Рішення
від 29.12.2017 по справі 804/7213/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2017 року Справа № 804/7213/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В.,

розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в місті Дніпрі до Публічного акціонерного товариства Конструкторське бюро Дніпровське про стягнення боргу в сумі 9798,92 грн.,-

ВСТАНОВИВ :

02.11.2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Правобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в місті Дніпрі з позовом до Публічного акціонерного товариства Конструкторське бюро Дніпровське , в якому просить суд: стягнути з Публічного акціонерного товариства Конструкторське бюро Дніпровське на користь Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в місті Дніпрі заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату пенсії, яка складає різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за травень-серпень 2017 року в сумі 9798,92 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем допущено заборгованість з невідшкодованої різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову і науково - технічну діяльність та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право його наукові працівники за вересень 2017 року. Відповідачу надсилались повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за травень-серпень 2017 року, які не оскаржувались, заперечень щодо сум в повідомленнях не було. Проте, сума заборгованості залишається не погашеною, що зумовило звернення до суду.

Ухвалою суду від 03.11.2017 року відкрито скорочене провадження у цій адміністративній справі та надано відповідачу десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для надання суду своїх письмових заперечень проти заявленого адміністративного позову, наявних доказів або заяви про визнання позову.

Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 17.11.2017 року, яке міститься в матеріалах справи.

Відповідачу ухвала про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом надіслана засобами поштового зв'язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, зазначену в адміністративному позові. Однак, конверт повернувся на адресу суду з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання 28.12.2017 року. Відповідач заперечень проти позову до суду не надав.

Законом України від 03.10.2017 №2147-VIII Кодекс адміністративного судочинства України викладено у новій редакції, що набрала чинності 15.12.2017. Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII справи в судах першої інстанції, провадження в яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією.

У Кодексі адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII відсутні положення щодо розгляду справ у порядку скороченого провадження. Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII (далі - Кодексу адміністративного судочинства України) за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За приписами п. 4 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно ч. 2 цієї ж статті, вказану категорію справ, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи зазначене, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи у спрощеному провадженні без повідомлення учасників справи.

Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити цей адміністративний позов повністю з наступних підстав.

Публічне акціонерне товариство Конструкторське бюро Дніпровське зареєстроване 30.12.1991 р. та включено до Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 14308411.

Відповідач є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з довідкою-розрахунком заборгованості про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, по Публічне акціонерне товариство Конструкторське бюро Дніпровське (код ЄДРПОУ 14308411) за травень-серпень 2017 р. за відповідачем рахується недоїмка у розмірі 9798,92 грн.

Згідно з повідомленням про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за період травень-серпень 2017 року сума витрат, що має бути відшкодована відповідачем по гр. мирошнікову В.В. становить 8349,92 грн., по гр.. ОСОБА_1 1449 грн.

Повідомлення про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за період травень-серпень 2017 року, направлені товариству та отримані.

На момент звернення до суду та розгляду справи по суті заявлених позовних вимог доказів погашення суми боргу відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 9 ст. 24 Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність № 1977-XII від 13.12.1991 (в редакції після внесення змін Законом України № 1646-III від 06.04.2000 (який набув чинності з 16.05.2000), вперше було запроваджено механізм відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується наступним чином: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам сплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

26 листопада 2015 року прийнятий новий Закон України Про наукову і науково-технічну діяльність № 848-VIII, який також врегулював питання фінансування різниці між сумами пенсій.

Так, згідно з п. 5 Розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність № 848-VIII до 1 січня 2017 року різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної згідно з цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

У відповідності до ч. 6 ст. 37 Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність № 848-VIII (в редакції, чинній з 01.01.2017 року) різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних, комунальних наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів, а також інших наукових установ, які згідно із статтею 12 цього Закону включені до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, - за рахунок коштів державного бюджету з урахуванням надходжень від сплати єдиного внеску у розмірі, встановленому частиною дев'ятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для цієї категорії працівників;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій, підприємств та закладів.

Зазначена норма закону кореспондується з приписами ч. 2 п. 13 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , відповідно до якої у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується відповідно до умов, передбачених Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність .

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 2016 р. № 472 Про реалізацію пункту 5 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність установлено, що до 1 січня 2017 р. різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України від 26 листопада 2015 р. № 848-VIII Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372 Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи .

Тобто, з 01.01.2017 року норми Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372, діють та мають застосовуватися в частині, що не суперечить приписам ст. 37 нового Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність № 848-VIII від 26.11.2015 р., отже, застосування процедурних норм Порядку № 372 при направленні повідомлень тим суб'єктам, які повинні проводити відповідні відшкодування, є правомірним.

Водночас, 03 жовтня 2017 року прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій № 2148-VШ (далі - Закон №2148-VШ), яким внесено зміни до ст. 37 Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність та п. 13 Розділу XV Прикінцевих положень Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування шляхом викладення у новій редакції.

Згідно зі ст. 37 Закону №848 (у редакції Закону №2148) пенсійне забезпечення наукових (науково-педагогічних) працівників здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Питання фінансування різниці між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до Закону України про наукову та науково - технічну діяльність , та розміром пенсії із солідарної системи регулювалася пунктом 13 Розділу XV Прикінцевих положень Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Згідно з п. 13 Розділу XV Прикінцевих положень Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (в редакції Закону № 2148-VIII від 03.10.2017 - застосовується з 1 жовтня 2017 року) визначено, що у разі якщо особі призначено пенсію відповідно до законів України Про державну службу , Про службу в органах місцевого самоврядування , Про прокуратуру , Про статус народного депутата України , Про наукову і науково-технічну діяльність , її виплата продовжується до переведення за бажанням особи на пенсію на інших підставах або за бажанням особи поновлюється у розмірі, який було встановлено до переведення. До такого переведення розмір пенсії, встановлений до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", не переглядається та пенсія не індексується. Різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначених законодавчих актів, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Аналіз наведених положень законодавства дає підстави для висновку, що фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону №848, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", яку має право науковий працівник, було чітко унормовано з 01 січня 2017 року, а саме: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних, комунальних наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів, а також інших наукових установ, які згідно із статтею 12 цього Закону включені до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, - за рахунок коштів державного бюджету з урахуванням надходжень від сплати єдиного внеску у розмірі, встановленому частиною дев'ятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для цієї категорії працівників;для наукових (науково-педагогічних) працівників інших наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій, підприємств та закладів.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій № 2148-VШ внесено зміни до ст. 37 Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність , відповідно до якої питання фінансування різниці між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до Закону України про наукову та науково - технічну діяльність , та розміром пенсії із солідарної системи регулювалася пунктом 13 Розділу XV Прикінцевих положень Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , тобто за рахунок коштів Державного бюджету України.

При цьому, Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій № 2148-VIII від 03 жовтня 2017 року набув чинності 11 жовтня 2017 року з урахуванням особливо порядку набрання чинності, передбаченого самим актом.

Разом із тим, відповідно до розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України N 2148-VIII від 03 жовтня 2017 року цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім: абзаців першого і другого підпункту 1 та підпункту 2 пункту 1, підпунктів 4 та 5 пункту 2, підпункту 3 пункту 3, абзаців другого і третього, п'ятого і шостого пункту 5, пунктів 6, 9, 13 -15, підпунктів 10 та 22, абзаців двадцять шостого - двадцять восьмого, абзаців тридцять третього - тридцять сьомого, шістдесят шостого - сімдесят другого підпункту 27 пункту 19, пункту 24, підпункту 1 пункту 27, пункту 29 розділу І, пунктів 2-4 розділу II цього Закону, які набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і застосовуються з 1 жовтня 2017 року.

Відповідне застереження містить і положення п. 13 Розділу XV Прикінцевих положень Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (в редакції Закону № 2148-VIII від 03.10.2017 - застосовується з 1 жовтня 2017 року).

Таким чином, з 01 жовтня 2017 року різниця між розміром пенсії, на яку має право особа відповідно до вимог Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність та розміром пенсії із солідарної системи фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Отже, відповідно до вимог чинного законодавства на відповідача було покладено обов'язок здійснювати відшкодування органам Пенсійного фонду України різниці між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до Закону України Про наукову та науково - технічну діяльність і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, до 01 жовтня 2017 р.

Проте, факт невиконання зазначених норм в межах визначеного строку за період травень-серпень 2017 р. не спростований товариством.

Повідомлення про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за травень-серпень 2017 року направлені відповідачу рекомендованим поштовим відправленням, що підтверджується матеріалами справи. Докази їх оскарження відсутні.

За таких обставин, сума, що визначена до відшкодування згідно з повідомленнями, набула статусу заборгованості.

Суд, приймаючи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи податковий борг відповідачем не сплачено в добровільному порядку, відповідних доказів не надано суду, дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, тому підлягають задоволенню повністю, а заперечення відповідача спростовані матеріалами справи.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в місті Дніпрі до Публічного акціонерного товариства Конструкторське бюро Дніпровське про стягнення боргу в сумі 9798,92 грн. - задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Конструкторське бюро Дніпровське (код ЄДРПОУ 14308411) на користь Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в місті Дніпрі суму заборгованості з відшкодування різниці між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за травень-серпень 2017 року у розмірі 9798,92 гривень (дев'ять тисяч сімсот дев'яносто вісім гривень 92 копійки).

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розділу VII Перехідні положення цього Кодексу.

Суддя ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2017
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74867617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7213/17

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Рішення від 29.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні