ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" червня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/282/18
Господарський суд Одеської області у складі судді Смелянець Г.Є.
при секретарі судового засідання Орлов О.О.
розглянувши у судовому засіданні справу №916/282/18
за позовом Одеської міської ради
до відповідачів: 1.Товариства з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп" 2.Дочірнього підприємства "Транс Океан Тур"; 3.Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс"
третя особа , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Департамент комунальної власності Одеської міської ради
про стягнення 1 716 622,66 грн., -
та за зустрічним позовом 1.Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс"; 2.Товариства з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп"; 3.Дочірнього підприємства "Транс Океан Тур"
до Одеської міської ради
про внесення змін до договору оренди
за участю представників :
від позивача за первісним позовом: ОСОБА_1 довіреність №43/вих-мр від 20.02.2018р.
від відповідача-1 за первісним позовом (ТОВ "Фейм Груп"): ОСОБА_2 довіреність від 10.05.2018р.
від відповідача-2 за первісним позовом (Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс"): ОСОБА_2 довіреність №10-05/18/2-юр від 10.05.2018р.
від відповідача-3 за первісним позовом (ДП "Транс Океан Тур"): ОСОБА_2 довіреність №10-05/18/4 від 10.05.2018р.
від третьої особи(ДКВ ОМР): не з'явився
Суть спору: Одеська міська рада звернулась до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" 1 716 622,66 грн., з яких: 1 517 763,60 грн. - основний борг з оплати орендної плати, 65 318,93 грн. - інфляційні витрати, 15 330,11 грн. - 3% річних, 118 210,02 грн. - пеня.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачами своїх зобов'язань за договором оренди землі від 19.10.2011р. щодо повної та своєчасної сплати орендної плати за орендовану земельну ділянку, а саме: самостійним нарахуванням відповідачами орендної плати за землю за 2017 рік за новою нормативною грошовою оцінкою земель 2017 року за відсутності внесених змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати.
У відзиві на позовну заяву від 18.05.2018р. за вх.№9948/18 відповідачі вважають позовні вимоги Одеської міської ради такими, що не підлягають задоволенню, оскільки заборгованість зі сплати орендної плати у відповідачів відсутня.
При цьому, відповідачі посилаються на те, що у період, за який позивачем нараховано оренду плату у більшому розмірі, чинною була нормативна грошова оцінка, затверджена рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. Умовами п.4.4 договору встановлений обов'язок орендодавця (позивача) змінити суму орендної плати у разі коригування грошової оцінки земель м. Одеси.
Також 18.05.2018р. за вх.№1001/18 господарським судом одержано зустрічну позовну заяву Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс", ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур" до Одеської міської ради, в якій позивачі за зустрічним позовом просять господарський суд внести зміни до договору оренди землі від 19.10.2011р., укладеного між Одеською міською радою та ТОВ "Фейм Груп", ДП „Транс Океан Тур", Підприємством з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс", посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3 за реєстр. №75, який зареєстрований в Управлінні Держкомзему у місті Одеса 21.10.2011р. за №511010004000075, шляхом викладення п.2.3 і п.4.1 договору в наступній редакції:
- п.2.3 договору: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року становить: 23 521 758,56 (двадцять три мільйони п'ятсот двадцять одна тисяча сімсот п'ятдесят вісім) гривень 56 копійок, згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 3157/86-17 від 16.02.2017 року, складеного Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області";
- п.4.1 договору: "Орендна плата за земельну ділянку площею 34470 кв.м розрахована у розмірі 3% (трьох відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 705 652 (сімсот п'ять тисяч шістсот п'ятдесят дві гривні) грн. 70 копійок на рік.
Орендна плата вноситься орендарями у грошовій безготівковій формі. Порядок внесення та нарахування Орендарями орендної плати застосовується відповідно до вимог чинного законодавства".
Зустрічну позовну заяву обґрунтовано наявністю рішення Одеської міської ради від 29.06.2016р., яким затверджено нову нормативно грошову оцінки земель міста Одеси, яка застосовується з 01.01.2017р., та умовами п.4.4 укладеного між сторонами договору оренди землі, згідно з яким сторонами досягнута домовленість про зміну умов договору у випадку зміни розміру земельного податку та в разі коригування грошової оцінки земель міста Одеси. При цьому, обов'язок зміни орендної плати у випадку коригування грошової оцінки земель міста Одеси покладено саме на орендодавця.
Ухвалою від 21.05.2018р. зустрічну позовну заяву прийнято до спільного розгляду з первісним позовом та об'єднано зустрічний позов в одне провадження з первісним позовом у справі №916/282/18.
21.05.2018р. за вх.№2-2579/18 господарським судом одержано заяву про уточнення позовних вимог, яка за своєю правовою суттю є заявою про зміну предмету зустрічного позову, згідно з якою позивачі за зустрічним позовом просять суд внести зміни до договору оренди землі від 19.10.2011р., укладеного між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп", Дочірнім підприємством "Транс Океан Тур", Підприємством з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс", посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3 за реєстр. №75, який зареєстрований в Управлінні Держкомзему у місті Одеса 21.10.2011р. за №511010004000075, шляхом викладення п.2.3 і п.4.1 договору в наступній редакції:
- п.2.3 договору: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року становить: 23 521 758,56 (двадцять три мільйони п'ятсот двадцять одна тисяча сімсот п'ятдесят вісім) гривень 56 копійок, згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 3157/86-17 від 16.02.2017 року, складеного Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області";
- п.4.1 договору: "Орендна плата за земельну ділянку площею 34470 кв.м розрахована у розмірі 3% (трьох відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 705 652 (сімсот п'ять тисяч шістсот п'ятдесят дві гривні) грн. 70 копійок на рік. Зміни розміру орендної плати набирають сили з 01.01.2017р.
Орендна плата вноситься орендарями у грошовій безготівковій формі. Порядок внесення та нарахування Орендарями орендної плати застосовується відповідно до вимог чинного законодавства".
У відзиві на зустрічну позовну заяву від 29.05.2018р. за вх.№10524/18 Одеська міська рада просить суд відмовити у задоволенні зустрічного позову повністю з посиланням на те, що сторонами у договорі погоджено можливість внесення змін до договору оренду землі у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земель міста Одеси саме Одеською міською радою шляхом укладання відповідної угоди, яка має бути нотаріально посвідчена та буде невід'ємною частиною цього договору. Постановою Верховного Суду від 15.02.2018р. у справі №916/1578/15-г встановлено, що чинним законодавством не передбачено положень про зміну розміру орендної плати за користування орендованим майном саме з моменту прийняття законодавцем таких змін, а надається право стороні правовідносин в подальшому ініціювати внесення відповідних змін до договору. Отже до моменту внесення змін до договору оренди, в тому числі за рішенням суду, орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату в розмірі, передбаченому чинним договором. Сплата позивачами за зустрічним позовом орендною платою за зміненою нормативною грошовою оцінкою до моменту внесення змін до договору оренди землі не відповідає приписам чинного законодавства України. Нормами податкового законодавства передбачений обов'язок платників податків самостійно обчислити суму плати за землю, а не право самостійно змінювати розмір орендної плати, встановлений договором. Нормами Податкового кодексу України регулюються відносини, що виникають в сфері справляння податків і зборів. в той час як підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, а не дані поданої платником податків декларації. Затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси є підставою для укладання додаткової угоди. Ані норми податкового законодавства, ані норми цивільного законодавства не наділяють орендарів земельних ділянок комунальної власності правом в односторонньому порядку змінювати умови договору в частині визначення розміру орендної плати. Також Одеська міська рада посилається на те, що задоволення зустрічного позову порушить норми матеріального права, а саме Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо виключної компетенції Одеської міської ради у сфері земельних відносин. Крім того, Одеська міська рада вважає, що відповідні вимоги позивачів за зустрічним позовом є передчасними зважаючи на можливість укладання відповідної додаткової угоди у позасудовому порядку. Позовні вимоги за зустрічним позовом як недобросовісних орендарів ініційовано не для приведення договору оренди у відповідність з діючим законодавством, а з метою уникнення відповідальності зі сплати орендної плати.
У відповіді на відзив Одеської міської ради на зустрічну позовну заяву про внесення змін до договору оренди від 05.06.2018р. за вх.№11216/18 позивачі за зустрічним позовом вказали на наступне. Прийнявши в межах повноважень, визначених законом, рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси ще 29.06.2016р. та зазначивши в самому рішенні про введення його в дію з 01.01.2017р., Одеською міською радою вже до 01.01.2017р. повинні були бути здійснені усі дії, направлені на приведення чинних умов договорів оренди у відповідність до прийнятого нею самою рішення та ініційоване питання щодо внесення відповідних змін до договорів оренди. Визначене в п.4.4 договору оренди виключення з випадків зміни розміру орендної плати за згодою сторін в разі коригування грошової оцінки земель м. Одеси встановлює обов'язок орендодавця змінити суму орендної плати, який не є правом Одеської міської ради. Таким чином нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішення суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Виключна компетенція Одеської міської ради у сфері земельних відносин не означає, що Одеська міська рада може нехтувати законними підставами та не здійснювати обов'язкових дій для внесення змін до договору оренди землі на підставі введення в дію нормативної грошової оцінки, що була прийнята нею самою. У постанові Верховного Суду від 15.02.2018р. у справі №916/1578/15-г, на яку посилається Одеська міська рада проаналізовано законодавство, яке регулює відносини оренди майнових комплексів державних підприємств, а не земельні відносини. При цьому позивачі за зустрічним позовом посилаються на правову позицію, викладену у постанові Верховного Суду від 17.05.2008р. у справі №916/2344/17, згідно з якою нормами чинного законодавства передбачена диспозитивність зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у строки відмінні від строку набрання рішення законної сили; оскаржуваним рішенням суду визначено, що договір вважається зміненим з 01.01.2017р., що не суперечить приписам частини 5 статті 188 ГК України. Внесення змін до договору оренди щодо розміру орендної плати не обумовлено наявністю або відсутністю заборгованості орендаря.
У відповіді на відзив на позовну заяву від 06.06.2018р. за вх.№11310/18 Одеська міська рада вказала на те, що сторони погодили можливість внесення змін до договору оренди землі у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земель міста Одеси саме Одеською міською радою шляхом укладення відповідної угоди, яка має бути нотаріально посвідчена та буде невід'ємною частиною цього договору. Постановою Верховного Суду від 15.0202018р. за вх.№916/1578/15-г встановлено, що чинним законодавством не передбачено положень про зміну розміру орендної плати за користування орендованим майном саме з моменту прийняття законодавцем таких змін, а надається право стороні правовідносин в подальшому ініціювати внесення відповідних змін до договору. Отже до моменту внесення змін до договору оренди, в тому числі за рішенням суду, орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату в розмірі, передбаченому чинним договором оренди. Прийняття Одеською міською радою рішення від 29.06.2016р., якою затверджено нову технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, не тягне за собою автоматичну зміну умов договорів оренди землі в частині розміру орендної плати, а лише підставою для внесення таких змін. Нормами цивільного законодавства передбачено, що зменшення розміру орендної плати внаслідок зміни нормативної грошової оцінки повинно відбуватись шляхом внесення змін в існуючий договір, позаяк без внесення змін відсутні підстави для сплати орендної плати іншого розміру, ніж у договорі. З огляду на наведене, отримавши витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки орендарями розпочато процедуру внесення змін до договору оренди землі. Водночас вказані зміни повинні бути оформлені шляхом укладення відповідної угоди, яка має бути нотаріально посвідчена та буде невід'ємною частиною даного договору. Окрім цього Одеська міська рада посилається на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 23.05.2018р. у справі №916/3155/17, у якій зазначено, що до внесення змін до умов договору сторони зобов'язані виконувати чинні умови договору.
У запереченнях на відповідь на відзив на зустрічну позовну заяву від 08.06.2018р. за вх.№11502/18 Одеська міська рада вказала на те, що Верховним Судом під час розгляду справи №916/2344/17 не зроблено жодного висновку щодо застосування норм права, а виключно надана правова оцінка обставинам справи в контексті погоджених між сторонами умов договору оренди про те, що внесення змін до договору з 01.01.2017р. не суперечить приписам ч.5 ст.188 ГК України. Водночас Верховний Суд в цілому дотримується протилежного підходу стосовно визначення моменту набрання чинності змін у визначений договором оренди розмір орендної плати та виходить з концепції про те, що чинним законодавством не передбачено положень про автоматичну зміну визначення розміру орендної плати за договором оренди без укладання відповідної угоди про внесення змін до договору, а навпаки - за певних такі зміни методики розрахунку, розміру грошової оцінки земельної ділянки, фіксованих відсотків тощо можуть стати лише підставою для подальшого внесення змін до відповідного договору. Постановою Верховного Суду від 16.04.2018р. у справі №910/7905/17 встановлено, що у контексті спірних земельних правовідносин, пов'язаних зі зміною розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності міста Києва, норми статей 632, 651 Цивільного кодексу України, статті 288 Податкового кодексу України та статті 30 Закону України "Про оренду землі" повинні розумітися і застосовуватися таким чином: "Зміна розміру орендної плати (у відсотках від нормативно-грошової оцінки), оформлена додатками до рішень Київської міської ради про бюджет міста Києва на певний рік, не може вважатися законодавчою підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати, оскільки цими рішеннями законодавчо не встановлюються граничні (мінімальний та максимальний) розміри орендної плати за земельні ділянки комунальної власності. Водночас, зазначені рішення Київської міської ради можуть бути підставою для внесення змін до договору оренди землі, якщо сторони договору оренди визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для перегляду розміру орендної плати, що узгоджується з принципом свободи договору, встановленим статтями 3, 6, 627 Цивільного кодексу України".
На підставі ст.240 ГПК України у судовому засіданні 14.06.2018р. за участю представників сторін, оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
При цьому третя особа у судове засідання не з'явилась, про дату, час і місце судового засідання належним чином повідомлена, про що свідчить особистий підпис представника третьої особи на відповідній розписці від 08.06.2018р.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників учасників справи, господарський суд встановив:
19.10.2011р. між Одеською міською радою (Орендодавець, позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) та ТОВ "Фейм Груп" (відповідач-1 за первісним позовом, позивач-2 за зустрічним позовом), ДП "Транс Океан Тур" (відповідач-2 за первісним позовом, позивач-3 за зустрічним позовом), Підприємством з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" (відповідач-3 за первісним позовом, позивач-1 за зустрічним позовом), разом - Орендарі, укладений договір оренди землі, згідно з яким Орендодавець на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради №1301-VІ від 20.09.2011р. передає, а Орендарі приймають у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 34470 кв.м., що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, Французький бульвар, 63/65, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору.
Відповідно до п.2.1 договору в оренду передається земельна ділянка площею 34470 кв.м., кадастровий номер 5110137500:47:001:0057 у тому числі по угіддях:
- під капітальною забудовою - 3347 кв.м.;
- під капітальною трьох і більше поверховою забудовою - 2554 кв.м.;
- під тимчасовою забудовою - 1278 кв.м.;
- під спорудами - 344 кв.м.;
- під проїздами, проходами, площадками - 11367 кв.м.;
- під зеленими насадженнями - 15580 кв.м.
Згідно з п. 2.2 договору на земельній ділянці розташовані:
- цілісний майновий комплекс "Санаторно-оздоровчий багатопрофільний комплекс для дітей з батьками "Магнолія" за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, буд.65/3, що складається з: літ. "З" - господарський корпус, площею 297,6 кв.м., літ. "Э" - сарай, літ. "Я" - туалет, літ. "Ю" - туалет, І - мостіння, загальною площею 297,6 кв.м., та належать Товариству з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп" на підставі договору про поділ нерухомого майна, посвідченого 15.09.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1339 із договором про внесення змін, посвідченого 14.10.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1697, зареєстрованого 14.10.2010р. у КП "ОМБТІ та РОН", номер запису 6375, в книзі 99неж-90 реєстраційний номер 31770839. Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно №27646996, виданий 14.10.2010р. КП "ОМБТІ та РОН";
- цілісний майновий комплекс "Санаторно-оздоровчий багатопрофільний комплекс для дітей з батьками "Магнолія" за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, буд. 65/1, загальною площею 8892,9 кв.м., що складаєгься з: літ. "А" - лікувальний комплекс, площею 5297,4 кв.м., літ. "а" - лікувальний корпус площею 23,2 кв.м., літ. "А1" - лікувальний корпус площею 2240,7 кв.м., літ. "А2" - лікувальний корпус площею 565,6 кв.м., літ. "В" - лікувальний корпус площею 564,5 кв.м., літ. "Ж" - адміністративна будівля площею 201,5 кв.м., літ. "Ц1" - охорона, №1,2,6 - огорожа, І - мостіння, та належать Дочірньому підприємству "Транс Океан Тур" на підставі договору про поділ нерухомого майна, посвідченого 15.09.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1339 із договором про внесення змін, посвідченого 14.10.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1697, зареєстрованого 17.11.2010р. КП "ОМБТІ та РОН", номер запису 6373, в книзі 99неж-173 реєстраційний номер 31771061. Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно №28028294, виданий 17.11.2010р. КП "ОМБТІ та РОН";
- цілісний майновий комплекс "Санаторно-оздоровчий багатопрофільний комплекс для дітей з батьками "Магнолія" за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, буд.65/2, що складається з: літ. "Г" - спальний корпус, площею 941,5 кв.м., літ. "Н" - будинок садівника, площею 19,9 кв.м., літ. "Д" - спальний корпус площею 164,1 кв.м., літ."Т" - гараж, літ. "И" - майстерня склад площею 129,6 кв.м., літ. "С" - навіс, літ. "Ф" - гараж, літ. "О" - трансформаторна, літ. "К" - контейнер, літ. "Ц" - охорона, літ. "К1"навс, літ. "М" - склад площею 75,3 кв.м., літ. "Ф1" - навіс, літ. "Л" - склад площею 52,2 кв.м., літ. "П" - сарай, ІІ, ІІІ, ІV- теплиця, №3,4,5 - огорожі, І - мостіння, загальною площею 1382,6 кв.м. та належать Підприємству з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс" на підставі договору про поділ нерухомого майна, посвідченого 15.09.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1339 із договором про внесення змін, посвідченого 14.10.2010р. ОСОБА_4, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу по реєстру за №1697, зареєстрованого 14.10.2010р. КП "ОМБТІ та РОН", номер запису 6374 в книзі 99-неж89 реєстраційний номер 31771231. Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно №27647434, виданий 124.10.2010р. КП "ОМБТІ та РОН".
Інженерне забезпечення - від існуючих мереж.
Відповідно до п.2.3 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 47 953 629,90 грн., згідно довідки-витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 17.10.2011р. №659/П, складеної Управлінням Держкомзему у місті Одеса.
Згідно з п.п.3.1,3.2 договору договір укладено терміном на 49 років з дати прийняття рішення Одеської міської ради від 20.09.2011р. №1301-VІ, для експлуатації та обслуговування санаторно-оздоровчого багатопрофільного комплексу для дітей з батьками "Магнолія". Після закінчення строку дії договору Орендарі мають переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендарі повинні не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
Відповідно до п.4.1 договору орендна плата за земельну ділянку площею 34470 кв. м., розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 1 438 608,90 грн. на рік. Орендна плата вноситься Орендарями у грошовій безкоштовній формі. Порядок внесення та нарахування Орендарями орендної плати застосовується відповідно до вимог чинного законодавства України.
Згідно з п.4.2 договору розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно рішення Одеської міської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватись Одеською міською радою в межах передбачених законодавством.
Відповідно до п.4.3 договору орендна плата сплачується за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, що місяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця на Банк ГУДКУ в Одеській області №33210812700008, код бюджетної класифікації 13050200. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до законодавства України.
Згідно з п.4.4 договору Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Розмір орендної плати переглядається у разі:
- зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України;
- введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яка затверджується рішеннями Одеської міської ради;
- зміни функціонального призначення будівлі або її частини;
- в інших випадках, передбачених законодавством.
У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.
Відповідно до п.п.4.5,4.6 договору Орендарі надають Одеському міському управлінню земельних ресурсів копію платіжного документу щодо внесеної орендної плати за його вимогою. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня, розмір якої визначається Податковим кодексом України. Пеня перераховується Орендарями на рахунок, зазначений в п.4.3. цього договору.
Згідно з п.5.1 договору земельна ділянка передається в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп", Дочірньому підприємству "Транс Океан Тур", Підприємству з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс" для експлуатації та обслуговування санаторно-оздоровчого багатопрофільного комплексу для дітей з батьками "Магнолія".
Відповідно до п.9.1.2 договору Орендодавець має право вимагати від Орендарів своєчасного внесення орендної плати.
Згідно з п.9.4.2 договору Орендарі зобов'язані самостійно, за даними Одеського міського управління земельних ресурсів, щороку обчислювати суму орендної плати за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавати відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом.
Відповідно до п.12.1 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін та підлягає нотаріальному посвідченню. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується у судовому порядку.
Також господарським судом встановлено, що рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто" ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016р., та встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 цього рішення, застосовується з 01.01.2017р.
У повідомленні від 27.12.2016р. №01-13/6779 Департамент комунальної власності Одеської міської ради повідомив ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", Підприємство з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" про прийняття Одеською міською радою рішення №756-VII від 29.06.2016р, яким з 01.01.2017р. вводиться в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста. Також у повідомленні зазначено, що згідно з п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платникам плати за землю необхідно самостійно обчислити суму орендної плати (або земельного податку) за землі державної та комунальної власності станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подати відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє платника від щомісячних декларацій. у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі разом з декларацією подається нова довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Окрім того, у повідомленні Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернув увагу на те, що ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", Підприємство з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" необхідно звернутись з заявою на отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
16.02.2017р. ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", Підприємство з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" отриманий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси №3157/86-17, згідно з яким нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою м. Одеса, Французький бульвар,63/65, кадастровий номер 5110137500:47:001:0057, з урахуванням коефіцієнту індексації станом на 01.01.2017р., становить 23521758,56 грн.
На підставі вказаного Витягу ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", Підприємство з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ "Аверс" самостійно здійснено розрахунок розміру орендної плати, із застосуванням ставки 3%, та протягом 2017р. щомісячно сплачувалася оренда плата в розмірі 58 804,39 грн.
У претензії від 07.06.2017р. за вих.№01-13/2466 Департамент комунальної власності Одеської міської ради заявив вимогу про оплату ТОВ "Аверс", ТОВ "Фейм", ТОВ "Транс Океан Тур" заборгованості з орендної плати у розмірі 674 561,54 грн.
У листі від 20.10.2017р. за вих.№01-13/5532 Департамент комунальної власності Одеської міської ради заявив вимогу про оплату ТОВ "Фейм Груп", ДП "Транс Океан Тур", ТОВ "Аверс" заборгованості з орендної плати у розмірі 1 349 123,14 грн.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні первісного позову та задоволення зустрічного позову, з наступних мотивів.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.11 ЦК України однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Як вище встановлено господарським судом, строкове, платне володіння, користування земельною ділянкою площею 34470 кв.м., що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, Французький бульвар, 63/65, кадастровий номер 5110137500:47:001:0057 здійснюється ТОВ "Аверс", ТОВ "Фейм", ТОВ "Транс Океан Тур" на підставі договору оренди землі від 19.10.2011р.
Відповідно до ст.792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Згідно з вимогами ч.1 ст.93 Земельного кодексу України, які кореспондуються з положеннями ст.1 Закону України "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ст.13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Частинами 1-3 ст.21 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Відповідно до ч.1 ст.628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з умовами п.4.2 укладеного між сторонами договору розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно рішення Одеської міської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватись Одеською міською радою в межах передбачених законодавством.
Водночас умовами п.4.4. договору встановлені випадки, у яких розмір орендної плати підлягає перегляду, і до яких, зокрема, включено введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яка затверджується рішеннями Одеської міської ради.
При цьому, у договорі встановлено, що у такому разі розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.
Згідно зі ст.30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до ч.2 ст.632 ЦК України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
У ч.1 ст.651 ЦК України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 1 ст.188 ГК України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Отже, зі змісту вищевикладеного законодавства можливо дійти висновку про те, що за загальним правилом зміну умов договору, в тому числі в частині розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду лише у випадках, встановлених умовами договору або в силу закону.
Як вище встановлено господарським судом, умовами укладеного між сторонами договору оренди землі передбачено, що у випадку введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яка затверджується рішенням Одеської міської ради, розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.
Рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Одеси та встановлено, що нормативна грошова оцінка підлягає застосуванню з 01.01.2017р.
Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з п.271.2 ст.271 Податкового кодексу України, в редакції, чинній станом на 01.01.2017р., рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Таким чином, право на внесення змін у договір щодо розміру орендної плати виникло у Орендарів з 01.01.2017р., оскільки саме з цієї дати введено в дію нову нормативну грошову оцінку земель міста Одеси. При цьому, реалізація такого права Орендарів умовами договору поставлена у залежність від виконання Орендодавцем свого обов'язку щодо ініціювання внесення відповідних змін у договір.
Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України "Про оренду землі" органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено оренди на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Аналогічні вимоги містяться і в абз.2,3 п. 288.1. ст.288 Податкового кодексу України, в редакції, чинній станом на 01.01.2017р., якою встановлено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено оренди на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики.
Згідно з абз. 1 п.288.1., п. 288.4. ст.288 Податкового кодексу України, в редакції, чинній станом на 01.01.2017р., підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Відповідно до ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У рішенні Європейського Суду з прав людини від 09.01.2013р. у справі "Волков проти України" зазначено, що в країнах повинен діяти принцип правової визначеності, який зобов'язує держави та їх органи здійснювати реалізацію прав та їх захист шляхом прийняття законодавства з чітким правовим визначенням спірних правовідносин та гарантує громадянам очікувати від держав та їх органів своєчасних та вичерпних дій відповідно до вимог чинного законодавства.
Згідно з усталеною прецедентною практикою Європейського Суду з прав людини основу принципу правової визначеності утворює ідея передбачуваності (очікуваності) суб'єктом відносин визначених правових наслідків (правового результату) своєї поведінки, яка відповідає існуючим в суспільстві нормативним приписам.
На державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", від 20.05.2010р. і "Тошкуце та інші проти Румунії", від 25.11.2008р.) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах ("Онер'їлдіз проти Туреччини", та "Беєлер проти Італії"). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків ("Лелас проти Хорватії").
Разом з цим, Європейській суд з прав людини вказував, що поняття "майно" в розумінні статті 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод охоплює поняття "правомірні очікування" тобто законні сподівання вчиняти певні дії відповідно до виданого державними органами дозволу. ("ОСОБА_5 Девелопмент Лтд. та інші проти Ірландії").
Таким чином, виходячи з того, що нормативна грошова оцінка землі, технічна документація щодо якої затверджена рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р., підлягає застосуванню з 01.01.2017р., виходячи з вимог ч.3 ст.24 Закону України "Про оренду землі", абз.2,3 п. 288.1. ст.288 Податкового кодексу України, в редакції, чинній станом на 01.01.2017р., якими встановлено обов'язок Одеської міської ради інформувати відповідний контролюючий орган про внесення змін до існуючих договорів оренди землі до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни, а також з того, що умовами укладеного між сторонами договору оренди землі обов'язок щодо ініціювання зміни розміру орендної плати покладений саме на Одеську міську раду, господарський суд вважає, що Орендарі мали "законні очікування" на легітимність, добросовісність та "належне урядування" Одеської міської ради у спірних правовідносинах, зокрема щодо ініціювання внесення змін у договір оренди землі та подання до контролюючого органу відповідної інформації до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Між тим, тривала бездіяльність Одеської міської та зволікання зі зміною договору оренди приводить до порушення майнових прав орендарів земельної ділянки в частині розміру орендної плати за наявних законних підстав очікувати внесення змін у договір з моменту, який встановлено рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р., а саме з 01.01.2017р.
Відповідно до ч.3 ст.631 ЦК України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
Згідно з ч.5 ст.188 ГК України якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Отже, враховуючи, що зміна правовідносин між сторонами відбулася саме з 01.01.2017р., проте їх фактичне їх оформлення у вигляді внесення відповідних змін у договір не ініціюється Одеською міською радою, господарський суд вважає правомірною вимогу позивачів за зустрічним позовом про розповсюдження дії змін до договору щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати на період з 01.01.2017р.
При цьому, господарським судом враховується висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 28.02.2018р. у справі №916/1357/16.
Посилання Одеської міської ради на постанову Верховного Суду від 15.02.2018р. у справі №916/1578/15-г як на таку, яка містить висновки про застосування норм права у спірних правовідносинах, господарським судом до уваги не приймаються, оскільки у вказаній постанові Верховним Судом досліджувались відносини щодо оренди майнових комплексів державних підприємств та здійснено висновок, на який посилається Одеська міська рада, саме за результатами аналізу чинного законодавства у вищевказаній сфері. При цьому відносини щодо оренди землі не були предметом спору у даній справі та не досліджувались у вказаній постанові.
Посилання Одеської міської ради на те, що задоволення зустрічного позову порушить норми матеріального права, а саме Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо виключної компетенції Одеської міської ради у сфері земельних відносин, оскільки вирішення питання про внесення змін до договорів оренди землі в частині розміру орендної плати належить до виключних повноважень Одеської міської ради, господарським судом не приймаються до уваги з огляду на таке.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Водночас з урахуванням прийняття Одеською міською радою рішення про затвердження нової нормативної грошової оцінки земель, а також виходячи зі встановленого договором обов'язку ради в такому разі ініціювати внесення змін до договору, господарський суд вважає, що внесення змін до договору в судовому порядку не порушує виключної компетенції ради на вирішення питань регулювання земельних відносин.
Посилання Одеської міської ради на те, що відповідні вимоги позивачів за зустрічним позовом є передчасними, зважаючи на можливість укладання відповідної додаткової угоди у позасудовому порядку, не приймаються до уваги господарським судом, оскільки Одеською міською радою більше року не виконується обов'язок ініціювання внесення змін до договору, а навпаки, складаються на адресу Орендарів листи з вимогами оплати заборгованості з орендної плати.
Посилання Одеської міської ради на постанову Верховного Суду від 16.04.2018р. у справі №910/7905/17, не приймаються до уваги господарським судом, оскільки висновки Верховного суду у постанові від 16.04.2018р. у справі №910/7905/17 стосуються правовідносин сторін щодо зміни розміру орендної плати внаслідок прийняття Київською міською радою рішення яким законодавчо не встановлюються граничні (мінімальний та максимальний) розміри орендної плати земельні ділянки комунальної власності, та які водночас можуть бути підставою для внесення змін до договору оренди землі, якщо сторони договору оренди визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для перегляду розміру орендної плати, що узгоджується з принципом свободи договору, встановленим статтями 3, 6, 627 Цивільного кодексу України".
За таких обставин господарський суд дійшов висновку про підставність, обґрунтованість та необхідність задоволення зустрічних позовних вимог в повному обсязі.
Щодо первісних позовних вимог Одеської міської ради про стягнення з відповідачів за первісним позовом 1 716 622,66 грн., з яких: з яких 1 517 763,60 грн. - заборгованість зі сплати орендної плати, 65 318,93 грн. - інфляційні витрати, 15 330,11 грн. - 3% річних, 118 210,02 грн. - пеня, господарський суд дійшов наступних висновків.
Наявні у матеріалах справи платіжні доручення свідчать, що протягом заявленого Одеською міською радою періоду з 01.01.2017р. по 31.10.2017р. відповідачами за первісним позовом сплачувалась орендна плата у розмірі, який обчислено виходячи з нормативної грошової оцінки землі, технічна документація щодо якої затверджена рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р.
Отже, виходячи з того, що господарським судом задоволені позов олені зустрічні позовні вимоги про внесення змін у договір оренди землі щодо розміру орендної плати з 01.01.2017р., а також сплату орендарями орендної плати за земельну ділянку у визначеному судом розмірі, господарський суд дійшов висновку про відсутність обставин неналежного виконання відповідачами за первісним позовом договору оренди щодо повної та своєчасної сплати орендної плати, а отже і про відсутність правових підстав для задоволення первісних позовних вимог про стягнення заборгованості за договором оренди.
Водночас, враховуючи, що вимоги про стягнення 3% річних, інфляційних витрат, та пені є похідними від позовних вимог про стягнення основного боргу, у задоволенні первісних позовних вимог в цій частині також відмовлено господарським судом.
Посилання Одеської міської ради на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 23.05.2018р. у справі №916/3155/17, у якій зазначено, що до внесення змін до умов договору сторони зобов'язані виконувати чинні умови договору, господарським судом до уваги не приймаються, оскільки така постанова не містить висновків щодо застосування норм права у розумінні ч.4 ст.236 ГПК України, та не містить обставин, що не підлягають доказуванню відповідно до ст.75 ГПК України. Водночас згідно з ч.7 ст.75 ГПК України правова оцінка, надана судом певному факту при розгляді іншої справи, не є обов'язковою для господарського суду.
Таким чином. господарський суд відмовляє у задоволення первісних позовних вимог.
На підставі ст.129 ГПК України судові витраті щодо сплати судового збору за первісним позовом покладаються на позивача за первісним позовом, витраті щодо сплати судового збору за зустрічним позовом покладаються на відповідача за зустрічним позовом.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України,
В И Р І Ш И В:
1.Відмовити Одеській міській раді у задоволенні позову до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп", Дочірнього підприємства "Транс Океан Тур", Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс" про стягнення 1 716 622,66 грн.
2.Судові витрати щодо сплати судового збору за первісним позовом покласти на Одеську міську раду.
3.Зустрічний позов Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс", Товариства з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп", Дочірнього підприємства "Транс Океан Тур" задовольнити.
4.Внести зміни до договору оренди землі від 19.10.2011р., укладеного між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фейм Груп", Дочірнім підприємством "Транс Океан Тур", Підприємством з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс", посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3 за реєстр. №75, який зареєстрований в Управлінні Держкомзему у місті Одеса 21.10.2011р. за №511010004000075, шляхом викладення п.2.3 і п.4.1 договору в наступній редакції:
- п.2.3 договору: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року становить: 23 521 758,56 (двадцять три мільйони п'ятсот двадцять одна тисяча сімсот п'ятдесят вісім) гривень 56 копійок, згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 3157/86-17 від 16.02.2017 року, складеного Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області";
- п.4.1 договору: "Орендна плата за земельну ділянку площею 34470 кв.м розрахована у розмірі 3% (трьох відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 705 652 (сімсот п'ять тисяч шістсот п'ятдесят дві гривні) грн. 70 копійок на рік. Зміни розміру орендної плати набирають сили з 01.01.2017р.
Орендна плата вноситься орендарями у грошовій безготівковій формі. Порядок внесення та нарахування Орендарями орендної плати застосовується відповідно до вимог чинного законодавства".
5.Стягнути з Одеської міської ради (65004, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691) на користь Підприємства з іноземними інвестиціями у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "Аверс" (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 2а, код ЄДРПОУ 14364881) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.
Повне рішення складено 21 червня 2018 р.
Суддя Г.Є. Смелянець
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2018 |
Оприлюднено | 22.06.2018 |
Номер документу | 74841505 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Смелянець Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні