ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" червня 2018 р. справа № 809/720/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - Гундяка В.Д.
при секретарі судового засідання Бунич Т.В.,
за участю: представників позивача Бойко С.М., ПавликівськогоВ.В., Грицака А.З.,
представників департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради Шешурак Н.В., Кошика О.І.,
представника виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Максиміва І.І.,
представника третьої особи Ерстенюк О.Д.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Колегія" до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів Крихівецька сільська рада про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії, визнання протиправним і скасування рішення -,
ВСТАНОВИВ:
приватне підприємство Колегія звернулося до суду з адміністративним позовом до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання бездіяльності Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради щодо надання приватному підприємству Колегія вихідних даних - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно детального плану території) на вулиці Об`їзній, в селі Крихівці, Івано-Франківської міської ради; зобов`язання Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради надати приватному підприємству "Колегія" вихідні дані - містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно детального плану території) на вул. Об'їзній, с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради; визнання протиправними та скасувати підпункти 2.1, 2.2 пункту 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 року №157 "Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва".
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.04.2018 дану позовну заяву залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків (а.с.66-67).
У зв'язку із усуненням позивачем недоліків позовної заяви у встановлений строк ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2018 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.1-2).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2018 до участі в справі залучено Крихівецьку сільську раду в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача (а.с. 132-133).
Позовні вимоги мотивовано тим, що ПП Колегія згідно договору оренди землі від 29.12.2007 з наступними змінами і доповненнями на підставі додаткових угод від 23.11.2016 та від 19.06.2017 є користувачем земельної ділянки площею 8,1262 га, розташованої в селі Крихівці Івано-Франківської міської ради, вул. Об'їзна, кадастровий номер земельної ділянки 2610192001:25:001:0152. Цільове призначення вказаної земельної ділянки згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.12.2016 № НВ-2602130862016: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (03.15), категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки: для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою. Позивач, відповідно до цільового призначення вказаної земельної ділянки, з метою реалізації цілей ведення господарської діяльності, здійснення багатоквартирного будівництва, керуючись положеннями ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , звернувся до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради за видачею містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних будинків, в тому числі з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно генерального плану), в межах наданої земельної ділянки, на вул. Об'їзна, в с. Крихівці Івано-Франківської міської ради. Крім того, на підтвердження прийняття до розгляду вказаних документів Центром надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська приватному підприємству Колегія видано талони про реєстрацію адміністративної послуги за №279101 і №279108 від 05.02.2018 року, якими підтверджується вид замовленої послуги, а саме: надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та виконавця адміністративної послуги: Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради. За результатами звернення позивача, Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради згідно листів за №4352/51-08/23 від 23.02.2018 на номер 279108 від 05.02.2018, за №4352/51-08/23 від 23.02.2018 на номер 279101 від 05.02.2018 повідомлено, що згідно рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради позивачу відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно генерального плану), на вул. Об`їзній, в селі Крихівці Івано-Франківської міської ради. ПП "Колегія" не погоджується з такими рішеннями виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157, вважає дії Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради та Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради такими, що порушують право ПП Колегія як землекористувача, зокрема на вільне використання орендованої ним земельної ділянки у відповідності до її цільового призначення, в тому числі, щодо здійснення на ній багатоповерхової житлової забудови, передумовою якої, є отримання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень земельної ділянки, а тому потребує захисту в судовому порядку. Зазначив, що неодноразово отримував відмову на звернення до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради про видачу містобудівних умов та обмежень. Однак позивач вважає, що правові підстави для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини, передбачені частиною четвертою ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", відсутні. Також позивач зазначив, що відповідно до Положення про Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради затвердженим рішенням Івано-Франківської міської ради №124-12 від 16.05.2017 року Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради є спеціально уповноваженим органом з питань містобудування, архітектури Івано-Франківської міської ради, і саме Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради забезпечує надання власникам, користувачам земельних ділянок будівельних паспортів, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. А тому приймаючи вищенаведене рішення від 14.02.2018 р. № 157 виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради вийшов за межі наданих їм повноважень. Таким чином, ПП Колегія зазначає, що вищевказані обставини вказують на очевидну протиправність п. п. 2.1. та 2.2. п. 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157 та наявність безумовних підстав для їх скасування. Враховуючи наведене, позивач вважає протиправною бездіяльність Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради щодо розгляду заяви приватного підприємства Колегія на отримання містобудівних умов.
Відповідач - Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 29.05.2018 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (а.с. 100-103). Просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, підготовлено проект рішення виконавчого комітету міської ради щодо надання вихідних даних на проектування - містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, однак рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 за №157 позивачу відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень у зв`язку з невідповідністю проектної документації затвердженому детальному плану території, що передбачено п.3 ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Відповідач - виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 25.05.2018 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (а.с.87-90). Просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради правомірно відмовлено у видачі позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з тих підстав, що подана проектна документація, що визначає наміри замовника, не відповідає затвердженому детальному плану території, що передбачено п.3 ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
06.06.2018 позивачем подано відповідь на відзив (а.с.118-120), де викладено свої пояснення, міркування та аргументи щодо обставин, наведених у відзиві. Зокрема позивач вважає відзив на позовну заяву Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини безпідставним, а викладені у ньому доводи відповідача - необгрунтованими, та такими, що не можуть бути підставою для відмови суду в задоволенні позовних вимог.
Від третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, пояснень щодо позову або відзиву, на адресу суду не надходило.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши представників позивача, відповідачів, представника третьої особи, дослідивши подані докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що Приватне підприємство Колегія згідно договору оренди землі від 29.12.2007 (а.с.9-10) з наступними змінами і доповненнями на підставі додаткових угод від 23.11.2016 (а.с.12) та від 19.06.2017 (а.с.13) є користувачем земельної ділянки площею 8,1262 га розташованої в с. Крихівці Івано-Франківської міської ради, вул. Об'їзна, кадастровий номер земельної ділянки 2610192001:25:001:0152. Цільове призначення вказаної земельної ділянки згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.12.2016 № НВ-2602130862016: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови(03.15), категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки: для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.23-28).
В судовому засіданні встановлено, що Івано-Франківською міською радою в 1991 році розроблено і затверджено генеральний план м. Івано-Франківська, який в 2000 році пройшов процедуру коригування.
Відповідно до рішення Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 04.08.2015 надано дозвіл приватному підприємству Колегія на внесення змін в генеральний план с. Крихівці у частині орендованої земельної ділянки по вул. Об'їзна з земель для будівництва котеджного містечка, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою в землі для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.14).
Відповідно до рішення Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 23.10.2015 надано дозвіл приватному підприємству Колегія на розроблення детального плану території орендованої земельної ділянки по вул. Об'їзна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.15).
Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №22-5/2016 від 26.02.2016, 5 сесії 7-го демократичного скликання, затверджено генеральний план с.Крихівці (зміна №6) (а.с.16).
Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №31-12/2016 від 17.08.2016, 12 сесії 7-го демократичного скликання, затверджено ПП Колегія детальний план території орендованої земельної ділянки по вул. Об'їзна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.17).
Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №32-16/2016 від 11.11.2016, 16 сесії 7-го демократичного скликання, в зв'язку з затвердженням детального плану території орендованої земельної ділянки по вул. Об'їзна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою, внесено зміни в договір оренди на вищевказану земельну ділянку: п.1.2. з цільовим призначенням для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою; п.5.1. терміном на 5(п'ять) років з моменту підписання та реєстрації Додаткової угоди до договору оренди №040829400001 від 09.01.2008; п.3.1.орендна плата згідно нової нормативно грошової оцінки (а.с.18).
Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №38-21/2017 від 30.03.2017, 21 сесії 7-го демократичного скликання, внесено зміни в рішення 16 сесії 7 демократичного скликання від 11.11.2016 Про заяву ПП Колегія в наступній редакції: В зв'язку з затвердженням генерального плану с. Крихівці (зміна №6) рішення 5 сесії 7 демократичного скликання Крихівецької сільської ради №22-5/2016 від 26.02.2016 внесено зміни в договір оренди землі б/н від 29.12.2007, зареєстрованого у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії ДЗК при Держкомземі України 09.01.2008 за № 40829400001 на земельну ділянку площею 8,1262 га, кадастровий номер 2610192001:25:001:0152. П.5.1 терміном на 5 (п'ять) років з моменту підписання та реєстрації додаткової угоди до договору оренди землі б/н від 29.12.2007, зареєстрованого у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії ДЗК при Держкомземі України 09.01.2008 за № 40829400001(а.с.21).
Наявним в матеріалах справи Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку серії НВ-2602130862016 від 15.12.2016 підтверджується, що приватне підприємство Колегія користується на правах оренди земельною ділянкою площею 8,1262 га за кадастровим номером 2610192001:25:001:0152 за адресою Івано-Франківська область, село Крихівці, вулиця Об'їзна із наступними відомостями: цільове призначення 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови , категорія земель Землі житлової та громадської забудови вид використання земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою, та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с. 23-28).
Приватне підприємство Колегія звернулося до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради через Центр надання адміністративних послуг із заявами №279108, №279101 від 05.02.2018 про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, що підтверджується наявними в матеріалах справи талонами про реєстрацію адміністративної послуги (а.с.33, 34).
За результатами звернення приватного підприємства Колегія , Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради повідомлено, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 №157 відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно генерального плану) на вул. Об`їзній у с. Крихівці Івано-Франківської міської ради, що підтверджується листами за №4352/51-08/23 від 23.02.2018 на номер 279108 від 05.02.2018, №4352/51-08/23 від 23.02.2018 (а.с.35-36).
Рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради за №157 від 14.02.2018 року Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, зокрема пунктом 2.1, пунктом 2.2 пункту 2 відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: приватному підприємству Колегія для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно генерального плану) на вул. Об`їзній, у с. Крихівці Івано-Франківської міської ради.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно п.8 ч.1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Відповідно до ч.5 статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Частиною першою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.
Згідно частини третьої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
4) витяг із Державного земельного кадастру.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва. Вказаний перелік документів, який заявник повинен подати для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).
Приватне підприємство Колегія (надалі - ПП Колегія) згідно Договору оренди землі від 29.12.2007 року (Договір зареєстрований у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії центру ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.01.2008 року за № 040823400001) з наступними змінами і доповненнями на підставі додаткових угод від 23.11.2016 року та від 19.06.2017 року є користувачем земельної ділянки площею 8,1262 га, розташованої в селі Крихівці Івано-Франківської міської ради, вул. Об'їзна, кадастровий номер земельної ділянки 2610192001:25:001:0152.
Цільове призначенням даної земельної ділянки згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.12.2016 року номер НВ-2602130862016: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (03.15), категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки: для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою.
З метою реалізації цілей господарської діяльності, а саме здійснення будівництва багатоквартирного будинку, ПП Колегія звернулось через Управління адміністративних послуг (Центр надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська) до Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради із заявами № 279101 та № 279108 від 05.02.2018 року щодо видачі містобудівних умов та обмежень для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 16, № 17 (згідно генплану) та нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 18, № 19 (згідно генплану), на вулиці Об'їзній, в селі Крихівці Івано-Франківської міської ради.
Згідно з наявними в матеріалах справи копій талонів про реєстрацію адміністративної послуги № 279101 та № 279108 від 05.02.2018, судом було встановлено, що до вказаних заяв, ПП Колегія додано наступні документи:
- нотаріальну копію Договору;
- викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
- витяг з Державного земельного кадастру;
- містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва;
- електронний носій із документами у форматі PDF;
- витяг з ЄДР (замовлено адміністратором Центру надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська).
Відповідно до досліджених судом доказів серед поданих позивачем документів містилась копія інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, якою підтверджується достовірність відомостей щодо речових прав ПП Колегія на земельного ділянку, копія Довідки з Містобудівного кадастру №15086 від 07.07.2107 року та копія Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-2602130862016 від 15.12.2016 року, згідно, яких цільовим призначенням земельної ділянки вбачається цільове призначення земельної ділянки: 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою, чим позивач підтверджує відповідність наміру забудови вимогам містобудівної документації.
У відповідності до частини шостої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.
Згідно частини четвертої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:
1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;
2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;
3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
При цьому, підставами для відмови у видачі містобудівних є виключно підстави, визначені частиною четвертою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Будь-яких інших підстав для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень чинним законодавством не передбачено.
Листами Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради від 23.02.2018 року за вихідним номером 4352/51-08/23 на номер 279101 від 05.02.2018 та номером 4352/51-08/23 на номер 279108 від 05.02.2018 повідомлено ПП "Колегія", що за результатами розгляду їх звернень, рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157 ПП Колегія відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 16, № 17 (згідно генплану) та нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 18, № 19, на вулиці Об'їзній, в селі Крихівці. До вищевказаних повідомлень Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради долучено витяги з рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 157 від 14.02.2018 р.
Як встановлено судом з досліджених в судовому засіданні доказів, наявних у матеріалах справи, листами Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради від 23.02.2018 року було повідомлено ПП "Колегія" про те, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157 ПП Колегія відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Суд дійшов висновку, що відповідач, у вищенаведених листах не зазначив законні підстави відмови у наданні вихідних даних містобудівної документації, а, отже, суд погоджується з тим, що було порушено вимоги ч.4 ст. 29 Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності".
Також, суд дійшов висновку, що, як вбачається з листів Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради від 23.02.2018 року , такі листи не є рішенням спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури про надання містобудівних умов та обмежень або відмову у їх наданні.
Згідно частин третьої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі за заявою замовника.
Згідно пункту 1.5 Положення про Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради затвердженим рішенням Івано-Франківської міської ради №124-12 від 16.05.2017 року у місті Івано-Франківську спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури є Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.
Згідно підпункту 2.3.12 пункту 2.3. вищевказаного положення Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради забезпечує надання власникам, користувачам земельних ділянок будівельних паспортів, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Виходячи з наведених норм містобудівного законодавства вбачається, що Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви має прийняти рішення про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні.
У спірних правовідносинах, які виникли між сторонами, праву позивача отримати містобудівні умови та обмеження беззаперечно кореспондує обов'язок прийняти таке рішення спеціально уповноваженим органом.
Однак, як вбачає суд з копій листів Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради від 23.02.2018 року, а також з копії відповіді на адвокатський запит № 1431.1-18/93 від 13.03.2018 року, жодні рішення Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради про видачу чи відмову у видачі вищевказаних умов та обмежень не приймались.
А, отже, суд приходить до висновку про протиправну бездіяльність Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради щодо розгляду заяви ПП Колегія та наявність порушення права ПП Колегія на отримання містобудівних умов та обмежень.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України - завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997 року, кожен, чиї права і свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Суд вважає, що враховуючи протиправну бездіяльність відповідача, а саме Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини, відсутність правових підстав для відмови ПП Колегія в отриманні містобудівних умов та обмежень, найбільш дієвим способом захисту порушеного права, є встановлення судом зобов'язання для Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, як спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради видати ПП Колегія містобудівні умови та обмеження для нового будівництва вказаних багатоквартирних житлових будинків.
Під дискреційним розуміють повноваження, яке адміністративний орган, приймаючий рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Європейський суд з прав людини в рішенні від 24 березня 1988 року у справі Олссон проти Швеції зазначив, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов'язання суб'єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.
Суд дійшов висновку, що зобов'язання вчинити дії, як спосіб захисту та відновлення прав ПП Колегія є допустимим та необхідним втручанням у дискреційні повноваження Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.
Одночасно, надаючи оцінку правомірності рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, про які Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради зазначає у своїх листах-відповідях від 23.02.2018 року, суд зазначає наступне.
У відповідності з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції
Як уже було зазначено вище, згідно частини третьої-п'ятої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Відповідно до п. 1.5. Положення про Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради затвердженим рішенням Івано-Франківської міської ради №124-12 від 16.05.2017 року Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради є спеціально уповноваженим органом з питань містобудування, архітектури Івано-Франківської міської ради.
Згідно пп. 2.3.12 п. 2.3. вищевказаного положення саме Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради забезпечує надання власникам, користувачам земельних ділянок будівельних паспортів, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
За результатом звернення ПП Колегія , Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради листами від 23.02.2018 року за вихідним номером 4352/51-08/23 на номер 279101 від 05.02.2018 та номером 4352/51-08/23 на номер 279108 від 05.02.2018 повідомлено ПП Колегія про те, що саме рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157 ПП Колегія відмовлено у наданні вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 16, № 17 (згідно генплану) та нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення № 18, № 19, на вулиці Об'їзній, в селі Крихівці. До вищевказаних листів-повідомлень Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради долучено витяги з рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 157 від 14.02.2018 р.
Аналізуючи вищенаведені законодавчі положення, суд дійшов висновку, що жодний інший виконавчий орган Івано-Франківської міської ради, в тому числі і виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради не наділений такими повноваженнями.
Таким чином, приймаючи рішення про відмову ПП Колегія у видачі містобудівних умов і обмежень, виконавчий комітет вийшов за межі повноважень делегованих йому Івано-Франківською міською радою.
Отже, вищевказані обставини вказують на очевидну неправомірність п.п. 2.1. та 2.2. п. 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 р. № 157 ПП Колегія та наявність безумовних підстав для їх скасування.
Таким чином, суд дійшов висновку про протиправність бездіяльності Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради щодо надання приватному підприємству "Колегія" вихідних даних - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно детального плану території) на вул. Об'їзній, с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради, а тому підпункти 2.1, 2.2 пункту 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 року №157 "Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва" слід скасувати.
Враховуючи все вищенаведене, суд дійшов переконання про обгрунтованість адміністративного позову в цілому за всіма заявленими позовними вимогами.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Факт сплати позивачем судового збору у розмірі 7048,00 грн., підтверджується квитанцією від 23.04.2018 року (а.с. 3).
На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати підпункти 2.1, 2.2 пункту 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 14.02.2018 року №157 "Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва".
Визнати протиправною бездіяльність Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради щодо надання приватному підприємству "Колегія" вихідних даних - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно детального плану території) на вул. Об'їзній, с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради.
Зобов'язати Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради надати приватному підприємству "Колегія" вихідні дані - містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування нового будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №16, №17, №18, №19 (згідно детального плану території) на вул. Об'їзній, с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради.
Стягнути на користь приватного підприємства "Колегія" за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради 3 524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. судового збору та за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради 3 524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. судового збору.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Приватне підприємство "Колегія" (код 31263263), вул. Гетьмана Мазепи, 128/1, м. Івано-Франківськ, 76018
Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради (код 40216470), вул. Незалежності, 9, м. Івано-Франківськ, 76018
Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради (код 04054346), вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76004
Крихівецька сільська рада (код 04356248), площа Двір, 1, с. Крихівці Івано-Франківської міської ради, 76493
Суддя Гундяк В.Д.
Рішення складене в повному обсязі 20 червня 2018 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2018 |
Оприлюднено | 22.06.2018 |
Номер документу | 74815265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні