Рішення
від 11.06.2018 по справі 802/863/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

11 червня 2018 р. Справа № 802/863/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., без участі сторін, розглянувши письмово за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом: Державної служби геології та надр України (вул. Ежена Потьє, 16 м. Київ, 03057) до: товариства з обмеженою відповідальністю "Рубін - К" (Вінницька область, Тростянецький район, вул. Вишнева, буд. 45, корпус А, с. Савинці) про: анулювання спеціального дозволу на користування надрами

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна служба геології та надр України з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Рубін - К" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що ТОВ "Рубін - К" надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4549 від 17.12.2007 з метою видобування суглинки в якості сировини для виробництва цегли керамічної рядової з трьома пустотами марок "75" - "100" Савинецького родовища, розташованого у Тростянецькому районі Вінницької області, терміном дії до 17.12.2027 року.

Центральним міжрегіональним територіальним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України 21.05.2014 року проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ТОВ "Рубін - К". За результатами перевірки встановлено порушення норм законодавства у сфері надрокористування про що складено акт перевірки від 21.05.2014 № 06-02/26/2014-28/п(131) (далі - Акт)

На підставі Акту 21.05.2014 головним спеціалістом Центрального міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України винесено припис № 836-14/06, яким встановлено строк до 04.06.2014 для усунення встановлених порушень вимог законодавства у сфері надрокористування. Вказаний припис отримано Відповідачем, що підтверджується підписом директора.

У зв'язку з невиконанням відповідачем в установлений строк Припису від 21.05.2014 №836-14/06, позивачем на підставі подання Відділу від 07.07.2014 № 1170-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 4549 від 17.12.2007 видано наказ від 15.08.2014 №266, яким зупинено дію дозволу № 4549 від 17.12.2007 та надано відповідачу строк - 30 календарних днів з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень, про що відповідача повідомлено листом позивача від 22.08.2014 № 11849/02/14-14, який останнім отримано 03.09.2014, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Наказом від 11.01.2017 № 6 Про внесення змін до наказів внесено частково зміни підстав зупинення дії дозволу, згідно з пунктами 1, 4 Порядку №615 та надано 30-денний термін на усунення порушень.

Таким чином, оскільки не подання звітності передбаченою Угодою та не проведення повторної державної експертизи та оцінки запасів родовищ корисних копалин, є порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом та статтями 24, 56 Кодексу, статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , пункту 2.5 Положення про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин, затвердженого постановою КМУ від 22.12.1994 №865 наявні підстави для анулювання Дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.

Позивачем неодноразово надавалися відповідачу терміни на усунення порушень наказами від 11.01.2017 № 6, від 07.03.2017 №111.

Позивачем листом від 24.11.2017 № 2915/03/14-17 запропоновано відповідачу у 15 денний строк надати позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами. Лист Відповідачем отримано 04.12.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак, відповідач не надав згоду на припинення права користування надрами, в зв'язку із чим позивач змушений звернутись до суду із адміністративним позов про припинення користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4549 від 17.12.2007 з метою видобування суглинки в якості сировини для виробництва цегли керамічної рядової з трьома пустотами марок "75 - "100" Савинецького родовища, розташованого у Тростянецькому районі Вінницької області терміном дії до 17.12.2027 року.

Ухвалою суду від 16.03.2018 відкрито провадження у адміністративній справі та розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Судом роз'яснено про право особи про заявлення зустрічного позову. Однак, сторона відповідача даним правом не скористалась, надавши до справи відзив на позов за змістом якого останній не погоджується з мотивами адміністративного позову з підстав того, що є рішення суду по даним правовідносинам.

Зокрема, підставою подання позову є порушення чинного законодавства України ТОВ "Рубін - К", які були виявлені під час проведення планової перевірки за результатами якої було складено Акт №06-02/26/2014-28/п(131). Проте, вказані порушення в акті попередньо розглядались Вінницьким окружним адміністративним судом у справі за позовом Державної служби геології та надр України до ТОВ "Рубін -К" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами. За результатами розгляду Вінницьким окружним адміністративним судом винесено постанову у справі №802/914/15-а, якою у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Враховуючи вищевказане, підстави подання адміністративного позову по справі №802/863/18-а є аналогічними під час розгляду справи №802/914/15-а.

Також, відповідач щодо виявлених порушень пояснив, зокрема, що товариство з 2005 року отримав в оренду, а згодом у власність цегельний завод в с. Савинці, Тростянецького району Вінницької області та отримав Звіт про пошуки, попередню і детальну розвідку Савинецького родовища цегельної сировини в Тростянецькому районі Вінницької області, 2005 р. Зазначений Звіт був затверджений Протоколом №1038 засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Міністерстві охорони навколишнього природного середовища України від 30 листопада 2005 року.

17.12.2007 отриманий спеціальний дозвіл на користування надрами за №4549.

17 грудня 2007 року між Мінохорони навколишнього природного середовища України та ТОВ "Рубін - К" була укладена Угода про умови користування надрами.

В 2010 році Кіровська територіальна інспекція державного геологічного контролю за веденням робіт по геологічному вивченню та використанню надр (в подальшому ДО Кіровська ТІДГК ) була проведена перевірка дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин з боку відповідача.

За результатами перевірки ДО Кіровська ТІДГК був складений Акт №69 перевірки дотримання вимог законодавства про надра від 21 липня 2010 року.

01 жовтня 2010 року Відповідач отримав повідомлення Державної геологічної служби за № 27/09-1678 щодо зупинення спеціального дозволу №4549.

В період з серпня 2010 року по 21 лютого 2012 року всі порушення та недоліки, зазначені в Акті перевірки №69 від 21 липня 2010 року були відповідачем усунені та виправлені.

На підставі Експертного висновку №138-Е Про проведення геологічної експертизи видобування суглинків на Савинецькому родовищі у Тростянецькому районі Вінницької області, що виконується TOB Рубін-K від 21 лютого 2012 року дія спеціального дозволу на користування надрами №4549 від 17 грудня 2007 року була поновлена.

Таким чином, поновлення спеціального дозволу №4549 на користування надрами підтвердило правомірність видобування глини, в подальшому, та відсутність з боку відповідача порушень чинного законодавства.

21 травня 2014 року Центральним міжрегіональним територіальним відділом Департаменту державного геологічного контролю при Державній службі геології та надр України була проведена наступна планова перевірка діяльності відповідача. При цьому позивачем проводилась перевірка не тільки діяльності відповідача за період з 08 березня 2012 року по 21 травня 2014 року, а й періоду до 07 березня 2012 року, який вже перевірявся.

Листом №33 від 04.06.2014. відповідач повідомив начальника міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України про виконання пунктів 1; 2; 3 припису №836-14/06 від 21.05.2014.

Також, на підставі проведеної перевірки, відповідно до Акту перевірки №303 від 04.10.2011 (ДО Кіровська ТІДГК ) та Експертного висновку №138-Е Про проведення геологічної експертизи видобування суглинки на Савинецькому родовищі у Тростянецькому районі Вінницької області, що виконується TOB Рубін-K від 21.02.2012 (ДГП Геолекспертиза ) був визнаний факт відсутності порушень зі сторони Відповідача в питаннях щодо проведення екологічної експертизи і погодження проекту та в наслідок чого був поновлений спеціальний дозвіл на користування надрами №4549 від 17.12.2007, наказом Державної служби геології та надр України від 02.03.2012. №77, у зв'язку усуненням надрокористувачем причин, що призвели до зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, (копія листа щодо поновлення дії спеціального дозволу №2046/03/14-12 від 07.03.2012 додається).

Таким чином, поновлення спеціального дозволу №4549 на користування надрами підтвердило правомірність видобування глини з боку Відповідача в подальшому, та відсутність з боку Відповідача порушень чинного законодавства.

Позивач, а саме Державна служба геології та надр України в 2012 році визнала відсутність порушень природоохоронного законодавства з боку Відповідача в питаннях проведення екологічної експертизи та погодження робочого проекту розробки та рекультивації родовища.

Як зазначалося в заперечені на позов Відповідач до 07 березня 2012 року виконав усі пункти визначені приписами порушення чинного законодавства про надра, в тому числі, що стосується питань проведення екологічної експертизи та погодження робочого проекту розробки та рекультивації родовища. Починаючи з 08 березня 2012 року, жодною із перевірок нових порушень Позивачем, виявлено не було.

Ухвалою суду від 22.05.2018 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 11.06.2018 року.

Сторони в судове засідання не з'явились. Попередньо на адресу суду від позивача надійшла заява про те, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розгляд справи по суті здійснювати письмово. З аналогічним клопотанням звернувся відповідач, а також зазначив, що проти заявлених вимог заперечує та просить у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, надані сторонами докази, суд встановив наступне.

Товариству з обмеженою відповідальністю РУБІН-К надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4549 від 17.12.2007 з метою видобування суглинків в якості сировини для виробництва цегли керамічної рядової з трьома пустотами марок "75" -"100" Савинецького родовища, розташованого у Тростянецькому районі Вінницької області, терміном дії до 17.12.2027.

18.03.2014 наказом №82 затверджено План проведення перевірок надрокористувачів у II кварталі 2014 року, відповідно до якого заплановано провести перевірку ТОВ "Рубін - К" (реєстраційний номер спеціального дозволу 4549) у II кварталі 2014 року. Вказаним наказом доручено органам державного геологічного контролю провести планову перевірку ТОВ "Рубін - К".

Згідно з наказом Держгеонадр України від 18.03.2014 №85 предметом вказаної перевірки є дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини).

17.04.2014 відповідачу направлено Повідомлення про проведення планової перевірки від 15.04.2014 № 5414/01/14-14.

На підставі наказу Держгеонадр України від 18.03.2014 №85 оформлено направлення від 19.05.2014 №802-14/06 на проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ТОВ "Рубін - К".

21.05.2014 Центральним міжрегіональним територіальним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України (Відділ) проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ТОВ "Рубін - К".

За результатами перевірки складено акт перевірки від 21.05.2014 №06-02/26/2014-28/п(131), яким встановлено порушення норм законодавства у сфері надрокористування, а саме:

- не виконано вимоги п. 4.1.4 Угоди про умови користування надрами, а саме не проведено на протязі 6 місяців з часу отримання дозволу аналізу фонового вихідного екологічного стану навколишнього природного середовища за програмою, погодженою із Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Вінницькій області, з метою визначення його фізичних параметрів на час надання дозволу, чим порушено ст. 24 Кодексу України про надра, підпункт 1 пункту 22 Порядку № 615;

- не виконано вимоги п.4.1.4 Угоди про умови користування надрами, а саме не ведеться моніторинг екологічного стану навколишнього природного середовища (надра, водні об'єкти, ґрунти, біоресурси,) у зоні впливу гірничого виробництва, включаючи ведення радіаційного контролю у відповідності з програмою, погодженою з Держгірпромнаглядом України на протязі 18 місяців з часу реєстрації спеціального дозволу, чим порушено ст. 24 Кодексу України про надра, підпункт 1 пункту 22 Порядку № 615;

- не виконуються вимоги п. З програми робіт - не складено проект ОВНС, чим порушено ст. 24 Кодексу України про надра, підпункт 1 пункту 22 Порядку №615;

- не виконано вимоги п. 4.1.1 Угоди про умови користування надрами в частині погодження проекту в установленому порядку, а також проведення державної екологічної експертизи не пізніше 10 місяців від дня реєстрації дозволу, чим порушено ст.ст. 24, 51 Кодексу України про надра, підпункт 1 пункту 22 Порядку № 615, ст. 24 Гірничого закону України.

21.05.2014 року на підставі акту перевірки, головним спеціалістом Центрального міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України винесено припис № 836-14/06, яким встановлено строк до 04.06.2014 для усунення встановлених порушень вимог законодавства у сфері надрокористування.

У зв'язку з невиконанням ТОВ "Рубін - К" в установлений строк припису від 21.05.2014 № 836-14/06, Позивачем на підставі подання Відділу від 07.07.2014 № 1170-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №4549 від 17.12.2007 видано наказ від 15.08.2014 № 266, яким зупинено дію дозволу №4549 від 17.12.2007 та надано ТОВ "Рубін - К" строк - 30 календарних днів з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень.

Наказом від 11.01.2017 № 6 Про внесення змін до наказів внесено частково зміни підстав зупинення дії дозволу, згідно з пунктами 1, 4 Порядку №615 та надано 30-денний термін на усунення порушень.

В подальшому, позивач листом від 24.11.2017 №2915/03/14-17 запропонував відповідачу у 15 денний строк надати позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами.

Однак, відповідач не надав згоду на припинення права користування надрами, але позивач позбавлений права самостійно анулювати дозвіл.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №391/2011 (далі по тексту - Положення).

Згідно з підпунктом 18 пункту 4 Положення Держгеонадра України відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України.

Відповідно до статті 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр, процедура видачі якого передбачена Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі по тексту - Порядок № 615).

З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком №615.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Механізм проведення державного геологічного контролю регулюється Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1294 (далі - Порядок №1294) та Законом №877-V.

В силу положень п. 4 Порядку №1294 органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

Державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів. Планові перевірки надрокористувачів проводяться відповідно до квартального плану проведення перевірок, який затверджується Держгеонадрами до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому (п. 5, 6 Порядку № 1294).

Відповідно до п. 15 Порядку за результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами. Посадова особа органу державного геологічного контролю зазначає в акті стан виконання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та використання надр, а в разі невиконання зазначених вимог - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідне положення акта законодавства. Два примірники зазначеного акта підписуються в останній день відповідної перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю, які її проводили, та надрокористувачем.

Згідно з п. 16 Порядку у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п'яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами. Припис або розпорядження можуть бути оскаржені до Держгеонадр або суду в установленому законом порядку.

Згідно матеріалів справи, на підставі акту перевірки від 21.05.2014 позивачем винесено припис №836-14/06, яким встановлено строк до 04.06.2014 для усунення встановлених порушень вимог законодавства у сфері надрокористування.

Згідно з підпунктом 13 пункту 4 Положення № 1174 Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію.

Згідно пункту 22 Порядку №615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі, зокрема, порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; порушення надрокористувачем вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.

У зв'язку з невиконанням відповідачем в установлений строк Припису №836-14/06, позивачем на підставі подання Відділу від 07.07.2014 №1170-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №4549 від 17.12.2007 видано наказ від 15.08.2014 №266, яким зупинено дію дозволу №4549 від 17.12.2007 та надано відповідачу строк - 30 календарних днів з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень, про що відповідача повідомлено листом від 22.08.2014 № 11849/02/14-14.

Наказом від 11.01.2017 №6 Про внесення змін до наказів внесено частково зміни підстав зупинення дії дозволу, згідно з пунктами 1, 4 Порядку №615 та надано 30-денний термін на усунення порушень. По спливу часу, жодної відповіді від відповідача не надходило.

Таким чином, оскільки не подання звітності передбаченою Угодою та не проведення повторної державної експертизи та оцінки запасів родовищ корисних копалин, є порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом та статтями 24, 56 Кодексу, статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , пункту 2.5 Положення про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин, затвердженого постановою КМУ від 22.12.1994 №865 наявні підстави для анулювання Дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.

Позивачем неодноразово надавалися відповідачу терміни на усунення порушень наказами від 11.01.2017 № 6, від 07.03.2017 № 111. Проте, надрокористувач не усунув порушення.

У відповідача, як надрокористувача є обов'язок вчасно усувати порушення, що виявлені під час перевіркою діяльності останнього.

Також, позивач листом від 24.11.2017 № 2915 /03/14-17 запропонував відповідачу у 15 денний строк надати позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами.

Відповідно до статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Порядок анулювання спеціальних дозволів на користування надрами визначений Законом України Про дозвільну систему у сфері господарського діяльності , який передбачає, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності: здійснення суб'єктом господарюванням певних дій щодо провадження господарського діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідачу неодноразово надавались строки для усунення порушень, однак порушення вимог законодавства, що стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу, ним не усунуто.

Відповідно до п.п. 10 п. 23 Порядку № 615, право користування надрами припиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі: припинення без поважних причин робіт, передбачених дозволом, більш як на два роки, а у разі, коли дозвіл надано на користування нафтогазоносними надрами, - більш як на 180 днів.

Згідно з абз. 2 ч. 2 п. 7 ст. 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарського діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру може звернутись до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності здійснення суб'єктом господарюванням певних дій щодо провадження господарського діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Щодо посилань відповідача на пропущення позивачем строку звернення до суду, а також наявності судового рішення за аналогічними вимогами, слід зазначити наступне.

Так, відповідно до судового рішення у справі №802/914/15-а за позовом Державної служби геології та надр України до ТОВ "Рубін -К" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Проте, у дані справі, що розглядається позивач посилається, окрім проведеної у 2014 перевірки, на наказ від 11.01.2017 №6 Про внесення змін до наказів , яким внесено зміни підстав зупинення дії дозволу, згідно з пунктами 1, 4 Порядку №615 та надано 30-денний термін на усунення порушень.

Відтак, мотиви вказаних справ №802/914/15-а та №802/863/18-а не можна вважати аналогічними, оскільки наказом від 11.01.2017 №6 внесено зміни до підстав зупинення дії дозволу. Даний наказ відповідачем не оскаржений, відтак є чинним.

19.12.2017 позивач отримав лист від відповідача про незгоду на припинення права користування надрами, тобто з вказаного моменту у позивача виникло право на звернення до суду із адміністративним позовом.

Згідно положень чинного законодавства, Державна служба геології та надр України, як суб'єкт владних повноважень здійснює владні управлінські функції у правовідносинах з надрокористувачами з метою не допущення протиправного використання надр, користуючись своїм правом, наданим Законом України Про дозвільну систему у сфері господарського діяльності , Кодексом України про надра в межах строку визначеного ст. 122 КАС України звернулось до суду.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог та про наявність підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4549 від 17.12.2007 з метою видобування суглинки в якості сировини для виробництва цегли керамічної рядової з трьома пустотами марок "75 - "100" Савинецького родовища, розташованого у Тростянецькому районі Вінницької області терміном дії якого до 17.12.2027 року.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України підстави для стягнення в користь позивача сплаченого при зверненні до суду судового збору відсутні.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Анулювати спеціальний дозвіл, виданий товариству з обмеженою діяльністю "Рубін -К" на користування надрами №4549 від 17.12.2007 з метою видобування суглинків в якості сировини для виробництва цегли керамічної рядової з трьома пустотами марок "75 - "100" Савинецького родовища, розташованого у Тростянецькому районі Вінницької області терміном дії до 17.12.2027 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Державна служба геології та надр України (вул. Ежена Потьє, 16 м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ 37536031),

Товариство з обмеженою відповідальністю "Рубін - К" (вул. Вишнева, буд. 45, корпус А, с. Савинці, Тростянецький район, Вінницька область, 24335, код ЄДРПОУ 33308892)

Повний текст рішення складено: 20.06.2018

Суддя /підпис/ Дмитришена Руслана Миколаївна

Згідно з оригіналом.

Суддя:

Помічник судді:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено21.06.2018
Номер документу74810311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/863/18-а

Рішення від 11.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні