Ухвала
від 18.06.2018 по справі 913/1378/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022  м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79  inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

                    

18 червня 2018 року                                                   Справа № 913/1378/16

                                                                                Провадження №12б/913/1378/16

За заявою боржника – ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, м.Сєвєродонецьк Луганської області

про банкрутство

Суддя Господарського суду Луганської області Палей О.С.

Секретар судового засідання Рвачов О.О.

У засіданні брали участь:

від кредитора:  ОСОБА_2 – представник за довіреністю б/н від 27.02.2018 (ТОВ “Асгард Фінанс”);

від боржника: представник не прибув;

керуючий санацією: ОСОБА_3, посвідчення №1132 від 12.07.2013.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство; судова процедура санації; вирішення питання щодо подальшого руху справи.

Розглянувши матеріали справи та додатково надані документи, заслухавши пояснення керуючого санацією, представника кредитора, суд

в с т а н о в и в:

Ухвалою від 03.01.2017 господарським судом:

- порушено провадження у справі про банкрутство боржника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, 93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд.7а, ідентифікаційний код 00292824;

- введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”;

- введено процедуру розпорядження майном боржника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”;

- розпорядником майна призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3, свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого №1132 від 12.07.2013.

Оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення про порушення справи про банкрутство боржника - ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, здійснено 23.01.2017.

Встановлений ч.1 ст.23 Закону граничний строк для пред’явлення вимог кредиторами сплинув 23.02.2017.

За ухвалою від 05.07.2017 судом затверджено реєстр вимог кредиторів у складі вимог наступних кредиторів:

- Приватного підприємства “Донбас - Бізнес”, м.Сєвєродонецьк, в сумі 3032216,46 грн. основного боргу (четверта черга);

- Управління Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області в сумі 6923742,66 грн. (четверта черга);

- Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області в сумі 788850,12 грн., в тому числі – 784620,62 грн. (третя черга) та 4229,50 грн. (шоста черга);

- ОСОБА_1 акціонерного товариства “Перший український міжнародний банк” у загальному розмірі  49088338,95 грн. (четверта черга);

- забезпечені заставою вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства “Перший український міжнародний банк” на суму 5000000,00 грн. і відомості про майно, яке знаходиться в заставі у Кредитора згідно Договору застави товарів в обороті №01.13/ТОВ від 21.05.2013, з додатковими угодами до нього, та Договору застави товарів в обороті №17.12/13/ТОВ від 21.05.2013, з додатковими угодами до нього.

Ухвалою господарського суду від 18.10.2017 здійснено заміну кредитора – ОСОБА_4 акціонерне товариство “Перший український міжнародний банк”, його правонаступником – Товариством з обмеженою відповідальністю “Асгард Фінанс”.

02.08.2017 на адресу суду від розпорядника майна надійшли матеріали по справі.

Розпорядником майна надано суду звіт про діяльність розпорядника майна, фінансовий стан боржника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”.

За даними боржника (лист вих.№01/17 від 30.01.2017) станом на 18.01.2017 заборгованість по виплаті заробітної плати, аліментів, авторської винагороди, відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров’ю громадян відсутня.

Згідно даних витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №51447490 від 10.02.2017 та інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта №79710544 від 06.02.2017 було складено додаток 1 до реєстру вимог кредиторів ПАТ “Луганський ЛМЗ”.

Керівництво ПАТ “Луганський ЛМЗ” повідомлено листом №02-01/42 від 25.01.2017 про заходи, які потребують згоди розпорядника майна згідно з ч.8 ст. 22 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” №4212- VI.

Станом на 01.12.2016 проведено інвентаризацію активів боржника, а саме 1317 одиниць на загальну суму 89780664 грн 24 коп.

Станом на 31.12.2016 ТОВ “Лисичанськаудит” було проведено аналіз фінансово - господарського стану ПАТ “Луганський ливарно-механічний завод” у відповідності до Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України від 26.10.2010 №1361.

Згідно аналізу фінансово-господарського стану суттєве погіршення економічної ситуації у 2014 році було обумовлене веденням військових дій на сході України, що викликало ланцюжкову реакцію дисбалансу усіх макроекономічних показників. Під впливом подій 2014 року, економічна ситуація у 2015-2016 характеризувалася подальшим занепадом.

В 2014-2016 роках Товариство не здійснювало фінансово - господарської діяльності за основним видом діяльності на окупованій території, тобто не отримало дохід від реалізації, проте частково, лише у грудні 2016 року здійснювало діяльність на підконтрольній Україні території.

Чистий дохід від реалізації продукції за 2016 рік склав - 416 тис. грн., собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) за 2016 рік склала 416 тис. грн., інші операційні витрати за 2016 рік склали - 4780 тис. грн. (відсотки по кредиту банка, донарахування пільгових пенсій згідно зі списком №1 та списком № 2, заборгованість по ПДВ); фінансовий результат за 2016 рік від операційної діяльності - збитки в сумі 4780 тис. грн. Фінансовий результат визначено по принципу “нарахування”, тобто доходи і витрати відображені в звітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження та сплати коштів. Руху грошових коштів за звітний період не було.

За підсумками року коефіцієнт покриття більше за 1,0, однак цей показник “умовний”, у зв’язку з тим, що всі необоротні та оборотні активи Товариства (окрім дебіторської заборгованості в сумі 499 тис. грн) знаходяться поза зоною контролю Товариства - на тимчасово окупованій території.

За результатами розрахунків показник забезпечення зобов’язань Товариства всіма його активами не перевищує одиницю (0,87) (вартість активів визначена умовно) при від’ємній рентабельності, що свідчить про відсутність ознак фіктивного банкрутства в Товаристві. Такий фінансовий стан Товариство отримало внаслідок дій непереборної сили.

Згідно з Методичними рекомендаціями інформаційним забезпеченням процесу діагностики банкрутства, в тому числі виявлення ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства є: Баланс (Звіт про фінансовий стан) форма №1, Звіт про сукупні доходи форма №2, Звіт про рух грошових коштів форма №3, Звіт про зміни в капіталі форма №4, Примітки до річної фінансової звітності форма №5, Звіт з праці форма 1-ПВ, Звіт про використання робочого часу форма 3-ПВ, Звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію форма 11-03 та інші.

Враховуючи, що не всі документи із зазначеного переліку складались протягом періоду, що аналізувався, а також відсутність даних бухгалтерського обліку у зв’язку зі знищенням даних та документів, обчислення значної кількості показників, які характеризують фінансово-господарську діяльність ПАТ “Луганський ливарно-механічний завод” не вважається можливим.

Таким чином, наявність даних аудитори вважають недостатньою для ідентифікації ознак дій з приховування та доведення до банкрутства.

Згідно п.10 ст. 23 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” №4212-VІ на адресу розпорядника майна заяв про участь у санації боржника від фізичних осіб та/або юридичних осіб не надходило.

Згідно п.11 ст.23 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” №4212-VІ у процедурі розпорядження майном боржником не виготовлявся план санації відповідно до вимог ст.29 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” №4212-VI.

Ухвалою від 29.11.2017 господарським судом:

- припинено процедуру розпорядження майном боржника та звільнено арбітражного керуючого ОСОБА_3 від виконання ним повноважень розпорядника майна ПАТ “Луганський ливарно-механічний завод”;

- введено процедуру санації ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, 93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд.7а, ідентифікаційний код 00292824, строком на шість місяців до 29 травня 2018 року;

- призначено керуючим санацією арбітражного керуючого ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, свідоцтво №1132 від 12.07.2013, який мешкає за адресою: 93193, АДРЕСА_1;

- зобов’язано керуючого санацією протягом трьох місяців з дня винесення ухвали про санацію боржника надати суду розроблений план санації  відповідно до ч.1 ст.29 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, попередньо розглянутий та схвалений комітетом кредиторів;

-  з моменту винесення ухвали про введення процедури санації: керівника боржника звільнено з посади у порядку, визначеному законодавством; управління боржником перейшло до керуючого санацією; зупинені повноваження органів управління боржника - юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, повноваження органів управління передано керуючому санацією, за винятком повноважень, передбачених планом санації;

- зобов’язано органи управління боржника протягом трьох днів з дня прийняття рішення про введення процедури санації та призначення керуючого санацією     здійснити передачу керуючому санацією бухгалтерської та іншої документації боржника, його печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей;

- призначено розгляд справи у судовому засіданні на 29.01.2018.

Оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення про введення процедури санації     боржника - ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, здійснено 04.12.2017.

05.03.2018 до відділу документального забезпечення суду керуючим санацією ОСОБА_3 за супровідним листом від 01.03.2018 №02-01/45 надані: копії повідомлень щодо засідання комітету кредиторів від 16.02.2018 з доказами направлення та отримання; копії та оригінал довіреностей кредиторів; копія листа ПАТ “Луганський ЛМЗ” від 03.01.2018; протокол №4 засідання комітету кредиторів ПАТ “Луганський ЛМЗ” від 01.03.2018; клопотання комітету кредиторів №01-03/18 від 01.03.2018 щодо продовження строку надання плану санації на затвердження на 3 місяця та поточний звіт керуючого санацією ПАТ “Луганський ЛМЗ” станом на 01.03.2018 №02-01/44 від 01.03.2018.

У листі ПАТ “Луганський ЛМЗ” від 03.01.2018 повідомляється, що генеральному директору  ПАТ “Луганський ЛМЗ” ОСОБА_5 заробітна плата впродовж 12 місяців до введення процедури санації не нараховувалася та не виплачувалася.

Зі змісту поточного звіту керуючого санацією ПАТ “Луганський ЛМЗ” станом на 01.03.2018 вбачається, що керуючий санацією наказом №1 від 29.11.2017 прийняв управління боржником та наказав протягом 3-х днів генеральному директору ОСОБА_5 передати печатки і штампи керуючому санацією ПАТ “Луганський ЛМЗ” ОСОБА_3, матеріальні та інші цінності передати по завершенню інвентаризації майна. Наказом №2 від 29.11.2017 звільнено з посади генерального директора ОСОБА_5 з 29.11.2017; прийнято ОСОБА_5 з 30.11.2017 на посаду виконавчого директора на час проведення процедури санації з виконанням своїх обов’язків згідно з посадовою інструкцією. За актом приймання-передавання від 01.12.2017 генеральний директор ОСОБА_5 передав круглу печатку підприємства.

Для проведення процедури санації вирішено використовувати, як санаційний, розрахунковий рахунок №26009054007901, відкритий в ПАТ КБ “Приватбанк”, МФО 335429.

У ПАТ “Луганський ЛМЗ” відсутня заборгованість з виплати заробітної плати перед працівниками.

Згідно з наказом №3 від 30.11.2017 було вирішено  провести інвентаризацію активів ПАТ “Луганський ЛМЗ”. Головою інвентаризаційної комісії призначено керуючого санацією ОСОБА_3, членами комісії – виконавчого директора ОСОБА_5, головного бухгалтера ОСОБА_6 Строк проведення інвентаризації визначено до 31.01.2018. На підприємстві обліковуються 2 штатних працівника, які і є членами інвентаризаційної комісії.

Керуючий санацією ОСОБА_3 повідомив, що у зв’язку з великим обсягом майна, відсутністю первинної документації (знищена в результаті пожежі, яка сталася 21.08.2014 внаслідок артилерійського обстрілу території ПАТ “Луганський ЛМЗ”), необхідністю оформлення актів вибуття, замалої кількості членів інвентаризаційної комісії, було видано наказ №3/1 від 31.01.2018 про продовження строків проведення інвентаризації. Строк продовжено до 30.03.2018.

Керуючий санацією ОСОБА_3 зазначив, що інші потенційні інвестори заяви на участь у санації на дату надання звіту, в строк встановлений судом, не надавали. High guality industries s.r.o. також не надала керуючому санацією свої пропозиції щодо санації боржника.

Враховуючи зазначене, керуючий санацією зазначив, що на дату надання звіту не є можливим розробити план санації ПАТ “Луганський ЛМЗ” та надати на схвалення комітету кредиторів.

Ухвалою господарського суду від 05.03.2018 розгляд справи призначено на 04.06.2018. Зобов’язано керуючого санацією ОСОБА_3 надати суду розроблений план санації попередньо розглянутий та схвалений комітетом кредиторів.

04.06.2018 керуючим санацією надано копії повідомлень щодо засідання комітету кредиторів, копії довіреностей, копія листа High guality industries s.r.o., протокол засідання комітету кредиторів №5 від 30.05.2018 про звернення до суду із клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою господарського суду від 04.06.2018 розгляд справи призначено на 18.06.2018.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності доводи сторін, суд дійшов висновку що провадження у справі слід закрити.

При цьому суд виходить з наступного.

За змістом Закону про банкрутство якщо санація не дала результатів або не проводилася, не було укладено мирову угоду, господарський суд ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Втім, ліквідаційна процедура у справі про банкрутство - це необов’язкова судова процедура, основним призначенням якої є ліквідація визнаної судом заборгованості банкрута шляхом продажу майна банкрута та проведення розрахунків по його боргах.

За приписами ч.8 ст.29 Закону про банкрутство якщо протягом шести місяців з дня винесення ухвали про санацію до господарського суду не буде поданий план санації боржника, господарський суд має право прийняти рішення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури відповідно до цього Закону.

Правова конструкція даної норми не передбачає саме обов’язок суду визнати боржника банкрутом а лише визначає вірогідність такого рішення.

Рішення комітету кредиторів про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом не є достатньою умовою та підставою для визнання такого боржника банкрутом.

За наявності вказаного клопотання комітету кредиторів, господарський суд самостійно має перевірити ознаки, за яких боржника може бути визнано банкрутом.

При прийнятті постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, господарський суд повинен з‘ясувати наявність або відсутність у боржника ознак банкрутства, зокрема: наявність непогашених, визнаних судом грошових вимог кредиторів; перевищення грошових зобов‘язань боржника над його майном (пасиву над активом, порівнявши відомості обох величин та встановивши недостатність майна для задоволення вимог кредиторів (неспроможність); незадовільний результат застосування заходів фінансового оздоровлення боржника.

Тільки наявність усіх перерахованих ознак дає суду підстави для визнання боржника банкрутом.

Зміст встановленого господарським судом факту банкрутства - неспроможність суб’єкта підприємницької діяльності повною мірою розрахуватися по своїх боргах (неплатоспроможність) у зв’язку з перевищенням пасивів (суми боргових зобов’язань боржника) над його активами (критерій неоплатності, визначений ч.4 ст.205 Господарського кодексу України).

Банкрутство слід відрізняти від неплатоспроможності боржника як фактичного стану.

Неплатоспроможність боржника має бути стійкою і не піддаватися усуненню, попри здійсненим судовим заходам щодо відновлення платоспроможності суб’єкта.

Отже, банкрутство - це встановлений господарським судом факт неспроможності суб’єкта підприємницької діяльності виконати свої грошові зобов’язання не інакше, як через застосування ліквідаційної процедури.

У постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією.

Повноваження ліквідатора визначені ст.42 Закону про банкрутство.

У процесі ліквідації відбувається звернення стягнення на все майно боржника (включаючи об’єкти інтелектуальної власності), що належить йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури ( ліквідаційна маса), за винятком об’єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об’єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в комунальну власність.

Виняток з цього правила становлять також речі, визначені родовими ознаками, на які може бути звернено стягнення і в разі їх знаходження у банкрута на праві володіння або користування (залучені банками кошти, узята за договором позики партія зерна і т. д.). Відповідно до ч.2 ст.213 Господарського кодексу України до складу ліквідаційної маси включаються також майнові активи осіб, що відповідають за зобов’язаннями неплатоспроможного боржника відповідно до закону або установчих документів боржника.

Майно, на яке звертається стягнення у ліквідаційній процедурі, оцінюється арбітражним керуючим у порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. У разі продажу майна на аукціоні вартість майна, що визначається шляхом його оцінки, є початковою вартістю.

Для здійснення оцінки майна арбітражний керуючий має право залучати на підставі договору суб’єктів оціночної діяльності – суб’єктів господарювання з оплатою їх послуг за рахунок коштів, одержаних від виробничої діяльності боржника, визнаного банкрутом, або реалізації його майна, якщо інше не встановлено комітетом кредиторів.

Після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута.

Ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів.

Кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів.

З метою вирішення питання про обґрунтованість визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд ухвалою від 04.06.2018р. зобов’язав керуючого санацією ОСОБА_3 надати суду: всі відомості щодо інвентаризації майна боржника (окрім вже доданих до матеріалів справи); баланс на останню звітну дату; перелік рухомого та нерухомого майна боржника із зазначенням його залишкової вартості та місцезнаходження; належні докази перевищення пасиву над активами боржника.

З пояснень керуючого санацією вбачається наступне.

На дату порушення справи та на даний час ПАТ “Луганський ЛМЗ” зареєстроване за адресою: 93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд.7а, ЄДРПОУ 00292824, але засоби виробництва ПАТ “Луганський ЛМЗ” знаходяться на території не підконтрольній владі України, а саме -  м.Луганськ, вул.Леніна, б.195.

Керуючим санацією, згідно ч.6 ст.28 Закону про банкрутство та наказу №3 від 30 листопада 2017 року було організовано проведення інвентаризації майна ПАТ “Луганський ливарно-механічний завод” на 01.12.2017. Призначено головою інвентаризаційної комісії - керуючого санацією ОСОБА_3, членами комісії - виконавчого директора ОСОБА_5, головного бухгалтера ОСОБА_6 Строк проведення інвентаризації визначений до 31.01.2018.

У зв’язку з великим обсягом майна, відсутністю первинної документації (знищена в результаті пожежі, яка сталася 21.08.2014 внаслідок артилерійського обстрілу території ПАТ “Луганський ЛМЗ”), необхідністю оформлення актів вибуття, замалої кількості членів інвентаризаційної комісії, було видано наказ №3/1 від 31 січня 2018 року про продовження строків проведення інвентаризації; строк продовжено до 30 березня 2018 року. В роботі інвентаризаційної комісії використовувались відповіді, які були надані відповідними установами на запити арбітражного керуючого щодо майна боржника. Під час проведення інвентаризації інвентаризаційна комісія виявила рухоме та нерухоме майно, яке може належати ПАТ “Луганський ЛМЗ” (перелік майна доданий до матеріалів справи).

За ствердженням керуючого санацією – остаточно, за результатами інвентаризації, підтвердити перелік майна боржника, яке може бути включене до складу ліквідаційної маси, не вважається можливим у зв’язку з тим, що:

- фактичне проведення інвентаризації неможливе, так як рухоме та нерухоме майно знаходиться в м.Луганську на тимчасово непідконтрольній владі України території;

- відсутня первинна документація, технічна, бухгалтерського обліку, архівна, договірна тощо; комп’ютерна техніка з усіма електронними носіями та всіма базами даних знищена в результаті пожежі, яка сталася 21.08.2014 внаслідок артилерійського обстрілу території ПАТ “Луганський ЛМЗ”, копія акту про пожежу від 12.02.2015 додана до матеріалів справи.

У зв’язку з вищезазначеним керуючий санацією зазначив, що боржник, в цілях запобігання надання завідомо неправдивої інформації відносно майна та інших рядків балансу, не надавав баланс до органів статистики.

Указом №405/2014 від 14.04.2014 Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року “Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України” уведено в дію відповідне рішення Ради національної безпеки і оборони України щодо проведення антитерористичної операції на сході України.

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, визначено Законом України “Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції”, за змістом ч.1 ст.1 якого періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Згідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.07.2014 №1085-р “Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення” території Донецької та Луганської областей, зокрема м.Луганськ, є територією, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження з квітня 2014 року по теперішній час.

Законом України від 18 січня 2018року №2268-VIII “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” встановлено, що Російська Федерація чинить злочин агресії проти України та здійснює тимчасову окупацію частини її території за допомогою збройних формувань Російської Федерації, що складаються з регулярних з’єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони Російської Федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам Російської Федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації Російської Федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.

Зазначені обставини є загальновідомими.

За приписами ст.4 Закону від 18 січня 2018року №2268-VIII цілями державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях є, передусім, звільнення тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях та відновлення на цих територіях конституційного ладу.

Знаходження майна ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод” на окупованій території унеможливлює здійснення призначеним судом ліквідатором визначених Законом про банкрутство заходів щодо інвентаризації, оцінки, організації торгів та реалізації майна боржника, що зводить нанівець сам зміст судової процедури ліквідації.

Продаж майна банкрута – ключовий момент судової процедури ліквідації .

Саме дана стадія має забезпечити реалізацію основних цілей на цьому етапі банкрутства – розмірне і максимально можливе погашення вимог кредиторів та у спосіб, що найбільш сприяє досягненню цієї мети.

В ст.2 Закону від 18 січня 2018 року №2268-VIII зазначено, що за юридичними особами зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, якщо таке майно набуте відповідно до законів України.

При розгляді даної справи суд також виходить з необхідності дотримання справедливого балансу між інтересами боржника та його кредиторів.

Знаходження майнових активів боржника на тимчасово окупованій території унеможливлює їх реалізацію у встановленому законом порядку, що, в свою чергу, призводить до неможливості погашення визнаних судом вимог кредиторів інакше, ніж через процедуру списання непогашених боргів, що не можна вважати ефективним способом захисту майнових прав кредиторів в межах реалізації судових процедур банкрутства.

Втім, боржник  ОСОБА_4 акціонерне товариство “Луганський ливарно-механічний завод” понесе індивідуальний та надмірний тягар у вигляді його вимушеної ліквідації як господарюючого суб’єкта, який після звільнення тимчасово окупованих територій може бути збережений як повноцінний суб’єкт господарювання на всій підконтрольній Україні території.

          Враховуючи вищевикладене суд провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод” закриває, при цьому мораторій на задоволення вимог кредиторів підлягає скасуванню.

          Суд зобов’язує арбітражного керуючого ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, свідоцтво №1132 від 12.07.2013, який мешкає за адресою: 93193, АДРЕСА_1 продовжувати здійснювати функції керівника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод” до призначення у встановленому законом порядку органів управління товариства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.1, 7, ч.7 ст.19, ст.83 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст.ст.231, 234, 235 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1. Провадження у справі № 913/1378/16 про банкрутство ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод”, 93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд.7а, ідентифікаційний код 00292824, закрити.

2. Мораторій на задоволення вимог кредиторів скасувати.

          

3. Арбітражному керуючому ОСОБА_3 продовжувати здійснювати функції керівника ОСОБА_1 акціонерного товариства “Луганський ливарно-механічний завод” до призначення у встановленому законом порядку органів управління товариства.

4. Дану ухвалу надіслати:

- УПФУ в м. Сєвєродонецьку (93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул. Шевченко, 9);

- ТОВ “АСГАРД ФІНАНС” (02160, м.Київ, проспект Соборності, б.15/17, офіс 318-3);

- представнику ТОВ “АСГАРД ФІНАНС” ОСОБА_2 (04123, АДРЕСА_2);

- Приватному підприємству “Донбас-Бізнес” (93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд. 7а);

- Державній податковій інспекції в м.Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Енергетиків, 72);

- боржнику - ПАТ “Луганський ливарно-механічний завод” (93404, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Сметаніна, буд.7а);

- арбітражному керуючому ОСОБА_3 (за двома адресами: 93193, АДРЕСА_3, та 93003, м.Рубіжне Луганської області, вул.Померанчука, буд.15а);

- ДПІ в м. Сєверодонецьку ГУ ДФС у Луганській області (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Енергетиків, 72);

- Державному реєстратору виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, бульвар Дружби Народів, буд.32);

- Центру надання адміністративних послуг у м.Сєвєродонецьку (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, бульвар Дружби Народів, б.32-а);

- Сєвєродонецькому міському відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, пр.Хіміків, 68);

- відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Єгорова, 22).

Ухвала набирає  законної сили негайно після її оголошення 18.06.2018 у відповідності до ст.235 ГПК України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені  ст.256 ГПК України та порядку, визначеному п.17.5  Перехідних положень ГПК України.

Суддя                                                                                                 О.С. Палей

Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено22.06.2018
Номер документу74841443
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —913/1378/16

Постанова від 20.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 23.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 04.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Постанова від 05.09.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Постанова від 05.09.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 29.08.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 18.06.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палей О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні