Порядку №228 передбачено, що на засідання виборчої комісії обов'язково запрошуються, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії, заявники та інші заінтересовані особи.

Відповідно до пункту 4.5 Порядку №228, інформація про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії розміщується на стенді офіційних матеріалів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

Отже, повідомлення членів виборчої комісії про дату, час і місце проведення засідання здійснює секретар виборчої комісії не пізніше останнього дня перед проведенням засідання. Крім того, територіальна виборча комісія має забезпечити розміщення інформації про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії на стенді офіційних матеріалів комісії не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

Між тим, всупереч вказаним вище положенням, члени Великоолександрівської сільської виборчої комісії про проведення засідань 05.03.2018 та 11.03.2018, на яких вирішувалось питання про дотримання порядку відкликання за народною ініціативою депутата Великоолександрівської сільської ради, у спосіб, визначений законом, не повідомлялись. Не надано відповідних доказів і під час апеляційного розгляду справи.

Так, про засідання Великоолександрівської сільської виборчої комісії, призначене на 05.03.2018, членів виборчої комісії повідомляли у день проведення засідання телефоном без оголошення порядку денного. При цьому, повідомлення здійснювалось іншим членом Великоолександрівської сільської виборчої комісії ОСОБА_4, а не її секретарем, який в подальшому був зареєстрований кандидатом у депутати, та є апелянтом. Наведені обставини визнані відповідачем.

Крім того, Великоолександрівською сільською виборчою комісією Бориспільського району зазначено, що здійснивши перевірку фактів, викладених ОСОБА_2 встановлено, що членів Великоолександрівської сільської виборчої комісії ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, комісією було встановлено, що ОСОБА_20 - офіційного представника ініціативної групи, ОСОБА_2 та членів Великоолександрівської сільської виборчої комісії, які не були присутні на засіданні комісії 05.03.2018 та 11.03.2018, у спосіб і строки, визначені Порядком №228, про дату, час та місце проведення засідання не повідомляли.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що засідання Великоолександрівської сільської виборчої комісії, оформлені протоколами №18 від 05.03.2018 та № 18 від 11.03.2018, були скликані та проведені з порушенням вимог чинного законодавства.

Крім того, як вбачається з протоколу узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_6 від 11.03.2018 №18-1, 05.03.2018 Великоолександрівська сільська виборча комісія звернулась до Державного реєстру виборців про залучення органу Державного реєстру виборців для перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться у підписних листах.

Листом від 07.03.2018 №48/07-46-1027 Бориспільська районна державна адміністрація Київської області повідомила Великоолександрівську сільську виборчу комісію про відсутність правових підстав для залучення органу Державного реєстру виборців для перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться у підписних листах.

Беручи до уваги відмову органу Державного реєстру виборців у здійсненні перевірки відомостей про громадян, що містяться у підписних листах, Великоолександрівською сільською виборчою комісією уповноважено її членів ОСОБА_15, ОСОБА_9, ОСОБА_4 на здійснення вказаної перевірки, за результатами якої встановлено, що зазначені у підписних листах відомості про громадян є достовірними, а всі громадяни, які підписались у підписних листах, є виборцями одномандатного виборчого округу №16.

Таким чином, підтверджується, що передбачену частиною 2 статті 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, відповідачем здійснено без залучення Державного реєстру виборців, а тому така перевірка була здійснена у порядок, що не відповідає вимогам Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", та визнається судом апеляційної інстанції грубим порушенням вимог зазначеної статті.

Судом першої інстанції також вірно встановлено, що Великоолександрівська сільська виборча комісія не перевіряла наявність визначених у Законі України "Про статус депутатів місцевих рад" правових підстав для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Такі підстави передбачені частиною 1 статті 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

Так, пропозиція про відкликання депутата Великоолександрівської сільської виборчої комісії ОСОБА_2 була внесена на підставі пункту 2 частини 1 статті 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", а саме, невиконання ОСОБА_2 без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов'язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, а також невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов'язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.

При цьому, така невідповідність у протоколах зборів виборців від 25.02.2018 пов'язується з тим, що ОСОБА_2 не сприяв виконанню рішення Великоолександрівської сільської ради від 10.11.2014 №2393-77-VI щодо утримання КУП "Олександрівкажитлобудсервіс" гуртожитку в АДРЕСА_1, що спричинило подальше погіршення будівлі; ОСОБА_2, як член комісії, при обстеженні 15.08.2016 будівлі гуртожитку в АДРЕСА_1 сприяв включенню до акту завідомо неправдивого факту щодо перебування будівлі в аварійному стані; ОСОБА_2 подав скаргу на свого виборця ОСОБА_20 до правоохоронних органів; ОСОБА_2 не надав підтверджуючих документів правомірності перебування його автомобіля на території паркінгу будинку по АДРЕСА_2 та інше.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що перевірку зазначених обставин та їх відповідність правовим підставам, достатнім для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, Великоолександрівською сільскою виборчою комісією не здійснювалось, що нею не заперечувалось.

Стосовно доводів апелянта про те, що Великоолександрівською сільскою виборчою комісією було дотримано вимоги порядку проведення відкликання депутата, а визнання допущених порушень було вчинено іншим складом виборчої комісії, то такі аргументи не можуть бути взяті до уваги судом апеляційної інстанції як підставу для скасування оскаржуваного рішення суду, оскільки жодним чином не спростовують висновки суду першої інстанції, та не доводять правомірність вимог апелянта.

Також, апелянтом під час апеляційного розгляду на надано доказів, які б відповідали вимогам ст.ст. 73 - 76 КАС України, та не зазначено переконливих аргументів на підтвердження правомірності дій відповідача при прийнятті оскаржуваних рішень.

Враховуючи викладене, та те, що матеріалами справи підтверджуються факти порушення Великоолександрівською виборчою комісією вимог закону під час розгляду питання про відкликання депутата Великоолександрівської сільської ради ОСОБА_2, а наявність зазначених порушень визнається відповідачем, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що постанови Великоолександрівської сільської виборчої комісії №44 від 11.03.2018, №45 від 11.03.2018 та №46 від 11.03.2018 є протиправними та підлягають скасуванню.

Судом апеляційної інстанції критично оцінюються доводи апелянта, які стосуються обставин справи та містять посилання на загальні норми законодавства, які жодним чином не спростовують обґрунтування суду першої інстанції.

Стосовно інших посилань апеляційної скарги, то колегія суддів критично оцінює такі з огляду на їх необґрунтованість, та зазначає, що згідно п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Крім того, судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись статтями 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2018 - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

(Постанову у повному обсязі складено 18.06.2018)

Головуючий суддя Ю.А. Ісаєнко

Суддя Г.В. Земляна

Суддя В.П. Мельничук

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74759916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1220/18

Постанова від 19.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 13.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 03.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні