Ухвала
від 13.06.2018 по справі 760/14751/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 1-кс/760/7862/18

Справа№760/14751/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМУКРАЇНИ

13 червня 2018 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №32018100090000024 від 21.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 звернувся з клопотаннямпротимчасовий доступ до копій документів, що перебувають у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 та які стосуються відкриття й обслуговування рахунків: українська гривня - № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , євро - № НОМЕР_5 , долар США - № НОМЕР_6 , росiйський рубль -№ НОМЕР_7 , відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ) в період з 01.01.2016 року по теперішній час, з можливістю їх вилучення на електронних і паперових носіях, для забезпечення проведення слідчих дій, а саме: роздруківок руху коштів на рахунках з зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу; платіжних доручень, чеків, з можливістю їх вилучення.

Клопотання обґрунтовує тим, що в проваджені СУ ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві знаходиться кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32018100090000024 від 21.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Згідно матеріалів ІНФОРМАЦІЯ_3 та висновку експертного дослідження №1-13/03/2018-до від 13.03.2018 встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ) в результаті здійснення фінансово-господарської діяльності з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_11 ), в порушення п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) занизили податкові зобов`язання з податку на додану вартість за червень 2016 січень 2017, чим ухилилися від сплати ПДВ на суму 9 929 338 грн.

В ході проведення заходів, проаналізовані відомості, які містяться у БД ДФС України та у відкритих джерелах інформації, внаслідок чого встановлено, що громадяни ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , та інші організували роботу по «втягуванню» ТМЦ (побутової хімії, косметичних засобів тощо) за значно заниженими цінами, відкрили та контролювали діяльність СГД - імпортерів, організували роботу незаконної схеми мінімізації митних платежів. До даної групи підприємств відносяться: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_25 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_31 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_33 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_35 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_36 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_37 ), ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_38 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_39 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_40 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_39 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_41 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_42 ) та інші.

Так, в період з 2015 року по теперішній час вказані підприємства здійснюють ввезення товару на митну територію України в режимі «імпорт 40» товари широкого асортименту, а саме: побутову хімію (пральні порошки, паперові рушники, зубні щітки тощо), косметичні засоби та ін. товари. Митне оформлення товарів з початку 2015 року по теперішній час проводиться через - м/п « ІНФОРМАЦІЯ_39 » та Київська регіональна митниця.

Службові особи вказаних раніше підприємств документально оформлюють операції із заниженням митної вартості, переміщених через митний кордон України товарів з приховуванням їх від митного контролю, шляхом подання до органів митної служби документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів, ваги, ціноутворення, тощо.

Проведеним аналізом встановлено, що службові особи вказаних раніше суб`єктів підприємницької діяльності документально оформлюють безтоварні псевдогосподарські операції щодо реалізації, товарів за ціною собівартості, в адресу «фіктивних» суб`єктів підприємницької діяльності, які потребують незаконного переведення безготівкових коштів в готівку, минаючи при цьому систему оподаткування та органи фінансового контролю України, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_11 ) та ін.

Прикривши вказані псевдогосподарські фінансові операції документальним оформленням службові особи вказаних раніше суб`єктів підприємницької діяльності отримують від вищевказаних підприємств безготівкові кошти в рахунок сплати за «нібито» реалізовані товари, за ціною нижче ринкової.

В подальшому, безготівкові кошти, отримані від «фіктивних» підприємств: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », перераховуються вказаними раніше СПД в адресу підприємств постачальників товарно-матеріальних цінностей, а не оприбутковані по бухгалтерському обліку готівкові кошти, отримані від реалізації товарів оптовим та роздрібним покупцям, передаються організаторам ТКГ за виключенням 2-3 відсотків від суми отриманих коштів в безготівковій формі.

Таким чином, в дійсності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_34 », ПП « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » при здійсненні фінансовогосподарської діяльності необґрунтовано зменшують податкові зобов`язання з податку на додану вартість, шляхом не декларування доходів отриманих від реалізації товарів за готівкові кошти, тобто без документального оформлення господарських операцій та не оприбутковування їх в документах податкової звітності, в подальшому з метою легалізації отриманих коштів, службові особи оформлюють реалізацію товарів в адресу підприємств -»вигодонабувачів» по собівартості, а отримані від підприємств -»вигодонабувачів» безготівкові кошти, за рахунок яких здійснюються розрахунки з підприємствамипостачальниками, фактично повертаються підприємствам»вигодонабувачам» готівкою за виключенням декількох відсотків.

Вищезазначена злочинна схема забезпечує незаконне виведення безготівкових коштів підприємств реального сектору економіки у тіньовий неконтрольований державою обіг, минаючи при цьому систему оподаткування, що призводить до ненадходження податків до бюджету держави та легалізації коштів отриманих злочинним шляхом.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що підприємства-імпортери: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_40 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_41 ), відображають продаж товарів в адресу «неплатників» по значно заниженим цінам, а в подальшому реалізація здійснюється від імені підконтрольних фізичних осіб платників податків за готівкові кошти суб`єктам господарської діяльності-замовникам та/або через Інтернет-магазини ( ІНФОРМАЦІЯ_41 та ІНФОРМАЦІЯ_42 ) по реальній ринковій ціні, але обсяги таких реалізацій не відображаються в податкових деклараціях платників.

Встановлено, що безготівкові кошти за товари, придбання яких здійснюється через вказані Інтернет-магазини, перераховуються на особисті банківські рахунки осіб, які мають безпосереднє відношення до підприємств, які входять до складу групи « ІНФОРМАЦІЯ_23 ».

За даними суб`єкту первинного фінансового моніторингу для реалізації схеми руху безготівкових коштів у банківській установі АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ) відкриті рахунки: українська гривня - № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , євро - № НОМЕР_5 , долар США - № НОМЕР_6 , росiйський рубль -№ НОМЕР_7 , які використовує ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ).

Слідчий вважає, що з метою встановлення реального руху грошових коштів, виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до документів, що містять інформацію по рахункам: українська гривня - № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , євро - № НОМЕР_5 , долар США - № НОМЕР_6 , росiйський рубль -№ НОМЕР_7 , а саме: роздруківки руху коштів по рахунку із зазначенням усіх наявних в банківської установи реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу за період з 01.01.2016 по теперішній час; картки із зразками підписів осіб, які є власниками рахунку; заяви на відкриття (закриття) рахунку та інші документи, що подавалися для відкриття (закриття) даного рахунку; договір на здійснення розрахунково-касового обслуговування за рахунком; договір про надання банківською установою інформаційно-розрахункових послуг та послуг електронної пошти в системі «Клієнт-Банк»; платіжні доручення, меморіальні ордери, чеки, інші розрахункові документи, використані для здійснення розрахунково-касових операцій за рахунком; заявки на видачу готівкових коштів; документи, які були підставою для ідентифікації особи (осіб), уповноважених діяти від імені власника рахунку при відкритті (закритті) рахунку і здійсненні розрахункових касових операцій, які мають значення речових доказів по кримінальному провадженні, з можливістю їх вилучення для забезпечення проведення слідчих дій, які відкриті ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ) в установі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_43 » (МФО НОМЕР_1 ).

Слідчий подав до суду заяву в якій просив проводити розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримав з наведених у ньому підстав.

Згідно з нормою ч. 1ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

Відповідно до ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5, 6 частини 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.

Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

За змістом пункту 5 частини 1статті 162 КПК Українивказана інформація є відомостями, які можуть становити банківську таємницю і є охоронюваною законом таємницею.

Відповідно дост.60Закону України«Про банкита банківськудіяльність»,інформація щододіяльності тафінансового стануклієнта,яка сталавідомою банкуу процесіобслуговування клієнтата взаємовідносинз нимчи третімиособами принаданні послугбанку,є банківськоютаємницею.Банківською таємницею,зокрема,є:1)відомості пробанківські рахункиклієнтів,у томучислі кореспондентськірахунки банківу Національномубанку України; 2) операції, які були проведені на користь чи за дорученням клієнта, здійснені ним угоди; 3) фінансово-економічний стан клієнтів .

Згідно зі ст. 62 Закону України «Про банки та банківську діяльність» інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками з письмового дозволу власника такої інформації або за рішенням суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 2 ст. 160 КПК України передбачено вичерпний перелік відомостей, які повинно містити клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів.

Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, приходить до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню, оскільки прокурором була доведена мета тимчасового доступу до копій документів, що перебувають у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 та які стосуються відкриття й обслуговування рахунків: українська гривня - № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , євро - № НОМЕР_5 , долар США - № НОМЕР_6 , росiйський рубль -№ НОМЕР_7 , відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ) в період з 01.01.2016 року по теперішній час, з можливістю їх вилучення на електронних і паперових носіях, для забезпечення проведення слідчих дій, а саме: роздруківок руху коштів на рахунках з зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу; платіжних доручень, чеків, з можливістю вилучення вказаних документів.

На підставі викладеного і керуючись ст. 107, ст.ст.160, 162, 163, 164, 166, ст. 309 КПК слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурору Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , прокурору Київської місцевої прокуратури № 9 ОСОБА_7 та/або за дорученням (у відповідності до ст.ст. 36, 110, ч. 6 ст. 218 КПК України) слідчим СУФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві - ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ОСОБА_15 , або за їх дорученням співробітникам ОУ ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_16 ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , дозвіл на проведення тимчасового доступу до копій документів, що перебувають у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 та які стосуються відкриття й обслуговування рахунків: українська гривня - № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , євро - № НОМЕР_5 , долар США - № НОМЕР_6 , росiйський рубль -№ НОМЕР_7 , відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 (код НОМЕР_8 ) в період з 01.01.2016 року по теперішній час, з можливістю їх вилучення на електронних і паперових носіях, для забезпечення проведення слідчих дій, а саме: роздруківок руху коштів на рахунках з зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу; платіжних доручень, чеків.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі відмови виконувати ухвалу слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.06.2018
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу74809009
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №32018100090000024 від 21.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України

Судовий реєстр по справі —760/14751/18

Ухвала від 13.06.2018

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Антипова І. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні