Рішення
від 18.12.2017 по справі 804/4722/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2017 року Справа № 804/4722/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В.,

розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані , третя особа Державна податкова інспекція в Соборному районі міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ :

21.07.2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані , в якому просить суд: стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані (код ЄДРПОУ 38678734) з податку на додану вартість на суму 85 269,08 грн. на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані у банках, обслуговуючих вказаного платника податків.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується податковий борг по податку на додану вартість у загальному розмірі 85 269,08 грн. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою суду від 24.07.2017 року відкрито скорочене провадження у цій адміністративній справі та надано відповідачу десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для надання суду своїх письмових заперечень проти заявленого адміністративного позову, наявних доказів або заяви про визнання позову.

Позивач та третя особа про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом були повідомлені належним чином, що підтверджується розпискою представника позивача від 27.07.2017 року та повідомленням про вручення уповноваженій особі третьої особи поштового відправлення від 02.08.2017 року, що містяться в матеріалах справи.

Відповідачу ухвала про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом надіслана засобами поштового зв'язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, зазначену в адміністративному позові. Однак, відомості про отримання відповідачем станом на дату розгляду справи на адресу суду не надходили. Відповідач заперечень проти позову до суду не надав.

Законом України від 03.10.2017 №2147-VIII Кодекс адміністративного судочинства України викладено у новій редакції, що набрала чинності 15.12.2017. Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII справи в судах першої інстанції, провадження в яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією.

У Кодексі адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII відсутні положення щодо розгляду справ у порядку скороченого провадження. Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII (далі - Кодексу адміністративного судочинства України) за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За приписами п. 4 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно ч. 2 цієї ж статті, вказану категорію справ, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи зазначене, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи у спрощеному провадженні без повідомлення учасників справи.

Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити цей адміністративний позов повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані (код ЄДРПОУ 38678734) знаходиться на обліку як платник податків у Державній податковій інспекції в Соборному районі міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області; має податковий борг по податку на додану вартість у сумі 85269,08 грн., який виник в результаті несплати самостійно задекларованих грошових зобов'язань.

Податковий борг підприємства складається з несплачених у встановлені терміни сум грошових зобов'язань на підставі:

- податкової декларації з податку на додану вартість №99149288412 від 18.08.2016 на суму 11417,00 грн., термін сплати 30.08.2016. (підприємство мало переплату у сумі 3181,92 грн.);

- податкової декларації з податку на додану вартість №9173108479 від 20.09.2016, термін сплати 30.09.2016 на суму 55,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9196777422 від 19.10.2016. термін сплати 30.10.2016 на суму 222,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9222288516 від 18.11.2016, термін сплати 30.11.2016 на суму 8 597,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9245634379 від 19.12.2016, термін сплати 30.12.2016 на суму 33 737,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9266785676 від 18.01.2017, термін сплати 30.01.2017 на суму 12 302,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9021865504 від 16.02.2017, термін сплати 02.03.2017; у сумі 11 307,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9044955557 від 20.03.2017, термін сплати 30.03.2017 на суму 48,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9070520951 від 20.04.2017, термін сплати 30.04.2017 на суму 314,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9092418779 від 19.05.2017. термін сплати 30.05.2017 на суму 10 452,00 грн.

Згідно відомостей з інтегрованої картки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані обліковується податковий борг підприємства складає: 11417,00 грн. - 3181,92 грн. (переплата) + 55,00 грн. + 222,00 грн. + 8597,00 грн. + 33737,00 грн. +12302,00 грн. + 11307,00 грн. + 48,00 грн. + 314,00 грн. + 10452,00 грн. = 85269,08 грн.

У зв'язку з несплатою до бюджету сум податкового боргу відповідачем сформовано податкову вимогу від 20.12.2016 року № 877-17, яка повернута до інспекції без вручення.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що згідно ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до положень ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно зі ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Відповідно до пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію.

Згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.59.1, п.59.3, п.59.4, п.59.9 ст.59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

За п.87.1, п.87.2, п.87.11 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

Не можуть бути джерелом погашення податкового боргу, крім погашення податкового боргу з податку на додану вартість, кошти на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, у відповідача відкрито рахунки в банках, відповідно, з яких можуть бути стягнуті кошти, в рахунок погашення податкового боргу.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Суд, приймаючи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи податковий борг відповідачем не сплачено в добровільному порядку, відповідних доказів не надано суду, дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, тому підлягають задоволенню повністю.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані , третя особа Державна податкова інспекція в Соборному районі міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані (код ЄДРПОУ 38678734) податковий борг з податку на додану вартість на суму 85 269 (вісімдесят п'ять тисяч двісті шістдесят дев'ять) 08 копійок на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Юніверсал Сервіс Компані .

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розділу VII Перехідні положення цього Кодексу.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2017
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74867948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4722/17

Рішення від 18.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні