Ухвала
від 18.06.2018 по справі 554/4612/18
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 18.06.2018 Справа № 554/4612/18

Провадження №1-кс/554/5520/2018

У Х В А Л А

Іменем України

18 червня 2018 року слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_3 про призначення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018170000000271 від 26.04.2018 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.358 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду із вище зазначеним клопотанням, яке мотивує наступним.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в червні 2017 року ОСОБА_4 умисно підробив необхідні документи та подав їх до КДКА Полтавської області та ради адвокатів Полтавської області для набуття права на заняття адвокатською діяльністю.

У ході досудового розслідування надійшло письмове повідомлення від ОСОБА_5 про вчинення кримінального правопорушення генеральним директором Багатопрофільної приватної фірми «Кольчуга-КІДІС» ОСОБА_4 та порушення ним норм трудового законодавства та законодавства, що регулює ліцензування суб`єктів охоронної діяльності.

Під час досудового розслідування встановлено, що Багатопрофільна приватна фірма «Кольчуга-Кідіс», код ЄДРПОУ 32461082, зареєстрована (згідно даних з ЄДРПОУ) за адресою - АДРЕСА_1 ; засновник ОСОБА_6 , т. НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

З 26 липня 2017 року директор ОСОБА_6 був звільнений з посади директора БПФ «Кольчуга-Кідіс» та на посаду генерального директора був призначений його син ОСОБА_4 .

При цьому, ОСОБА_4 є засновником та керівником зареєстрованого 15.12.2017 р. Адвокатського об`єднання «Юридичний Альянс» (код ЄДРПОУ 41813031, 36021, Полтавська обл., м. Полтава, Шевченківський р-н,вул. Ціолковського, буд. 2, кв. 63), разом із ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . За цією ж адресою ОСОБА_4 , зареєстрував 20.12.2017 ТОВ «ПАРТНЕР 2020», код 41819651, де є єдиним засновником та керівником одночасно.

БПФ «КОЛЬЧУГА-КІДІС» під час участі в тендерних закупівлях послуг охорони подає Замовникам таких послуг Ліцензію серія АВ №592343 видану Міністерством внутрішніх справ України на надання послуг з охорони власності та громадян заступником міністра ОСОБА_9 19.10.2011 р., через що виникли підозри, що вона підроблена.

Окрім того, проаналізувавши укладені та виконувані договори на надання послуг охорони між Багатопрофільною приватною фірмою «КОЛЬЧУГА-КІДІС» та підприємства державного та банківського сектору, можна дійти висновку, що дана фірма має обов`язково перебувати у органах державної податкової служби як ВЕЛИКИЙ ПЛАТНИК ПОДАТКІВ, оскільки кількість лише основних працівників охоронників, котрі задіяні до виконання договорів (в тому числі за бюджетні кошти) перевищує 50. В той час, як БПФ «Кольчуга-Кідіс» перебуває на обліку у органах ДФС у Полтавській області як суб`єкт малого підприємництва, з кількістю осіб: 1 квартал 2017 р. 4 особи (згідно даних звітності 1ДФ)

2 квартал 2017 р. 5 осіб (згідно даних звітності 1ДФ); 3 квартал 2017 р. 9 осіб (згідно даних звітності 1ДФ)

4 квартал 2017 р. 16 осіб (згідно даних звітності 1ДФ)

Зокрема, проведений аналіз лише деяких діючих та фактично виконуваних договорів, котрі містяться в системі ПРОЗОРО (веб-портал державних закупівель), джерело інформації - my.zakupki.prom.ua, кількість основних працівників - охоронників має бути значно більшою.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за адресою: АДРЕСА_2 зареєстрована юридична особа: Багатопрофільна приватна фірма «Кольчуга-Кідіс» ( БПФ «Кольчуга-Кідіс» ) Ідентифікаційний код юридичної особи 32461082. Вид діяльності: КВЕД 80.10 діяльність приватних охоронних служб (основний); КВЕД 80.20 обслуговування систем безпеки; КВЕД 80.30 проведення розслідувань; КВЕД 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів.

Відповідно доКласифікатору видівекономічної діяльності,80.10діяльність приватнихохоронних служб включає надання однієї або більше послуг з перелічених нижче: послуги тіло охоронців та патрулювання, збирання та перевезення грошей, рахунків або інших коштовних речей за допомогою персоналу або устаткування для захисту подібного майна під час транспортування. Цей клас включає: використання броньованих автомобілів; послуги тіло охоронців; послуги детекторів брехні; послуги зі зняття відбитків пальців; послуги охоронців; знищення інформації на будь-яких носіях з метою безпеки

Цей клас не включає: діяльність з підтримки суспільного порядку та безпеки.

Відповідно до пункту 7 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (далі Ліцензійні умови), суб`єкт охоронної діяльності зобов`язаний: надавати послуги з охорони власності та громадян на підставі письмових цивільно-правових договорів охорони, які укладаються за наявності в замовників охоронних послуг документів, що підтверджують їх повноваження на володіння (користування) об`єктом охорони на законних підставах, а також правомірність перебування майна, транспортного засобу чи особи у визначеному місці охорони; вести письмовий або електронний облік договорів охорони, виконувати умови договорів з надання охоронних послуг на користь третіх осіб лише за їх письмовою згодою. Під час укладання договорів зазначаються конкретний об`єкт охорони, його місцезнаходження; зазначати в договорах охорони відповідно доЦивільного кодексу Україниумови відшкодування шкоди, завданої через неналежне виконання ним своїх зобов`язань перед замовником; розміщувати на видному місці на центральному посту стаціонарного об`єкта (за згодою замовника охоронних послуг), який охороняється персоналом охорони, інформацію про найменування ліцензіата, його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи, дату і номер рішення про видачу ліцензії; повідомляти негайно у будь-який можливий спосіб територіальному органу Національної поліції про: факти припинення правопорушень стосовно персоналу охорони, майна або фізичних осіб, які охороняються, застосування заходів фізичного впливу, спеціальних засобів, використання службових собак персоналом охорони, а в разі заподіяння тілесних ушкоджень правопорушнику - негайно викликати екстрену (швидку) медичну допомогу та надавати першу долікарську допомогу; виявлення ознак кримінального правопорушення, порушення громадського порядку; до прибуття працівників правоохоронних органів вжити всіх можливих заходів для охорони місця події та збереження слідів злочину, виявлення очевидців і фіксації їх персональних даних. Після прибуття працівників правоохоронних органів персонал охорони зобов`язаний діяти за їх вказівкою.

Відповідно до пункту 8 Ліцензійних умов суб`єкт охоронної діяльності забезпечує: наявність у персоналу охорони під час виконання функціональних обов`язків посвідчень, оформлених відповідно до вимог частини четверноїстатті 11 Закону України «Про охоронну діяльність»; виконання функції з охорони майна за обов`язкової наявності на одязі персоналу охорони ознак належності до відповідного суб`єкта охоронної діяльності згідно з його статутними документами; дотримання порядку застосування персоналом охорони заходів фізичного впливу та спеціальних засобів, зазначених у статті 16 Закону України «Про охоронну діяльність».

В тойже час,законодавець урозділі «Організаційнівимоги» в пункті 13 Ліцензійних умов чітко зазначив, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється: придбавати та використовувати майно, визначене законодавством для виключного використання військовими формуваннями та правоохоронними органами; використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони спеціального призначення, засоби радіозв`язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах, а також інші технічні засоби, що завдають шкоди життю, здоров`ю громадян, довкіллю; використовувати ознаки належності (елементи символіки, формений одяг тощо) до МВС, СБУ, Управління державної охорони, Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних, природоохоронних, контролюючих або інших органів виконавчої влади, їх спеціальних підрозділів, у тому числі в найменуванні суб`єкта охоронної діяльності, на одязі, транспорті реагування, будівлях, у документації; створювати перешкоди чи заважати діяльності представників правоохоронних та інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, а також громадянам у здійсненні ними повноважень, наданих їм законами та іншими нормативно-правовими актами; приховувати відомості про кримінальні правопорушення, що вчиняються або готуються, незалежно від інтересів замовника послуг з охорони; охороняти фізичну особу, яка вчиняє злочинні дії, адміністративне правопорушення або намагається їх учинити; вчиняти дії, що посягають на права, свободи та власність фізичних осіб, а також ставлять під загрозу їх життя та здоров`я, честь, гідність і ділову репутацію; здійснювати заходи, що належать до оперативно-розшукових відповідно доЗакону УкраїниПро оперативно-розшукову діяльність; залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам; брати участь у виконанні судових рішень під час виконавчого провадження; вчиняти дії, спрямовані на силове протистояння між персоналом охорони різних суб`єктів господарювання; використовувати спеціальні засоби, не включені до переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб`єктами охоронної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 р.№ 97(Офіційний вісник України, 2013 р., № 12, ст. 456); застосовувати заходи фізичного впливу та спеціальні засоби проти жінок з явними ознаками вагітності, осіб похилого віку або з вираженими ознаками інвалідності та малолітніх осіб, а також проти осіб, які відповідно до законодавства є носіями спеціального статусу недоторканності, крім випадків учинення ними нападу, що становить загрозу життю та здоров`ю фізичних осіб, персоналу охорони, або збройного нападу чи збройного опору; застосовувати спеціальні засоби в місцях значного скупчення людей, якщо це може призвести до заподіяння шкоди життю та здоров`ю сторонніх осіб, крім випадків самооборони (самозахисту).

У пункті 18 Ліцензійних умов зазначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановленіпунктами 15і17Ліцензійних умов.

Законом України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі Закон) визначаються підстави та випадки, коли державний нагляд (контроль) здійснюється. Так, статтею 3 Закону визначено, що до 31.12.2017 позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав (за погодженням Державної регуляторної служби України); за письмовою заявою суб`єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; за рішенням суду; у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015року № 609 «Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» Міністерство внутрішніх справ є органом ліцензування охоронної діяльності.

Таким чином, беручи до уваги викладене, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки з питань дотримання посадовими особами Багатопрофільної приватної фірми «Кольчуга-Кідіс» вимог законодавства у сфері провадження охоронної діяльності за 2017-2018 роки. У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у клопотанні, просив його задовольнити з метою встановлення законної діяльності осіб, які були причетні до масових заворушень, в результаті яких були спричинені тілесні ушкодження працівнику поліції.

Слідчий суддя ознайомившись із поданим клопотанням, встановив наступне.

Пунктом 18 частини 1 статті 3КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Як зазначено ст. 4 КПК України, кримінальне провадження на території України здійснюється з підстав та в порядку, передбаченому цим кодексом, незалежно від місця вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватись вимог Конституції України, цього кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства. Закони та інші нормативно-правові акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати цьому Кодексу. При здійсненні кримінального провадження не може застосовуватись закон, який суперечить цьому кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст.22КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

Відповідно до положень ч.3 ст.26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст.93КПК сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

За правилами чинного КПК України, слідчим суддею в межах його компетенції, на етапі досудового розслідування розглядаються, клопотання слідчого (прокурора) по застосуванню заходів забезпечення кримінального провадження, повний перелік видів яких визначений ст.131 КПК України, та клопотання про проведення слідчих дій, визначених у главі 20 КПК України.

Разом з цим, вирішення питань щодо надання слідчим суддею дозволу відповідним органам на проведення позапланових перевірок, не передбачене Кримінальним процесуальним кодексом України, тобто не відноситься до компетенції слідчого судді.

Верховний Суд у постанові від 06 березня 2018 року по справі № 243/6674/17-к провадження № 51-499км17 дійшов до висновку про те, що положення процесуального закону також не дають повноважень слідчому судді надавати дозвіл на призначення перевірки. Використання виразу «витребування та отримання» передбачає повноваження використовувати у якості доказів висновки ревізій і актів перевірок (як і будь-які інші документи), що існують незалежно від кримінального розслідування. Процесуальний закон чітко відрізняє документи, створені в межах кримінального провадження, від документів, походження яких не залежить від кримінального провадження, і підпорядковує ці два типи документів різному правовому режиму. Тому помилково виводити з повноваження «витребувати» повноваження «призначити» перевірку. Крім того, звернення слідчого чи прокурора під час досудового розслідування з такими клопотаннями до слідчого судді, також Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено, оскільки зазначені у клопотанні заходи не відносяться ані до заходів забезпечення кримінального провадження, ані до слідчих дій, ані до негласних слідчих дій, а також не встановлено порядку розгляду такого клопотання.

Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, та те, що питання про надання дозволу на проведення позапланової перевірки не ґрунтується на вимогах процесуального закону, слідчий суддя вважає за необхідне у задоволенні клопотання відмовити.

Керуючись ст.ст. 2, 91-93, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_3 про призначення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018170000000271 від 26.04.2018 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.358 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу74771773
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —554/4612/18

Ухвала від 18.06.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні