Рішення
від 11.06.2018 по справі 813/1301/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/1301/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 червня 2018 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 813/1301/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРАНІТ СЕРВІС до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРАНІТ СЕРВІС звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення №0061121221 від 06.03.2018 року про нарахування штрафу в розмірі 202 676,65 гривень.

Позовні вимоги позивач обґрунтовані тим, що позивач не згідний із висновками акта перевірки, на підставі яких прийнято спірне податкове повідомлення-рішення. При винесенні спірного рішення відповідачем не було в повній мірі досліджено всіх обставин справи. На виконання вимог Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, позивач склав податкові накладні в електронній формі та відправив їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений п.201.10 ст.201 Податковим кодексом України термін.

На підтвердження факту направлення на реєстрацію вищевказаних податкових накладних, в автоматизованому режимі були сформовані відповідні квитанції про направлення до Державної фіскальної служби України зазначених податкових накладних.

Проте, в порушення вимог пункту 11 Порядку обміну електронними документами, перші квитанції були направлені позивачу по спливу трьох годин з моменту отримання Державною фіскальною службою України вищевказаних податкових накладних, а саме: 15.11.2017 року о 23 годині 15 хвилин. У вказаних квитанціях зазначалося про те, що податкові накладні не було прийнято у зв'язку з тим, що позивач нібито порушив пункт 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних та направив податкові накладні після закінчення операційного дня. Однак, дана інформація у перших квитанціях не відповідає дійсності.

27-29 листопада 2017 року позивач відправив повторно вищевказані податкові накладні на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних та в цей же день отримав квитанції №1 Державної фіскальної служби України про прийняття податкових накладних.

Позивач вважає що направив своєчасно на реєстрацію податкові накладні, які в порушення вимог п.12 Порядку ведення реєстру податкових накладних, були не прийняті Державною фіскальною службою України.

Відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечив з підстав, що у перших квитанціях чітко зазначено порушення п.3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, а саме реєстрація податкової накладної після 23-00.

Твердження позивача про те, що накладні направлялися в діапазоні від 19-59 до 21-36 15.11. 2017 не відповідають дійсності та наявним в матеріалах справи документам, оскільки документи де вказаний діапазон з 19-59 до 21-36 15.11. 2017 не можливо ідентифікувати та неможливо визначити чи справді вони були відправлені у вказані години.

Позивачем подано відповідь на відзив відповідача, в якому позивач зазначає що податкові накладні були направлені на адресу відповідача з дотриманням загальних вимог щодо електронного документообігу, а саме п. 3, п. 4, п. 5 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, а також п. 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних .

Позивачем було надано копії квитанцій, складених в електронній формі за допомогою програми М.Е.DOC, з врахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, про шифрування кожної податкової накладної та їх надсилання відповідачу.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою від 10 квітня 2018 року відкрито спрощене провадження у справі.

Судом встановлені наступні обставини:

19.01.2018 Головним управлінням ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями) ТОВ ЗАХІД ГРАНІТ СЕРВІС за період з 01.05.2017 року по 31.12.2017 року. За результатами перевірки складено акт № 1558/13-01-12-21/40892196.

06.03.2018 року Головним управлінням ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким на підставі акта перевірки № 1558/13-01-12-21/40892196 від 19.01.2018 року встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно статтею 120 Податкового кодексу України, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 202676,65 грн.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає, що спірне рішення відповідача, яким до позивача застосовано штрафні санкції є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки вищевказані позивачем обставини підтверджені наявними у справі доказами.

Пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Згідно з п.7 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС (п. 8 Порядку №1246).

Пунктом 10 Порядку №1246 визначено, що датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Відповідно до п.11 Порядку №1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

При цьому, пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи письмових доказів, 15 листопада 2017 року позивачем направлено до контролюючого органу на реєстрацію податкові накладні № 154 від 20.10.2017 року о 20:01 год.; № 155 від 21.10.2017 року о 19:59 год.; № 201 від 24.10.2017 року о 20:28 год.; № 208 від 24.10.2017 року о 20:29 год.; № 209 від 24.10.2017 року о 20:29 год.; № 210 від 24.10.2017 року о 20:31 год.; № 211 від 24.10.2017 року о 20:31 год.; № 212 від 24.10.2017 року о 20:32 год.; № 213 від 24.10.2017 року о 20:32 год.; № 214 від 24.10.2017 року о 20:58 год.; № 218 від 25.10.2017 року о 20:55 год.; № 225 від 25.10.2017 року о 20:40 год. № 226 від 25.10.2017 року о 20:40 год.; № 227 від25.10.2017 року о 20:40 год.; № 228 від 25.10.2017 року о 20:40 год.; № 229 від 25.10.2017 року о 20:40 год.; № 230 від 25.10.2017 року о 20:40 год.; № 238 від 26.10.2017 року о 20:42 год.; № 239 від 15.11.2017 року о 20:39 год.; № 248 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 249 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 250 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 251 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 252 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 253 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 254 від 26.10.2017 року о 20:54 год.; № 255 від 26.10.2017 року о 20:36 год.; № 256 від 27.10.2017 о 20.51 год.; № 259 від 27.10.2017 року о 20:52 год.; № 272 від 31.10.2017 року о 20:55 год.; № 273 від 31.10.2017 року о 20:06 год., які були доставлені до центрального рівня Державної фіскальної служби.

Однак, позивач отримав 15.11.2017 року після 23:00 від Державної фіскальної служби України квитанції № 1 в електронній формі, згідно яких вищезазначені податкові накладні не прийнято відповідно до пункт 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246.

Позивач в період 27-29 листопада 2017 року відправив вищевказані податкові накладні на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних та в цей же день отримав квитанції №1 Державної фіскальної служби України про прийняття податкових накладних.

Судом враховуються аргументи позивача зазначені в позовній заяві, оскільки фактично податкові накладні № 154, № 155, № 201, № 208, № 209, № 210, № 211, № 212, № 213, № 214, № 218, № 225, № 226, № 227, № 228, № 229, № 230, № 238, № 239, № 250, № 251, № 252, № 253, № 254, № 255, № 256, № 259, № 272, № 273 було надіслано до 23:00 год. 15 листопада 2017 року, про що свідчать відповідні повідомлення про отримання звітності ДФС.

Отже, з наведеного слідує, що позивачем було виконано вимоги Податкового кодексу України та Порядку №1246 у частині надіслання контролюючому органу у межах 15 календарних днів, податкових накладних до ЄРПН, тобто у визначений законодавством строк

З цих же підстав судом не враховуються заперечення відповідача, зазначені у відзиві, оскільки відповідач отримав вказані податкові накладні в межах операційного дня 15.11.2017 року.

Таким чином підстави для застосування до позивача штрафу відповідно до п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України відсутні, відтак податкове повідомлення-рішення №

Норми права, які застосував суд, наступні:

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246

Пункт.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України, встановлено, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Тому на користь позивача слід стягнути сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРАНІТ СЕРВІС (81100, Львівська область, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 66) до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) про визнання протиправними і скасування податкового повідомлення-рішення №0061121221 від 06.03.2018 року - задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області №0061121221 від 06.03.2018 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРАНІТ СЕРВІС (ЄДРПОУ 40892196, Львівська область, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 66) 3040,16 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. 295 -297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 18.06.2018 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74782297
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1301/18

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 08.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 11.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні