Рішення
від 21.06.2018 по справі 809/845/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2018 р. справа № 809/845/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до підприємства Луква Галицького райспоживтовариства про стягнення податкового боргу в сумі 67 098,02 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Головнe управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося в суд з адміністративним позовом до підприємства Луква Галицького райспоживтовариства про стягнення податкового боргу в сумі 67 098,02 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача податкового боргу по сплаті податку на додану вартість в загальній сумі 35 938,25 грн., що виникла внаслідок несплати узгодженої суми податкового зобов'язання згідно податкового повідомлення-рішення №0001391500 від 09.06.2015 року на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170 грн., №0005381401 від 19.07.2017 року на суму 23 126 грн., №0005391401 від 19.07.2017 року в розмірі 170 грн., та штрафних санкцій в розмірі 5 920 грн. і 12 472,25 грн. нарахованої пені, по сплаті податку на прибуток в загальній сумі 20 187,41 грн., яка виникла внаслідок несплати узгодженої суми податкового зобов'язання згідно податкового повідомлення-рішення на суму 14 495 грн., в тому числі 14 359 грн. за основним платежем та 136 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, податкового повідомлення-рішення № 0005371401 від 19.07.2017 року на суму 170 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 5 522,41 грн. нарахованої пені, по сплаті збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства на суму 767,87 грн. штрафних (фінансових) санкцій, по сплаті податку з доходів фізичних осіб на суму 8 904,06 грн. внаслідок несплати узгодженої суми податкового зобов'язання згідно податкових повідомлень-рішень №0005401401 від 19.07.2017 року на суму 8 394,06 грн., податкового повідомлення-рішення №0005411404 від 19.07.2017 року на суму 510 грн. штрафних (фінансових) санкцій, а також по військовому збору в сумі 1300,43 грн. згідно податкового повідомлення-рішення №0005401401 від 19.07.2017 року.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.05.2018 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався без поважних причин. Поштове повідомлення повернулось на адресу суду із відміткою поштового зв'язку за закінченням терміну зберігання , у відповідності до вимог пункту 3 частини 6 статті 251 КАС України вважається врученим.

За таких обставин, згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними у ній матеріалами.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.

Підприємство Луква Галицького райспоживтовариства 16.04.1998 року зареєстроване як юридична особа, з 12.05.2017 року перебуває в стані припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Знаходиться на обліку в Калуській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (Галицьке відділення) як платник податків та зборів (а.с.40-43).

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 9 Податкового кодексу України податок на додану вартість, податок на прибуток, податок з доходів фізичних осіб віднесені до загальнодержавних податків і зборів.

Підпунктом 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлено військовий збір.

Платниками військового збору збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу (п.п.1.1 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України).

Відповідач є платником податку на додану вартість, податку на прибуток, податку з доходів фізичних осіб, у відповідності до пункту 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України несе обов'язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах встановлених цим Кодексом, зокрема, і по військовому збору та збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

За змістом підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов'язком. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов'язку, крім його виконання, визначені пунктом 37.3. статті 37 Податкового кодексу України. Згідно пункту 38.1. статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 38.2. статті 38 Податкового кодексу України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Згідно пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 202.1. статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

У відповідності до пункту 137.4 статті 137 Податкового кодексу України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік.

Пунктом 176.2 статті 176 Податкового кодексу України визначено, що особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу фізичних осіб, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу (п.п.1.2 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України). Платники військового збору зобов'язані забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу (підпункт 1.6 пункту 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України).

Механізм справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та використання коштів, що надійшли від справляння такого збору до спеціального фонду державного бюджету визначено Порядком справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005р. №587 (станом на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 57.1. ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п.120.1 ст.120 ПК України).

Згідно пункту 119.2 статті 119 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Згідно підпункту 20.1.19. пункту 20.1 статті 20 зазначеного Кодексу контролюючі органи наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

У відповідності до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Судом встановлено, що відповідачем порушено строки сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 17 546 грн, у зв'язку з чим за несвоєчасну сплату узгоджених сум грошового зобов'язання позивачем нараховано штрафні (фінансові) санкції згідно податкових повідомлень-рішень: №0001391500 від 09.06.2015 року на суму 170 грн., №0005381401 від 19.07.2017 року на суму 23 126 грн., №0005391401 від 19.07.2017 року на суму 170 грн., та штрафні санкції в розмірі 5 920 грн. (а.с.12, 21- 22).

Також судом встановлено, що позивачем порушено строки сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 20 187,41 грн., у зв'язку з чим позивачем нараховано податкове зобов'язання з податку на прибуток згідно податкового повідомлення-рішення №0005361401 від 19.07.2017 року на суму 14 495 грн., в тому числі 14 359 грн. за основним платежем та 136 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, податкового повідомлення-рішення №0005371401 від 19.07.2017 року на суму 170 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Позивачем за несвоєчасну сплату узгоджених сум грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 8 904,06 грн. згідно податкових повідомлень-рішень: №0005401401 від 19.07.2017 року на суму 8 394,06 грн., №0005411404 від 19.07.2017 року на суму 510 грн.(а.с.33-34).

Відповідачем також порушено строки сплати сум грошового зобов'язання по збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, нарахованого до 01 січня 2015 року, у зв'язку з чим позивачем нараховано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 767,87 грн. згідно податкового повідомлення-рішення №0005451401 від 19.07.2017 року на суму 764,64 грн. та №0005461401 від 19.07.2017 року на суму 3,23 грн. (а.с.28-29), а також по військовому збору на суму 1300,43 грн. згідно податкового повідомлення-рішення №0005401401 від 19.07.2017 року (а.с.37).

Оскільки, відповідачем у відповідності до статті 56 Податкового кодексу України не порушена процедура оскарження податкових зобов'язань визначених вказаними податковими повідомленнями-рішеннями суд приходить до переконання, що визначені вище суми податкових зобов'язань є узгодженими.

Згідно пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Нарахування пені закінчується у випадках, визначених пунктом 129.3. статті 129 Податкового кодексу України. Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Відповідачу, внаслідок несвоєчасної сплати самостійно узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість та з податку на прибуток на суму податкового боргу нараховано пеню в розмірі 12 472,25 грн. та 5 522,41 грн. відповідно.

Згідно пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На виконання вимог статті 59 Податкового кодексу України, відповідачу надіслано податкову вимогу форми Ю №248-25-845/254 від 08.04.2014 року, яку відповідач отримав, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, однак залишив без реагування (а.с.10-11). На час розгляду справи податкова вимога є невідкликаною.

Підпунктом 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Враховуючи вищенаведене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 35 938,25 грн., з податку на прибуток в сумі 20 187,41 грн., податку з доходів фізичних осіб в сумі 8 904,06 грн., збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства в сумі 767,87 грн., військовому збору в сумі 1300,43 грн., а всього разом 67 098,02 грн. є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Податковий борг відповідача підтверджується актами перевірки та податковими повідомленнями-рішеннями (а.с.12-16,21-24,28-29,33-34,37), розрахунком штрафних (фінансових) санкцій (а.с.14), податковою вимогою (а.с.10), довідкою про борг (а.с.9), а також зворотнім боком облікових карток платника податків, які містяться в матеріалах справи (а.с.17-20,25-27,30-32,35-36,38-39).

Доказів, які б свідчили про погашення податкового боргу відповідачем суду не надано.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити податковий борг в загальній сумі 67 098,02 грн. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальним для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується статтею 67 Конституції України.

Відповідно до пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують підприємство Луква Галицького райспоживтовариства (код ЄДРПОУ 25596235, вул. Львівська 39, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100) та за рахунок готівки, що йому належить в дохід бюджету податковий борг в розмірі 67 098,02 грн. (шістдесят сім тисяч дев'яносто вісім гривень 02 копійки).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2018
Оприлюднено22.06.2018
Номер документу74813615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/845/18

Рішення від 21.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні