8.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
19 червня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/920/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря судового засідання - Моспанюк Є.С.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до публічного акціонерного товариства Фірма Текстильеластотехніка про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
03.03.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов вищевказаний позов, в обґрунтування якого позивач послався на таке. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20.07.2015 позовні вимоги ДПІ у м. Лисичанську до ПАТ Фірма Текстильеластотехніка про стягнення заборгованості в розмірі 13971,20 грн задоволено в повному обсязі. Позивачем надіслано до банківської установи інкасові доручення, однак у зв'язку з відсутністю достатнього обсягу обігових коштів на рахунках відповідача погашення боргу по вказаним інкасовим дорученням не відбулося. 24.11.2014 прийнято рішення про опис майна у податкову заставу та актом опису майна від 24.11.2014 описано майно відповідача на загальну суму 7513,00 грн. На підставі викладеного позивач просив надати дозвіл на погашення податкового боргу відповідача за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 24.11.2014.
Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається повідомленим належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, про причини неприбуття не повідомив, заперечень проти позову не надав.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 95.4 та 95.5 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Підпунктами 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов'язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов'язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов'язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.
Сплату грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також:
а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника);
б) за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів з урахуванням особливостей, визначених у пункті 43.4-1 статті 43 цього Кодексу;
в) за рахунок суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (підпункт 87.2 статті 87 Податкового кодексу України).
Із зазначених норм випливає, що контролюючий орган насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Судом установлено, що відповідач - публічне акціонерне товариство Фірма Текстильеластотехніка (далі - відповідач, ПАТ Фірма Текстильеластотехніка ), зареєстроване як юридична особа 21.09.1993, 11.02.2005 за № 1 381 120 0000 000358 та перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області (арк. спр. 75-78).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20.07.2015 в справі № 812/621/15 адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до публічного акціонерного товариства Фірма Текстильеластотехніка про стягнення коштів за податковим боргом у загальному розмірі 13971,20 грн задоволено, стягнуто з публічного акціонерного товариства Фірма Текстильеластотехніка (ідентифікаційний код 00306800) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих боржника у рахунок погашення податкового боргу у загальному розмірі 13971,20 грн, у тому числі: з орендної плати з юридичних осіб - 12886,37 грн, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 1084,83 грн (арк. спр. 17-19).
Відповідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання статті 59 Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області виставлено відповідачу податкову вимогу від 11.04.2014 № 366-25, яку отримано уповноваженим представником ПАТ Фірма Текстильеластотехніка 11.04.2014 (арк. спр. 74).
Поняття податкової застави та порядок її реєстрації в державному реєстрі обтяжень рухомого майна регулюється статтею 89 Податкового кодексу України.
Пунктом 89.3 ст. 89 Податкового кодексу визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Відповідно до п.п. 89.1.1, 89.1.2 п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає, зокрема: у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до п. 89.8 ст. 89 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
24.11.2014 позивачем було прийнято рішення № 48/25 про опис майна у податкову заставу та складено акт опису майна від 24.11.2014 (арк. спр. 14-15).
Згідно з актом опису від 24.11.2014 ДПІ у м. Лисичанську проведено опис активів ПАТ Фірма Текстильеластотехніка , а саме: електротягач АТ-60, вартістю 493,00 грн, станок СТБ - Т 1 - 220, вартістю 3510,00 грн, станок СТБ - Т 1 - 220, вартістю 3510,00 грн, на загальну суму 7513,00 грн.
Згідно з Витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 24.05.2016 № 49629470 на підставі акта опису від 24.11.2014 ДПІ у м. Лисичанську накладено публічне обтяження на активи платника податків згідно з актом опису майна від 24.11.2014, обтяжувач - ДПІ у м. Лисичанську, боржник - ПАТ Фірма Текстильеластотехніка (арк. спр. 16).
Позивачем до банку платника були направлені інкасові доручення (розпорядження) від 18.01.2018 № 80, від 18.01.2018 № 81, від 18.01.2018 № 82, від 18.01.2018 № 83, які повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю на рахунках платника - ПАТ Фірма Текстильеластотехніка грошових коштів (арк. спр. 20-23).
Таким чином, за наданих документів судом установлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків не можливе. На час розгляду справи судом сума податкового боргу відповідачем не сплачена (арк. спр. 24-25).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем належним чином здійснені всі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Оскільки матеріалами справи підтверджено наявність податкового боргу, контролюючим органом було дотримано вимоги про винесення податкової вимоги та її надіслання на адресу боржника, відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржено податкову вимогу, на день звернення до суду відповідач не сплатив податковий борг, у відповідача відсутні кошти на рахунку банку, який обслуговує платника, суд дійшов висновку, що є усі законні підстави для надання контролюючому органу права на погашення суми податкового боргу ПАТ Фірма Текстильеластотехніка за рахунок майна боржника, що перебуває у податковій заставі згідно акта опису майна від 24.11.2014.
З огляду на вищенаведене суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, які слід задовольнити повністю.
Питання про розподіл судового збору не вирішується, оскільки відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Вказаних витрат позивачем не понесено.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області до публічного акціонерного товариства Фірма Текстильеластотехніка про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі задовольнити повністю.
Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72, код ЄДРПОУ 39591445) на погашення усієї суми податкового боргу у загальному розмірі 7513,00 грн (сім тисяч тринадцять грн 00 коп.) за рахунок майна платника податків публічного акціонерного товариства Фірма Текстильеластотехніка (93107, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Текстильна, 1, код ЄДРПОУ 00306800), що перебуває у податковій заставі згідно акта опису майна від 24.11.2014.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 20 червня 2018 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2018 |
Оприлюднено | 20.06.2018 |
Номер документу | 74782241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні