281/18-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"01" серпня 2006 р. Справа № 281/18-06
м. Київ, вул. Комінтерну, 16
(зал судових засідань № 205)
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді А.Ю. Кошика при секретарі Кантарія Д.Ю. розглянувши матеріали адміністративної справи
за позовом Прокурора Сквирського району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Сквирському районі
до Дочірнього підприємства "Кліринг-Агро"
про стягнення 61697 грн.
За участю представників:
Позивач - Кодинська О.В.
Відповідач - не з'явився
від прокуратури - Бондаренко І.В.
Суть спору:
До Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Прокурора Сквирського району Київської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Сквирському р-ні (далі - позивач) до Дочірнього підприємства «Кліринг-Агро»(далі –відповідач) про стягнення 61697 грн. заборгованості перед бюджетом.
Відповідно до ухвали від 10.07.2006 року було відкрите провадження у справі за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).
Позовні вимоги ґрунтуються на порушенні відповідачем Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”,внаслідок чого за ним утворився податковий борг перед бюджетом.
В судове засідання 01.08.2006 року представник відповідача, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи повістками, без поважних причин не з'явився, вимоги суду не виконав, відзив на позов не надав.
Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача встановлено наступне.
Відповідно до розрахунку позивача, станом на день подання позву відповідачем не сплачено 61697 грн. податкових зобов'язань перед бюджетом, що складаються з податку на доходи фізичних осіб.
Таким чином, відповідно до наданих позивачем документів в підтвердження податкової заборгованості (копії долучені до матеріалів справи) станом на день вирішення спору заборгованість відповідача складає 61697 грн., що підтверджується актами про результати проведення позапланової тематичної перевірки №229/8/170/32452874 від 30.06.2005 року та №129/8/170/32452874 від 08.06.2006 року, а також актом звірення бюджетної заборгованості від 08.06.2006 року.
Згідно п. 1.3. ст. 1 Закону України № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Як вбачається з матеріалів справи, підприємство відповідача виступає в розумінні п. 1.15 ст. 1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податковим агентом - суб'єктом підприємницької діяльності, який використовує найману працю інших фізичних осіб, щодо виплати заробітної плати (інших виплат та винагород) таким іншим фізичним особам.
Юридична особа незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати податок з виплачених нею доходів фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.
Відповідно до п. 8.1.1. ст. 8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.
Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Якщо оподатковуваний дохід виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси резидента, то податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати.
Таким чином, оскільки за даними підприємства відповідача (довідка про інвентаризацію заборгованості на основі даних бухгалтерського обліку), ним утримано, однак не перераховано до бюджету 61697 грн., така сума підлягає сплаті до бюджету.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, згідно підпункту 2.3.1. п. 2.3. ст. 2 Закону є виключно податкові органи.
Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. Коли ж податкове зобов'язання визначено контролюючим органом за підставами, зазначеними у п. п. “а”“в”п.п. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4, платник податків зобовёязаний погасити нараовану суму податкового зобов`язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.
Згідно підпункту 7.2.1. пункту 7.2. ст. 7 Закону України № 2181-ІІІ джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.
Як передбачено п. 1.7. ст. 1 Закону України № 2181-ІІІ активи платника податків - це кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 3.1. ст. 3 Закону України № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 № 509-XII, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги правомірні, позивачем обгрунтовані, відповідачем не спростовані і підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України,
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Дочірнього підприємства «Кліринг-Агро» (09013, Київська обл., Сквирський р-н, с. Кривошиїнці, вул. Сквирська, 87 а, код 32452874) в доход державного бюджету на рахунок Державної податкової інспекції у Сквирському районі (09000, Київська обл., м. Сквира, вул. Богачевського,20, код 34232950) 61697(шістдесят одна тисяча шістсот дев'яносто сім) грн. податкового боргу.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня її проголошення, якщо заява про апеляційне оскарження постанови не буде подана. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана, в двадцятиденний строк після надання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Кошик А. Ю.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 74770 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Кошик А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні