ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

_____________________________________________

10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Справа № 874/4/17

УХВАЛА

"20" червня 2018 р. м. Житомир

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Іваненко Т.В.

Франовської К.С.,

за участю секретаря судового засідання Нероди І.В.,

представників сторін та третьої особи ДП "Шпат",

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача ОСОБА_2 адвоката ОСОБА_3 про призначення експертизи у справі за позовом Романівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача: Дочірнє підприємство "Шпат", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Діва-Володар" про примусове відчуження частини земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності ,-

ВСТАНОВИВ:

Романівська районна державна адміністрація звернулася до суду позовом до ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача - Дочірнє підприємство "Шпат", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Діва-Володар" про примусове відчуження частини земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності.

Під час розгляду справи відповідачем заявлено клопотання про призначення у справі судової оціночної - земельної експертизи.

В обґрунтування клопотання представник відповідача зазначив, що відповідно до звіту про експертну грошову оцінку від 09.11.2017 року, виготовлену ТОВ "ЗемЮрКонсалтинг" та рецензію ТОВ "Перша земельна агенція" ринкова вартість земельної ділянки розміром 1 га. (в складі земельного паю 2,6185 га), що підлягає відчуженню становить 30 200 грн. З вказаною ринковою вартістю, зазначеною у звіті, відповідач ОСОБА_2 не погоджується, оскільки вважає, що реальна вартість частини земельної ділянки розміром 1 га з урахуванням її цільового призначення є значно вищою, в ніж визначено ТОВ "ЗемЮрКонсалтинг", крім того зазначає, що особа, яка проводила експерту оцінку земельної ділянки не була попереджена про кримінальну відповідальність.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2018 року у справі було призначено судово-оціночну земельну експертизу, проведення якої доручено Житомирському відділенню Київського науково - дослідного інституту судових експертиз (10014 м.Житомир, вул.Театральна 17/20).

На вирішення експерта було поставлено питання визначення викупної вартості частини земельної ділянки площею 1,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, призначеної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за адресою: с.Вільха, Романівський район, Житомирська область, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 31.07.2017 року, яка підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності з метою видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

02.04.2018 року від Житомирського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов лист в якому зазначено, що відповідно до п.6.2 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5 визначення викупної вартості не відноситься до завдань оціночно-земельної експертизи. Експертною установою вказано, що у справі може бути визначено неринковий вид вартості земельної ділянки - вартість у використанні.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року було поновлено провадження у справі.

В судовому засіданні 20.06.2018 року суд заслухав думку учасників судового процесу щодо виконання ухвали суду про призначення експертизи у справі.

Представники відповідача наполягали на виконанні ухвали суду про призначення судово-оціночної земельної експертизи у справі зі зміною формулювання питання, яке належить поставити на вирішення експерта з зазначення про визначення вартості у використанні спірної земельної ділянки.

Представники позивача та третьої особи заперечували проти проведення експертизи.

Заслухавши пояснення представників щодо проведення судово-оціночної земельної експертизи у справі, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до такого висновку.

Згідно з ч.1 ст.102 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з'ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Відповідно до ч.1 ст.103 Кодексу адміністративного судочинства України, про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Як передбачено ч. 3 ст. 103 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об'єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).

Частиною 1 статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що матеріали, необхідні для проведення експертизи, експерту надає суд, якщо експертиза призначена судом, або учасник справи, якщо експертиза проводиться за його замовленням. При призначенні експертизи суд визначає, які саме матеріали необхідні для проведення експертизи.

З урахуванням приписів вказаних процесуальних норм, встановлених у справі обставин, з урахуванням висновків, викладених в ухвалі Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2018 року про призначення у справі судово-оціночної земельної експертизи, проведення якої доручено Житомирському відділенню Київського науково - дослідного інституту судових експертиз (10014 м.Житомир, вул.Театральна 17/20), колегія суддів вважає за доцільне внести зміни до ухвали суду від 15 березня 2018 року про призначення у справі судово-оціночної земельної експертизи щодо виду вартості земельної ділянки, а саме, вартості у використанні частини земельної ділянки площею 1,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, призначеної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за адресою: с.Вільха, Романівський район, Житомирська область, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 31.07.2017 року, яка підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності з метою видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

В іншій частині ухвала Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2018 року про призначення у справі судово-оціночної земельної експертизи підлягає виконанню в повному обсязі.

В силу положень п. 4 ч. 2 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Враховуючи, що проведення експертизи потребує значного часу, колегія суддів приходить до висновку про необхідність зупинення провадження у справі до одержання результатів експертизи.

Керуючись ст.ст. 102, 103, 248, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Внести зміни до ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2018 року про призначення судово-оціночної земельної експертизи у справі ОСОБА_2 адвоката ОСОБА_3 № 874/4/17, поставивши на вирішення експерта питання щодо визначення вартості у використанні частини земельної ділянки площею 1,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, призначеної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за адресою: с.Вільха, Романівський район, Житомирська область, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 31.07.2017 року, яка підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності з метою видобування корисних копалин загальнодержавного значення..

Направити до експертної установи ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2018 року та 20 червня 2018 року про призначення у справі судово-оціночної земельної експертизи та матеріали адміністративної справи №874/4/17 .

Провадження у справі №874/4/17 зупинити до одержання судом результатів зазначеної експертизи.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в частині зупинення провадження у справі протягом тридцяти днів з дня її проголошення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Т.В. Іваненко

К.С. Франовська

Дата ухвалення рішення 20.06.2018
Зареєстровано 22.06.2018
Оприлюднено 22.06.2018

Судовий реєстр по справі 874/4/17

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 13.02.2019 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 31.10.2018 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 16.10.2018 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Рішення від 29.08.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 10.08.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.06.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.06.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.04.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.03.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.03.2018 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.12.2017 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.12.2017 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.12.2017 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 874/4/17

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону