Рішення
від 14.06.2018 по справі 812/1354/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

14 червня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1354/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Чиркіна С.М.,

за участю

секретаря судового засідання: Якимчук В.В.,

позивача: не прибув,

відповідача: не прибув

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до приватного акціонерного товариства Рідкісні гази про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

17 травня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до приватного акціонерного товариства Рідкісні гази (далі-відповідач, ПрАТ Рідкісні гази ) про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача у сумі заборгованості 398088,04 грн.

В обґрунтуванням позовних вимог Позивач зазначає, що ПрАТ Рідкісні гази є суб'єктом підприємницької діяльності, зареєстрований як СПД Лисичанським міським управлінням юстиції і внесене в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області.

Станом на 01.04.2018 у Відповідача утворилась податкова заборгованість у загальній сумі 398088,04 грн з податку на прибуток приватних підприємств.

Відповідачем до контролюючого органу було подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств від 27.02.2018 № НОМЕР_1 на суму 398009,00 грн (залишок не сплаченого боргу складає 398088,04 грн).

Оскільки відповідач у встановлені законом строки суму узгодженого грошового зобов'язання не сплатив, контролюючий орган надіслав йому податкову вимогу форми Ю від 15.01.2018 № 479-17, яка 30.01.2018 вручена законному представникові відповідача.

З посиланням на дотримання вимог підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пунктів 95.1, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача в сумі заборгованості 398088,04 грн.

З вищевикладених підстав, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість з податку на прибуток підприємств у загальній сумі 398088,04 грн.

Ухвалою суду від 21.05.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін (а.с. 1-2).

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с. 26, 39).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, право подати відзив на позовну заяву не скористався (а.с. 25).

Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

З огляду на положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Приватне акціонерне товариство Рідкісні гази зареєстровано як юридичну особу, ідентифікаційний код 00153301, яка перебуває на обліку в ДПІ у м. Лисичанську ГУДФС у Луганській області (а.с. 41-43).

27 лютого 2018 року № НОМЕР_1 Приватне акціонерне товариство Рідкісні гази подало до ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області податкову накладну з податку на прибуток за 2017 рік, якою визначено до сплати податку на прибуток підприємства 398093,00 грн (а.с. 12-14), з урахуванням часткової переплати несплачений залишок за даною податковою декларацією становить 398088,04 грн (а.с. 19).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 ПК України, - платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 ПК України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з вимогами пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пунктами 137.1, 137.3 та 137.4 статті 137 ПК України, податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.1-1 статті 57 та 141.4 статті 141 цього Кодексу, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати.

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім: виробників сільськогосподарської продукції, визначеної статтею 209 цього Кодексу, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.

Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50 відсотків загальної суми доходу; у разі якщо особа ставиться на облік контролюючим органом як платник податку протягом податкового (звітного) періоду, перший податковий (звітний) період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем такого податкового (звітного) періоду; якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації.

В порушення вимог пунктів 57.1, 57.3, статті 57, пункту 137.1, 137.3 та 137.4 статті 137 ПК України ПрАТ Рідкісні гази не сплатило встановлені строки самостійно визначене податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 398088,04 грн.

Наявність у Відповідача податкового боргу з податку на прибуток підприємства на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена розрахунком податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств(а.с. 15) та інтегрованою карткою платника податків на прибуток підприємства (а.с. 19).

Наявність у Відповідача податкового боргу з податку на прибуток станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджується розрахунком податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств(а.с. 15) та інтегрованою карткою платника податків на прибуток підприємства (а.с. 19).

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

ГУ ДФС у Луганської області на адресу ПрАТ Рідкісні гази надіслано податкову вимогу форми Ю від 15 січня 2018 року № 479-23, яка отримана представником відповідача за довіреністю, що підтверджено рекомендованим повідомленням про вручення (а.с. 18).

Відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платників рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Оскільки податкова вимога від 15 січня 2018 року № 479-23 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 ПК України.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючи органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

З вищевикладеного слідує, що контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення, є органи ДФС України обласного рівня, зокрема, Головне управління ДФС у Луганській області.

Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с. 44-45).

Згідно з Положенням про Головне управління ДФС у Луганській області, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 27 березня 2017 року № 202, Головне управління ДФС у Луганській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується Державній фіскальній службі України. Головне управління ДФС у Луганській області є органом доходів і зборів. Основними завданнями Головного управління ДФС у Луганській області є забезпечення реалізації державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного (при виконанні повноважень з контрольно-перевірочної, оперативно-розшукової роботи, досудового розслідування, перевірок фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом) законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів. Відповідно до підпунктів 9, 19 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДФС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законодавством (а.с.31-37).

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної адміністративної справи податковий борг з податку на прибуток підприємства в сумі 398088,04 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

За приписами статті 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 142, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 39591445) до Приватного акціонерного товариства Рідкісні гази (місцезнаходження: 93100, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Карла Маркса, будинок 149, код за ЄДРПОУ 00153301) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти Приватного акціонерного товариства Рідкісні гази з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне акціонерне товариство Рідкісні гази в дохід Державного бюджету України за податковим боргом з податку на прибуток підприємств за період з 11.03.2018 по 01.04.2018 у загальному розмірі 398088 (триста дев'яносто вісім тисяч вісімдесят вісім) гривень 04 копійки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено 19 червня 2018 року.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74782208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1354/18

Рішення від 14.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні