Рішення
від 11.06.2018 по справі 339/456/17
БОЛЕХІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №339/456/17

23

2/339/44/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 червня 2018 року м. Болехів

Болехівський міський суд Івано-Франківської області в складі:

головуючої - судді Головенко О. С.

сектераря судового засідання Ганчар Л.В.

з участю позивача ОСОБА_2, її представника ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в загальному позовному провадженні справу за позовомОСОБА_2 до АТ "Прикарпаттяобленерго" в особі філії Долинського РЕМ про встановлення факту наявності за домоволодінням знижки за споживання електричної енергії, визнання незаконними дій при проведенні розрахунків за користування електроенергією із заниженням щомісячних пільгових норм та направлення попередження про відключення електропостачання, зобов"язання здійснити перерахунок з посиланням на розмір пільгових кіловат електроенергії , -

В СТ А Н О В И В :

27 грудня 2017 року ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом, в якому просить:

- встановити факт наявності за домоволодінням по АДРЕСА_1 права на знижку за споживання електричної енергії:

- з 01.12.2013 року по 01.10.2014 року - 75 кВт . г + 15 кВт . г = 90 кВт . г на двох членів сім'ї з 75-процентною знижкою;

- з 01.10.2014 року по 04.12.2015 року - 120 кВт . г + 30 кВт . г = 150 кВт . г на двох членів сім'ї з 75-процентною знижкою;

- з 04.12.2015 року по даний чає - 120 кВт . г + 30 кВт . г + 30 кВт . г = 180 кВт . г на трьох членів сім'ї з 100-процентно ю знижкою;

- визнати дії АТ Прикарпаттяобленерго в особі філії Долинський РЕМ при проведенні розрахунків за користування електроенергією, починаючи з 01.12.2013 із заниженням щомісячних пільгових норм та направлення попередження від 06.12.2017 року про відключення електропостачання з 10.01.2018 незаконними.

- зобов'язати відповідача провести перерахунок за спожиту електроенергію, починаючи з 01.01.2013 року з посиланням у цих розрахунках на розмір щомісячних пільгових кіловат електроенергії.

Позовні вимоги обгрунтовує тим, що 23 вересня 2017 року їй стало відомо з попередження АТ Прикарпаттяобленерго в особі філії Долинського РЕМ про відключення електричної енергії у зв'язку із наявним у неї боргом в сумі 347,79 грн., який виник ще у 2015 році. Однак зазначає, що до 23.09.2017 року не отримувала жодного рахунку про наявну заборгованість за спожиту електроенергію.

В той же час, а саме: 26.07.2017 р., 27.09.2017 р., 31.10.2017 р., 27.11.2017 р. вона зверталась до АТ Прикарпаттяобленерго та філії АТ Прикарпаттяобленерго Долинський РЕМ з листами та скаргами на неправомірні дії філії по нарахуванню заборгованості за спожиту електроенергію.

Позивач не погоджується з наданими розрахунками та вважає неправомірними дії АТ Прикарпаттяобленерго в особі філії Долинський РЕМ щодо встановлення їй соціального нормативу користування електричною енергією з 01.10.2014 року в розмірі 120 кВт . г на 1 особу (75-процентна знижка плати за користування електроенергією), з 04.12.2015 року в розмірі 120 кВт . г на 2 особи із знижкою плати 100%, із врахуванням права на пільгу ОСОБА_4, як інваліда війни Афганістану в розмірі 90 кВт . г та ОСОБА_2, як учасника бойових дій Афганістану, в розмірі 30 кВт . г.

Вважає також, що відповідачем неправомірно визначено, що її син не відноситься до членів сім`ї пільговика при наданні пільг, тобто до категорії осіб, які передбачені ст.51 Бюджетного кодексу і на нього не поширюються пільги.

В результаті цього зняті пільги з її сина ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає разом з нею, отримує з 24.09.2007 року пенсію по 3 групі інвалідності, а з 01.12.2015 року - як інвалід 2 групи.

Позивач вказує на те, що оскільки її сім`я складається з трьох осіб ( ОСОБА_2- інвалід 1 групи, син ОСОБА_5 - інвалід 2 групи та з 04.12.2015 року ОСОБА_4 - інвалід війни Афганістану), то відповідно, за її розрахунками:

- з січня 1996 року по листопад 2013 року згідно Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати від 01.08.1996р. № 879 її сім'я мала на споживання електричної енергії на місяць - кВт . г на пільговика і додатково 15кВт . г на члена сім'ї, всього - 90 кВт . г на сім'ю з 75-процентною знижкою за споживання електричної енергії;

- з 01.10.2014 по 04.12.2015 згідно Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування від 06.08.2014 № 409 на неї як пільговика повинні надавати на споживання електричної енергії на місяць - 120 кВт . г., а додатково на члена сім'ї - 30 кВт . г, всього - 150 кВт . г на сім'ю з 75-процентною знижкою за споживання електричної енергії.

- з 04 грудня 2015 року пільга на оплату за споживання електричної енергії сім'ї ОСОБА_2 (складається із 3-х членів сім'ї - ОСОБА_2 - інваліда 1 групи (учасника бойових дій), проживаючого разом з нею сина - ОСОБА_5, та інваліда війни - ОСОБА_4 - 120 кВт . г + 30 кВт . г + 30 кВт . г= 180 кВт . г на сім'ю з 100- процентною знижкою за споживання електричної енергії.

Позивач ОСОБА_2 та її представник підтримали позовні вимоги з наведених підстав.

Відповідач АТ Прикарпаттяобленерго в особі філії Долинський РЕМ , заперечуючи позовним вимогам, надав відзив на позов, в якому вказує на те, що електропостачання помешкання за адресою: АДРЕСА_1 здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією за №11-2991, укладеного 01.07.2008 між ОСОБА_2 та філією АТ Прикарпаггяобленерго Долинський РЕМ та відкрито особовий рахунок НОМЕР_2.

За вказаним домоволодінням зареєстровано пільгу за соціальною ознакою учасник бойових дій , яка дала право на щомісячну 75% знижку з оплати за спожиту електроенергію в обсязі 90 кВт.год. електроенергії, що включала в себе пільгові 15 кВт . г на сина ОСОБА_5 (інваліда II групи загального захворювання).

01.11.2013 пільгові 15 кВт . г. електроенергії, які надавалися на сина ОСОБА_2 були зняті, оскільки вони відшкодовувалися коштами місцевого бюджету згідно з рішенням

Болехівської міської ради, тому пільгова знижка надалі становила 75% в межах норм 75 кВт . г відповідно до Постанови КМУ № 879 Про встановлення норм користування житлово- комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати від 01.08.1996 року.

Детальна інформація щодо кількості кВт . г, на які розповсюджувалася знижка плати до серпня 2014 року у АТ Прикарпаттяоблснсрго відсутня в зв'язку зі змінами програмно- інформаційного комплексу.

Порядок надання пільг регламентовано п. 31 Правил про користування електричною енергією для населення , яким зазначено, що у разі, коли декілька членів сім`ї, які проживають разом, мають право на пільги з оплати спожитої електричної енергії, пільга надається тільки одному з членів сім'ї.

Тому пільгову знижку плати за використану електроенергію за цей період мав тільки основний пільговик.

З 01.10.2014 року вступила в дію постанова КМУ № 409 від 06.08.2014 року Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування , згідно з якою ОСОБА_2, як пільговику, було встановлено соціальний норматив використання електроенергії 120 кВт . г (у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами за відсутності централізованого постачання гарячої води та газових водонагрівальних приладів). Тому з 01.10.2014 до 03.11.2015 Позивач користувався пільговою знижкою 75% по нормі 120 кВт . г на 1особу.

Постановою КМУ від 28.10.2015 № 842 внесені зміни до Постанови КМУ № 409, а саме: пільгових 120 кВт . г надається при наявності централізованого постачання холодної води, а у ОСОБА_2 відсутнє централізоване постачання гарячої та холодної води. Відповідно, з 03.11.2015 соціальний норматив змінено на 90 кВт . г на 1 особу.

Згідно п.31 Правил побутовий споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Пільгова оплата електричної енергії здійснюється з дня подання побутовим споживачем заяви.

07.12.2015 року змінено категорію пільги учасник бойових дій по особовому рахунку ОСОБА_2 на пільгу - за соціальною ознакою інвалід війни 3 групи , оформлену на ОСОБА_4 відповідно поданої заяви, який згідно документів не є родичем власника житлового будинку.

Оскільки ОСОБА_4 став основним пільговиком, його соціальний норматив використання електричної енергії склав 90 кВт . г.

Також, враховуючи роз'яснення Міністерства соціальної політики, якщо в будинку проживає крім основного пільговика особа, яка не належить до членів сім'ї пільговика, але має державну пільгу згідно із законодавства України, то їй надається додаткових 30 кВт.год. Пільга за соціальною ознакою інвалід війни 3 групи дає право на щомісячну 100% знижку плати за користування електроенергією в межах 120 кВт . г.

Відповідно до п.42 Правил побутовий споживач електричної енергії зобов'язаний забезпечувати доступ представника енергопостачальника після пред'явлення ним службових посвідчень до квартири або іншого об'єкта для обстеження засобу обліку, електроустановок та електропроводки .Однак всупереч вимогам Правил ОСОБА_2 не допускала представника філії АТ Долинський РЕМ з 04.12.2015 до зняття показів засобу обліку, через що у енергопостачалника була відсутня інформація щодо кількості спожитої електроенергії у її помешканні.

31.05.2017 ОСОБА_2 передано по телефону показник електролічильника, після чого енергопостачальником проведено нарахування за спожиту електроенергію з 04.12.2015 по 31.05.2017, про що був сформований рахунок за електроенергію в сумі 247,19 грн.

На сьогоднішній день позивач грубо порушує умови Договору продовжуючи не допускати контролера до лічильника для зняття реальних показників, а передає дані по телефону в кол-центр. Також не оплачує за спожиту електричну енергію в повному обсязі по виставлених рахунках. При цьому щомісячно здійснює оплату рівними сумами, що дорівнює 0,10 грн., які не відповідають поданими нею в кол-центр даним кількості спожитої електроенергії.

У відповідності п.27 Правил у разі несплати або не повної оплати за спожиту електроенергію у строки, визначені п.20 цих Правил електропостачальник на 30-й день надсилає побутовому споживачу поштою або вручає особисто під підпис попередження про відключення електричної енергії. У разі несплати споживача за спожиту електричну енергію на 30-й день після отримання побутовим споживачем попередження енергопостачальник має право відключити побутового споживача від електричної мережі.

Станом 01.01.2018 сума до оплати становить 742,19 грн.

Отже, АТ Прикарпаттяобленерго не є надавачем пільг, а лише фіксує право громадян на пільгову знижку, а розрахунок боргу за спожиту електричну енергію та направлення попередження про відключення електроенергії проведено із чітким дотриманням Правил користування електричною енергією для населення.

Відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. (а.с.58-60).

У судовому засіданні 15.05.2018 р. представник відповідача, заперечуючи доводам позивача. просив застосувати строк позовної давності та відмовити в позові.

В подальшому представник відповідача в судове засідання не з"явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі, що не суперечить вимогам ст. 211 ЦПК України, у відповідності до якої учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Ухвалою суду від 27.12.2017 р. задоволено заяву позивача про вжиття заходів забезпечення позову, якою заборонено АТ "Прикарпаттяобленерго" вчиняти дії щодо відключення від електропостачання домоволодіння по вул. Симоненка,22 в м.Болехів Івано-Франківської області до вирішення справи по суті.

Суд, заслухавши пояснення позивача ОСОБА_2 та її представника, повно та всебічно з"ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, прийшов до такого висновку.

Відповідно до пункту першого статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру.

Як зазначено в ст.12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом ( ст. 81 ЦПК України).

Реалізація принципу змагальності в цивільному процесі та доведення перед судом обґрунтованості своїх вимог є конституційною гарантією (ст. 129 Конституції України).

На суд покладається обов'язок розгляду цивільної справи в межах заявлених сторонами вимог на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі (ч. 1 ст. 13 ЦПК України).

Під час розгляду цієї цивільної справи судом були створені всі умови для реалізації прав та виконання обов"язків учасниками судового розгляду, у тому числі й в частині подання ними доказів та клопотань.

З огляду на вищенаведене, суд розглядає справу на підставі тих доказів, які є у матеріалах справи і вважає, що їх достатньо для розгляду спору по суті.

Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмету спору на власний розсуд ( ст.13 ЦПК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 714 ЦК України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов'язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов'язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання.

Законом України Про електроенергетику передбачено, що споживачами енергії є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю, Правил користування електричною енергією для населення (Правил), затверджених Постановою Кабінету Міністрів України 26 липня 1999 року № 1357, які регулюють відносини між громадянами (споживачами електричної енергії) та енергопостачальниками.

Відповідно до п. 3 вказаних Правил споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником, що розробляється енергопостачальником згідно з Типовим договором про користування електричною енергією (додаток 1) і укладається на три роки. Договір про користування електричною енергією (далі - договір) вважається продовженим на рік, якщо за місяць до закінчення зазначеного терміну жодна із сторін не заявила про розірвання договору або про внесення до нього змін.

При цьому, розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються на підставі показань приладів обліку за діючими для населення тарифами (цінами), якими є визначена відповідно до нормативно-правових актів Національної комісії регулювання електроенергетики України ціна (сукупність цін відповідно до часу доби) одиниці електричної енергії.

Встановлено, що позивач ОСОБА_2, інвалід 1 групи та учасник бойових дій, проживає в АДРЕСА_1.

Разом з нею в будинку зареєстровані на проживання її син - ОСОБА_5, інвалід 2 групи, а з 04.12.2015 року ОСОБА_4, інвалід війни та є споживачами електроенергії на підставі договору, укладеного 01.07.2008 року та за вказаним будинковолодінням відкрито особовий рахунок НОМЕР_2 ( а.с.62-69).

Як вбачається із змісту позовних вимог, позивач оспорює дії відповідача при проведенні розрахунків за користування електроенергією, яка постачається до її домоволодіння та вважаючи, що відповідач занизив пільгову норму, просить встановити факт наявності за домоволодінням права на пільги в більшому розмірі, ніж надані.

Згідно з ч.2 ст. 315 ЦПК України у судовому порядку можуть бути встановлені також факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Як роз"яснено в постанові Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року № 5 Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення , не можуть розглядатися судами заяви про встановлення фактів, встановлення яких віднесено до компетенції відповідних органів виконавчої влади.

Статтею 46 Конституції України передбачено право громадянина на соціальний захист, якому кореспондується обов'язок держави щодо його фактичного забезпечення, зокрема, за рахунок коштів Державного бюджету України.

Фінансування вказаних пільг здійснюється з Державного бюджету України через управління праці та соціального захисту населення районних адміністрацій відповідно до Порядку фінансування витрат місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256.

Законодавчим актом, який визначає правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій є Закон України від 5 жовтня 2000 року №2017-ІІІ Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії (далі - Закон).

Вказаним Законом визначено, що державні соціальні гарантії - це встановлені законами, іншими нормативно-правовими актами соціальні норми і нормативи або їх комплекс, на базі яких визначаються різновидність основних державних соціальних гарантій та нормативи витрат (фінансування) - показники поточних і капітальних витрат з бюджетів усіх рівнів на забезпечення задоволення потреб на рівні, не нижчому від державних соціальних стандартів і нормативів (ст. 1 цього Закону).

Статтею 9 зазначеного Закону передбачено, зокрема, встановлення державою нормативів користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги.

Згідно зі ст. 5 цього Закону державні соціальні стандарти і нормативи формуються, встановлюються та затверджуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за участю та погодженням з іншими сторонами соціального партнерства, якщо інше не передбачено Конституцією України та законами України.

Кабінетом Міністрів України для забезпечення державних соціальних гарантій у сфері житлово-комунального обслуговування, приведення існуючих норм споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидій, відповідно до ст. 5, 9 Закону видано постанову Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року №409 Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунальних послуг (далі - Постанова Кабінету Міністрів України № 409).

Підпунктами 2, 4 п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України №409 встановлені соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії для користування послугами.

Порядок збирання, систематизації і зберігання загальних відомостей про пільговика та забезпечення автоматизованого використання даної інформації для контролю за відомостями, які подаються підприємствами та організаціями, що надають послуги, для розрахунків за надані пільговикам послуги відображається у постанові Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117 Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги із змінами і доповненнями.

Так, відповідно до п. 2 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, як мають право на пільги , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. N 117, до Реєстру включається така інформація: загальні відомості про пільговика (прізвище, ім'я та по батькові, число, місяць, рік народження, адреса, склад сім'ї), реквізити паспорта та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами він реально користується.

Згідно з п. 5 вказаного Положення, для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу довідку про склад сім'ї, копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім'ї на пільги (з пред'явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, пред'являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.

Згідно з п. 6 цього Положення пільговик, який має право на конкретну пільгу згідно з кількома законами України, включається до Реєстру як пільговик, що користується цією пільгою згідно з одним Законом України за його вибором.

Якщо фізична особа має право на пільги згідно з кількома законами, до Реєстру включається така інформація, про пільговика.

У разі коли фізична особа, яка має і використовує право на пільга на підставі одного із законів України, використовує також своє право на інші пільги як член сім'ї пільговика, який має право на пільги згідно з іншими законами, ця фізична особа включається до Реєстру також як член сім'ї пільговика.

Згідно з п. 3 вказаного Положення управління праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурні підрозділи з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських рад ведуть облік пільговиків, організовують збирання, систематизацію і зберігання визначеної інформації.

Отже, вимога позивача про встановлення факту наявності за домоволодінням по АДРЕСА_1 права на пільгу: знижку за споживання електричної енергі не відноситься до компетенції суду.

З персональної картки позивача вбачається, щодо вона занесена посадовими особами Болехівського міського управління соціального захисту населення до Реєстру пільговиків, як учасник бойових дій та зазначено її право на 75 % знижку на електропостачання, 100% знижку на проїзд транспортом, та ін. Склад сім"ї складає син : ОСОБА_5 ( а.с.41).

Однак позивач вважає, що її повнолітній син, інвалід 2 групи, який проживає разом із нею, також має право на пільгу, і відповідно, на двох членів сім"ї пільга повинна становити : з 01.12.2013 року по 01.10.2014 року - 75 кВт . г + 15 кВт . г (для сина) з 75-процентною знижкою;

з 01.10.2014 року по 04.12.2015 року - 120 кВт . г + 30 кВт . г (для сина) з 75-процентною знижкою;

А також позивач вважає, що неправомірно до складу сім"ї не включений і інвалід війни ОСОБА_4, який зареєстрований у вказаному будинковолодінні з 04.12.2015 року,а відтак, за твердженням позивача пільга повинна становити : з 04.12.2015 року - на трьох членів сім`ї 120 кВт . г +30 кВт . г +30 кВт . г з 100-процентною знижкою.

Суд, не погоджуючись з такими твердженнями позивача, виходить з наступного.

Відповідно до п. п. , 5 ч.1 ст.13 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту інвалідам війни та прирівняним до них особам надаються такі пільги: 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю); 100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4-6 цієї статті, надаються інвалідам війни та членам їх сімей, які проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього (ч.2 ст.13 Закону).

Учасникам бойових дій надаються пільги: 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання. (ст.12 Закону).

Відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. №2456-VI при наданні пільг та здійсненні видатків з бюджету щодо їх виплати до членів сім'ї пільговика належать: дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи; особа, яка проживає разом з інвалідом війни I групи та доглядає за ним, за умови що інвалід війни не перебуває у шлюбі; непрацездатні батьки; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, який має право на пільги, та проживає разом з ним. Зазначений перелік є вичерпаним.

Посилання позивача в позовній заяві на ст.64 та 156 ЖК України є помилковим, так як ці норми регулюють правовідносини з найму житлового приміщення, тобто речові права на чуже майно, а тому зазначені норми права не підлягають застосуванню до правовідносин з утримання власниками належного їм на праві приватної власності майна, зокрема щодо сплати комунальних послуг.

Так як ОСОБА_5 є повнолітнім, не являється ні інвалідом з дитинства І та II групи, ні інвалідом І групи, то у нього відсутні права на знижку, передбачену ст.12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Як ствердила позивач та вбачається з матеріалів справи, з 26.01.2006року до 01.11.2013року за її особовим рахунком була зареєстрована пільга - 75% знижка з оплати за спожиту електроенергію в обсязі 90 кВт . г електроенергії, що включала в себе 15 кВт . г на сина і вказана пільга відшкодовувалася коштами місцевого бюджету- Болехівської міської ради ( а.с.80).

Разом з тим, Болехівська міська рада в своєму листі на звернення позивача зазначила, що рішення щодо надання чи зняття пільг з електропостачання щодо сина позивача ОСОБА_5 - не приймалося ( а.с.49).

Тому, встановивши відсутність правових підстав для надання пільги 15 кВт . г для сина позивача, з 01.11.2013 року вказані пільги було правомірно знято, а відтак, пільгова знижка правомірно встановлена 75% в межах норми 75 кВт . г відповідно до постанови КМУ №879 " Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати" від 01.08.1996 року.

З 01.10.2014року зазначена Постанова КМУ втратила чинність і вступила в дію Постанова КМУ №409 від 06.08.2014року "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування", у відповідності до якої ОСОБА_2, як пільговику встановлено соціальний норматив використання електроенергії 120 кВт . г ( у будинках, не обладнаних стаціонарними елетроплитами за відсутності ценралізованого постачання гарячої води та газових водонагрівальних приладів. ).

Відтак, з 01.10.2014 року по 03.11.2015 р . позивач має право за пільговою знижкою 75% при нормі 120 кВт . г. ( а не 150 кВт . г, як просить ).

В подальшому, 28.10.2015року прийнято Постанову КМУ № 842 " Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409" , згідно якої внесені зміни щодо соціального нормативу та зазначено, що у разі відсутності квартирних приладів обліку холодної та/або гарячої води нарахування плати за користування послугами з централізованого водовідведення інвалідам війни та членам їх сімей, на яких відповідно до законодавства поширюються пільги, здійснюється виконавцями/виробниками такої послуги згідно з соціальними нормативами, встановленими абзацом першим підпункту 2 та/або підпункту 3 цього пункту; для користування послугами з електропостачання (до 31 грудня 2017 р.) в житлових приміщеннях (будинках) , крім тих, що зазначені в абзацах третьому - шостому цього підпункту, - 90 кВт·г на місяць на сім'ю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 кВт·г на місяць на кожного іншого члена сім'ї (домогосподарства), але не більш як 210 кВт·г на місяць.

Оскільки, у будинковолодінні, в якому проживає позивач, відсутнє ценралізоване постачання гарячої та холодної води, то з 03.11.2015 р . соціальний норматив змінено на 90 кВт . г на 1 особу.

Відповідно до п.34 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 р. № 1357, побутовий споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Пільгова оплата електричної енергії здійснюється з дня подання побутовим споживачем заяви.

У разі коли декілька членів однієї сім'ї, які проживають разом, мають право на пільги з оплати спожитої електричної енергії, пільга надається тільки одному з членів сім'ї.

Побутовий споживач, який має декілька пільг, може обрати одну, більшу за розміром пільгу.

Відповідно до поданої заяви ОСОБА_4 від 07.12.2015року та нового пакету документів змінено категорію пільги "учасник бойових дій" по особовому рахунку позивача - за соціальною категорією "інвалід війни 3 групи" в зв"язку з його реєстрацією 02.12.2015 року на проживання у вказаному будинковолодінні ( а.с.66-70) .

Встановлено, що ОСОБА_4 не є в родинних стосунках з власником житлового будинку у розумінні ст. до п. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України та оскільки пільгову знижку оформлено на нього та він став основним пільговиком, то його соціальний норматив використання електричної енергії складає 90 кВт . г.

А з врахуванням додаткової пільги 30 кВт . г позивачки, яка має право на пільгу згідно чинного законодавства, то з 07.12.2015 року по даний час по будинковолодінню в АДРЕСА_1 встановленою 100% знижку при нормі 90 кВт . г+ 30 кВт . г, (позивач просить встановити соціальний норматив 120 кВт . г+30 кВт . г+30 кВт . г).

Таким чином, суд прийшов до висновку, що за вказані періоди розрахунок за користування електроенергією домоволодіння ОСОБА_2 здійснено відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту в межах соціальних норм та пільг, а тому немає підстав зобов"язувати відповідача здійснити перерахунок з посиланням на розмір пільгових кіловат електроенергі, як того просить позивач.

Що ж стосується зауважень позивача з приводу не зазначення в розрахунках корегуючого коефіцієнту, то як вбачається з позовної заяви, таких вимог вона не заявляла і , відповідно, дії відповідача з приводу цього не оспорювала.

Позивач не заперечувала, що отримуючи послуги з електропостачання в повному обсязі, вона проводить оплату щомісячно по 10коп., внаслідок чого і виник борг .

Разом з тим, п.7 Правил користування електричною енергією для населення у разі несплати або неповної оплати за спожиту електричну енергію у строки, визначені пунктом 20 цих Правил, електропостачальник на 30 день надсилає побутовому споживачу поштою або вручає особисто під підпис попередження про відключення електричної енергії.

За таких обставин, коли суд встановив, що розрахунок боргу за спожиту електричну енергію проведено у відповідності до зазначених Правил, а позивач не проводить оплату у відповідності до умов договору, то направлення попередження про відключення будинколодіння від електропостачання є правомірним.

Разом з тим слід зазначити, що позивач оспорює право на пільги, передбачені повнолітньому синові- ОСОБА_5 та ОСОБА_4, які з такими вимогами до суду не зверталися.

Як перебачено ч. 1 ст. 2 ЦПК України захисту підлягають порушені, невизнані або оспорювані права осіб.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України позивач не надала суду належних і допустимих доказів на підтвердження обставин щодо порушення своїх прав як споживача при здійсненні нарахування боргу за спожиту електроенергію з врахуванням пільг та соціальних нормативів, а тому її вимоги не підлягають до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 10, 11, 81, 264-268 ЦПК України, - У Х В А Л И В :

В позові ОСОБА_2 до АТ "Прикарпаттяобленерго" в особі філії Долинського РЕМ про встановлення факту наявності за домоволодінням знижки за споживання електричної енергії, визнання дій при проведенні розрахунків за користування електроенергією із заниженням щомісячних пільгових норм та направлення попередження про відключення електропостачання незаконними, зобов"язання здійснити перерахунок з посиланням на розмір пільгових кіловат електроенергії - відмовити.

Р ішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Апеляційного суду Івано-Франківської області через Болехівський міський суд. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, то зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Найменування та ім'я сторін, їх місцезнаходження та проживання :

ОСОБА_2 - реєстраційний номер облікової картки платників податків НОМЕР_1, місце проживання АДРЕСА_1

АТ Прикарпаттяобленерго" - місцезнаходження вул. Індустріальна,34 м.Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 00131564.

Дата складання повного тексту рішення - 20 червня 2018 року.

Суддя Головенко О.С.

СудБолехівський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74768963
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —339/456/17

Ухвала від 07.11.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Усик Григорій Іванович

Постанова від 27.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Малєєв А. Ю.

Постанова від 27.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Малєєв А. Ю.

Ухвала від 07.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Малєєв А. Ю.

Ухвала від 20.07.2018

Цивільне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Малєєв А. Ю.

Ухвала від 16.07.2018

Цивільне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Малєєв А. Ю.

Рішення від 11.06.2018

Цивільне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Головенко О. С.

Рішення від 11.06.2018

Цивільне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Головенко О. С.

Ухвала від 19.02.2018

Цивільне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Головенко О. С.

Ухвала від 26.01.2018

Цивільне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Головенко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні