2/520-5/57А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
21.06.07 Справа№ 2/520-5/57А
Господарський суд Львівської області у складі:
Судді Петрик І.Й.
при секретарі C.Печений
За позовом Державного територіально-галузевого об”єднання „Львівська залізниця”, м.Львів
до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області
про визнання протиправним і нечинним рішення № 191 від 22.12.06р.
Представники:
від позивача: Галас В.Я. –нач. юр. сектору (довіреність №НЮ –1041 від 22.09.06р)
від відповідача: Миколайська Г.І. –гол. спеціаліст (довіреність № 10-500 від19.03.07р.)
Права та обов”язки сторонам роз”яснено у відповідності до ст.ст.49,51 КАС України.
Суть спору: Позов заявлено Державним територіально-галузевим об”єднанням „Львівська залізниця”, м.Львів до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про визнання протиправним і нечинним рішення № 191 від 22.12.06р.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 26.04.07р. відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду на 04.06.07р.
Для об”єктивного та всестороннього вирішення спору за клопотанням сторін, в судовому засіданні оголошувалась перерва до 21.06.07р. до 09:30 год.
Представник позивача в судове засідання, призначене на 21.06.07р. з”явився, просив позов задоволити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях № 10-1305 від 30.05.07р.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, встановив наступне:
У відповідності до ч.1 п.7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Проведеною Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області (надалі –Держінспекція цін) перевіркою, результати якої зафіксовані в акті перевірки від 22.12.2006р. № 001157, встановлено порушення порядку застосовування ДТГО „Львівська залізниця” тарифів при виконанні маневрової роботи, яке здійснюється локомотивом залізниці, та при зважуванні вантажів на вагонних вагах залізниці, що сталося внаслідок застосування вільних тарифів, тоді повинні були застосовуватись тарифи згідно із Збірником тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України (Тарифне керівництво 1), затверджених наказом Міністерства транспорту України від 15.11.1999р. № 551, що призвело до одержаня ДТГО „Львівська залізниця” в період з січня по червень 2006р. необґрунтованої виручки у сумі 63458,40 грн. На підставі акту перевірки та відповідно до ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення” Держінспекцією цін було прийнято рішення №191 від 22.12.2006р. про застосування до ДТГО „Львівська залізниця” економічних санкцій у сумі 190375,20 грн.
Відповідно до ст. 192 ГК України політика ціноутворення, порядок встановлення та застосування цін, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо встановлення та регулювання цін, а також контролю за цінами і ціноутворенням визначаються законом про ціни і ціноутворення, іншими законодавчими актами.
Згідно із ст. 190 ГК України та ст. 7 Закону України „Про ціни та ціноутворення” вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.
Відповідно до ст..4 Закону України „Про ціни та ціноутворення” Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення в республіці державної політики цін; визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996р. № 1548 повноваження по регулюванню тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги належить Міністерству транспорту України, що й було реалізовано шляхом прийняття наказу від 15.11.1999р. № 551, згідно із яким затверджено Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України (надалі - Тарифне керівництво №1).
Відповідно до Р.2 згаданого Тарифного керівництва №1, Міністерством транспорту України встановлено розміри зборів та плати за такі додаткові операції, пов'язані з перевезенням вантажів, що підлягають державному регулюванню, як маневрова робота, що виконується локомотивом залізниці не одночасно з подачею і забиранням вагонів та зважування вантажів на вагах залізниці.
Згідно із п.п. 1.8 п.1 Р.2 Тарифного керівництва №1 передбачено стягнення плати в розмірі 60 грн. за кожні півгодини роботи локомотива, рахуючи неповні півгодини за повні за виконання маневрової роботи, що здійснюється локомотивом залізниці не одночасно з подачею і забиранням вагонів, на окрему вимогу власника під'їзної колії або вантажовласника порту, оформлену пам'яткою про користування вагонами (контейнерами) або відомістю плати за користування вагонами (контейнерами) (з визначенням часу початку і закінчення маневрової роботи).
Згідно із п.п. 4.1 п. 4.Р.2 Тарифного керівництва №1 за зважування вантажів на вагах залізниці передбачено справляння збору за кожну операцію 1 розмірі 14,60 грн. за один вагон будь-якої вантажопідйомності.
За період з 2000 року по І-ше півріччя 2006рік до затверджених розмірів тарифів на згадані послуги були внесені такі зміни:
- наказом Міністерства транспорту України від 27.12.2002р. №934 було затверджено коефіцієнти у розмірі 1,518;
- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.07.2004р. №455-р підвищено діючі тарифи на 30%;
- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.04.2005р. № 91-р підвищено діючі тарифи на 30%.
В загальному, тарифи за період 2000р.-І-ше півріччя 2006р. підвищились в 2,565 рази (1,518 х 30% х 30%), що підтверджується телеграмою Укрзалізниці від 05.04.05р. №00050/цм.
Згідно з Тарифним керівництвом №1 передбачено, що при виконанні маневрової роботи локомотивом залізниці не одночасно з подачею та забиранням вагонів застосовуються як регульовані, так і вільні тарифи.
Конкретний перелік робіт, які належать до маневрування, передбачений п. 1.8 Р.2 Тарифного керівництва №1 та включає в себе: переставляння вагонів із одного фронту навантажувально-вивантажувальних робіт на інший, переставляння вагонів на ваги і для дозування, прибирання їх після переважування та дозування, а також у випадках, коли завантаження або вивантаження виконуються з обов'язковою присутністю локомотива залізниці.
Відповідно до п.п. 21 п. 26 таблиці 3 Р.І Тарифного керівництва передбачено, що вільні тарифи застосовуються лише у випадку виконання маневрової роботи з вагонами на станціях, під'їзних коліях та інших місцях незагального користування на прохання відправників (одержувачів).
Таким чином, застосування вільних чи регульованих тарифів залежить лише від місця виконання маневрової роботи, а саме чи належать станції та під'їзні колії до місць загального або незагального користування.
Перевіркою Держінспекції цін було виявлено, що при виконанні маневрової роботи на станціях загального користування, а саме: ст. Рава-Руська, ст. Мостиська, ст.Стрий, ст. Персенківка, ст. Підзамче, ст. Дрогобич, ст. Клепарів, ст. Городок, ст. Миколаїв, ст. Красне, ст. Борислав справлялася плата, визначена в договірному порядку, тоді як згідно із діючим законодавством її розмір повинен ставити 153,90 (60 грн. х 2,565 ), що призвело до завищення плати та одержання необґрунтованої виручки у сумі 51827,23 грн. Розрахунок суми необґрунтовано одержаної виручки в додатках №, № 12 - 12а до акту перевірки.
Крім цього, підставою для застосування економічних санкцій стало також встановлення Держінспекцією цін факту застосування вільних тарифів, замість регульованих при наданні послуг по зважуванню на вагах залізниці вантажів.
Слід зазначити, що Тарифне керівництво №1 на цей вид послуг передбачає застосування як регульованих, так і вільних тарифів.
Відповідно до п.4 Р.2 Тарифного керівництва №1 за регульованими тарифами послуга по зважуванню на вагах залізниці вантажів надається у випадках, передбачених Правилами перевезення вантажів залізничним транспортом України, затвердженими наказом Мінтрансу України від 09.12.2002р. № 873, (надалі - Правила).
Згідно із п. 5 Р. 2 Правил зазначається, що при відправленні, маса вантажу визначається відправником, шляхом зважування (на вагонних, вантажних, елеваторних та інших вагах) або іншим способом. Тобто, Правила передбачають зважування при відправленні товару в тому числі і на вагах залізниці. Відповідно до п. 12 Р.8 Правил передбачено також і зважування вантажу при прибутті на станцію призначення, де перелічено конкретні випадки, в яких здійснюється обов'язкове зважування вантажу на вагах залізниці. В інших випадках застосовуються вільні тарифи.
У зв'язку з тим, що Держінспекцією цін перевірялись зважування вантажу вагами залізниці лише у випадках передбачених Правилами, ДТГО „Львівська залізниця” повинна була при розрахунку вартості з замовниками застосовувати регульовані тарифи, передбачені п.4 Р.2 Тарифного керівництва №1 у розмірі 14, 60 грн. із врахуванням коефіцієнту 2,565. Фактично справлялась плата визначена в договірному порядку, що призвело до одержання ДТГО „Львівська залізниця” в січні-червні 2006р. необгрунтованої виручки в розмірі 11631,17грн., розрахунок якої приведено у дод.12а до акту перевірки.
Відповідно до ст. 632 ЦК України ціна в договорах встановлюється за домовленістю сторін. Однак, у випадках, передбачених законом, встановлюються ціни (тарифи), які регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Таким чином, безпідставним є посилання Позивача на укладені з контрагентами договори, згідно із якими застосовувалась вільні тарифи при наданні послуг з виконання маневрової робота та зважування вантажів, на які згідно із п.п. 1.8 п.1 Р.2 та п.п. 4.1 п.4 Р.2 Тарифного керівництва №1 запроваджено державне регулювання.
Відповідно до ст. 13 Закону України „Про ціни та ціноутворення” державний контроль здійснюється при встановленні та застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.
Таким органом відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12. 2000р. № 1819 є Державна інспекція з контролю за цінами та її територіальні органи, що становлять єдину систему органів державного контролю за цінами.
Враховуючи наведене вище, встановивши факт застосування ДТГО „Львівська залізниця” вільних (договірних) тарифів, замість регульованих тарифів, встановлених наказом Міністерства транспорту України від 15.11.1999р. № 551, що згідно із п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та штрафних (фінансових) санкцій є порушенням порядку застосування регульованих тарифів, Держінспекція цін правомірно прийняла рішення від 22.12.2006р. № 191 про застосування до ДТГО „Львівська залізниця” економічних санкцій у сумі 190375,20 грн.
Відповідно до ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення” сума економічних санкцій складається із суми необгрунтовано одержаної виручки у розмірі 63458,40 грн. та штрафу у двократному розмірі суми необгрунтовано одержаної виручки (63458,40 х 2).
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку про необгрунтованість позовних вимог і вважає, що позов не підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 13, 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення”, ст.ст. 2, 11, 69-71, 86, 161-163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У позові відмовити повністю.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 21.06.07р.
Постанова набирає законної сили у відповідності до вимог ст.254 КАС України і може бути оскаржена у порядку і строки передбачені ст.186 КАС України.
Суддя Петрик І.Й.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2007 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 748604 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні