Ухвала
від 20.06.2018 по справі 927/436/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі про банкрутство

20 червня 2018 року м. Чернігівсправа № 927/436/18

Господарський суд Чернігівської області у складі судді Белова С.В., розглянувши матеріали заяви № 12/06-18-01 від 12.06.2018 року з доданими документами:

за заявою голови ліквідаційної комісії боржника :

Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОРАН»

14029, м. Чернігів, вул. Авіаторів, 19, код ЄДРПОУ 40850947

предмет спору: про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником

За участю: голови ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_1

Головою ліквідаційної комісії боржника подана заява про порушення справи про банкрутство відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 13 червня 2018 року зазначена вище заява прийнята до розгляду з призначенням підготовчого судового засідання на 20 червня 2018 року.

Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого ОСОБА_2.

Дослідивши в підготовчому судовому засіданні матеріали справи, господарський суд встановив:

Згідно ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону. Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 110 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Частиною 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

ОСОБА_1 заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Призначається та розпочинається перевірка, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, не пізніше десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Згідно ч. 7 ст. 111 Цивільного Кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Державна реєстрація боржника здійснена 26 вересня 2016 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис за №10000000727974.

26 вересня 2016 року його взято на облік, як платника податків та як платника єдиного внеску у Державній податковій інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

15 березня 2018 року загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Корморан" прийнято рішення про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, створено комісію з припинення, головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_3 та встановлено строк для пред'явлення претензій кредиторів протягом двох місяців з дати державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи до 05 червня 2018 року (копія протоколу від 15 березня 2018року).

04 квітня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Корморан" щодо припинення діяльності останнього шляхом ліквідації та визначено строк для заявлення вимог кредиторів до 05 червня 2018 року.

06 червня 2018 року загальними зборами учасників ТОВ "Корморан" було прийняте рішення про звільнення від обов'язків голови ліквідаційної комісії товариства ОСОБА_3 з покладенням відповідних функцій на ОСОБА_1, починаючи з 07 червня 2018 року (протокол від 06 червня 2018 року).

У встановлений строк було виявлено вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (14030, м. Чернігів, вул. Всіхсвятська, б. 6, кв.65, ІПН НОМЕР_1) у розмірі 120 000,00 грн. Зазначені вимоги визнано головою ліквідаційної комісії та включено до реєстру вимог кредиторів.

Під час ліквідації ліквідатором (головою комісії з припинення) проводилась інвентаризація майна боржника (наказ № 1 про проведення інвентаризації від 19 березня 2018 року), в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (протокол інвентаризаційної комісії від 20 березня 2018 року).

Головою ліквідаційної комісії складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 11 червня 2018 року, до якого включено визнані вимоги та зазначено про відсутність активів, достатніх для їх задоволення. Проміжний ліквідаційний баланс затверджено рішенням загальних зборів учасників ТОВ "Корморан" від 11 червня 2018 року.

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

У відповідності до інформаційної довідки управління надання адміністративних послуг Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті від 30 квітня 2018 року № 1081-05/1/3-18; довідки департаменту льотної придатності Державної авіаційної служби України (Державіаслужба) від 19 квітня 2018 року № 24.2.19-12498; інформаційної довідки Головного сервісного центру МВС України № 31/8268 від 20 квітня 2018 року; довідки Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 18 квітня 2018 року № 11.0/5864; довідки Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 23 квітня 2018 року № 01-13-29/2741; довідки територіального сервісного центру № 7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 18 квітня 2018 року № 31/25/13-1168; довідки управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 13 квітня 2018 року № 01-08/830 земельні ділянки, транспортні засоби, техніка, судна за ТОВ "Корморан" не значаться.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта № 61808904 від 26 березня 2018 року, відомості стосовно права власності, інших речових прав, іпотеки, обтяження за Товариства з обмеженою відповідальністю "Корморан" відсутні.

Відсутність у боржника заборгованості зі сплати податків, зборів та обов'язкових платежів по м. Києву станом на 25 квітня 2018 року та відкритих розрахункових рахунків підтверджується довідкою Головного управління ДФС у м. Києві від 26 квітня 2018 року №18194/10/26-15-17-05-19, а також довідкою Головного управління ДФС у Чернігівській області від 01 червня 2018 року № 6177/10/25-01-17-22.

До моменту затвердження проміжного ліквідаційного балансу головою ліквідаційної комісії боржника до ДПІ Печерського району Головного управління ДФС у м. Києві було подано податкову звітність за І квартал 2018 року та проміжний ліквідаційний баланс станом на 01 червня 2018 року, про що свідчить копія квитанції про відправлення та копія опису вкладення до цінного листа.

На момент звернення до суду наказів про проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України не надходило.

Відповідно до інформаційної довідки Чернігівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області № 02-09/1256 від 18 квітня 2018року ТОВ "Корморан" заборгованості із сплати страхових внесків перед відділенням немає.

Зважаючи на неможливість через відсутність активів задовольнити кредиторські вимоги у повному обсязі, загальними зборами учасників ТОВ "Корморан" від 11 червня 2018 року прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Корморан".

Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за наслідками розгляду заяви про відкриття справи про банкрутство, господарський суд виносить ухвалу про відкриття провадження у справі про банкрутство або відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.

Правовий аналіз приписів статей 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", дає підстави вести мову про те, що провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, не передбачає стадії розпорядження майном боржника. Як визначено ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше 14 днів після відкриття провадження у справі у загальному порядку, визначеному цим Законом.

Зважаючи на викладене, за наслідками розгляду у підготовчому засіданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Корморан", суд вважає за доцільне її задовольнити, з урахуванням особливостей банкрутства боржника, що ліквідується власником, встановлених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відкрити провадження у даній справі, ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, призначити судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника.

Керуючись ст. 10, 11, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОРАН» (14029, м. Чернігів, вул. Авіаторів, 19, код ЄДРПОУ 40850947).

2.Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3.Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 02 липня 2018 року на 11:00 год. у приміщенні господарського суду, зал засідань № 301 .

4. Копію даної ухвали направити боржнику, голові ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_1 (пров. Нахімова, буд. 50, м. Чернігів, 14000), арбітражному керуючому, визначеному автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України - ОСОБА_2 (вул. Слави, 4, м. Черкаси, 18001), ФОП ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, 14030), Центральному відділу державної виконавчої служби Чернігівського міського управління юстиції (вул. Шевченка, 118, м. Чернігів, 14030), відділу державної реєстрації юридичних і фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (проспект Миру, 49 - а, к.703, м. Чернігів, 14005).

Ухвала складена та підписана 20 червня 2018 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя С.В. Белов

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення20.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74780702
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/436/18

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 07.08.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Постанова від 02.07.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 20.06.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 13.06.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні