Постанова
від 11.08.2009 по справі 2а-10362/09/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-10362/09/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2009 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді Падій В.В.,

при секретарі Кондратенко О.В.,

з участю представника пози вача П ригари А. Б.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом відділення Фо нду соціального захисту інва лідів у Чернігівській област і до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Форест»пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні, -

В С Т А Н О В И В:

Відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів у Че рнігівській області звернул ось до суду з адміністративн им позовом до товариства з об меженою відповідальністю «Ф орест»(далі - ТОВ «Форест») п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій в ро змірі 8080,00 грн. та пені в розмірі 271,32 грн. Свої вимоги обґрунтов ує тим, що в ТОВ «Форест»серед ньооблікова кількість штатн их працівників в 2008 році склад ала 25 осіб, а тому, відповідно І нструкції щодо заповнення фо рми звітності № 10-ПІ, норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів становить 1 робоче місце. Відповідно под аного відповідачем звіту у т оваристві з обмеженою відпов ідальністю «Форест»відпрац ювала 1 особа три місяці в 2008 ро ці, а отже відповідачем неви конаний норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів.

В судовому засіданні пред ставник позивача вимоги підт римав, просив їх задовольнит и в повному обсязі, посилаючи сь на обставини викладені в п озовній заяві.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився про дату, час та місце р озгляду справи повідомлений належним чином, суду надав п исьмові заперечення, в яких п роти позову заперечує. Свої з аперечення проти позову обґр унтовує тим, що в 2008 році у това ристві працювала інвалід 3 гр упи ОСОБА_1 з 01.01.2008 року по 21.04.20 08 року, а отже відповідач вваж ає, що ним норматив був вико наний. Відповідачем також на дано лист Прилуцького міськ районного центру зайнятості від 17.06.2009 року щодо наявності в акансій на працевлаштуванн я інваліда за посадою «підсо бний робітник»14.10.2008 року.

Розглянувши подані сторо нами документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вника позивача, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.

Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»(далі - Закону) дл я підприємств (об' єднань), ус танов і організацій незалежн о від форми власності і госпо дарювання встановлюється но рматив робочих місць для заб езпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьо х відсотків від загальної чи сельності працюючих, а якщо п рацює від 8 до 25 чоловік - у кіл ькості одного робочого місця .

Частиною 2 статті 19 Закону вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , самостійно розраховують кі лькість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ві дповідно до нормативу, встан овленого частиною першою ціє ї статті, і забезпечують прац евлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.

Середньооблікова кількіст ь штатних працівників обліко вого складу за рік визначаєт ься відповідно до Інструкції зі статистики кількості пра цівників, затвердженої наказ ом Державного комітету стати стики України від 28.09.2005 року № 1442 \11722.

Крім того, відповідно до ч. 3 т а ч. 5 ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нор мативу робочих місць у кільк ості, визначеній згідно з час тиною першою цієї статті, вва жається працевлаштування пі дприємством, установою, орга нізацією, у тому числі підпри ємством, організацією громад ських організацій інвалідів , фізичною особою, яка викорис товує найману працю, інвалід ів, для яких це місце роботи є основним.

Згідно ст. 20 Закону підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установ і, організації, у тому числі п ідприємстві, організації г ромадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвал ідом.

Частинами 9, 10 статті 19 Закону встановлено, що підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем робо ти працює 8 і більше осіб, реєс труються у відповідних відді леннях Фонду соціального зах исту інвалідів за своїм місц езнаходженням і щороку подаю ть цим відділенням звіт про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів. Керівники підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, у разі незабезпече ння виконання нормативів роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, неподання Фон ду соціального захисту інвал ідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у в становленому законом порядк у.

Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щодо заповнення ф орми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів" затвердженої наказо м Міністерства праці та соці альної політики України від 10 лютого 2007 р. N 42 звіт складаєтьс я роботодавцями щороку і до 1 б ерезня, наступного після зві тного періоду, подається або надсилається рекомендовани м листом за місцем їх державн ої реєстрації відділенню Фон ду соціального захисту інвал ідів.

Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу на підприєм стві відповідача в 2008 році ста новила 25 осіб та відповідно но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів ста новить 1 особа.

Відповідно до списку працю ючих інвалідів, який доданий до звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів, на товаристві у 2008 році працюв ав один інвалід. Загальна кі лькість відпрацьованих міс яців становить 3 місяці, що дор івнює середньообліковій кіл ькості штатних працівників - 0 осіб (3 міс./12 міс. = 0,25). Таким чи ном не виконання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів становить 1 р обоче місце.

Відповідачем не надано суду докази того, що ним систе матично надавалася державні й службі зайнятості Звіти пр о наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та пот ребу в працівниках (форма № 3-П Н), а отже суд приходить до вис новку, що відповідачем не бу ли вжиті всі необхідні заход и для організації робочих мі сць для інвалідів, а тому є доц ільним застосовувати санкці ї за невиконання нормативу п рацевлаштування інвалідів.

Річний фонд оплати праці , зазначений в звіті за 2008 рік н а підприємстві відповідача с кладає 202 тис. грн., а середньор ічна заробітна плата штатног о працівника становить 8080,00 грн .. Таким чином за одне нестворе не робоче місце адміністрати вно-господарські санкції ста новлять 8080,00 грн.

Сума адміністративно-госп одарських санкцій відповіда чем у звіті про наявність віл ьних робочих місць (вакантни х посад) та потребу в працівни ках (форма № 3-ПН) не визначено.

Відповідно до частини1 стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»сума адмін істративно-господарських са нкцій визначається в розмірі середньої річної заробітної плати штатного працівника н а відповідному підприємстві , за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування і нваліда і не зайняте ним.

Таким чином, за одне нествор ене робоче місце адміністрат ивно-господарська санкція ст ановить 8080,00 грн. Відповідачем суду не надано доказів щодо с плати ним суми адміністратив но-господарських санкцій в р озмірі 8080,00 грн. 00 коп., а отже сума адміністративно-господарсь ких санкцій за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2008 році, що підлягає стягненню складає 8080,00 грн.

Суми адміністративно-госп одарських санкцій відповіда чем до державного бюджету сп лачені не були.

Зважаючи на те, що відповіда чем несвоєчасно сплачено адм іністративно-господарські с анкції, то згідно ч. 2 ст. 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється виходячи з 120% річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.

Відповідно до пункту 3.7 Поря дку нарахування пені та її сп лати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України № 223 від 15.05.2007 року за невиконання норма тиву щодо працевлаштування і нвалідів стягується пеня на дату подання адміністратив ного позову до суду.

Постановою правління Наці онального банку України від 12.06.2009 року № 343 встановлена з 15.06.2009 р оку облікова ставка у розмір і 11% річних, кількість днів про строчення на день подання ад міністративного позову стан овить 84 дні., а тому розмір пені , становить 271,32 грн.

Згідно статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтується її вимоги та з аперечення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги відділення Фонду с оціального захисту інваліді в у Чернігівській області до товариства з обмеженою відп овідальністю «Форест»є обґр унтованими та підлягають зад оволенню, а адміністративно- господарські санкції та пеня стягненню з відповідача.

Оскільки, спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведення с удових експертиз, судові вит рати(судовий збір) згідно ч.4 с т.94 КАС України стягненню з ві дповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю «Форес т» задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Фо рест»(р/р 2600194058, ВАТ«Райффайзен Банк Аваль», МФО 380805, код ЄДРПОУ 32275809) в дохід Державного бюджет у України (Отримувач: Державн ий бюджет м. Прилуки, банк отри мувача: ГУДКУ у Чернігівські й області, рахунок: 31217230700006 МФО 853592, код ЄДРПОУ 22822145) 8080 (вісім тисяч в ісімдесят) грн. 00 коп. адмініс тративно-господарських санк цій та 271 (двісті сімдесят одну ) грн. 32 коп. пені.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку для подання заяви про а пеляційне оскарження, встано вленого цим Кодексом, якщо та ку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі, осо бою, яка оскаржує постанову, з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 КАС України, шляхом по дання через суд першої інста нції заяви про апеляційне ос карження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя: Падій В.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2009
Оприлюднено25.09.2010
Номер документу7486113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10362/09/2570

Постанова від 11.08.2009

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні